Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 210393 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Operation "Mika måste stanna&quot
ribba9: Nej, men sen har dom ju naturligvis många andra bra spelare men inte av samma kaliber

Men ta Timrå. Hur måga stjärnor spelar där? Vart ligger dom i serien? och Varför?
Jo, dom spelar med större Hjärta och är sam spelta.

Man behöver inte mer än FYRA stjärn spelare.
Enligt MIG

sektionU: men om malmö vill komma tillbaka till sverige topp går det ju inte att ha fyra klass spelare....

Von Vettet:

Dom har iaf Kapacitet med spelare som Limataiinen, Hannula, Rydmark och en bra målvakt.

dom är nog att räkna med.

anders: Jag vill inte verka otrevlig på något sätt men vem har räknat med MIF innevarande säsong?

Sv: Ett litet skämt.
miffo: hehe, så sant så sant ;)

Var det inte Expressen som skrev att MIF var Elitseriens bästa bortalag också :-)

Men detta verkar ju jäkligt skönt att han har skivit på för 2 år till.

TheWhale:

Stod det verkligen i Kalle Anka & c:o ? :)

Ett litet skämt.
Alla verkar vara så allvarliga här så jag tänkte pigga upp stämningen med ett skämt jag läste i kalle anka..( ja , det händer att jag läser den gode Kalle)

Frun till sin man:
- Måste du jämt tänka på ishockey?
Jag slår vad om att du inte ens kommer ihåg när vi gifte oss!

- Det är klart jag gör älskling....det var då Malmö slog Luleå med 4-3

till sist ett filmtips...Slagskott Andra perioden...Det är riktig hockey.....Puss the Whale

Sv: Hadelöv
CoolaKoffe: Om ni fortfarande snackar om Ola Nilsson så lirar han i Vallentuna. Gör ingen höjdar säsong där precis.

pajo:Han spelar i tyskland å i tyska ligan håller han samma klass som Hadelöv 88% ungefär

anders:Vi behöver bara värva bra spelare sen kan vi va me i guldstriden

Gött Mif o Percy. Med Hannula i laget så blir MIF att räkna med även nästa säsong!!!

svintoo:När då?? å förresten ja kan inte kolla på skånes regionala nyheter fö att ja bor hos telgetokarna när ja blir myndig å gått ut ur studierna så flyttar ja te Malmö

CoolaKoffe: Hallå dom sa på tv idag att Hannula skrivit på för MIF 2år

DoktorBob:d står oxå i hockeyligans startsida

Sv: Ola Nilsson
crille: Läste på DIFs hemsida om Talanger som tränar med DIF
Ola är tydligen med där.

Sv: Ola Nilsson
crille: Ola Nilsson spelar i Vallentuna i Norra Allsvenskan och går som hela laget ganska knackigt och ojämnt. 87,33% liger han på.

Ola Nilsson
Är det någon som vet vart Ola Nilsson spelar nu och hur det gått för honom isåfall. Tycker att MIF gjorde ett misstag när man släppte honom.

pajo: MIF behöver resolutare backspel, men, det är klart, med de hockey-bockeyregler som tycks gälla i ES nuförtiden renderar ett sådant spel i utvisningar hela tiden.

nek97raj: Ja det är klart har man backar som hjälper sin målvakt så blir det ju lättare att briljera. Hadelöv har ju storspelat när han fått hjälp av backarna synd bara att det gått upp o ner mellan matcherna.

pajo: Till en viss gräns, väl? :-)
Pekka var sig inte riktigt lik på slutet, ex.vis...
Men, det är klart, med en Lusth som rensade framför mål var det väl lättare att storspela

nek97raj: Jo för visso men målvakter brukar ju bli bättre ju äldre
dom blir.

Players next season
Hej! I`m a girl from berlin (germay). I have a website over the swedish hockey, but only in german.
My english is not so good, i hope you understand me.

Now i have a question!
Which players have already a contract for the next season? Are players they not stay in our team, where it then plays? (klara or Rykten).

When you can help me, please send me a mail to my accornt: [email protected]

Tack så mycket

www.schwedenhockey.de -> the first page over swedish hockey in german!!!

pajo: Nja, han måste ha blitt litta till åren han med?

Stefan: Tack för informationen.
Jag hade gärna sett honom i Mif igen.

Stefan: tack för klargörandet!

pajo:

Nordström spelar i Krefeldt klubben han lämnade Malmö IF för..

pajo: ja, Nordström lärdes ju upp av Pekka och tog över som förstemålvakt i finalserien -94.
Såvitt jag vet spelar han i tyska ligan, men jag är ej säker på det.

nek97raj: Det håller jag med om.
Var spelar Roger Nordström i dag och hur går det för han.
Har du någon info? Han var rätt skaplig han med.

pajo: Ingen aning, men en målvakt i Pekka Lindmarks klass hade suttit fint

Hadelöv
Någon som vet om Hadelöv får nytt kontrakt eller är det någon ny
målvakt på G?

DoktorBob: Bra gjort, Percy. Hannula är värd sin vikt i guld.

DoktorBob: det kan ju mif behöva....

Står på expressens hemsida att Hannula skrivit på för 2 år i mif !!
Kolla länktipset.
Hoppas verkligen det stämmer..

Sv: Peter Andersson kvar nästa säsong?
sektionU: men om hadelöv är en mycket bra målvakt också bland topp 5 i es.

Magnus: ja Rydmark e duktig, hadelöv e också bra men Hento och Lunkan e rätt bra konkurans.

sektionU: Rydmark och Hadelöv håller minst samma klass även de...

Limataiinen och Hannula e era bäste spelare helt klart. inte konstigt att dom är med i 3kr

anders: Lundberg kämpar oftast, men räcker inte till alls...

Vi får inte förlora Mika Hannula till nån annan elitserieklubb. Till nhl gör inget. Men inte till DIF eller FBK eller nån annan klubb. Jag hoppas Percy inser hur mycket han är värd och bjuder över de andra klubbarna. Han behövs i Mif för att få fart på laget. Hoppas han stannar i Mif en säsong till och sedan prövar lyckan borta i NHL. Tror nog att nästa säsong blir bättre för Mif!!!

Magnus: Ja, okej. Norgren är nyttig också. Men de övriga är inte mycket att ha! Kanske Lundberg?

Sweden hockey games
På tal om något helt annat är det ju kul att se att MIF:are står för en del av poängen i SHG. I förrgår målade Hannula, och idag passade Liimatainen fram till 3-1. MIF mot SM-Guld.

actionleif: Dte var ju kanon *L* . Om jag inte missminner mig så var ju MIF intresserad av Markus oxå. Nu har jag inte möjlighet att se MIF på hemmaplan då jag bor i Sthlm, men det finns kanske andra som tycker som jag i Malmö som kanske tar tag i denna saken. Hoppas iallafall att Hannula stannar, för vad jag har hört så trivs han i Malmö. MIF mot SM-Guld.

dansken99: Varför inte ? .. vi timrå supportrar gjorde tvåpinnsflaggor, samlade ihop underskrifter (vet inte hur många tusen vi fick ihop) för att få Markus Matthiasson att stanna .. och mitt i kvalserien ifjol så skrev han på för 3 år!! .. när han hade bud från topplag

Tänkte på en sak angående Hannula. Det vore ju som sagt väldigt synd om han drog till ett annat eliserielag efter denna säsongen. Förvisso så är antagligen lönen den viktigaste för en spelare. Men supportrarna kan kanske influera honom lite genom att visa sitt stöd för honom. Det är ju ett par matcher kvar. Till nästa match kanske man kan göra en banderoll där det står Rör inte våran Hannula, eller Stanna Hannula eller liknande. Förvisso unnar jag honom all lycka, men det vore förargligt om vi förlorade en av våran bästa anfallspelare. Det är ju trots allt i MIF där han blommat ut till en riktigt duktig spelare. Och det vore ju trist om vi förlorade ännu en spelare. Kanske lite naivt tänkt, men om man inte försöker kan man ju aldrig vinna *L* . MIF mot SM-Guld.

anders: Norgren vill vi inte heller bli av med...

Sv: ang Staal
Nubben: Ja, Staal behöver väl inte vänta tills ahn är 35?!

svintoo: Varför gnäller alla på backarna??? Har du haft nån törnrosasömn i 44 omgångar??? Det är ju vårt försvar som läcker, våra backar hänger inte med. Säg inte att detta är en nyhet för dig???? Ska man vara ärlig så kan alla utom J. Björk o Petri försvinna!!!

Sv: ang Staal
nek97raj: HAr sagt det flera gånger innan, det är ok att testa lyckan nånannanstans, men nu är det dags för stalle att komma hem igen.

Nu eller aldrig ?

« · 210393 · »