Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 39269 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Staal
Tack för Staal Staal Staal vi bjöd på Bäckman

Sv: Har ni sett TV4:s Allstars ???
I min mening är detta med Allstar bara skit. Intresset är så otroligt svalt. För mig känns det verkligen som det kvittar och detverakr det göra för fler. Hur många var på matchen i Globen förra året? 3000-4000 eller?

Men va fan, jag har röstat själv och där finns möjlighet att rösta på J.Rihijärvi, vad tror du bara för att Sportal skriver det, så är det sant? I princip all slags media skriver massor skit utan att kolla upp det, ta allt med en nypa salt. Rösta själv på www.tv4.se/allstar och kolla.

gå in på den länken....

www.sportal.se/nyheder.asp?sportsgren=Ishockey&liga=Elitserien+01%2F02&nyheder_id=919

så ser ni att INGEN från MIF är med, jag ljuger inte... bara första femman är framröstad, resten plockas ut av någon, de har inte tagit med en enda miffare !!!!

Malmö har visst med spelare, inte i de två första femmorna, men J.Rihijärvi är garanterat med plus att en annan Malmö spelare kommer tillkomma eftersom alla lag enligt reglerna kommer att ha minst 2 spelare. Allstartävlingen är så jävla tråkig ändå så jag tror många spelare nästan blir glada av att skita i och åka. Flytta tävlingen från Globen till Karlstad el. Göteborg så blir det roligare.

Spelarna som är med är väl framröstade ?

Sen vet jag ifjol så var det så att alla lag skulle vara representerade .. jussi är given !

Har ni sett TV4:s Allstars ???
ALLA lagen i elitserien har med spelare utom MIF... ingen Jussi, ingen Hannula i Sveriges bästa lag, VILKET SKÄMT !!!!

Alla borde maila och klaga hos TV4, vem är idioten som har tillåtit det här ? Det är förnedrande på hög nivå, och jag blir så jävla förbannad att jag itne hittar ord...

som sagt maila och klaga !!!

jävla idioter på TV4, visar verkligen att de bara kolla på matcher i stöckkkhööölmm.

FY FAN !!!

Forza MIF!!
Klart vi berömmer MIF till segern... det var mycket bra defensivt spel, och klart en sexpoängsmatch med mycket nerver i!!! Då kanske man inte skall förvänta sig så offensivt spel som ju annars är klart mycket trevligare hockey att titta på!!

Vi gör ju inte och har inte gjort så många mål framåt, det är synd och med vårt material så borde vi ha mera mål framåt, man kan hoppas det lossnar någon gång det med, och då rejält.. en storseger som den mot färjestad i fjor hade inte suttit fel..blev väl 9-3 och på fbk:s hemmais...

Men nu när vi har vunnit mot Linköping på söndag, för det är klart vi vinner på hemmais, så är det kanske mindre nerver och mera koncentration på just spelet i sig efter det, och då kanske målen öses in.... eller det kanske börjar redan på söndag!!???

Jag hoppas det, för jag ska ha med mig brorsan och mossan o fassan dit, så jag hoppas på en bra match för MIF!!

Piggna nu till Rydis och Jocke!

Och Hannula, jag hoppas du är bra i knäet snart!

Sv: INGET Gnäll???
Redhawk: jag tycker det är många som berömt mif efter segern!
Hoppas att MIIF fortsätter att ta viktiga poäng!

INGET Gnäll???
Ni har blivit tysta efter vinsten , varför? är det julskinska som ni tuggar fortfaran eller? :o))
alla brukar skrika hur mif dålig efter varje förlust men få som berömmer efter vinst. dålig styl :o)
jag skrev förre veckan hur linkan och robban var bra på träningen och de är bra i matchen också. tyckte robert Burra var mycket bra i första &andra
period men inte konstigt grabben jobbar hårt verkligen. och linkan vill vissa att han är bra och vill vara kvar till nästa år också i MIF.Likadant med andra gubbar som Due och några till som deras kontrakt går ut efter denna säsongen. bra motivation. kanske mif ska ge kontrakt till varje spelare bara ett år åt gången och då blir rivalitet högre eller vad säger ni ?
ha det bra .kaz

Sv: Marek Malik
Jag tror inte MIF hade brist på backar under den tid som Marek spelade här. Men om man gör liknande jämförelser kan man ju säga att Brian Rafalski inte platsade i Brynäs efterom dom är ett bättre lag än New Jersey ? :-)

Det såg tydligen ut som att Marek verkligen försökte skada Sundin vilket inte alls kommer vara särskilt populärt nästa gång Toronto möter Carolina. Det är synd att desssa typer av spelare fortfarande finns och förmodligen alltid kommer finnas. Det var ju på ett liknande sätt som stoppade Mathias weinhandl från spel i NHL.
Det var iaf en himla tur för Sverige att Sundin inte skadades mer allvarligt, då kanske vi hade varit utan Forsberg och Sundin.

Marek Malik
Marek Malik har varit i farten...

Från SVT Text:
"Mats Sundin gjorde två mål då Toronto förlorade med 4-3 mot Carolina. Men en otäck incident i första perioden kom att uppta en stor del av eftersnacket.

Marek Malik viftade med klubban i ansiktet på Sundin, som fick ett djupt sår nära ögat. -Det kändes som om klubban träffade mitt i ögat, sa han.

Sudden fick fortsätta matchen med ett visir: -Många tankar gick genom huvudet. Han fick sys med tolv stygn.

-Malek viftade med klubban medvetet, sade den ursinnige coachen Pat Quinn: -Det är det som gör det så skamligt."

Jag antar att Marek inte gillar djurgårdare, men det var onödigt att skada Tre Kronor's kapten (antagligen) i OS...

Marek är förresten ganska populär i Carolina, och jag tror att hans plats i truppen är ganska säker, eftersom han snittar 27.72 min/match. Men eftersom han inte platsade i MIF Redhawks, betyder det att MIF är bättre än Carolina. ;)
Bra slutsats, eller? :)

Sv: skador!?
Rydmark och Lundberg är magsjuka och är tillbaka vilken dag som helst.

Hannula beräknas vara tillbaka inom 1-2 veckor..

skador!?
vad är det för fel på Lundberg och Rydmark och när kommer Hannula tebax nå´n som vet? de behövs nu på söndag särskilt när Franz inte är med eftersom han spelar C J VM med Danmark...

Sv: Skitsnack...
grttis malmö!! 3p sitter aldrig fel.. speciellt inte efter ett juluppehåll... och tack alla miffere som var på plats och stöttade malmö.. ha det

Skitsnack...
...att Malmö spelade dålig hockey. Underbart jävla uppställt försvarsspel hade dem, en jävla stor skillnad mot förra mötena. Det räcker visst långt om de fortsätter med den uppställningen. Har inte sett något lag visa upp något liknande faktiskt, imponerande. Det blir väl svårare mot FBK, men mot DIF skulle det gå bra tror jag.

Nej, nu har alla äldre herrar softat klart i elitserien, de vet vad som gäller nu och Malmö t.ex. kommer stiga, inget snack om det..likaså Luleå....att Rådbjer gjorde en jävligt dålig match kan jag hålla med om, men man blir extra besviken eftersom man vet att han kan döma, men idag var det snudd på katastrofalt, MEN LHC hade inte vunnit ändå.

Sv: LHC-MIF
Ganska kul att läsa LHC:arns recension av matchen på SvenskaFans.com, jag gissar att man griper efter alla halmstrån för att vända mediokert uppträdande till något positivt. Även om han inte säger det rent ut vill han skylla förlusten på dommaren, jag har tyvärr ingen respekt för folk som skyller en förlust på våra randiga rinkriddare. Visst har Mif vid exeptionellt många matcher missgynnats av deras insats men det är inte en ursäkt för en fölust.

Malmö spelade ingen bländande hockey, de spelade precis på den nivå som motståndarna var värda. Det hade aldrig räckt mot FBK, DIF eller MoDo, men nu var det "bara" LHC som stod för motståndet...

www.comhem.com/elitserien/

gå dit och scora för mif!

Skönt med en seger direkt efter uppehållet. Skönt också att serien har startat upp efter ett alltför långt uppehåll. Nu börjar den härliga tiden hockeymässigt, tätt med matcher i elitserien sedan uppehåll för årets höjdpunkt OS, därefter elitserien och SM-slutpel, och så fortsätter det med landslagets sista träningsturnering - Karjala Cup i Finland och sedan hemma-VM i Göteborg. Men sedan är inte säsongen slut för det utan NHL håller oss hockeyfanatiker vakna fram till midsommar. Vad härligt det är att vara hockeyfanatiker eller hur!!!!!!!!!!!!!

såg färjestad - djurgården på canal+ och måste säga att jag är imponerad av fbk. de vann skottstatistiken med 12-0 i andra perioden. trots att man tyckte djurgården hade greppet stundtals i andra perioden fick de inte iväg ett enda skott. mycket skall till för att inte färjestad tar hem sm-guldet...

"samma lag", ska det vara...

ja, det var starkt att ta 3 poäng i Linköping. vore fint om de kan ta en trea till på hemmaplan mot sammalag, som i så fall skulle bli ganska så avhängda gentemot MIF (9 p). kul att Franz Nielsen fick speltid och gjorde poäng, honom kan vi ha nytta av!

Tycker det är roligt med lite hockey under julhelgen så kan man ta en paus i allt firande. Det är ännu roligare när MIF vinner också :-)

Jävla sätt att låta es starta under julhelgen, kunde man inte slippa det?!

bra, skulle det vara...

ja, bar att Mif vann, men de borde skärpa till målskyttet. Kunde straffat sig.

Fin seger mot Linköping. Grattis Franz till första poängen också.
Detta var ett gott besked efter juleupphållet, det är inte varje gång MIF vinner under ordniarie tid. 3 poäng hemma nästa match mot Linköping och vi är på hyfsat säker mark för tillfället.
Starkt!

Ja, med lite diciplin och koncentration var det inte så jobbigt att vinna i Linköping heller. Att man sen kostar på sig att inte gör mål när man ska göra mål, ja det är som det brukar vara denna säsong...

LHC-MIF
Man blir chockad! Riihijärvi utvisad! Det händer inte varje månad! :)

Sv: Rydmark!?
Första av allt, grattis Franz Nielsen!

Det kommer visst att komma med Miffare i Allstarmatchen, inga som röstas in av folket kanske men alla lag är garanterat ett visst antal spelare med. Vet inte hur många det är, 2-4 stycken skulle jag tro. Men de väljs ut av tränarna(?)

Grattis Franz till första Elitserie poängen!

Ännu mer ja!!!!!!!!!!

24.48 1 - 2 EQ MIF 28. SANDSTRÖM, Tomas
(3. NIELSEN, Franz
29. MAJIC, Xavier)

Jaaa

1 - 1 EQ MIF 26. WAHLBERG, Mikael
(23. LINDQUIST, Fredrik)

Inte oväntat ligger MIF under med 0-1
Får hoppas att vi inte faller ihop i andra perioden som så många gånger tidigare.

Julmaten.... Tyckte mig även höra att Lundberg också är borta av samma orsak.

ComHem
För er som inte känner till det ännu, LHC-MIF visas på Comhem idag. Ni med parabol bör väl kunna se den på Canal digital:s betalkanaler.

Rydmark!?
varför e inte Rydmark med nå´n som vet nå´t?

Sv: Skit i OS, bry Er om MIF istället!
jao pröva på www.sportal.se där klickar du senare in dig till Elitserien...och där finner du då en artikel med allstar...

19 Nicke: Var ser man hela laget? Jag ser bara första- och andrafemman, men det är ju en tredje- och en fjärdefemma som MIF-spelare kan hamna i...

Helt klart nu att det inte blir nån MIF/are i årets Allstar match...bra tycker jag...nu kan man lägga ner tiden och fokus på MIF istället...men det är kart att det vore skoj att ha med någon MIF/are!!

utan större framgång kan man tolka på många sätt...

I dagens Express står det att MIF har försökt leta backar i Tyskland under jul uppehållet utan någon större framgång...

Sv: INOMHUSGOLF
Det där handlade nog inte om golf :-)

Ja MIFs tröjor var klart snyggast i Elitserien förut. Jag trodde vi hade samma tröjor fortfarande, har inte varit och sett någon match live ännu :-(
Brukar alltid se 1 MIF match varje år uppe i Övik eller i Timrå. Men jag antar att MIF inte har lika fula tröjor som Modo iaf :-)

INOMHUSGOLF
1 Varje spelare skall ta med sig egen utrustning, vanligtvis en klubba och två bollar.

--------------------------------------------------------------------------------

2 Spel på banan måste godkännas av ägaren till hålet.

--------------------------------------------------------------------------------

3 Till skillnad från utomhusgolf skall man försöka få klubban i hålet, och hålla bollarna utanför.

4 För så effektivt spel som möjligt bör klubban ha ett styvt skaft. Banägaren förbehåller sig rätten att undersöka skaftets styvhet innan spelet börjar.

5 Banägaren har rätt att begränsa klubbans längd för att undvika skador i hålet.

6 Poängen med spelet är att stöta så många gånger som möjligt, tills banägaren är nöjd och spelet är fullbordat. Misslyckas man med detta kan man nekas tillstånd att spela på banan igen.

7 Det anses som dåligt uppförande att spela hålet direkt när man kommit till banan. De mer rutinerade spelarna tar tid på sig att beundra banan, med speciell uppmärksamhet på välformade bunkrar.

8 Spelare varnas att nämna andra banor de spelat på för ägaren, för att få tillträde till den akuella banan. Uppretad banägare kan av denna anledning skada spelares utrustning.

9 Spelare uppmanas att ha ordentliga regnkläder tillhands för alla eventualiteters skull.

10 Spelare bör försäkra sig om att deras match är ordentligt inbokad, speciellt när en ny bana spelas för första gången. Tidigare spelare har blivit irriterade när de upptäckt att någon annan spelar på den bana som de betraktar som sin egen.

11 Spelare bör inte förutse att banan alltid är tillgänglig för spel.Vissa spelare känner sig besvärade när de upptäcker att banan tillfälligt är under reparation. Spelare råds att vara extra taktfulla i denna situation, mer avancerade spelare finner alternativa spelsätt när så är fallet.

12 Spelare råds att anhålla om banägarens tillstånd innan han försöker sig på det bakre nionde hålet.

13 Långsamt spel uppmuntras men spelare bör vara beredd på att fortsätta i snabbare takt, åtminstone temporärt, om banägaren så önskar.

14 Det uppfattas som en enastående prestation att spela på samma hål flera gånger under en match.

Sv: OS truppen klar
Tjena, hörde att de inte alls ska använda torpedsystemet i OS, vilket många tror, vilket gör uttafningen av M johansson än mer löjlig,, kanske behövde "en sjätte" spelare som är 2a reserv till att öppna båsdörren el nåt vem vet.. el nån som tar på sig alla lagstraff,,

hm nåt annat kan jag inte se att de har honom till

Tips: Gå till bak till era gammla tröjor, och byt namn till Malmö IF. Era gammla tröjor var faktiskt snygga. Fast man ibland hatade dem.

Vi e grönt vi e vitt vi e RBK!

Det skulle sitta fint med 3 poäng imorron. Om vi vinner dubbelmötena mot LHC är vi på ganska fast mark.
FORTSATT GOD JUL!!

Hur mycket folk kommer det den 30e? ´Köper man biljett i luckan? Tänkte fira nyår i köpenhamn nämligen och åka över o se matchen mot Linköping. Hur hitta man till isstadion från flygbåtarna? Tacksam för svar

Bra att vi har 2 unga danska talanger på gång. Jag tycker MIF har börjat få fram lite duktiga spelare nu på slutet, kanske vi kan sluta kallas för köpelag, vi är ju den klubb som har värvat bland dem minsta de 2 senaste säsongerna. Hoppas iaf att alla spelarna är friska och krya tills imorgon, det brukar ju bli många sjuka nu i juletid. Skulle vara trevligt om Hannula är tillbaka också som sagt.

« · 39269 · »