Velandet under sommaren, snyftandet i tidningar och tv om att göra rätt för sig ja hela affären Renberg är sjuk och jag förstår de Luleå supporters som inte tål namnet längre.
Förstår även de som fortfarande ser honom som en hjälte på isen, men totalt sett tycker jag han svärtat ner sitt namn ruggigt rejält.
Kan tillägga att jag varken tycker att Renberg gör rätt eller fel i detta.
Han är inte mer än en människa som vill ha pengar.. mycket vill alltid ha mer. Jag själv passar på direkt när det finns möjlighet att tjäna pengar om jag hittar diverse kryphål.. och det lönar sig i plånboken.
Renberg gör precis som vilken person som helst... finns det ev.kryphål i ett kontrakt så utnyttjar man dem..iaf så försöker man göra det.
Och även om nu Renberg är god för xx antal miljoner kronor så betyder inte det att han vill skänka 5milj kronor till Luleå om han nu får chansen att slippa det. Det hade nog inte du heller velat göra i onödan..
Hade du kunnat slippa skatta till Svenska staten via nått kryphål i kontraktet mellan dig och staten så skulle du nog göra det eller?
Glädjande nyhter, MIF Redhawks j20 lag blev det första att besegra Frölunda denna säsongen. Härligheten här under:
Skott: 25-26
Ola i mål.
Third Period (33 min, total 2h 1 min) 59.34 20 min VFHC 22. RODÉHN, Ola GA-MI 59.34 20 min MIF 19. SVENSSON, Jimmie GA-MI 59.19 1 - 3 SH1 MIF 7. PERSSON, Erik 58.32 2 min MIF 26. BOIJ, Robert SLASH 55.00 2 min MIF 13. RUBENSON, Charlie SLASH 50.41 1 - 2 EQ MIF 3. NIELSEN, Franz (13. RUBENSON, Charlie 67. VAS, Janos) 47.35 2 min VFHC 19. BJÖRKLUND, Erik INTRF 47.35 2 min MIF 19. SVENSSON, Jimmie SLASH 45.31 2 min MIF 28. DETTER, Fredrik HI-ST 41.27 2 min VFHC 26. GUSTAFSSON, Björn HOLD
Second Period (30 min, total 1h 15 min) 33.33 1 - 1 EQ VFHC 22. RODÉHN, Ola (19. BJÖRKLUND, Erik 27. KRISTENSSON, Peter)
First Period (31 min, total 31 min) 15.21 2 min MIF 6. VALDIX, Andreas HI-ST 13.30 2 min VFHC 12. PERSSON, Linus HI-ST 07.44 0 - 1 EQ MIF 28. DETTER, Fredrik (17. ANDERSSON, Martin) 05.12 2 min MIF 17. ANDERSSON, Martin INTRF 00.00 GK in MIF 1. NILSSON, Ola 00.00 GK in VFHC 15. JÖNFELDT, Johan
Korrekt Regal, givetvis spelar det ingen roll ATT han stack utan HUR han stack och inte minst hur han vägrar fullfölja kontraktet.
När Espen drog från DIF fick de ett par mille, allt enligt kontraktet. När Micke drog lovade han i media att han skulle göra rätt för sig, det verkar i dagsläget innebära inte ett rött öre.
Har ingenting att göra med att Renberg stack till leafs utan allt att göra med att Renberg vägrar betala den summa som han och LHF kommit överens om. Att Renberg sen velade hela sommaren och därigenom gjorde det mycket svårare för LHF att skaffa ersättare kan ha en hel del med saken att göra också.
Hur kan man tycka att Renberg är en svikare. Finns det verkligen någon lulefantast som trodde att han skulle stanna karriären ut i Luleå. Han är inte ens 30 och då är han inte så jävla dum i huvudet så att han stannar kvar i elitserien när han har mer att ge over there. Och nu så ser vi att han hade mer att ge när han nu gör succé i Maple Leafs. Jag tycker luleåsupportrarna skall vara stolta över honom istället, jag hade varit det iallafall. Han kommer ju att komma hem så småningom och då kommer han ju att spela i Luleå och ingenannanstans!!
Många tycker att Staal är en svikare, men han är rena ängeln i jämförelse med Micke Renberg. Snacka om att min syn på honom förändrats till det sämre tack vare hans svininga beteende mot Luleå Hockey.
Känner för alla de Luleå fans som älskat och avgudat Micke och nu känner sig trampade på. Hoppas att han tar sitt förnuft tillfånga, annars tycker jag att han kan stanna däröver förevigt.
Tänkte bara meddela att vi lyckats förhandla till oss 1 st. dumle klubba om vi åker på bortamatcher. va får ni? Föresten, har du blåa ögon och blont långt hår. (WOW liksom) !!!tönt!!! asson
tjenix.. jag träffade på en mif supporter idag här i göteborg och jag kan säga att han är en perfekt ambasadör för mif..mycket sympatisk kille..det borde finnas fler som honom bland en del andra ES föreningar..lycka till i fortsättningen..
Jag tycker inte att man kan säja att mot dom ska vi ha 3p och mot dom minst 2 och mot dom har vi spelat dåligt mot så dom ska vi 3p.
Man får ta en match i taget, MIF e på G fast dom kan mycket bättre en så här. Nu stöttar vi MIF och tar en match i taget. Jag är bara glad om vi lyckas ta någon p mot SSK som LHC, dom två lagen har visat en stor moral och styrka för att vara nya i Elitserien.
servern som Madhawks har legat nere pga diverse fel.. backuperna med alla filerna var korrupt vilket innebar att alla filerna som Madhawks hade på sin hemsida försvann.
Och eftersom Cedervall som har filerna till hemsidan har rykt in så jobbas det bakom kulisserna med en ny temporär sida som förhoppningsvis kommer inom kort.
Ja det verkar som att vi äntligen har kommit igång! Kanske kan Per Bäckman trots allt göra MIF till ett stabilt lag. Tidigare år har vi haft svårt att visa moral mot de sämre lagen. Nu har vi vunnit 4 matcher i rad, undra när MIF gjorde det senast. Dessutom har vi 4 matcher till som bi bör kunna vinna. MIF Redhawks - Brynäs IF , bör kunna bli 3 poäng, minst 2. MIF Redhawks - Linköpings HC, 1 förlust tidigare i år, revansch lust bör finnas, tips 3 poäng. Södertälje SK - MIF Redhawks. 2 förluster i rad mot SSK, MIF vänder nu på trenden, tips 3 poäng. MIF Redhawks - Djurgårdens IF. MIF har alltid spelat bra mot Djurgården, tips 2 poäng.
11p bör vi greja de närmaste 4 matcherna, men jag hoppas på mer.
Härligt jobbat av Bäckman som hela tiden hävdat att trägen vinner...nu börjar det visa sig. Hadelöv var lysande sist hemma och nu jäklar skall vi vingklippa Brynäs på Torsdag. Vi syns......
Varför gnäller ni på Peter Andersson och hans match i lördags? Han gjorde ingen "indianpass, han var inne på målet som Frölunda gjorde, men han tog sin spelare, men det var det inte alla som gjorde. Ni skall gå och titta på matcherna i stället för att lyssna på radion, då kan ni SE hur bra han är, och inte lyssna på radiosporten som inte tycker om Malmö. Peter blir bara bättre och bättre, SE han istället för att bra gnäll på honom. Jag gick på matchen och såg Frölundas mål, och det var INTE Peter som gjorde fel. Hur kan ni som supportrar bara klanka ner på spelare som ni håller på, det verkar som det alltid är fel på något i laget, eller någon, är det till att hålla på ett lag? VAR EN BRA SUPPORTER I STÄLLET OCH HEJA FRAM MIF NU!!!!!!
När man läser Göteborgstidningarna så förstår man varför Frölundasupportrarna är som dom är.. Läs gärna själva på länken jag skrivit in... Och för er som inte orkar så kan jag berätta i förkortad verision här. GP är oerhört imponerade att Frölundaklacken åkte ääända till Malmö på en lördag för att se en elitseriematch! Efter förlustmatchen så fick supportrarna en belöning när spelarna i VF åkte fram och tackade publiken genom att vifta med klubborna!!! GP anser att supportrarna borde få än mer belöning genom ett gratis inträde till nästa hemmamatch, för trots allt så offrade de en hel lördag för denna "långresa". Wow liksom.... :oI
Satt och kollade på Swehockeys hemsida hur det går för MIF J20 lag. Blev rätt glad när man såg att man spöade Hammarby med 7-3 därav Janos Vas i MIF gjorde FEM poäng (3mål och 2 ass) idag varav TVÅ mål i boxplay. Frans NIelsen var oxå lysande idag med 3 poäng (1 mål och 2 ass). Andreas Valdix gjorde även två poäng (1mål 1ass) idag. Det är betryggande att se att vi har ett sparkapital i juniårerna. Gäller bara att se till att vi inte blir av med dem till ett annat lag, utan förvalta deras talang väl så de kan i framtiden visa upp sig i A-laget. Lysande kan jag bara säga. Kanske dags att börja ge dessa juniårerna chansen i A-laget. Keep up the good work. MIF mot SM-Guld 2002.
Vaaaaaar är Skalpjägaren?? Ho-hoooo??? He-heeeee!!! Nu jävlar börjar det bli kul att hålla på MIF igen, äntligen kan man få känna lite av den där sedvanliga stoltheten när man talar om sitt lag! Om en vecka är det dags för mig att se första hemmamatchen för säsongen, MIF-LHC på Lördag. Forza Malmö!!
Awright! Linkan producerar! Tog ju inte mer än 21 matcher. Fast det är klart, två ass har han ju hunnit med också. Helt makalöst, vad har ni gjort med karln? Han var ju genial när han var med oss.
Ja, de kallar mig för tipparkungen ;). Men när man slog på text-tv och såg att segern var bärgat blev man överlycklig.
Alla idioter i skolan sade ju att MIF skulle åka ut med buller och bång...men det gäller att tro på sitt lag!
En underskattad spelare enligt mitt tycke är den underbara Xavier Majic och Macke Magnertoft. Jobbar och sliter. Nu börjar ju båda få in lite extrapoäng också.
Att Peter Andersson gör idiotpassningar får man väl vänja sig vid, kanske Webbmastern kan träna passningsspel med honom efter matchen?
Men lycka till mot Brynäs hemma nästa! Jag kommer att följa er. /Olofsson
får gratulera MIF och framför allt HADELÖV han stängde affären och slängde nyckeln i Öresund idag(nästan) tills det var ca.4minuter kvar av matchen och P.Andersson klantat till det IGEN och blev backlänges mål IGEN . varje gång har han pucken som sista man då jag blir orolig .och det hände idag också. ca. 4 gånger såna här indian passningar han gjorde idag och tycker synd om Hadelöv att han måste jobba så hårt för att hela MIF ska lyckas och vinna nån match . helt enkel peter hänger inte med ärligt talat . det är många ungdomar i andra elitserie lag som är mycket snabba och då P.Adersson hänger inte med och blir tvungen och hacka eller stoppa de på olaglig sätt. det är bara kritik och inget annat mot själva peter. han är bra men farlig för eget lag bara. Heya Boys . kaz.
en lång väntan är över, nu är vi med i tabellen igen, och fortsätter vi bara med det här spelet och kanske slipar till rostiga ytor så ska vi klara av d här.
Strålande jobbat Hadelöv! Tur att du inte simmar lika mycket som Liv gör, tror inte på den där simmande stilen nämligen... Kul kommentar av Bäckman efter Timråmatchen: att killarna verkar ha fattat nu, att göra man bara två mål per match, kan man inte släppa in tre. Fast idag en annan visa. tralla la.
Jaha där kom 4:an som vi väntade på, härligt jobbat rödhökar! Se så lätt det kan gå med lite flyt under vingarna. Nu får ni allt se upp...Brynäs, Linköping härnäst.
Förstår även de som fortfarande ser honom som en hjälte på isen, men totalt sett tycker jag han svärtat ner sitt namn ruggigt rejält.