De kan vara muntligt överrens men klara är dem inte förräns de skrivit på kontrakt med MIF. Och så fort de skriver kontrakt så går MIF ut med det via hemsida och pressmeddelande
Stefan: Jag vet, vill bara uttrycka min hockeyabstinens lite! :) Undrar om KvP kommit med några kvalificerade rykten i år? Jag har ju inte tillgång till denna eminenta tidskrift här uppe.
Jarg? Fleury? Lidström? Lemieux?
KvP har i varje fall alltid rätt, jag minns bara inte rikitgt vilken säsong Alexei Kovalev spelade i Mif, minns du Stefan? :)
MEN för att få bra spelare att skriva på krävs oftast att de vet vem som blir tränare i föreningen... och ett välkänt namn i båset leder oftast till att det blir lite lättare att signa spelaren i fråga.
CoolaKoffe: Jag vet att ingen är klar, jag har inte sagt att någon är klar heller. Det är väl inte bekräftat att Lundh är klar som tränare ens vad jag vet...
CoolaKoffe: Bosson? Intressant för Mif? Kan jag aldrig tänka mig! han vill till Sverige men jag tror inte det finns något intresse för honom i den högsta serien faktiskt.
Zeke66 + Johan: Andra säsongen för herr Elvenens var det inte lätt för någon som inte var finne i Jortikkas skräckvälde:
Mif:s anfallare 1997/98
Mika Arvaja (Jortikka panikvärving) Mathias Bosson Mikael Burakovsky Patrik Degerstedt (entledigad i början av säsongen) Marcus Magnertoft Jesper Mattsson (Värvning under säsong) Magnus Nilsson Fredrik Öberg Janne Ojanen Mikko Peltola Juha Riihijärvi Daniel Rydmark Kim Staal Harri Suvanto (Jortikka panikvärvning) Patrik Sylvegård Marcus Thuresson
Zeke65 + Johan: Det var väl kanske inte heller världens rättvisaste lag att komma in i för Elvenes. Idagens Mif hade han säkert platsat i 2:a eller 3:e femman.
Anfallare i Mif 1996/97 Håkan Åhlund Mathias Bosson Robert Burakovsky Mikael Burakovsky Stefan Elvenes Björn Engström Mattias Lööf Marcus Magnertoft Magnus Nilsson Fredrik Öberg Janne Ojanen Mikko Peltola Juha Riihijärvi Daniel Rydmark Kim Staal Patrik Sylvegård
Spelare till 5 kedjor och ändå en över, jättekonkurrens på den tiden eller?
Johan: Man kan väl konstatera att omgivningen spelar roll om det blir Ris eller Ros. Både Mif och Rögle har ju haft sin beskärda del av s.k stjärnor som floppat!!
Johan: Daamgard är väl rätt ok defensivt, men spelsinnet är inte det bästa. MIF behöver väl främst backar som snabbt kan vända spelet, så tillkommer ju de flesta mål i dagens ishockey
Magnus: Roger Hansson botades men han blev gammal, det gick utför och sen föll han tillbaks till eländet igen.. så det kan gå! :) Likaså Stass Elvenes. Kom som Rögles stjärna till MIF. Han for omkring i MIFs fjärdekedja och gjorde ingen lycklig och återvände hem för att nu ägna sig åt proffsspel i Danmark...
Till sist måste jag säga något riktigt hemskt: Christer Abrahamsson. Hu!
miffo: Lite mycket dra alla över en kam eller? Staal har vi chansen på, Damgaard har ett år kvar i Mådå. Högardh känns mest av allt som en, brrrr, Rögleit! Men även de västa syndare kan botas! :)
miffo: Högardh är nog mer Frölundait i grunden i så fall.
Damgaard. Mja, jag tycker nog att man ska skaffa spelare som HÖJER laget, itne spelare som har samma nivå som nuvarande spelare har. Man måste bli två snäpp bättre inför nästa säsong.
jenza: MODO har inte gett Stalle ett kontraktsförslag. Jag tror nog att MIF visat intresse men spelare säger ofta ingenting om kontrakt förrän de är påskrivna och klara. Särskilt aktsam tror jag Stalle är med att uttala sig efter förra gången när han lämnades oss helt häpna. Jag hoppas av hela mitt hjärta att MIF Redhawks får bläcket på papper snarast...!
Enligt dagens Kvällspost så har inte Staal och MIF haft någon kontakt med varandra än, enligt Staal själv. Det vore synd att missa honom,så det är väl dags att MIF lägger på ett litet kol innan någon annan hinner före!!