Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 248320 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kim Staal väljer....?
MIF:men va F*N han trivdes bättre i MIF än MODO men varför har han svårt å bestämma sig han e vårat viktigaste spelare när han spelade me Janne å Jussi d va som Jussi-Rydis-Häxpipan

Sv: Lintner till Luleå?
Lintner hade varit helt ok, men jag har tror inte det är speciellt realistiskt. Bättre då att leta ersättare till Hannula som säkert försvinner framför näsan på oss...

MIF: Håller med till 100 %...Vill Lintner tillbaka till elitserien så ska MIF absolut vara med om budet, han e en riktikgt bra lirare...

MIF: Säkerligen så lär han kosta mycket men Mif borde iallafall anmäla sitt intresse för honom. Klubben såg ju under föregående säsong hur det går om man snålsatsar. Man behöver inte göra nån storsatsning. Det finns faktiskt ett mellanting, även för Mif!!!

Lintner till Luleå?
Slovakiens stora backstjärna Rikard Lintner verkar vara på väg till Luleå, han lämnar troligen NHLs bottenlag Pittsburgh Penguiens efter denna säsong där Lintner har gjort bra ifrån sig. Blev tradade från New York Rangers till Pittsburgh där Lintner har varit bland dom bättre backarna.

Nu sägs han alltså vara på väg till Luleå...eller? Länk länktipset.

Det kanske borde ju vara något för MIF Redhawks om pengar finns, han kostar nog en del att ha i laget.

Kim Staal väljer....?
Står att läsa idagens Allehanda, skickade med länken med.

En som inte har bestämt sig för var han ska spela nästa säsong är Kim Staal. Redan för en månad sedan gick ryktena att Mif Redhawks skulle presentera Staal som nyförvärv, men det har inte hänt – än...
– Det står mellan Modo och Malmö, så är det. Jag har fruktansvärt svårt att bestämma mig och väger hela tiden för- och nackdelar mot varandra.
– Visst längtar jag söderut och Malmö ligger nära Danmark, men samtidigt trivs jag så bra här. Just nu vet jag inte hur det blir, säger Staal.
---------------------------------------------------------------------------

Kom igen Staal, skriv på för MIF.. Jag är orolig nu alla MIF fans att han skriver på nytt kontrakt med MoDo..Ussch vilken hemskt tanke

Sv: Träningsmatcher
Magnus: E d sannt att Jörgen Jönsson i Färjestad är på vägg till Mif eftersom de sa en polar till mej han håller på fbk det låter rimlig fö han har vatt aktuell för Mif innan JUH!
O e d sannt att thuresson e klar för mif lämna fö de så ja på svenska fans han va ju skitbra VAKNA LILLIS! få han att stanna! Stanna thuresson du va skitba

MrLeth: Ska d krökkas imågron lr vaa? D e så jäla gött desutom e d faktisk sannt att öl är bra fö kroppen d sa bosse till mig han e iofs alkiss men han sa de så då e d sannt JUH. Ring imorron OKEJ!

---

Stefan: Känns bra att Djurgården köper ner sig. Bemström har väl aldrig varit bra tycker jag...

Så kul man kan ha en enkel fredagsafton... :)

MrLeth: De fel för de så ja på hockeymagasinnet och de vill inte ha Mif fö de va för bra för tyskland lr nåt sånt.

MrLeth: Låter troligt, jo vi kan ju alltid bila ner varje match... :P

Mygel: Visst är det härligt att supportrar med så givande och trevliga inlägg trivs så bra här.
Kan knappt bärga mig mellan gångerna det skrivs.
Har njutit av vartenda inlägg som gjorts...Kan det ligga runt två miljoner i dags dato?! ;o)

För att höja stämningen ytterligare så tänkte jag köra en fråga här:
E de sant att MIF ska kanske inte spela sverige nästa säsong. Läste på hemsida MIF spela nästa år i Tyskland och möta Berlin fö dom ha bra lag o publik rolig, men vi måste värva kanske 2 lr 3 spelare mer fö spelas fler omgångar i Tyskland.

Stefan:Okejj men ja läste inte hela aha va juh väl bra men d skulle va bättre om att han skulle va rykten fö MIF men aja

CoolaKoffe:

1. Det är inte ens klart om matchen blir av eller inte.
2. Ort är inte heller bestämd men det blir inte Malmö eller Södertälje som spelort
3. När matchen är (om) klar så kommer den upp på hemsidan.
4. Tror inte det är nått mer nu :)

För övrigt kan det vara värt att notera att SSKs back Stefan Bemström kan vara på väg till bla. Djurgården då han inte trivs med Timo Lahtinen enligt "rykten".

CoolaKoffe: Otroligt, här hittar man en person som skriver inlägg som nästan är roligare än vår egen HasseT på Rögles gästbok. Keep up the good work CoolaKoffe!

Stefan:Vart spelar MIF mot SSK i Södertälje??

CoolaKoffe:

du har alltså inte läst vad som står i artikeln om träningsmatcherna?

"Nu börjar det bli klart med träningsmatcherna i höst för a-laget. Fem stycken matcher är klara just nu och det kommer att komma några stycken till"

Hur tolkar man det? Att det bara bli dessa fem matcherna jag lagt upp och inga fler?

Just nu finns det fem stycken till matcher som ev kan bli av varav 3st är i Finland, en mot SSk och en mot Rödovre, men så länge inget av det är klart så kommer det inte upp på hemsidan.

Stefan:Ja sa vi borde spela fler matcher

Stefan: Jepp, men med fyra lag låter mer logiskt. Blir för många matcher annars. Lagom med 9 matcher på 3 dagar.

Mygel:

tanken kan nog ha varit att det skulle ha varit fler lag med från början?

Stefan: oki, då kanske det inte var fler då :)

CoolaKoffe:

Vad är det som säger att vi inte skall spela fler matcher än dessa fem som ligger på sidan idag?

Mygel:

hade ingen aning om att det skulle vara flera lag.

MIF skall iaf inte spela fler matcher än dessa:
27/8-30/8 turnering i Ängelholm
27/8 match mot Rögle
29/8 match mot Frölunda
30/8 match mot Kassel

Sen borde vi spela lite fler träningsmatcher iår fö att vi spelade ungefär bara 7 st tror ja vi borde spela högst 11

Stefan: Oki, vilka är det två andr lagen då?

För att lgna alla så vet jag att Rögle är väl medvetna om riskerna med ett sådant här arrangemang och kommer förhoppningsvis vidta maximala säkerhetsåtgärder vad gäller MIFs matcher och supportrar.

Stefan: Jaja okej då! :)

Johan:Oki tack!!

Mygel:

Leksand skulle ha varit med men hoppade av vilket gjorde att Kassel (med Roger Nordström) kom med i stället..

Johan:

nu ska du inte vara sån :)
Låt grabben gå till svenskafans.com och låta dem referera till Officiella så de blir först med "nyheten" :D

CoolaKoffe: Rögle, räliga MIF, Frölunda, Kassel + 2 elitserielag till (senast jag hörde verkade det som det var Södertälje o Leksand, men inte säker)

CoolaKoffe: Läs allt på... MIF Redhawks officiella hemsida. Andressen är: www.mifredhawks.com.

Johan:Vikka lag kommer att spela den här tuneringen??

Träningsmatcher
Så oerhört obegåvat av MIF att gå med i en träningsturnering i Ängelholm! Varför jag tycker detta är följande:
1. Vid en träningsturnering uppskattar jag som biten träningsturneringsfantast att kunna bo på stället turneringen spelas på. Detta går inte i Ängelholm. Helt uteslutet. Det vore lika listigt som att ge Usama bin Laden ett flygplan.
2. Ängelholm.
3. MIF supporters kommer vara hotade även när MIF inte möter Rögle, dvs under samtliga tre matcher. Minns i Kristianstad vintern 1999 då två AIA-ligister gömt sig på dass i ishallen för att kunna komma in gratis när MIF spelade. Man fann dessa två Röglehuliganer - och tillhörande kniv.

För övrigt verkar det korkat att möta Frölunda två gånger. Eller korkat och korkat, tråkigt tycker jag i alla fall det är. Kanske kommer "Bad Boys" då. De åker ju på allt, förutom det som är för långt... Luleå till exempel *fnys* *garv*!

Sv: Nyförvärv
nek97raj:Synd men ja tror vi behöver nåra finnar fö att d här e sista året fö Jussi i MIF :(

Åkerman är komplett, alltså, ja på alla frågorna, tyvärr har han tydligen nyss skrivit tvåårs avtal med SAIK.

Nubben:Okejj men något nytt om Stalle?? e han klar??

nek97raj:Okejje.. e han han ungefär som Österby asså bra skott å bra defensiv?? å offensiv?? asså blockerar

Har alla glömt att alla kommer från de längre divisionerna vid nått tillfälle ?

Det finns en hel del fynd, o jag tycker verkligen att det är skönt att klubben äntligen slutat upp med panikköp som kostar enorma summor o smakar rätt bittert när säsongen ska summeras.

2 bra exempel är Hamma o Hannula de kom från "ingenstans" när de kom till MIF, så glöm inte bort detta. Visst är det skönt att få etablerade spelade till klubben, om vi får stalle och kanske ett starkt namn till så är det bra om vi plockar in lite får de lägre divisionerna osso...

kungjussi: Oavsett vad vi tycker finns det inte en chans att vi kan konkurrera med FBK, Frölunda ovh HV. Men när de plockat vad de vill, då får vi slåss om resten med övriga lag...

Ja, om MIF ska leta efter fynd i de lägre divisionerna och bara plocka hem ett nyförvärv av riktig klass (Staal) så kan man ju glömma några högre ambitioner direkt.

Att sedan kassan är ansträngt beror kanske på alla de kortsiktiga värvningar och alla de överbetalade spelare. Tycker att ett slags prestations-kontrakt skulle passa MIF. Men vad tycker spelarna? De kan ju ta en glad runda till banken även om de spelar uselt...

CoolaKoffe: Åkerman är nog klasser bättre, jag har iofs aldrig sett Österby, men Åkerman har jag sett spela 5 ggr, och han är lysande

Ishockey Fantræf 2003
Heisan Hockeyfans...

Så er det atter på tide at invitere alle svenske ishockeyfans til Fantræf 2003 i Vojens, Danmark.

I år afholdes Fantræf 2003 på følgende dato: 31. juli - 03. august.

Inbjudan er sendt til fanklubben, men alle som er interesseret kan kontakte mig på mail: [email protected] eller se mere på homepage: www.viksupport.dk

Håber vi ses til Fantræf 2003 - Coolest Fans On Earth...!!!

Greetings

Yogi

CoolaKoffe: Asso enligt min källa sa hade han vid ett tillfälle sagt att han skulle välja MIF om klubben ville satsa inför framtiden.

Stefan:Oki

Nubben:Han har svårt å bestämma sig enligt svenskafans.com han gillar både MODO å MIF om han inte får nåt nytt kontrakt i modo så drar han te Malmö d sa han IAF

CoolaKoffe:

Redhawks.dk och Redhawkssupport.com är numera samma sida, skillnaden är .dk är på danska och .com på svenska.

Därav samma nyheter på båda sidorna :)

CoolaKoffe: Stalle har "förhandlat" ett bra tag nu. Den som lever får se var han hamnar, men en sak som jag kan garantera är att han saknar Malmö. Han trivdes nått enormt i stan...

Johan:Enligt redhawkssupport.com å redhawks.dk så har Staal börjat me förhandlingarna me MIF

nek97raj: Jag tror man måste tänka på att Peter Andersson kommer skriva på, det är jag hyfast säker på, och i o m det är backbeståndet klart enligt Lillis. Lite synd tycker jag att man inte vill bredda truppen mer än så.

Hörde att MODO ska starta namninsamling för att få behålla Staalmannen. Jag säger bara det - om han inte bryr sig om egen Fanclub, egen flagga och ett hav av äkta supporters som älskat honom sedan junistiden, varför skulle han då bry sig om en namningsmling på M-REAL papper? Låter ju vansinnigt i mina öron.

Ska bli intressant om *)Stalle återvänder och *)får vara frisk en hel säsong och *)inte spela center utan forward vilket innebär mindre defensivt ansvar och *)har kommit HEM till MIF igen och fått en nytändning.

Jag tror på 50 poäng. En underbar tanke.

nek97raj:E han lika bra lr bättre än Österby??

Nyförvärv
Jag tycker "Lillis" borde ta sig en titt på Åkerman i Skellefteå AIK, det är en back av hög klass.

Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Robert P: Förvisso inte, men Erik är nog i klenaste laget.

« · 248320 · »