Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 232990 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ishall
nek97raj: Du kan dina årtal ser jag. Det var ju ´92 som RBK gick upp i högsta serien för 2:a gången....

Ljunggren: Helt riktigt, den började 1992 :)

nek97raj: Tja, tideräkningen började inte 1989, som många MIF:are tycks tro och den är heller inte till ända ännu...

Ljunggren: "Living in the past"...

nek97raj: Plåtlåda, lagerlokal, hockeytempel....Kalla det vad ni vill. Stryk har ni fått där många gånger!

Johan: Man kan ju undvika den... :)

nek97raj: Jag föredrar också "plåtlåda" som beskrivning framför "lada" vad gälelr Ishallen i Gödselholm, men vad ska man göra när den är fylld med bönder...? ;)

Ljunggren: Utifrån företer Ängelholms ishall, denna plåtlåda, stor likhet med en lagerlokal.

Nubben: Huvudet på spiken min vän! Huvudet på spiken!

Ljunggren: Malmö isstadion har mååånga år på nacken, och det syns nu. Men det är likförbannat en härlig hall. Bästa hallen i Sverige finns i dagsläget i Karlstad, det är inget att orda om...

Men nog snackat om hallar hit o dit, smaken är som baken i vilket fall som helst.

Sen är det inte hallen i sig som gör att det blir stämmning det är publiken och självfallet spelet på isen.

Sv: Läntar tillbaks till glansperioden!
Ljunggren: Pajaserier, haha! Nåja. Jag litar på dig beträffande det du berättar om Ängelholms ishall. Min okunnighet om vad reglementet säger i dessa frågor gjorde att jag bedömde plåtskjulet som icke elitseriemässigt. Kanske var det så att jag jämförde med andra elitseriearenor när jag förhastat gjorde uttalanden.

I ES är väl Timrå och Leksand de enda som har riktigt instabila träläktare. Malmö Isstadion är i min smak elitseriens tråkigaste att glo på hockey i.

Men det spelar ingen roll när Skånes Bästa Hockeylag spelar där... Forza Malmö!

Johan: Om du nu pratar om Ängelholms ishall... Ljud och ljusanläggning uppfyller de krav som ställs av Ishockeyförbundet - dock håller jag med om att ljudanläggnigen bör uppdateras, vilket oxå är på gång. Betr säkerheten förmodar jag att du menar den säkerhet som krävs med hänsyn till den allmänna ordningen. Denna uppfylls mer än väl och det kan sägas att det på väldigt få arenor i Sverige är så god "säkerhet" för bortasupportrarna som i Ängelholm.
Korridorerna är inga uppehållsutrymmen, utan transoprtvägar till läktare och utgångar - dessa uppfyller de krav som ställs från myndigheterna och upplevs dessutom som mysiga och intima av många supportrar.
Närheten till isen är en annan sak som uppskattas av både spelare och supporters. Tyvärr är det alltför vanligt i svenska ishallar att man har en "löparbana" mellan läktare och plexiglas -
tråkigt.
Vad Percy håller på mig är för mig likgiltigt - men jag förmodar att det är pajaserier, i vanlig ordning...

Ljunggren: Ljus och ljud är för dåligt. Säkerheten uppfattar jag som dålig. Omklädningsrummen har jag ingen aning om hur de ser ut så dem ska jag inte uttala mig om. Bristfälliga "korridorer" bakom sittplats? Vet inte vilka krav som finns ang. brand- och utrymningssäkerhet där.

Malmö Isstadion är som jag tidigare sagt en rätt kass hall. Därför ska Percy bygga en ny. Percy håller alltså med mig... :)

Johan: Skulle du då vilja utveckla hur du anser att en ishall skall vara för att betraktas som "elitseriemässig" och, framför allt, förklara på vilka punkter Malmö ishall är att betrakta som en sådan?

Zeke65: Jag ger dig rätt i att det säkert var några andra personer än just jag som bedömde hallen, ja! :) Däremot är mitt helhetsintryck av Ängelholms Ishall som människa, inte MIF-supporter, att den inte är elitseriemässig. Men visst har Rögle vilja och ekonomi till att satsa så gärna! Om de nu klarar sig genom kvalet vilket jag tror kan bli väldigt väldigt svårt.

Det är helt emot min religion och natur att önska lycka till, men... ja. Jag säger inget! ;)

Johan: Nu var det väl ändå inte din bedömning som spelade roll om Ängelholms ishalls kvalitet utan det fanns säkert andra bedömare som kunde jämföra på ett mer objektivt sätt, eller hur? ;-)

Iofs tycker jag också att om man ska spela i ES bör något drastiskt göras (fler platser, bättre högtalaranläggning osv..) men ur perspektivet "bra tryck" är ju designen av hallen i det närmaste optimal.

Johan: ja liknar snarare ett murket utedass.... hehe

Matchtröjor är ingen kostnad om man jämför med allt annat, matchtröjor finansieras av kaffepengar (Speciellt i karlstad och Gävle!) och sponsorer (typ Nike). Bytar man matchtröja ökar dessutom souvenirförsäljningen. Så är det. Ny tröja = nya pengar.

Ljunggren: När Ängelholms Ishall var med i matchen om "Sveriges bästa hall" så var jag nog inte ens född, för den lada jag besökt i Ängelholm ligger ljusår från elitseriekvalitet.

Johan: Betr Ängelholms ishall: Innan Globen byggdes valdes Ängelholms ishall flera gånger till den bästa i Sverige, både ur spelar- och åskådarperspektiv, i håd konkurrens med Scandinavium. Jag har inget som helst minne av att räliga MIF:s dåliga ursäkt till ishall ens förekom i diskussionen....

kalle knuda:

äh, vadå. Det ingår i budgeten och jag tror inte man skiter i nya tröjor bara för där kommit mindre folk till matcherna och man fått mindre pengar. Det ändras tröja varje år... Så jävla lite pengar har dem ju knappast.

Sv: Johan
MIF: Nä, kanske inte på bortaplan... Men hemma var det inte så dåligt med tanke på förutsättningarna. Värre lär det bli för MIF om det inte blir någon radikal ändring...

Visst är fotbollen populär nu i Malmö men hur var det för 2 år sedan när MFF låg i Superettan, Knappt en kotte på matcherna.

Så är det med allt... Ligger man i toppen så kommer publiken, så enkelt är det!

MIF Redhawks är nummer ett!!!

JoJo: Och var ska styrelsen hitta pengar till nya tröjor, jag bara undrar...Publiken har ju inte precis strömmat till hallen. Som dessutom legat 500-800 under den s.k. officiella publiksiffran.

"Sparka inte tränaren"
Grattis Wikegård!
Du visar att det inte alltid är tränaren det beror på utan mera spelarnas förmåga...

MrLeth: Jag hörde för flera år sedan att de skulle bygga om plåstskjulet på Klostergårdens IP, Lunds IS skulle få en mer hockeyanpassad hall... Men jag vet inte hur turerna går där, inte så insatt i lokalpolitiken i Lund faktiskt! Vet bara att man bytar styre mellan rött och blått ungefär vartannat val så det är inte konstigt om inget kommer till skott!

anders: Okej, lugnt! Blev så förvånad bara... (c:

JoJo: Du får så mycket information från kontakter inom föreningen så man skulle kunna tro att du har halva benet inne i styrelsen där... (c; Ah! Jag vet! Du är bästis med Wikers! (c; Erkänn!

Sv: Gammal logga!!
JoJo: Har du även den gamla loggan med gripen?

Johan: Förlåt, mitt inlägg skulle varit en replik på Stefans inlägg. Sorry=(

Får väl säga att jag definitivt inte ser var MFF skulle vara så välskött??
Det skulle väl vara i supporterklubben då.
I övrigt är det väl nästan en historikt illa skött klubb.
Med kompentent folk i styrelsen så hade MFF säkert varit en klubb åtminstone i FCKs kaliber...

Annars är tjatet om Percy...just bara en massa tjat.
Det där har vi hört i femton år snart.
Allt grundar bara i avundsjuka.
Alla lag vill ha en egen Percy, den som säger nått annat ljuger.

När det gäller nya hallar så ser jag fram emot nybyggnationen i Lund.
Det skadar aldrig att bygga en ny hall där.
Och vad jag har förstått så är politikerna överens om att ett sådant bygge bör komma till stånd.

anders: Får jag bara fråga var våra åsikter skiljer sig åt? För jag ser det verkligen inte!!!

Johan: Mmm, men kom också ihåg att hockeyn var död i Malmö när Percy tog över. För att få upp intresset så var han tvungen att satsa. Man kan inte jämföra MIF och MFF. Fotbollen är urstark i Malmö och har varit så i många många år. Det behövs inga storsatsningar för att få dit spelare. Laget är förknippat med framgångar genom årens lopp. Men hur var det när klubben en gång började???

17srsen17RBK: Det stämmer, tack vare Percy har Malmö och Skåne ett lag i elitserien. Tror du någon INTE håller med om det?

I fotboll kan man ta fram en talang och sen sälja vidare för mångmiljonbelopp, när en spelare lämnar ett hockeylag till t ex NHL får man... kaffepengar! Du kan bara inte jämföra hockeyn med fotboll!

MFF gick väl dessutom en massa miljoner back den gågna säsongen, kanske har jag fel. I Helsingborg har man ju i alla fall INTE koll på ekonomin, där var det bara fram med skagebössan för att behålla Santos. Och Rögle kunde ju definitivt inte hålla i sina slantar när det (sned)satsades i elitserien!

Sv: Lasse Degn
JoJo: Mycket bra! Kolla www.thecounter.com, där finns gratiscounters...

17srsen17RBK:

utan Percys pengar och värvningar hade vi aldrig fått skatteskulden på 30mille.

Och även utan Percy så hade MIF kunnat varit i Elitserien idagsläget..även fast det inte är speciellt troligt och det är en sak vi aldrig kommer att få veta. Kunde Väsby gå upp i Elitserien/Västerås/Hv71/Rögle gå upp i Elitserien utan en Herr Nilssons pengar så hade nog även Malmö IF klarat av det med rätt folk bakom rodret.

Johan
Håller med Röglekrkodilen.
Utan Percys pengar hade Malmö Hockeyn inte varit där
dom är i dag bara att konstatera.
Bara ta lärdom av MFF dom behöver ingen byggmästare,
för att klara ekonomin.

Jan-Åke

Johan:

Sådär ja? Duger det så?
Förresten är det någon som kan fixa en besöks räknare till mig?

Johan Lille vän
Rögle har ekonomin under kontroll.
Utan Percy så hade Malmö varit i konkurs vid detta laget,
och kronofogden tagit över klubben.

RK

RögleKrokodilen: Åja nu ska vi väl inte va sånna! ETT lag från Skåne vill vi väl ha i ES, och vi kan nog allesammans vara j-ligt överens om att Rögle BK inte kommer vara det laget! Liten ishall/plåthall/lada, inga pengar, ingenting.
Det måste vara jobbigt att gå runt och ständigt drömma men aldrig vakna...

Ishall
Angående tjatet om ishallar.
Percy har ju fått för sig att bygga en ny hall, inom dom
närmsta åren, men vad får Malmös rödhönor, förlåt det
skall vara röhökar för nytta av den, för i eltserien spelar
ni definitivt inte vid den tidpunkten.
PS Klubben borde faktiskt kallas för RÖDHÖNOR

RK

JoJo: Kan du inte ha en liten bild efter varje spelare/tränare på rykteslistan som anger om ryktet är hett eller svalt? Alltså så man kan se vart det lutar...? För tillfället är ju 7+1 tränare aktuella... Blir mycket folk i båset! ;)

Hitta en liten bild på han!

anders:

Detta som jag hört nu är inget jävla tidningssnack eller så som mycket av det andra är. Utan rejäla och bra rykten.

JoJo: Undrar om dina källor är så seriösa. Din lista ser ju ut som en önskelista som man skickar till tomten ju!

Lasse Degn
Kan ju meddela att danska landslagscentern Lasse Degn är aktuell. Det är en källa som avslöjat det så ni inte går och undrar var jag fått det i från på min sida. Och det är inte från Hockeymagasinet nej, utan han har fått det från mig. Har två andra namn som jag kan namnge vid ett senare tillfälle, båda backar. Tack för mig.

Magnus: tack!!

Johan: Jag mailade den till redhawx@hotmail adressen nu, måste dra...

Magnus: Jag e på jobb o har inte ICQ här. Du tror inte du vill lägga den som en bifogad fil??

Johan:
JoJo har ingen bra dag idag.... ;-)

Johan: Jag kan skicka den om du kommer på på ICQ, eller till din mail.

JoJo: Funkar ej...dessvärre!

Johan:

Men va fan, den förra funkade ej! Kolla denna istället! Se länktips.

« · 232990 · »