Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 40397 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

VF-MIF
Då syns vi imorgon då... Lycka till...

Sv: Lägg ner
Nubben: ska dem som bor i Luleå och på andra ställen i Sverige och håller på MIF inte få uttala sig. klart dem får uttala sig ändå, bara dem håller sig till sånt som är sant och alla får ju ha egna åsikter...

Sv: ny back!?
är han klar för MIF ,danska backen?

Sv: LHC
Jaha ser man, stefan det är fel i min webläsare på jobbet bara.det är netscape3 tror jag. nåt gammal skit. och vad gäller LHC
Så jag behöver inte ljuga om nåt sånt det är vad jag såg han göra på isen framför sina spelare ,men ärligt talat jag hörde inte vad sa han till de. men verkade så bara. att kalla mig pajas bara säger vilken personlighet du har likadant som dina poliser och hela Linköping pack.som gick efter mig på parkerings platsen i Linköping efter förlust på straffar och ville slås och poliser kallade oss för danskjävlar ,det är bara lite
ex på hur ni är i detta förbannade byhåla.nehej skaffa er bättre liv bara hål är till bandy kanske . kaz

Sv: ny back!?
C-JVM, 2 games played:
NIELSEN, Frans 1+6 (7 +/-)
PEDERSEN, Kasper 0+0 (7 +/-)

Kul! :)

Varför skulle han ljuga om sånt?

Så väl känner jag Redhawk att han INTE ljuder om sånt!

Skriv inte såna förbannade lögner, pajas.

Kasim.

klicka på gästbok till höger i menyn, välj "skapa ny tråd" vips så har du skapat en ny tråd :)

VF-MIF 2-3 efter straffar....

god fortsättningen allihopa först. jag vet inte hur man skriver ny ledtråd!!!
vad säger ni om matchen VF-MIF? jag tror det blir förlust för att VF är starka hemma och mif har skador. men jag ska dit ändå om det inte ska snöa som fan :o)) ha det bra
Heya Boys
kaz

God fortsättning på det nya året...

Lägg ner
Tjenare alla !

Jag blir så trött på allt små 14:isar som skriver här, de som inte vet något om MIF kan ju hålla sig till deras egen gästbok. Sen alla ni som blir förbannade och hugger tillbaka, det är ju precis det som de vill. Låt de tönta runt lite, bry er itne, vi alla vet ju endå vem som kommer lira SM final mot Färjestad....

Just det MALMÖ !!!

Jussi är bäste forward i elitserien, bästa målvakt är Hadelöv och bäste back det är "Jocke" Lundberg...

Alla ni som inte ser Malmös matcher live har ingen talan, så enkelt är det. Jag kommenterar inget som jag inte sett, om alla bara hade tänkt så...

Sv: Alla vi som hatar MALMÖ klappar nu!!!
Det märks att det börjar gå bra för MIF för då dyker här in lite andra lags fans och klagar... "Det är vi mot resten av Sverige", som Percy Nilsson sa en gång

Kan Röglefansens skadeglädje bero på att deras kära a-lag spelar mindre bra för tillfället. Det verkar som att de har gett upp och börjar hacka på MIF och ta upp gamla träningsmatcher m.m. Snart kan de väl inte hacka på oss längre. Vi är ju på väg upp ur svackan och spelar för tillfället riktigt bra hockey. Så Röglefansen får väl söka vidare i Skåne efter andra lag att hacka på. Kanske Kristianstad eller Landskrona. Jag vet inte hur det går för dem men det håller väl RBK-fansen reda på!!!!!!!!!

...och det är kul att ni fortfarande gläds över en liten träningsmatchseger över oss för x-antal månader sedan. kul att vi kan glädja er, men ni kommer alltid vara lillebror till MIF!

Ja, ni får se till att komma upp i elitserien igen! Det skull inte vara helt fel med lite skånederbyn!

ok...ni må ha vunnit nån gång över oss...men det är inte precis så att vi sörjer om du tror det...att ni Rögle pack kan sitta och njuta av en gamal vinst då får ni göra det..men vi riktiga supportrar vet att ni alldrig kommer nå Eliten igen och ni kommer alldrig bli bättre en MIF...vi är och förblir skånes stolthet...

HEJ DÅ!!!

Det jag menar är att Rögle är ett allsvenskt lag som alltid brukar ligga på topp i allsvenskan men Malmö däremot är ett ELITserielag som det också brukar gå rätt så bra för...
Så det jag vill få fram är att det är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT mellan allsvenskans topp och elitseriens mittpunkt!!!
Hej då...

Mins du dom andra andra mötena mellan oss oxå..då SKRATTADE HELA skåne och d gör vi en idag:):):):):):):):):)

Alla vi som hatar MALMÖ klappar nu!!!
Malmö... Tillåt mej att skratta! HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Ni e så jävla usla!!! Ni fick ju till och med spö av RÖGLE!!!
Kommer ni ihåg träningsmatchen, förra året va det nog. HAHAHA!!!
Och Malmös så kallade klack sprang iväg innan slutsignalen hade gått!!! Rädda för AIA? SÅ IN I HELVETE!!!
HELA SVERIGE SKRATTAR!!! (skrattade)
HAHAHA!!! Jaja...

De va allt från mig...

Sv: Gott nytt år!
Ja, jag håller med. Får hoppas att dem verkligen försökt få tag i ngn backförstärkning. En hyfsad back till skulle gjort jätte mycket. kul att Due Boije kommit igång iaf.

skandal att man ej förstärkte backsidan under uppehållet, nu när Andersson är skadad ser det väldigt tunt ut.

Ni väntar 2 svåra bortamatcher och det ska bli kul och se om de klarrar plocka poäng där...
...dem verkar ju på gång

om de tränade sånt får dem kylla isg själva. det går inte att lura (fuska) sig till poäng i elitserien. visst finns det en del knep, men det håller inte i längden. nu är vi ju 9 poäng för dem och de känns tryggt. det kanske var sånt som Stefan "myran"gustafsson inte ville träna och därmed blev petad pågrund av diciplinära själ...

Stefan,
tack för upplysningarna. Vi får hoppas att det ej är så illa med Peter Andersson, det är ju inte så gott om backar precis.

glöm inte
www.comhem.com/elitserien/

gör så många mål som möjligt.
gott nytt år!!!

LHC
hej på er .
Igår jag var och tittade hur mif tränade och sen direkt efter var det LHC som tränade och blev verkligen förvånad hur deras tränare Bendlin eller vad han heter nu han lärde de hur man filmer och ramlar efter lätt tackling och sen hur ska man krosschacka nån att hålla klubban framför sig i bröst höjden och ta motståendare i ansiktet som de gjorde mot Due Boje i borta matchen och då blödde Due Boje från munnen ju. sånt här äcklar mig faktiskt. jag har alldrig sett nån annan tränare lär sina grabbar att filma och tackla fullt. uff . fy LHC. skaffa er ett bättre tränare.
slutligen önskar jag er alla ett gott nytt år. kaz.

nek97raj

Sandström förväntas vara tillbaka inom kort dvs 1-2 veckor..
med Peter Andersson vet jag inte, har inte pratat med nån i MIF idag..

men efter att ha läst artikeln i Aftonbladet idag så verkar det vara illa med Peter, men man vet aldrig...

Hannula räknar man ska vara med inom tre matcher... dvs han kan vara tillbaka redan på torsdag mot Frölunda men även senare...

Ja, Gott nytt år alla.
Stefan, hur illa är det med Sandström och Andersson?

Ny Års löften..
Ja jag kan bara önska alla ett gott nytt år oxå...nä inte Rögle packen då förståss...och ny års löften har jag kvar mina från den dag jag föddes....5st!

1.Älska MIF" vad som en sker"
2.ska vi snacka pack ska vi snacka riktigt bond pack från ängelholm.
3. 08/or från skansen ska jag fortsätta ropa "STOCKHOLM ÄR EN FÖRORT TILL MALMÖ"!!!! dom ser så gulliga ut tillbaks då:):)!
4.Att alldrig vakna upp med kuken på fel sida d betyder otur det.
5.Jesus jussi är och förblir kungen i Elitserien från Mälmööööö

Tack detsamma Magnus

Jag vill oxå önska alla här på Hockeysnack ett riktigt Gott nytt år!

Gott nytt år!
Till alla Miffare i hela landet!

ny back!?
någon som vet hur det ligger till med den nya danska backen som var på gång, det blir inget av det eller?

ComHem
En del av er har väl redan hittat hockeyspelet hos ComHem. Jag såg precis till att Redhawks tog sig över 20.000 mål. Nu ska vi i kapp LHC också! Så ta och surfa in på spelet och se till att MIF får en ännu bättre placering.

www.comhem.com/elitserien

Sv: Jussi No1
Ja det var skönt att avsluta året med en seger.

Vill berömma Jan Hammar, som haft det tufft denna säsongen. Han kämpade på bra i början och sen fick han göra ett kämpa-mål med. MIF's fjärdefemma (!) spelade faktiskt ut LHC under det bytet, då det målet kom. :)

Upptäckte när jag jag bläddrade igenom matchprogrammet, att MIF ligger sist i "boxplayligan". SÅ det får de kanske jobba lite mer, men powerplayspelet verkar sitta nu.

Gott nytt år!

Jussi No1
Skönt med en ännu en seger mot LHC och nu kan vi snart börja se uppåt i tabellen istället för tvärtom. Men endast med samma kämpaglöd och härliga inställning som visats i matcherna mot LHC. Skönt att se att också våran egen kung Jussi nu även får visa mer av sina offensiva sidor. 17 mål är han väl uppe i nu, härligt att se. Nu väntar svåra Frölunda o Brynäs borta men de är inte omöjliga. HÄRLIGT MIF!!!!!!!!!!!

Sv: Staal
Ok. Peace on earth!

Ja Marek Malik är ju verkligen en spelare man kan vara stolt över........

Sv: Matchen idag
Matchen startar kl. 16:00 idag inte 15:00, vilket är ändrat på första sidan..

felet är mitt sorry.... fast det stod 15:00 i papprena från MIFs matcher... som jag fått.

MAtchen börjar 16.00 idag för dem som inte vet och alltså INTE 15.00

Jag har inte jätte koll på Modos spelare som du kanske har förstått. jag trodde att det var fler än Zajkowski som inte spelade så mycket. Så enkelt som du vill få det till är det inte. Malmö slutade inte vara ett "köpelag" som du vill få det till efter guldet -94. Vad jag vet så fortsatte värvningarna många år efter, finnfemman tex etc etc...

Jag har inte full koll på Modo och du har inte full koll på MIF, helt naturligt.

Vill poängtera att jag har respekt för Modo och anledningen till att det blev en hård diskussion är att "power" började skriva skit. dklart att man reagerar då. Sen vet jag att mina kunskaper om Modos spelare inte är dem bästa och det har jag fått erfara...

Tycker vi sumpar denna diskussionen nu, börjar bli lite långdraget...

stoppet*

Spelstoopet hos svenskaspel är 15:55 så det borde vara 16:00

asså är matchen 16.00? det står ju 15.00 på match schemat och på denna sidan. men 16.00 i tidningen.. tidningen har ju haft fel förr............

Matchen idag
Jag antar att matchen börjar kl 16:00 och inte kl 15:00 som det står på Miffes sida.
Idag är det 3 poäng som gäller, allt annat e oförlåtligt.
mvh
nEwB

Vad menar du Sundis? Av de jag räknade up var alla med i truppen. Vilka är inte helt ordinarie?

Den enda som jag ser inte spelar helt frekvent är Zajkowski som är tredjemålvakt, men han är helt ordinarie i truppen. Alla andra spelar hela tiden. Staal hyser betydligt höre aktning för Modo än du tror. Som du tidigare nämnde vann Malmö gulden i SM när dom var ett köbelag, sen dom slutade med det har dom varit mediokra. Blunda för det om du vill. Det märks att dina kunskaper begränsar sig till dina fördomar. Mer behöver inte tilläggas.

Jag nämnde som du upptäckte Ångermanlänningar.

Rättning;
Nordmaling ligger inom Ångermanlands landskapsgräns och inom Västerbottens länsgräns , LN91 tillhör såvida Västerbottens Ishockeyförbund.

Sv: Sandström skadad.
Är Sandström skadad? Det var synd, han var ju på G. :(

Sandström skadad.
snadström är skadad och blir borta 4 veckor .det var synd faktiskt
han börjada spela mycket bra och nu när han är på G då en lag kamrat skujter sönder hans fot.
fan
men taxe &lundberg är ok nu så det är bara hannula &tjompen som blir borta .synd

Att du sedan börjar snacka skit om Timrå i vår GB är ju sjukt... det enda du vill göra är väl att såga andra lag...

« · 40397 · »