Undrar om man inte kunde införa poäng för vunnen skottstatistik, men att släppa in 2 på 5 skott är väl inte speciellt lysande. Vågar man gissa på att Dif spelar på kontring?
Jag hade förhoppningar inför kvällens drabbning, jag säger hade forhoppningar. De gick hastigt och olustigt över när jag såg att Vinnerborg dömer i kväll... Då var den kvällen förstörd!
Magnus: jag håller med till dels, men, säga vad man vill, Hardy förespråkar en offensiv ishockey som är utveklande för spelarna och njutbar att titta på. Visst, jag håller med om att man bör anpassa spelet efter de förutsättningar som är givna av spelarnas kapacitet, men det tycker jag att Hardy Nilsson gjorde i SHG. En starkt bidragande orsak till att Sveriges juniorlandslag gått så knackigt en längre tid är det s.k. styrspelet, som varit förhärskande under alltför lång tid. Bäckman, som ju är en sannvän av 1-3-1-modellen har ju ej heller haft någon positiv inverkan på MIFs spel.
nek97raj: Visserligen gjorde han bra ifrån sig i Dif men jag tycker att han är för enkelspårig. Vägrar ge upp sian idéer även om alla läst sönder dem för flera år sedan...
Hardy verkar låta systemet går före materialet vilket inte funkar speciellt bra alla gånger. Man bör spela den hockey som truppen medger för att vinna matcher och inte den typen av hockey som tränaren helst vill se.
Ta en taxi, kostar 45 spänn var du än vill i stan, klart prisvärt! Ta en bil där det står 121212 eller 232323. OM du ska ta buss är det buss 17 som går till stadion.
Jonas: Problemet är väl mer den att vi inte riktigt har resurserna än (fast vi år på god väg igen) och vi vill inte göra en sådan tok satsning som förra gången. Därför kör man med den gamla taktiken "skynda långsamt".
anders: Näe, det stämmer inte riktigt. Visst har Rögle ambitionen att ta sig upp och etablera sig i ES, och spöa MIF igen ;-) Vem har sagt att Rögle INTE har den ambitionen?
Att Rögle inte har resurserna längre är väl ingen nyhet men att de inte har de rätta ambitionerna är ju väldigt oroväckande. Är det så att ni fans går och hoppas i onödan bara. Är det så att ni har en styrelse som INTE VILL gå upp i elitserien???
Är det så kan ni lika gärna stiga av allsvenskan o lägga ner föreningen. Ambitionen ska alltid vara att nå högst. Det har varit Mifs ambition och vi har både lyckats o misslyckats, men ambitionen har alltid varit att bli bäst!!!!
Magnus: Aaaaaaah, försök inte ;-) Mig lurar du, men ingen annan! Lusth ja, den gamle överstegrisen. Är inte han i Tyringe eller nåt nuförtiden? Tyckte jag hörde någon säga det.
Jonas: Ja det är väl ganska klart nu att det inte blir Melin, du och din ärliga ordförande hade rätt. Jag vill också påpeka att jag fortfarande inte gråter över den nyheten, inte alls faktiskt. Däremot blir jag hejdundrandes glad om Lusth får vara med på ett hörn nästa säsong!
Fransson: När du säger att du förstår Roger till fullo så förstår du naturligtvis uttalandet han gjorde i pressen oxå: "- Jag vill komma till en förening som har lite större resurser, lite större ambitioner än Rögle" Med andra ord så ser inte Melin att Rögle kommer bli ett lag att räkna med inom den närmaste framtiden...
Och ja, med tanke på resurser och dylikt så kan man ju inte annat än att hålla med honom.