Helt klart, om matchbilden säger skottstatistiken så klart en hel del. Men jag menade målvakternas räddningsstatistik, de som förlitar sig blint på den och mäter kvalitet efter dessa siffror.
Den kan ändå säga rätt mycket om matchbilden, eller hur? vem som anfaller mest. man kan inte skjuta 22 skott utan att ha mycket puck och haft många anfall...
Alla statistiknissar som tror att statistik säger allt, kolla nu in vår målis r-procent, kul för Hadelöv. Fast statistiken visar som sagt bara en bit av verkligheten, hur skotten sköts säger den ingenting om.
Ja, men om skotten är totalt ofarliga å är det lugnt. men om det är skott från anfallszon kan dem trilla in genom att studsa på spelare osv hur dåliga skotten än är, så du har rätt, risken att det är många skott från mittzon är väl inte så stor??....
Det låter inte bra att Luleå vinner skotten i första perioden med 22-8. Visst så spelar förmodligen hela laget och Hadelöv ett imponerande försvarsspel men förr eller senare kommer målen för Luleå och då kan det bli rena ketchupeffekten. Hoppas att Mif lyfter upp spelet nu i andra perioden och trycker tillbaka Luleå. Risken är att de istället spelare SSK-spel och backar hem och försvarar ledningen. Det tror jag är dömt att misslyckas, utan forechecka istället högt upp i banan så att Lulespelarna får det jobbigt och gör misstag. Vi får inte börja att stå och titta på för då smäller det direkt. Luleå är ett mycket bra lag,att de ligger näst sist är bara ren oflyt. De är ett mycket bättre lag än så.
Det är farligt om Luleå fortsätter att skjuta för puckarna trillar ju in rätt som det är. Vi måste få stopp på det om vi ska vinna. 1-3 vore skönt om vi gjorde i början av andra.
Ja, typiskt ett lag utan självförtroende. skjuter på allt. Kommer ihåg början av säsongen, MIF vann skottstatistiken nästan alla matcher, men förlorade...
19.39 2 min LHC 26. EMVALL, Fredrik HOOK 15.02 2 min LHC 26. EMVALL, Fredrik HOOK 11.36 2 min DIF 26. FRYLÉN, Edvin TRIP 08.14 2 min DIF 37. ROHLIN, Leif SLASH 03.28 2 min LHC 20. SARAMAA, Erkki HOLD 00.40 2 min DIF 37. ROHLIN, Leif HOOK
Linköpings senaste matcher vimlar av utvisningar. första perioden mot DIF idag såg ut som ovan...
P Andersson är tillbaka, Öhman, Hannula, Mackan fortfarande borta tyvärr även Malmström som skadade sig sist, ej så allvarligt lyckligtvis spelar nog mot Modo igen. Så ett lätt sargat lag som ändå ska kunna vinna över ett Luleå som har ett ännu mer sargat självförtroende. Som sagt Forza Malmö!
5-4 mot Björklöven. Janos Vas avgjorde assisterad av Valdix när 2,5 minuter återstod. Dessa två är riktigt bra. Orsaken till att Frans Nielsen inte gjorde nån poäng är att han är med i A-laget idag istället!
Idag så måste fan spelarna vara på topp, det är en mycket viktig match, vi ligger 9a och är i stort behov av poängen, brynäs plockade 3 p i går och Lhc som är tabell 8 har match mot skansen idag, men om dom kämpar och sliter i 60 min så tror jag att 3 p går till MIF.
Det är bara skit snack Lills, ni har noll koll på spelare ute i landet .Det finns spelare som varit i Mif tidigare som gjort bättre ifrån än nämda killar.Får dom en chans? får dom prova på hetluften? Skit snack håll dej till sanningen.Du vågar inte.Eller hur??Det fins killar som skulle tillfört Mif mycket mer än flera av dom som redan är där.Men gamla gubbar klingar bättre. Så är det lika bra att förklara det med en gång för killarna det är mer renhårigt än att ge dom falska förhoppningar.Ett känt namn väger tyngre även om man presterar mindre.Kanske därför Mif ligger där dom ligger????
Jag såg hela matchen och de 2 första perioderna var helt klart underhållande. Det vackraste målet gjordes av Franz vilket ledde till 6-1 (MIF en man mindre). Han fintade bort en hel hög lulespelare och framför målet gjorde han inget misstag. Fick ned målvakten på höger sida, men pucken gled in på motsatt sida. Alla spelare gjorde en bra insats, men jag vill nog påstå att andra formationen med nr 19 Svensson, 6 Valdix samt 51 Keller var mest heta. Även nr 67 Janos Vas samt Franz utmärkte sig i det offensiva arbetet. Bland backarna tyckte jag nog att nr 23 Blomqvist samt nr 12 Olsson var extra duktiga.
Det ska tilläggas att Luleå hade en del chanser att göra mål, bland annat ett stolpskott i mitten av 1:a. Det dröjde istället till 17 minuter in i 2:a innan de lyckades näta, men då hade MIF redan gjort 5 mål. Det var annars en period med MASSOR av utvisningar. MIF var bättre på det mesta, framförallt på att rensa framför mål så att returerna inte gick till någon lulespelare. Synd bara att Niklas Holm inte fick hålla nollan efter en mycket bra insats. Det borde faktiskt varit något mål mer för LHF, men så blev det inte….
Vinst med 6-1 idag. Såg tyvärr nästan bara tredje perioden och den var inget att se, (0-0)...Björklöven imorron, rekommenderar att sticka dit. Det är jävligt bra hockey! Isstadion 14.00
Ingela :-)) tjena . Det är för sent och snacka om tränare byte just nu ,eller köp av nya spelare , vi har det som vi har och vi måste akceptera det bara. och leva med det. bara hoppas på mirakel att Miffare ska vakna till livet och ta oss till slutspel innan är det kört. 2p mot lule ska inte vara omöjlig uppgift eller hur? Heya BOYS. Steffan vår kompis lag har förlorat igår igen med 3-1 tror jag. synd om han bara . hoppas han får bättre lag nästa år eller sånt.
hehe man tackar så mycket... drack mest öööl på båten :) Men köpte hem "lite" vodka så man har lite på lager... :)
Inget vidare att höra på teve att MIF loosa mot FBK men men...det var mer eller mindre väntat tyvärr.
Strongt att vända 0-3 till 3-3 igår...sen att man torska för första gången i år på straffar är inget att gräma sig över, man kan inte vinna på lotto varje gång :)
Thomas jag tippar alltid MOT MIF och då man blir glad ändå . om Mif vinner matchen då blir jag glad för vinsten av poängen för mif. om mif förlorar då blir jag glad ändå för då jag vinner penagr på det:-)) smart eller hur. vinst i båda hållet :-)) vilken idiot vissa säger just nu säkert. men jag hoppas på att jag förlorar pengar och mif ska ta poängen verkligen . hälsar tillbacka våran webmaster steffooo. drack du en hel del vodka där eller? ha en trevlig helg .
Redhawk: Betyder detta att jag alltid ska tipa att mif vinner eller?:) tippa 4-3 till mif, blä blev rätt fast till hv. O 1 poäng e inte helt fel, fast skadar aldrig med fler. :)
Såg i dag i tidningen att varken Peter Andersson eller Roger Öhman spelade i går, så man får nog vara ganska nöjd med 1 poäng i alla fall. Synd bara att vi förlorade på straffar
"Någon som Lusth/Sylvegård/Lindholm som kan stå upp framför målet och kriga. Såg många Mif pp och Lush var f*n i mig överallt."
Håller med, det behövs folk framför mål. Som t ex Mats Hallin på sin tid, och även de du skrev upp. Hallin stod bl a framför målet vid ett av målen i den avgörande finalen '92, vilket är något man kommer ihåg speciellt. :) Men nu är det inte många som gör det. Tycker t ex det genast blir farligt när en stor och stark spelare som Hasselblad går in och ställer sig framför mål. Percy borde kanske köpa hem Tomas Holmström... ;)
Satt och kollade på lite band i kväll från gågna säsonger. Såg då klart och tydligt vad/vilka som saknas i dagens Mif. Någon som Lusth/Sylvegård/Lindholm som kan stå upp framför målet och kriga. Såg många Mif pp och Lush var f*n i mig överallt. Framför mål var han livsfarlig för motståndarna, de fick ha en och en halv gubbe på honom för att kunna freda målvakten. Dessutom hade han ett fruktat skott. Saknar även en "dominant" kedja som Ojanen, Riihijärvi och Peltola. Snacka om att de förnedrade motståndare av alla de sorter. Det såg nästan äckligt överlägset ut. Dessvärre var det också den enda kedjan som funkade på rikitgt för Mif 96/97 och 97/98.
Höll nästan på att sätta colan i halsen när jag såg Hockeykväll, Linkan framför mål vid 3-3. Trodde jag aldrig att jag skulle få se honom stå där och ta stryk...trevligt, mer sådant.
Ska man våga tro på en formtopp för Burra? Finns väl knappast någon spelare i Elitserien under de senaste 10 åren som kan spela till sig en hel evighet framför målvakten utan att bli störd. Har alltid varit så, fråga inte hur han bär sig åt.