nek97raj: Kavlet börjar imorgon onsdag. Vore ju kul om det kom några MIF:are till Ljungby för att kolla in Jimmie, Erik och Janos, jag kan lova att ni inte kommer bli besvikna!
MrLeth: MODO ville väl inte flytta matchen så Söderberg hade kunnat leka upp dem till vafeterian där Mamma Lindahl frågar om de ska ha senap/ketchup/rostad lök... Så kan det bli.
Världen e ta mej fan upponer.... Hur kan man lägga en viktig semifinal 15:30 på en vardag så att normala människor inte kan se den?? Jag börjar redan tröttna på denna veckan o det e bara tisdag.. :oP
Värst vad allsvenska spelare har blivit bra nu då, helt plötsligt ;-) I den norra allsvenskan producerade han en hel del. I superallsvenskan blev det betydligt mindre. Under sina två år i Rögle, sågs han mest som seriens bäste defensiva back. Ingen, och jag upprepar INGEN, tog sig förbi Österby. Därav epitetet "Kung Österby". Han fick blommor av AIA förra säsongen, när han var nere med Löven. Det snackas nu om att återkräva dessa ;-)
Stefan: Men du Stefan... Nästa gång du talar med Lillis så kan du väl i alla fall få nåt vettigt ur honom typ när i hel-te de kan klargöra att Stalle är tillbaks samt vilka två mystiska danskar Percy talar om!! :) Mina nerver klarar inte denna spänning!
Johan: Bra att du pikade Stefan för nu kom det ju även fram att Janne "Köttbullen" Hammar är klar. Mycket mycket gott att höra, en strålande dag i vårsköna Skåneland!
På Björklövens hemida står det att Magnus Österby som det skrevs om i dagens sydsvenskan idag har skrivit på ett 1-årskontrakt med MIF. Kul att det börjar röra på sig med värvningarna !!
nek97raj: Jag undrar bar - VILKA tre danskar ska det bli? Staal, Degn... och Hirsch? Dessa tre låter mest rimliga, men vi har redan två målvakter. Ja jag fattar ingenting.
Magnus: Jag känner mig också lite orolig. Det är ju taskigt av Stalle att i alla fall inte ens höra av sig och lugna en, det är främsta anledningen till oron! Hedin tycker jag inte om, speciellt inte efter DHV 2001.
Jag hoppas/väntar på ett pressmeddelande/presskonferens från MIFs sida där man presenterar nyförvärven: Kim Staal, Anders Burström och Magnus Österby. Sen är det klart typ!
nek97raj: Jag vet inte, tycker han verkar vara en hygglig förstärkning. Om han nu känner att han vill röra på sig så varför inte...
För varje dag som går känner jag mig dock mer och mer osäker på om Staal kommer hem igen... Känns som om Hedin har inlett operation övertalning i Övik...
JoJo: Säga vad man vill om er miffon ;-) men lite småimpad blir man allt när det anordnas bussresor till J20-matcher. Låt gå för att det kanske är lite "i brist på annat" efter A-lagets korta säsong, men ändå... *jag bugar mig i ödmjukhet*
Det blir storbuss till Jönköping och J20-semin!! Vi åker på Lördag och ÄVEN söndag om det blir en avgörande match då :-) Priset är 150 kr om vi blir 40 man, 125 kr om vi är 50 man och 100 kr om vi är 60 man! Så, destu fler vi blir, destu billigare blir det! Detta gäller då per dag. Så maxpris är 300 spänn för två resor till Jkpg TUR OCH RETUR. Anmälan till mig från och med NU! Avgångstider med mera återkommer vi till. Men vi kommer åka cirka 5 timmar före matchstart. ANMÄL ER NU TILL SÄSONGENS KANSKE SISTA BORTARESA!! 4 alternativ till anmälning...
* Ring mig 070-7224870 * Maila mig [email protected] * Maila mig här på hockeysnack * Anmäl er i cafeterian på J20´s hemmamatch på onsdag.
anders: Jag tycker nog att man även daltat rätt så bra med MODO (Sedin-plågan) och Frölunda (på sistone) också. Men det är märkligt. Det finns inte någon alls som bryr sig i Sthlm hur fan det går för DIF ändå så går de ofta långt...med fotbollssupportrar på läktarna.
Johan: Mmmm, men det är ju så att det daltas så mycket med DIF o stockholmslagen. Stockholm är ju extremt mediafixerat. Tog upp det på allmänt snack o DIF gästbok här på HS. Kan väl inte påstå att jag fick alltför många på min sida. Lite trist då jag beskriver sanningen!!!
19 Nicke: Ja jo han sa så till oss också, skillnaden är den att vi stöttade och stöttar vårt lag under en hel säsong medans Djurgårdsfansen dyker upp från sin fotbollsdröm ungefär när semifinalerna tar vid... Och får naturligtvis en hög placering på Aftonbladets verkligen jätteverklighetstrogna klackranking!
Ska man komma högt på den så ska man va skitmånga vid få tillfällen - helst i Sthlm. Då stiger man till skyarna. Suck.
Vart lite full i skratt förra veckan när Djurgårn slog ut HV 71
Niklas Wikegård stor i orden igen.
: Djurgårds fansen är dom bästa i hela världen, deras stöd klarar inga andra supportrar att leva upp till.
Sa han inte något liknande om Redhawkssupport`? =)..
Och var är Djurgårds fansen under grundserien.
Ta en titt på läktaren så synes bara folk i fotbolls tröjjor"!!
Skansens babyaner vaknar till liv då DIF är i slutspelet, vinnar kulturen sitter ristat innan för väggarna på hovet o globen sa wikegård , sha hovet o globen tillghör vell inte endast DIF =), vems arena är det egentligen, Hammarbys, Aik?, DIF`?, inte för att jag bryr mig, men jag finner lite komiskt ironi i det hela..
Jag vet inte hur Jimmie och Erik spelade i Malmö men enl mig så har dom utvecklats enormt. Jimmie är den lilla "fula" liraren som både tar men även ger mycket stryk. Erik blir bättre och bättre han har ett enormt skott som han tyvärr inte utnyttjar så mycket. Om dessa lirare inte platsar i A-laget så hoppas jag att man låter dom gå tillbaka till Troja(om de nu håller sig kvar vilket jag både tror och hoppas att de gör) eftersom jag som sagt vet att de trivs väldigt bra i klubben. Det är klart att de ska få chansen att slå sig in i A-laget men då ska de inte få sitta på bänken och uggla och kanske få hoppa in lite då och då. Det är många unga talanger som har försvunnit på det viset.