Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 461388 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: P.Andersson
Nubben: Norgren/Lindman i backpar, jag få ångest! Vi får väl se hur många mål de får på sitt samvete...

nek97raj: Jag vet inte alls vad det är.

Har inte snackat med någon inom laget idag. Får väl hoppas att det är nått lätt, så att han är tillbaka till hemmamatchen mot Timrå på tisdag.

Nubben: Ok, är det magsjukan, månne?

Sv: Lulä borta
Gusten TÖRNQVIST står i mål för lulä.

Det vet jag inte riktigt om jag gillar eller tycker illa om. Han är en sån målvakt som antingen har en kanonmatch o tar allt eller så läcker han som ett jefla såll.

Magnus: Peter är viktig, men nog ska vi kunna vinna/ta poäng utan honom.

Det som oroar är att Niinimaa får spela med "pettan". Vet inte riktigt om det är nån bra samansättning.

nek97raj: Enligt laguppställningarna som lämnats till svenska ishockeyföbundet är han inte med.

Niinimaa - Petrasek

Nubben: Hur vet Du det? Att peter kanske missar dagens match alltså?

Nubben: Ajdå, då får väl Norgren spela...illa. Plötsligt blir poängchansen betydligt mindre...

P.Andersson
Peter kanske missar dagens match...

Sv: Nubben tipskungen =)
nek97raj: Det finns mycket info som inte kommer ut förrän samma dag som matchen spelas. Om någon spelare har en kännig i en ljumske eller om han vaskar om i femmorna. Sånt kommer inte ut förrän nån timme innan nedsläpp ;)

Men men, förmodar att det är samma lag som sist. Hoppas dock att han INTE använder någon 4:e line. Laget funkar bäst på tre kedjor.

Men tipset lyder som följer...
2-3 Jämnt, tufft och en hel del utvisningar.
Nurminen kommer vara tungan på vågen, antingen en kanon match till o vinst. Eller så släpper han in nått enkelt mål idag o vi kammar noll. Men jag tror på första alternativet!

Sv: Hadelöv
Magnus: "Hade" är en bra målis. Det vet vi alla.

Men han är ingen kanon målis som håller NHL-klass. I en vanlig ES är han en given första keeper. Men som det ser ut nu får han "glänsa" i allsvenskan ett tag till ;)

Jag personligen hoppas att NHL-lockouten vara året ut som de flesta tror. Men att ligan drar igång nästa år, och allt blir "som vanligt" igen.
Då kan Hade få komma hem med utmaningen att visa alla att han verkligen håller ES-klass än.

pajo: Jag står kvar vid 2-4 (LHF-MIF)

nek97raj: Jag tror på en klar seger i morgon 1-4
Men det blir en tuff och stökig match.

Nubben: Vad händer i morgon som påverkar tipset?

För att spinna vidare på målvaktsdebatten är just målvakterna exempelvis Skelleftås riktiga svaghet. Ska bli intressat att se vad det kommer innebära när Skratt-Allsvenskan är slut och de kommer få möta tufft motstånd i varje match i SuperAllsvenskan.

Hadelöv är hur dominant som helst i Växjö, precis som i Kvalserien i fjol visar han att mot Allsvenskt motstånd är han orubblig. 93,81% innan dagens match och 96,7% borta mot Bajen idag. Undrar om degraderigen fungerat som tändvätska? :)

nek97raj: tippar inte förrän imorron ;)

nek97raj: Syltan har ett annat jobb med ja. Men vi får se vad som händer...

jag ger mig på ett tips LHF-Mif 2-4, målskyttar: McLean, Staal, Niinima, Nurminen! (i öppen kasse).

Nubben: Ja, eller bara Kinding & Sylvegård. Tyvärr har Sylvegård ett annat jobb, så det blir visst bara en temporär lösning, eller?

Lulä borta
Tycker det är på tiden att vi kör en ny tråd...

Kinding med Lusth o Syltan i båset är en mycket bra sak att köra vidare på.

Sv: Byt Tränare Nu!
nek97raj: usch vilka syftningsfel, förtydligande är påkallat: med havererande spel avses Luleå

Magnus: förvisso inte, men det är ju ingen garanti för ett gott resultat. lapparna är som sagt säkert heltända, men kan pågarna få en ledning så kan deras spel nog haverera, som när de mötte LHC

nek97raj: Hoppas att vi kan ta poäng åtminstone, vi måste kriga i varje byte för poäng nu. Vi har inte råd med speciellt många förluster till.

Magnus: jovisst, men de har hemmaplan

nek97raj: Borde inte vi vara laddade efter vår mediokra start?

Nubben: lapparna är rätt svåra på sin hemmaplan, och borde vara laddade efter sina många förluster, så det blir nock en svår match att ta poäng i.

pajo: Ja det är precis vad alla hoppas på just nu.

Luleå har ju 25 poäng men en match mer spelad, så säg att vi tar 3 pinnar imorron, då är vi uppe på 21 poäng luleå 25 men då har de en match mer spelad. Så en vinst i den "bonus matchen" vi har så är vi bara EN futtig poäng efter Lulä.

Men då krävs det ju som sagt 3 pinnar imorron. Jag personligen är nöjd om vi spelar oavgjort eller tar 2 pinnar. Det viktigta i dagsläget är att inte tappa poäng, så länge vi tar poäng så klättrar vi, sakta men säkert.

Nubben: Det var riktigt härligt att se pågarna spela i går.
Hoppas verkligen att det håller isig nu bara.3p mot Luleå så blir det säkert mycket folk på tisdag hemma mot Timrå.
Kan vi då bara spela lika bra som i går så kan den här vintern bli riktigt
bra.

pajo: Ja "syltan" var härlig o se igår!

Bara hoppas att hans energi och brinnande MIF-hjärta smittar av sig de kommande matcherna osso.

Danne_l: Tackar den som tackas bör...

Magnus:
Riktigt kul att se Sylvegård i båset i går han sprang fram och tillbaka och manade på killarna. Han såg ut som en stopplyckta i ansiktet som han skrek när det var dags att vända spelet.
Tydligen så var det EN del av vad som behövdes för att väcka laget.
Det är bland annat det jag saknat när det gäller Kinding & Lusth.
Nu kan man ju inget annat än hoppas på att detta var början på klättringen uppåt i tabellen.

Nubben:

Tacka mig. Hade jag inte hållt tummen så vet man aldrig vart det hade kunnat sluta;)

nek97raj: hehe, man tackar. Ja, ibland känns det skönt att inte racka ner allt för mycket på grabbarna.

Sen skadar det ju inte när man kan förena ekonomiska vinster med sköna, underbara hockey vinster =)

Nubben: Det var Dig väl unnt, spelvinsten alltså, och det är alltid roligt när optimister får rätt, och pessimister, som undertecknad, får fel :-)
//Ragnar

Sv: Formsvackan över?????
padda88: Man kan hoppas, vi håller alla tummar för att vi är på rätt väg och kan få lite stolpe in ett tag. Det har varit allt för mycket stolpe ut för att vara normalt för våran del.

Magnus: Aja kanske inte ska börja tala om att formsvackan är över nu de e bara dumt

padda88: Oja och skönt som f*n var det också!

Magnus: nä det är ju sant, men det är därför som det står ? dvs frågetecken efter formsvackan. men en vinst är en vinst och det får väl räknas som ett steg i rätt riktning?

Då kammade man in 1450:- på grabbarnas sköna vinst idag, underbart.

Härligt att där var lite folk på matchen idag osso, vi hade det riktigt trevilgt på läktarna. Laget fick stående ovationer, för ovanlighetens skull, i slutet.

padda88: På tok för tidigt att säga, men om vi fick ha lite flyt och åtminstone ta poäng i de matcher där vi spelar så att vi förtjänar det. Slippa att åka på uddamålsförluster hela tiden. 10 av 16 förluster är med ett mål, vi borde tagit poäng i mer eller mindre samtliga.

Formsvackan över?????
Äntligen Så himla härligt att vi vann för en gångs skull!!! konstigt att det ska krävas ett lag som MODO för att malmö ska lyckas vinna! men men större under har skett och detta är bara en match så vi får jobba vidare, men nu med MER självförtroende! Göt som faaan

NuMo:

Kan bara instämma. Malmö gör ett bra jobb och kämpar som ett lag, sedan är det iofs lätt när man möter ett korplag.

NuMo: Vi behövde den mer än ni, vi har låååååååångt kvar att klättra och massor att arbeta med. Nurminen ger oss en helt annan stabilitet i egen zon än vad Hadelöv kunde erbjuda i år.

På tal om tränare, tydligen har Kinding bett om hjälp idag enligt Sydsvenskan. Sylvegård är med i båset.

Magnus: När två svackor möts så kommer någon av dem att ändra riktning. Grattis till segern. Hur gjutet som helst.

Magnus: nej inte på en fläck, vara bara tvungen att skriva så.det är ju sant

nek97raj: Som sagt, vis av erfarenhet är 2-0 med 20 minuter kvar på tok för liten ledning för att det ens behöver innebära poäng.

Magnus: kan man hoppas på poäng? Känns litta vågat, vis av erfarenheten som man blivit. Nå, gott att Kinding har sett ljuset.

persson: Nja, jag personligen är urkass vad gäller såväl fotboll som hockey. Ölhävning, det är en annan femma, likaså pålstötning.

« · 461388 · »