Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 44115 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
nek97raj
vad fin du är i orden, har du precis lärt dej säga piss off, vad gulligt.

Sv: gud
Japp, kl 16:00 på Söndag smäller det igen, Frölunda kommer hit för att försöka ta hem nån poäng, men icke sa nicke, vi vinner den med, mitt tips kommer senare =) Så ni kan ju vänta med att lämna in era spel på matchen, ni får ju facit av mig sen =)

Frölunda matchen spelas som planerat, svt text tv klyddade bara...

Jäkla smiles som aldrig kommer med, grr!

hehe
Vilket fall kommer det bli en tuff match mot Frölunda som alltid gör många mål. Vi måste nog göra en 4-5 mål ännu en gång om vi ska vinna mot Frölunda. Hoppas MIF har ett lika bra försvar som förra matchen då vi möttes, då vinner vi :-)

hehe, nej jag kollar nu på text TV på SVT, och där står inget om frölunda matchen....

Så ljuger gör han inte iaf...

Verkar som att de har missat den eller så ljuger våran Webmaster på hemsidan :-)

bra fråga, de har väl kanske missat den, för jag har inte hört något om att den är flyttad...

Varför står det inget på SVT text om MIFs match mot Frölunda på Söndag ?
Nästa match enligt dem är HV71 - MIF på Torsdag.

Jo, men som sagt det kvittar, inget mer tjafs nu... Vi får se på söndag om ni nu "krossar" någon eller inte...

`Det var ironi i när jag skrev krossa mif. Såg ni inte det smilande ansiktet?

Sv: Nubben tipskungen =)
Ja, en jävel till att tippa är du, nubben. Jag tippade dock rätt i att Hannula skulle göra två och Öhman ett mål.
Boråsindian: Piss-off!

Nubben tipskungen =)
Ja vad var det jag sa, 5-2 till MIF och så blev det osso. Jag sa att Hannula skulle regera och att Mackan (Magnertoft) skulle synas en hel del. Det är bara för underbart när man vet vad man pratar om...

Boråsindion, sluta kläcka ur dig saker här nu, vi vet vad du vill och ingen bryr sig, bara lägg ner...

Jag behöver vell knappast nämna några detaljer Boråsindian...om du har nå vett där uppe så tycker jag att du ska fundera efter och använda det på klokare saker...

Kritik o Kritik det beror ju på hur man ser det...Krossa MIF eller vad du nu skrev här nedan för..det kan man ju se på olika sätt...men enligt dina synpunkter på MIF i frölundas gb så kan man bara tyda dina medelanden här på ett sätt...du är ute efter att jävlas och skapa onödiga debatter oss supportrar i mellan...

Sv: MIF-LHC
En period gick innan Malmö fick hål på Mikael Sandberg och exploderade i både målgörande och spelidéer. Då var det vilja, full fart, intensiv fore-checking, snabba spelvändningar och rentav klapp-klapp innan pucken hängde i nätmaskorna. Sandberg gjorde flera fantastiska räddningar i den första perioden. Men när försvaret sviktade blev trycket från MIF-offensiven för svårt. Linköping drog på sig fyra utvisningar bara de sista sex minuterna. Där var det uppgivet och trötta ansikten. I Malmö glada leenden efter den sjätte trepoängaren i rad.

Nu ska jag fira med en dansk öl.

var glad för det, det sitter i huvudet på LHC, kom i håh 0-8 mot HV och dom ligger före ER

Sv: Niklas Sundblad
Dansken99

sa nej till en fortsättning, sånt hade inte Sundblad något att säga till om då han hade kontrakt med MIF i ytterligare en säsong så hade man velat behålla honom så hade man gjort det.

Att man inte tyckte att man fick ut tillräckligt av honom kan bero på att han enligt mina källor tjänade en bra bit mer än vad Juha Riihijärvi gjorde vid samma tillfälle... och Jussi var bättre både defensivt, offensivt och drog på sig mindre onödiga utvisningar... Sundblad gjorde dock fler powerplay mål

Stefan: Ja han spelar ju inte i MIF så uppenbarligen sa han nej till en fortsättning i MIF. Men nu vet jag ju varför ;-) . Undras vad de då menade med att de inte fick ut allt ur Sundblad, tycker statestiken talar sitt tydliga språk. Tack för informationen Stefan. MIF mot SM-Guld 2002

5-2.... precis som jag sa imorse :-)

Härligt vändning av MIF, trodde det var kört vid 1-2 men MIF visar återigen fin skärpa och att vi aldrig ger upp. Tuff match mot Frölunda på Lördag som förmodligen är väldigt revansch sugna.

Kanske målvaktsproblem med, MoDo hade ju gjort 5 mål på 14 skott efter 2 perioder.

Dansken99

Tackade nej till en fortsättning i MIF? Hur menar du då? Att han sa upp sitt kontrakt och tackade nej till en fortsättning?
MIF kunde inte lova Sundblad mer istid vilket Sundblad ville ha och samtidigt kände man att man inte fick ut allt av Sundblad.

Man ser att Dif har oflyt nu.
fick 1 mål underkänt.

Om inte WAHLBERG,HANNULA och MAGNERTOFT kedjan för mkt beröm efter matchen e det fan sjukt! :)

5-2 Wahlberg!

Han är grym ikväll!

Förresten var är Jussi, är det hans tur att göra mål i tredje?

6 poäng av kedjan Marcus Magnertoft-Wahlberg-Hannula

De verkar trivas! :)

Undras om MIF har bytt perood att göra fyra mål i eller om de räknar med att göra fyra till i tredje. Snacka om att den torftiga målproduktionen i början av säsongen har fått ketchupeffekt ;-) . MIF mot SM-Guld 2002

8-7 i skott till mif i 2:a perioden.
hmm 4-1 i mål. man kan inte klaga nu för det

Ok, då har Wahlberg nästan assist på alla Hannulas mål efter hans comeback... :)

ok.
Men det e kul för Magnertoft,

Wahlberg har ju spelat fram till alla Hannulas mål efter Mikas comeback, de verkar hitta varandra bra. Hannulas mål mot Brynäs, på pass från Wahlberg, var riktigt snyggt. Ska bli kul att se dagens mål på TV alternativt hockeyligan.se, synd att jag inte kunde se matchen idag. :(

Inte för att det spelar så mycket roll, men ena assisten som Wahlberg fick, gavs istället till Magnertoft, så nu har de 2 assist var (Magertoft och Wahlberg alltså) . MIF mot SM-Guld 2002

Jag tycker nog det e bäst om brynäs loosar så man får mer avstånd till dom där nere.
Känns viktigast just nu.

Lite koll på matcherna...

Timrå - Södertälje 1-0 - Timrå kanske går mot sin tredje vinst?
Luleå - AIK 2-1 - Luleå har spelet enligt Radiosporten.
Färjestad - HV71 2-1 - HV får nog svårt att vända.
Djurgården - MoDo 1-5 - Djurgården fortsätter förlora, kanske MIF kan nå dem i tabellen?
Frölunda - Brynäs 2-2 - Lagen som ligger framför och bakom MIF, vilket resultat är bäst för MIF?
MIF-Linköping 4-2 - Hannula äger! :)

2mål för hannula o 3 ass för whalberg.
O det är deras 2:a säsong i mif?

Kul att det e lite mer "dåldisar" som gör det i dag.

3 mål på lite mer än 1 min.

3-2 Malmström!

Det gick snabbt!

För övrigt Mikael WAHLBERG 2:a ass.
Han o Hannula har varit guld denna säsong.

3-2 :)

2-2

uss va gott.
han på Radiosporten verkar tycka att mif äger spelet?

2-2 Roger Öhman.

1-2 i powerplay för LHC.

Jag menar 2-1, inte kvittering... :P

24.34 2 min LHC 17. JOHANSSON, Fredrik HOLD

Kvittering?

haha hmm man skulle kunna missuppfatta dedär :)

Glömde förresten säga att Sundblad är även en högerskytt, och sådana är "hårdvaluta" om man hittar en sån, perfekt i powerplay ;-) . MIF mot SM-Guld 2002

1-1 Hannula.
fan han e het, han e go :)

1-1 Hannula

Cluben LHC: Tack för länktipset ;-) .

När man läser på statestiken för Sundblad blir man ju grymt förvånad att MIF egentligen släppte honom. Det senaste fyra åren talar sitt egna språk.

Matcher / Mål / Assist / Poäng

1998-1999 Malmö IF 51 / 22 / 13 / 35
1999-2000 Malmö IF 53 / 24 / 12 / 36
2000-2001 Dusseldorfer EG 59 / 22 / 22 / 44
2001-2002 Kölner Haie 43 / 16 / 20 / 36

Killen är bara 29 år och kunde vara en oerhörd tillgång om man kunde locka hem honom igen till MIF. Han ligger ju näst efter Jussi om man ser i poäng ligan, men inte långt efter. Kan vara något att kolla på i framtiden. MIF mot SM-Guld 2002

« · 44115 · »