Hörde att Mif varit totalt överlägsna i första, men att Kapanen varit bra, skulle kunnat ha varit större ledning annars alltså, fast vi får väl tacka för två.
Ok då. Slutspel var kanske inte fullt allvarligt menat.... Men visst måste man kunna tro på att slippa kvala, med 3-poängssystemet kan det svänga snabbt i positiv mening oxå. Den negativa aspekten fick vi erfara på det mest negativa sättet när Timrå rasade ner till bottenskicktet för ett tag sedan...
Z som enda målskytt är aningen naivt påstått dock. Men jag hoppas att era lirare tror det samma, det ger ytor till teknikgeniet Söderström till exempel.
Finns medgångare här i vår skara, ja. Men å andra sidan är vi väldigt få romantiker, vi vet att vi inte är ett lag för SM-guld. Lika mycket som ni Timrå fans borde inse att ni inte är ett lag för slutspel. Kommer säkert bli tätt i kväll, ni får hoppas på att Z kan göra några mål. Gör inte han dem, gör ingen vittröjad det.
Vi kommer från Timrå och inte Sundsvall (=Timrå blå). Jag har förmodligen inte tid att trösta er efter förlusten ikväll, men i morgon kanske jag tar mig tid för lite tröstande eftersnack.
bara nyfiken om dessa utlännigar från sundsvall ska besöka oss efter dagens match? vad tror ni? jag tror inte alls att man kommer att diskutera med de ikväll. jäkla lappjävlar :o) kaz.
Här var det inte så roligt. Händer mycket roligare saker på Timrås gästbok. Men det kanske beror på att MIFs supportrar är s.k. medgångssupportrar. Dom sitter väl och surar efter MODO-förlusten.
Ja ikväll är det dags för revansch efter den snöpliga hemmaförlusten mot MIF sist 1-2, tipset måste nog gå till Timrå ikväll, 3-2 vinner vi med...FORZA TIMRÅ..KÄMPA...
Är själv mkt förtjust i Mika Hannula... han borde få chansen i Landslaget snart... han har gått fram starkt denna säsong... snabb högerfattad tekniker... utmärkt som torped med andra ord...
Kvällens match mellan MIF o mitt TIK blir nog en jämn historia där förhoppningsvis vi inte släpper in nåt när vi har PP denna gång...
Magnus, jag tänker närmast på säsongen 97/98 då mif kryllade av finnar av mer eller mindre dubiös kvalité. En lokal förankring är att föredra, det befrämjar klubblojalitet och som en följd därav kämpatag. I vilket fall som helst, gubbastämpeln måste bort. Thuresson & Linkan tycker jag dock varit nyttiga denna säsong. Andersson verkar också ha vaknat till liv. Norgren ok. Resten av gamlingarna gör ingen glad, utom motståndarna.
Ja sedan Hannula blev skadad har vi inte vunnit en match. Men ikväll tror jag på seger. MIF brukar vara starka på hemmaplan, tror inte Timrå rubbar oss ikväll även om det antagligen blir jämt. Men jag tror på 3 poäng faktiskt, det måste vi ha.
Det är synd att Hannula är borta för er, för eftersom Z har börjat vakna till liv igen så är det väl bara Mika som hinner ikapp honom. Jag håller själv på Timrå och jag hade hoppas på slutspel men jag har insett att kval är oundvikligt. Z är Seriens bästa offensiva spelare MEN han har inte en Jönsson eller en Jussi bredvid sig som han kan leva på. Skillnaden är att Z spelar med medspelare som håller sämre klass och vissa spelare i Timrå skulle inte platsa i T,ex Leksand eller Löven. Så släpper hans måltorka så kan MIF få ruggiga problem när Z börjar snurra men jag tror ändå på MIF vinst med något mål
Då var det dax för en förlust till. Timrå plockar enkelt hem poängen i kväll. Bäckman skulle kanske se över hur han leder ett "köbelag", för det är väl inte förluster han ska bravera med? Nä, lite föryngring skulle nog fungera som en insperationskälla, så de "gamla"rävarna fick jobba för sin plats i laget.
Inse fakta mina vänner, Malmö IF:s tid på molnen är slut, Det är snart paus så oldboys får vila benen. Efter kvällen är ni iallafall garanterade en 10 plats i tabellen. Mvh TT
Miffo har rätt, om Mif fortsätter som hittills har vi inte i slutspelet att göra. Vad är det för mening att vara med där och sedan möta FBK, med det spelet Mif nu presterar? Nä, Percy et al får lära sig läxan av denna säsong. Skaffa en talangscout och etablera kontakt med flera klubbar i lägre serier (fan, till våren spelar kanske Mif där själv?). Försök inte blåsa liv i gamla lik. I dagens a-trupp är endast Hadelöv, Hannula, Malmström, Jesper Mattson, Ola Nilsson något att satsa på för framtiden. Framför allt, se till att få en utpräglad skånsk/dansk betoning på truppen, ej en massa finnar, tjecker och annat löst folk.