Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 31518 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Franz Nielsen!
Jag mötte Janos Vas för ett år sen, i backacupen (pantern). Han avgjorde på straffar mot Limhamn i finalen. Han är en väldigt all round spelare. Teknisk, kylig, målfarlig, spelsinne och relativt stark i närkamper. Givetvis var det svårt att hitta några svaga punkter i hans spel då det var en J18-cup, men han verkar vara en väldigt komplett ishockeyspelare. Naturligtvis är steget till A-laget ett stort steg, men jag tycker att han bör få chansen, liksom Frans Nielsen och kanske även Andreas Valdix. Någo/några borde matchas in långsamt tycker jag, det finns kapacitet, men det tar tid att anpassa sig till A-lags spel i elitserien

Sv: MIF vs 08 DIF
NU när vi äntligen kommit ihåg hur man gör mål ska ni nog inte vara för säkra längre... Tror på ett kryss imorgon!

Sv: MIF vs 08 DIF
Jahaja....då blir det en ny seger imorron igen. Denna gång blir det inga straffar. Malmö VINNER med 5-2.....*hålla tummarna*

Sv: Franz Nielsen!
Ja Janos Vas verkar bra, är det någon som vet hur hans spelstil är?

Franz Nielsen!
Läste idag på hockeyligans puckprat att Bäckman funderar på att ge Franz Nielsen chansen i nästa match mot skanskens pågar. Det ska ju bli kul att äntligen få se vad denne kan göra på isen. Inte för att man ska ha för stora krav på honom, utan ge honom ett par matcher att komma in i tempot så tror jag att han kan bli en tillgång för laget. Välkommen till A-Laget Franz.

En annan i J20 laget som kanske snart borde få chansen är i mitt tycke Janos Vas. Har inte sett någon match med honom men han är frekvent förekommande i målprotokollet. Kanske en kedjekompis till Franz i A-Laget ;-) .

Trist att Magnertoft och Hannula är skadade, hade verkligen behövts nu mot DIF. Magnertoft är en sån spelare som inte syns så mycket men gör otroligt mycket för laget. Hannula är speedkulan som inte är rädd för något och oxå gör otroligt mycket för laget. Hoppas de kryar på sig snabbt, de behövs. Personligen tror jag att det kan bli en intressant match. Som vanligt målsnål och tät. Hammar brukar stänka in ett par mål och tror att han gör det även nu. Det hade kunnat vara kul att se Hannula och Hammar i samma kedja någon gång. Nu ser vi till att ta skansens pågar och säkra åttonde raka vinsten. Lycka till grabbar. MIF mot SM-Guld 2002

Mackan& Hannula
Det är inte så farligt med Mackan &Hannula skador . och inte så farligt som man har befarat. .. Kaz

Sv: SSK-MIF
FY AN !!!!!! NU RYKER FÄRJESTADS 12 MATCHER LÅNGA VINST REKORD.MIF TAR DET!!!! 8:E RAKA PPÅ TORSDAG!!!!!!!!!!!!!

HALLO!!!!!! skriv till mig jag heter Malmö..
en sak till Malmö är bara bäst 7 raka segrar vad sägs om det..
ligger 5 i serien det blir sm-guld sm-guld till malmö. och dom kommer spöa Djurgården.

Lämnar och lämnar det är jag som ringer upp dem och plockar kommentarerna... eller rättare sagt jag ringer upp Gunnar och tar kommentarer :)

Stefan,tack för upplysningarna. Ja, då får man väl spänt vänta på besked tills 17-tiden. Trevligt att tränarna lämnar kommentarer till matcherna nu, såväl före som efter. Bra jobbat!

HOPPAS DET GICK BRA FÖR ER SPEALRE Marcus Magnertoft I MATCHEN MOT SÖDERTÄLJE

MIF vs 08 DIF
i morrn står skansens IF på besök i isstadion, fullsat lär det u bli, när MIF vinner på straffar som vanligt mot DIF.

nek97raj nope vet ingenting om hur det står till med Hannula och Magnertoft. Ska få mer info ang deras skador vid 17-tiden idag. MIF är fortfarande kvar i 08-området. Deras flyg går kl. 11 idag.

Och sen har de träning vid 14-tiden om jag inte minns helt fel.

Kasim.. din svenska är helt okej i mitt tycke.

Stefan,
vet du hur pass illa det är med Hannula? Det är ju skit att man aldrig ska få vara riktigt glad.

steffo ,&tues förlåt .
steffo du vet hur år det med med mitt svenska ))))))). ha det bra.

Kasim det är du som har fel :)

Det Teus skrev nedan var att Hadelöv endast släppt in 1 till 2 mål per match och det gjorde han mot Linköping oxå... 3-2 seger dvs 2 insläppta :)

ha de gött

Matchen MIF-SSK
Gött att MIF tog iallafall två pinnar mot SSK, men det satt hårt inne. MIF var laget som började bäst, snurrade stundtals upp SSK:arna i sin zon. MIF spelade annars en defensiv hockey, tog det säkra före det osäkra. Båda lagen hade sina målchanser så det var varken rättvist eller orättvist att SSK gick i periodpaus med 1-0 efter power-play. Målet i sig var ett skott som tog på en annan spelare och gled försmädligt förbi Hadelöv med knapp styrfart. Hadelöv försökte ta pucken men hann inte riktigt utan fick tag i den när den redan var i mål.

Om 1-0 målet var försmädligt för MIf så var kvitteringen likaså. Hannula drar på ett skott som letar sig in i mål. Efter målet vaknade MIF till lite men fick inte till något bra spel. De resterande 8 minuterna i andra gick mest åt att slå ifrån sig pucken och göra dåliga pass.

När tredje startade så stod det och vägde mellan lagen. MIF hade ett par chanser att ta ledningen, men som vi alla vet, när man inte gör mål på sina lägen så gör motståndarna det. 2-1 kom på en tekning som passades från Gabriel Karsson till Mattias Pålson som bara klippte till. Hadelöv hann aldrig se vad som hände utan det bara rasslade till bakom honom. Innan målet hade Rydmark ett friläge som han bomma totalt. Efter målet gav MIF full fart framåt. Men även nu lyste ineffiktiviteten igenom, dåliga pass och SSK försvarade sig bra med mycket sarg ut och en del icing puckar. Men helt plötsligt fick Linkan ett skott på mål som gav retur som Jussi kunde slå in.

Efter kvitteringen slog båda lagen av på farten och bara inväntade förlängning. 18,44 i tredje så fick MIF chansen att avgöra matchen i power-play, men MIF är otroligt omständiga i power-play och lyckades inte få till det. Stundtals spelar de perfekt power-play men de får inte till det sista, en pass för mycket.

Förlängningen går igenom rätt smärtfritt förutom en rätt hygglig chans för SSK att ta poängen men misslyckades. Straffar väntade och som vanligt satte Jussi den första. SSK satte sin, Mattsson satte även den andra liksom SSK. Då ryckte Burra in och räddade dagen med att sätta sin, liksom att Hadelöv knep den sista och glädjen var total. MIF spelade en bra defensiv hockey men ack så trist för publiken. Samt att power-playet måste släppa för MIF. De som jag tyckte var bäst var Hadelöv som gjorde många bra räddningar. Burra kämpade även han på bra. Linkan kom in i tredje efter att Magnertoft fick en smäll och fick ledas av isen, men han kämpade på bra. Samt Jussi och Mattson var bra. De andra gjorde ingen dålig match men det var ingen större fart på rören, men det är kanske det som är meningen, dra ner motståndarnas tempo och gå på kontringar. MIF vann förvisso idag skottstatestiken (som vanligt) men de flesta skotten var inte så giftiga utan SSK:s målis kunde lätt plocka dem.

Skönt iallafall med två pinnar idag och hoppas att trenden håller i sig framöver. Det är inte många poäng ner till sträcket, men det känns lite mer säkrare nu och det märks på spelarna att de inte är lika nervösa. Bäckman/Johansson börjar få fason på laget och det är kul. Bra jobbat av hela laget att ta dessa poängen. MIF mot SM-Guld 2002.

Teus ,du har lite fel här. Hadelöv har släppt
2 mål senast mot LHC där mif vann med 3-2. bara du vet :-))

Kul att Burra gjorde sitt första mål, även om det var på straff. Sen gjorde Hadelöv sin tionde (!) match i rad med bara 1-2 insläppta mål.

Fy fan vad härligt med ett MIF som spelar stabilt och kämpar hela tiden. Det är vi inte bortskämda med. 7:e raka och på torsdag väntar mästarna. De skall vi väl kunna slå nu!!!

Sedan vill jag gratulera spelarna och Bäckis/Johansson till denna segern.

är det någon som hörde hur bra Hadelöv var?och resten av laget!
skönt med ytterliggare en match utan förlust!!!!!!nu har vi tätkänning

Fy fan vad härligt med ett MIF som spelar stabilt och kämpar hela tiden. Det är vi inte bortskämda med. 7:e raka och på torsdag väntar mästarna. De skall vi väl kunna slå nu!!!

Sedan vill jag gratulera spelarna och Bäckis/Johansson till denna segern.

kan nån säga till mig vad gjorde Linkan i första kedjan när Jussi kvitterade? märkligt
att han var i första kedjan men kanske det är där han trivs???? vem vet vad killen tänker på? men det var skönt för MIF och linkan .
gratulera . kaz

Ja, det är bara att glatt konstatera att jag hade fel. MIF kämpade och spelade stabilt, allt enligt radiosporten. 'Ibland är det skönt att ha fel. Årets upplaga av MIF blir intressantare för varje match nu. skall bli jätte kul at se dem mot djurgården på torsdag. snart har vi häng på fjärdeplatsen!

nek97raj ,Percy är en affärsman. och han sponsrar de för att sen suga upp deras pengar från deras stad.
men det är skit bra med 2p mot SSK. OCH 7 MATCHER UTAN FÖRLUST.wow.
och vi ska spöa skansen på Torsdag . seger tåget fortsätter .Heya boys.kaz

Harlitt, pågar! Där fick dem! Hur fan kan Percy sponsra ett sånt sopgäng som SSK?!

Vi vann på straffar bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heja Malmö.
Heja jussi som gör mål när det bara återstår några minuter av matchen, nu vinner vi på matcher.
Mif har spelat bra enligt radiosporten, och malmös backar har spelat stabilt ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!

Härligt drag i webradion, fan va bra det är med live.

SSK-MIF
Det glädjer mig när Radio folket säger att Mif är det bättre laget när det spelas 5 mot 5.
medan jag skriver detta hör jag att SSK gör mål på ett skott direkt från tecknings cirkel. var är hadelöv då? .lite synd men men vi har inte tur mot SSK kanske, som spöke ungefär . det blir stopp för MIF segertåg i år.:-(( synd. men starkt jobbat gubbar. kaz

Eliserie fantasyliga
Vill du vara med i en Fantasy Hockey liga med elitserielag?
Jag lovar, det är as kul!
Du är Genaral Maneger för ett elitserielag, tar ut laget, gör kedjor skickar spelare på träningsläger, bygger ut arenan, och gör trader med andra general manegers via ICQ
Klicka på länk tipset och anmäl dig
Det finns bara tre lag kvar, så skynda dig!

Sv: MIF=Inga skåningar!!!
Okej, då har alltså Mif 9 skåningar i A-truppen. Drygt halva truppen består då av skåningar. Detta borde väl få tyst på alla malmöhatare som år efter år skanderar över att Mif är ett köpelag och inte har något eget. Med största säkerhet kommer det tillkomma fler skåningar när våra juniorer börjar slå sig in i A-laget mer och mer.

Angående kvällens match så tror jag på en rätt så klar seger för Mif, 4-1 slutar det!

Känns som att det blir förlust ikväll
Ja, då har Malmö tagit 6 raka segrar, det är nu som MIF de senast gångna säsongerna bara gått ut på isen och tror att det skall fixa sig av sig själv. Det är nu de lite divaktiga takterna börjar visa sig på isen. En -nu har vi visat hur jävla bra vi är-attityd. Jag hoppas verkligen att det inte blir så här ikväll och det kanske inte blir så tydligt som jag beskrivit det. Det räcker att några spelare bara går ut och ger 90% så har man inkasserat en förlust - för skillnaden melllan lagen är inte så stor att ett lag kan vinna när man bara ger 90%.

Å andra sidan: om dem vinner idag är det riktigt starkt av MIF. Södertälje är ingen lätt match och jag skulle vara nöjd med 2 poäng. Visst kan det hända att MIF även förlorar trots att de gett 100% hela matchen, men sånt syns rätt tydligt.

Bäckman/Johansson: Äntligen ett ränarpar som bänkar Hasselblad. Han är för klumpig, långsam, oteknisk och använder inte sin tyngd i egen zon...

Sv: Kvällen blir ljuv...
Wedge, det är snarare MIF som är otroligt revanchsuget efter ett par mediokra insatser mot SSK tidigare under säsongen.

Sv: Kvällen blir ljuv...
Man ska aldrig ropa hej...

Anders,
Öhman är malmöpåg, med Skäret som moderklubb.
Thuresson är från Tyringe. du glömde Norgren, egen produkt.

Kvällen blir ljuv...
........när SSK tackar publiken efter seger med 5-2 över MIF

Såg att någon hade beskrivit SSK som dom "f.d. slagpåsarna". Luktar det lite rädlsa inför kvällens match ? :-) Ni möter ett SSK som är otroligt revanchsuget efter ett par mediokra insatser. Ni kommer att möta ett lag som inte räds för f-n själv :-)) och som krigar i 60 effektiva minuter, det kommer att göra ont att möta oss i kväll.

Väl mött.............

Stefan>Med skåningar menar jag att man är född och uppvuxen i Skåne och pratar med en skånsk dialekt. Så därför kan man inte räkna in Linkan som en skåning trots att han är född i Malmö.

Ja han tippade väldigt bra :-)
Hoppas trenden fortsätter ikväll, det skulle kännas tungt med en 3e raka förlust mot den föredetta slagpåsen Södertälje. Men jag tror på minst 2 poäng ikväll, vi kanske inte vinner i ordnarie tid.

Fan vad lillis kan tippa, han sa ju här på Mifredhawks.com innan november månad att han var övertygad om att just november kommer att bli MIF/s. En så länge har ju inte tippset spruckit precis.

FORZA MALMÖ!!!!!!!

Det stämmer att Thure inte snackar skånska... men han e iaf skåning, Linkan oxå och han snackar inte heller skånska :) kan iofs bero på att han flyttade från Malmö när han var året eller nått liknande ;)

Lägg till Frans Nielsen, han är ju nästan skåning :-)

Ok men när jag snackade med han utan för rocklunda hallen för ca 2-3 år sedan så pratade han inte skånska i alla fall, det var därför som jag inte trodde han var skåning.

Thuresson är Skåning.

Johan Norgen är också Skåning, Mif produkt.

All rätt fast Thure är vell inte skåning.

MIF=Inga skåningar!!!
Det klagas ju ofta på vårat Mif att vi inte har några skåningar utan att alla är inköpta från andra landsdelar. Detta är ju numera iallafall rent skitsnack. För hur är det egentligen ställt i övriga klubbar som t ex FBK, där kommer ju hälften av spelarna utanför Sveriges gränser och ett flertal är från andra landsdelar än Värmland. I Mif så har jag räknat på att vi har 8 skåningar och det är ju då alltså nästan halva laget. Här nedan följer de som jag vet och tror är skåningar!?

Niklas Holm, mv
Ola Nilsson, mv
Erik Persson, back
Roger Öhman, back
Henrik Malmström, forward
Jesper Mattsson, forward
Marcus Thuresson, forward
Robert "Burra" Burakovsky, forward

Jag är lite osäker på Öhman men jag tror att han är en skåning?

För mig personligen så är det ointressant varifrån spelarna kommer. Skulle jag tänka så så skulle väl jag knappast hålla på Mif utan på HV eftersom jag bor i Småland!

Sv: MIFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Mif har på isen (i mitten) finns Trygghansa
och på tecknings cirklar är det förenings sparbanken och svenska spel.
hoppas jag har rätt:-)) jag kollar dentill dig imorgon )) heja

Linkan out.jeppe in
Det blir ändring i tredje kedjan till matchen mot SSK. det blir Jeppe Mattson som hoppar in istället för Linkan som var ..... senast. och jag tror att det blir bra som jeppe och Hannula på toppen medan M.Whalberg som center och bakom finns
Due & Norgren. men blev förvånad på dagens träning faktiskt. i denna fjärde kedjan där spelar Magnertoft,Majic,Hammar,linkan(som back)och Hasselblad det är just denna formation som gjorde flest mål på träningen,mycket konstig att mackan och majic hamnade där. men men dessa är slit vargar och behöver de medan andra vilar sig en stund.
det var allt från mig.Heya Boys.kaz.

Sv: MIFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
det är redhawks support som engagerar den resan...

« · 31518 · »