Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 436980 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Underbar vinst!
Danne_l: Nope, är helt övertygad om det. Plocka bort NHL lirarna och du har en serie där MIF hade varit ett stabilt lag för den övre halvan.

Nubben: Tror MIF får slita på rätt bra oavsett lockouten för att undvika kval snarare än rikta in sej på slutspel...

Magnus: Ja, detsamma gäller också för oss brynäsare.
En slutspelsplats hade i normala fall inte varit ngn omöjlighet.
Snarare en sannolikhet.
Djävla skitlockout, säger jag.... :-)

Danne_l: Kanske att ta i något av Nubben, men bland de 8 såg jag som en självklarhet innan strejken.

Nubben:

"Malmö hade varit givna bland de 5 främsta om det inte blivit någon lockout."

Är vi inte lite väl optimistiska där?;)

Sv: Fråga:
knaskamilla: Ring kansliet och fråga på måndag om du är nervöst lagd.

Magnus:

Jotack, det har jag gjort hela tiden. Det vore roligt, däremot, om man kunde köpa den där biljetten nu så att man hade det gjort - men icke, då!

knaskamilla: Javisst seru. :) Det där med utsålt kan du nog ta med en grävskopa salt. :)

Magnus:

Du menar att om jag bara tar mig till någonstans i Skåne så får jag tag i biljett, eller vad? ;)

knaskamilla: Om jag inte har helt fel för mig kan man köpa till samtliga matcher på kansliet.
Minns själv på den gamla goda tiden när man skulle ha biljett. Då var enda möjligheten att åka in till Malmö och köpa på antingan kansliet, på ett tipscafé eller på en affär nära stadion. Kändes som en revolution när det fanns möjlighet att köpa på anda ställen i Skåne.

Magnus:

Vilket kasst svar. =) Frölunda hade i alla fall en motivering (och de släpper bara i två omgångar, dessutom)...

Intressant tycker jag är att man kan läsa lite nu och då att det är slutsålt till MoDomatchen i Malmö, bl.a. Hur kan det vara slutsålt om de inte släppt några biljetter än?

knaskamilla: Det är bara så, har alltid varit så och verkar förbli så. Åtminstone så länge vi spelar i Malmö Isstadion.

Never mind, jag hittade svaret själv. Fast om någon kan förklara varför Malmö släpper sina biljetter i flera omgångar tar jag gärna del av förklaringen. =)

Fråga:
När släpps biljetterna till de Malmömatcher som spelas i november?

Teus: Japp, nu ska det bli en bra match här hemma mot SSK nästa vecka, så får vi hoppas på tre nya fina poäng då.

Nu ser allt mycket ljusare ut.

Magnus: Vi har vunnit 3 matcher...

2 mot HV
1 mot BIF

Vad säger det alla hockeykunniga här i landet? MIF är ett mycket bra ES lag, rent av ett riktigt stark lag om det inte vore för lockouten.

Malmö hade varit givna bland de 5 främsta om det inte blivit någon lockout. Men hur som helst, även nu när det är lockout är vi ett lag för slutspel.

Nubben: Kan väl inte annat än hålla med, det här behövde vi. :D

Dessutom krossade J20-laget sin motståndare med 8-1, tror det var Skellefteå de mötte.

Nubben: Mycket skönt och viktigt att vinna en match som vi SKA vinna. Hoppas vi fortsätter med det hemma mot SSK.

Underbar vinst!
Idag håller grabbarna nollan, och vinner med 2-0.... Melin gör båda målen.

Tre enormt viktiga och sköna poäng!

Sv: Malmö-Frölunda
Magnus: Lundqvist gjorde två kanon räddningar vid ställningen 1-1...

O Petrasek hade ett skott i ribban. Medans VF satte så gott som varje halvchans.
Jag skyller inte på otur, VF har helt enkelt bättre avslutare. Två bra exempel är Plüss o Kahnberg, grymt effektiva.

Stefan: Matchen dog efter 5-1, sen verkade ingen direkt vara intresserad längre. Men både första och andra perioden spelade vi relativt bra, bra mycket bättre än de gånger jag såg laget i fjol. Men Frölunda utnyttjade alla våra misstag på ett brutalt effektivt sätt, samtidigt som vi brände alla de chanser vi fick de få gånger Frölunda gick bort sig.

Parodi!
Matchen igår var inte hockey, det var rena rama parodin!

Fröluna är bästa laget i ES för tillfället, men om jag ska vara helt ärlig så kunde mycket väl MIF tagit alla tre poängen igår. Det som avgjorde helt och hållet var PP. MIF har ett otroligt dåligt PP, medans VF har ett mycket bra PP. Med så mycket utvisningar kunde det bara sluta på ett sätt.

Det är bra att domarna vill ta ut för spelförtörelse. Men kan vi i publiken ta ut domaren om han blåser sönder matchen? För det var just vad som hände igår. Man är minst sagt besviken idag, men så länge vi tar poäng mot lag som Brynäs, SSK och de andra lagen på under halvan så skiter jag i om vi losar med 10-0 mot lag som VF. Man måste chansa för att överhuvudtaget göra mål på Lundqvist.

Magnus:

nu verkar det mera vara så att bedömingen på hur matchen igår var varierar kraftigt.

Du skriver att MIF hängde bra med.
Frölundaiterna nedan att det var tvärtom.
Aftonbladet skriver något om att vi blev utskåpade
Expressen nått liknande
Malmös hemsida att vi spelade bra och kunde likväl tagit en poäng
SF Malmös sektion skrev om att Malmö var bra med i halva matchen för att sen lägga av.

Så bedömningen varierar kraftigt från person till person.

Själv är jag inte rätt person att bedömma MIFs insatser då jag inte sett mer än målen från gårddagens matcher och dem målen som man såg Frölunda göra var det rent juniormässigt beteende från Malmö som ledde till baklängesmålen. Att man släpper till en kontring kan hända men flera stycken med nån minuts mellanrum och flera med mål i baken är för dåligt för att vara i Elitserien och då spelar vi ingen "torped hockey" så vitt jag vet :)

Magnus: Tycker inte direkt ni spelade jämnt med Frölunda och var värda nån poäng. 6-2 säger det mesta.

Roligast igår: Båda klackarna skanderar "dommarkandal"
Tröttsamast igår (förutom Rönnmark): Frustrerade 14is brudar efter matchen som knappt vågade skrika "Hata Göteborg" när man gick förbi.

Magnus:

Till skillnad från dig tycker jag faktiskt Malmö är riktigt dåliga. Det går så långsamt hela tiden. Ingen som tar tag i spelet. Darriga målvakter. Ingen bredd alls i truppen. Tja, nu är jag ju lite färgad men vaknar dom inte till liv snart är risken stor att glappet till övriga lag blir alldeles för stort - igen.

Linnea: jag tror faktiskt tt Malmö blir sist iår, man får inte släppa till flera av de mål frölunda gjorde.

Stefan: Det var en bra match faktiskt, vi spelade jämnt och spelmässigt var vi klart värda poäng. Skillnaden är att Frölunda gör mål när de får chansen, inte vi.

Linnea:

tja speciellt oväntad var inte förlusten, men efter att ha sett målen som Malmö släppte in idag är jag 100% säker på att Div.1 laget AIK hade slagit Malmö om man bjudit dem på samma behandling som man gjorde vid 1-2,1-3,1-4 idag.

Nubben: Hemskt ledsen att behöva gnida salt i såren=) eller egentligen inte..=) Visserligen inga 1-8, men 2-6 duger nästan lika bra=)

Teus: Det ser riktigt intressant ut. Nä nu bär det av till stadion!

En bra match är allt jag hoppas på, det är injte mot VF vi ska ta våra poäng. Men det är klart, 1-8 sist... Nog fn ska vi kunna ta nån poäng idag ;)

Teus: Håll ut Teus. Snart är det dags för underhållning och er chans till revnansch och likt Mok hoppas jag att revanschen låter vänta på sig.

Teus: Förhoppningsvis lossnar ingenting just idag :)

Malmö-Frölunda
Gillar dagens kedjor (finns på officiella hemsidan). Söderberg får äntligen spela i en bättre kedja och Staal-McLean-Matthiasson är en intressant kedja. Förhoppningsvis lossnar poängplockandet för dem tre.

Sv: Fågel
Teus: Hyvönen e bara ruggigt lätt att genomskåda som spelare. Rätt över blå och i 80% av fallen skjuter han direkt....

Vi får vänta och se vad som händer ja. Men om tränaren vill något så brukar ledningen iaf lyssna och göra allt för att det ska bli så.

Jag kan dock inte lämna ut några namn, men där är en hel del intressanta spelare som kan tänkas spela i klubben...

Vf chefen:

Han kanske kan bli riktigt bra här nere.

Vf chefen: Ja varför inte, han behöver nog bara en nytändning.

garfield: Ni kan väl ta hand om Hyvönen.
1. Han har ju inte gjort så många poäng den senaste tiden =låg lön.
2. Han kan ju om han vill = smart nyförvärv.
3. Malmö brukar värva FBK spelare.

Nubben:
Var skulle vi hitta dem nånstans. Vad jag har hört så är väl inte ekonomin den allra bästa så nån superstar kan vi väl inte få hit även om det verkligen skulle behövas.

Ska bli spännande att se vad som händer, för nåt behövs verkligen göras. Tycker att detta börjar se mer och mer ut som i fjol och det verkar inte alls lovande.

Fågel
Min lilla fågel har kvittrat lite till nu. Kinding vill ha in en eller två nya spelare under nästa transfer fönster.

Vi får väl se om det kan bli så, eller om laget får kämpa vidare i motvind...

Sv: Första Perioden
Teus: Ja och nu sägs dessutom 1 av dom ha blivit skadad i matchen. Huselius. Skall bli intressant att se om den kedjan slutar producera.

Teus:

jo det är så det brukar bli när ett lag ligger i toppen och slåss om ett SM-Guld.

Hur många av dagens MIF fans tror du inte tillkom under åren -92 -94 ?

MFF lyckas ju t o m få dit folk som aldrig varit intresserade av fotboll. Det var länge sen det var sånt drag om dem och MIF är ju ett av lagen som får lida p g a detta.

Frölunda blir en hård nöt att knäcka, men på hemmaplan ska vi ge dem en match. Man kan ju även hoppas på lite underskattning från Frölundas sida.

Såg förresten att Linköping också slog Färjestad med 5-1. Hur hade det egentligen gått för dem om lockout slutade? De har ju bara en femma som gör poäng och den består av 4 NHL-spelare...

Stefan: hetaste laget är det laget som drar mesti publik. MFF är överlägsna när det gäller den här biten.

Alla vill ha en bit av MFF-kakan just nu. Men nog snackat om fotboll här inne, match på torsdag igen. Då är det seriens bästa lag (så här långt) som kommer på besök. Vågar man tro på poäng?

Stefan: I och med att mitt intresse för fotboll är ungefär lika stort som mitt intresse för SM i fönsterputsning ska jag väl egentligen inte svara på ett fotbollsinlägg men jag gör ett undantag. :)

Hetaste kan ha två betydelser. Det laget som ÄR bäst eller det laget som FÅR mest support i form av publik.

Eftersom Malmö Iff Iff fortfarande leder Allsvenskan, må så vara bara på målskillnad (förkrossande), är de väl hetast vad gäller att vara bäst ännu så länge.
Vad gäller publik är Malmö i en division för sig med ett snitt som ligger ca 4500 över AIK på andra plats. Göteborg mäktar "bara" med 12.587 pers i snitt vilket ger en femteplats i den ligan.
Så hur man än vänder och vrider på MITT resonemang är MFF hetast just nu på alla plan.

Till sist måste jag bara påpeka att Allsvenskan tappat ca 550 pers per omgång i år jämfört med i fjol. Kanske håller folk på att inse att Allsvenskan håller en skrattretande låg klass och definitivt inte är värd att lägga dyra pengar på för att se live. Jag hoppas att det är så i varje fall.

65selander: I och för sig hade Percy redan sålt PNB när det gick i kk. Men när han hade PNB hade han givetvis lättare att skaffa sponsorer. Svårt för kunder, leverantörer, underleverantörer att säga nej när han erbjud dem ett sponsorpaket.

Stefan: Nej MFF är dom som är hetaste och kommer så förbli denna säsong! Ett SM guld får man iaf fira ;-)

Ang Hockeyn så tror jag att det kan bero på kräftgången i fjol samt att turbulensen runt Percy kan ha skadat inkomstflödet lite och har inte hans kassa också sinat lite med PNB's kk.

Nubben:

Sveriges hetade fotbollslag idag måste väl ändå vara IFK Göteborg som kamperar med Svergies hetaste Hockeylag Frölunda idag?

Nog för att Göteborg inte spelar den mest offensiva fotbollen så är dem det lag som går bäst om man tittar tillbaka 10-12 omgångar.

mok: Som sagt, de som inte bor i Malmö vet inte vad som händer i staden...

Malmö FF har gått från 3 tusen per match till 20 tusen per match på nått år, o du säger att vi "skyller" allt på detta?
Inse fakta, sponsorerna väljer MFF, vilket leder till ett sämre hockeylag, vilket leder till sämre resultat, vilket i sin tur leder till att medgångspubliken enbart går på fotbollen.

Men som sagt, om NHL-lockouten inte blivit av hade laget varit ett lag för övre halvan. Nu får vi kämpa på som vanligt...
Massvis med bortamatcher här i början, idiotiska Derby-grupper och Sveriges hetaste fotbollslag. Men vi klarar oss igenom detta, klubbar som AIK, Leksand, Västerås o.s.v föll ihop trots bättre förutsättningar.

Jag är en STOLT Rödhök!

mok: Du har rätt. Hade vi varit ett topplag hade folket kommit, så är det alltid i Malmö. På andra ställen, som till exempel Övik, kommer folket ändå oavsett om laget spelar uselt eller ej.

Malmö publiken är en framgångspublik, man betalar inte gärna för att se ett krigande lag som inte spelar bländande hockey/fotboll. Men inte ens 93/94 hade vi så där otroligt imponerande publiksiffror trots ett extremt lag för att vara i Sverige utan NHL-konflikt.

Första säsongen i ES hade vi ett snitt på 5367 åskådare per match.
93/94 hade det falligt till 4922 och då hade vi öndå ett otroligt välspelande/undehållande lag. ES hockey är lite av nyhetens behag i Malmö vad det verkar. Publiksnittet föll varje år fram till det att vi blev Redhawks då det plötsligt for upp igen för att konstant öka fram till 2000/01 varpå det falligt som en sjunkbomb.

« · 436980 · »