Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 46367 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hv71 - MIF Redhawks
1 - 0 efter första, vi får se, MIF brukar ju inte vara så starka i första, det lossnar säkert i 2:a eller i 3:E...

Finns det ingen snabbare sida än Swehockey, de är ju flera minuter efter Svt text.

utvisning nu också, ingen bra början alls !!

Kan SSK vända kan fan vi vända...

aja, än har dem inte loosat...

Sämsta tänkbara start men inget omöjligt underläge. Men HV71 är nog rätt revansch sugna från de tidigare förlusten, kommer nog bli tufft för MIF ikväll.

Det är väl inte upp till dig o bestämma vad som får skrivas eller inte?
christoffero, du behöver inte tro ryktena,
Så länge det inte är renskitsnack så gör det inget o skriva in lite rykten här.
--

Blä 1-0 till hv, typiskt att mif loosar nu när man ligger på 5:e plats o kan dra ifrån lite, Samma sak hände juh typ sist man var på en 5:e plats..

jävlar vad snabbt mitt tips gick upp i rök. tänkte precis skriva att första målet är otroligt viktigt

1-0 till HV.

nu skall man iväg och träna. lyckan vore fulländad om det står 1-3 eller ngt liknande när man kommer hem...

KOM IGEN NU MALMÖ!

TRE VIKTIGA POÄNG STÅR PÅ SPEL!
4.e platsen inom räckhåll eller inte...

MIF REDHAWKS!

KOM IGEN NU MALÖ!

TRE VIKITGA POÄNG STÅR PÅ SPEL!
4.e platsen inom räckhåll eller inte...

MIF REDHAWKS!

Till Stefan!

Jag har ej klankat på någon person här, har bara sagt att det är onödigt att sprida lösa rykten, då inget är bergfast! Och jag visste ej varifrån det kom, eller vem som spred det. OKEJ!!

Och om en viss kelegris till dig har tagit åt sig, kan ju inte jag göra något åt *tyvärr*

Jag har ej riktat min åsikt MOT någon!! Så är det, du borde kanske kolla upp lite grejer innan DU ger dig på mig och KLANKAR *leer*

Så, så är det!!

Ha de fett!

Så krossar vi HV71 ikväll!

Sv: Nubben tipskungen =)
Precis, efter jul ha de kört på som ett lok (ej ett SJ sådant).

Där håller jag inte riktigt med, MIF brukar inte vara som starkast efter uppehåll precis, men det har ju gått bra efter jul så ja varför inte =)

det passar bra med ett os-uppehåll om tre veckor, så kan ju andersson, sandström, due-boije & hannula få rehabilitera sig ordentligt för att vara tip-top när det drar ihop sig.

Nämen se... Anders är tillbaka :D

Matcherna mot SSK och AIK hemma finns det inget annat än 6poäng som gäller... allt annat är skandal.

HV, DIF och FBK borta... dvs tre av de fyra topplagen... alla poäng borta mot dem är bonus enligt mig.

Känner tyvärr likadant, Anders, men så är jag också en obotlig pessimist. Hiv lär vara på bettet ikväll. Får Mif bara slippa fler skador & sjukdommar så ska man väl kunna ligga rätt tryggt på en slutspelsplats. Och i så fall så är nog ditt tips för de kommande matcherna realistiskt.

Idag känns det som att sviten kommer att brytas. Men jag skulle inte skämmas över att få stryk av HV. MIF har ju ändå en ganska så säker tabellplats och behöver inte oroa sig över att missa slutspel. Vi har fem väldigt svåra matcher framöver och här nedan följer mina tips på dessa!
HV-MIF=3-2 s.d. En poäng tror jag att MIF tar ikväll
MIF-SSK=4-1 Det kommer vara jämt men MIF vinner i längden
DIF-MIF=2-3 s.d. Tufft o tätt men MIF kniper två poäng
MIF-AIK=6-1 SÄKER seger mot ett givet kvalserielag
FBK-MIF=3-1 Jämnt o tufft men tyvärr vinner FBK

Hoppas du har tytt kristallkulan rätt, sundis. Om så är fallet ska jag celebrera med en dansk pilsner, i brist på tysk dito.

Jag tror att Hadelövs första nolla för säsongen kommer idag!

Målskyttar:
Frans Nielsen
Fredrik Lindquist
Robert Burakovsky

tack nubben, då litar jag på det!

Idag känns det helt ovisst, men ok Sundis och alla ni andra här inne här kommer tipset i alla fall. Det får bära eller brista den här gången.

MIF vinner med 2-3 , det är det endå resultatet som känns rätt...

Men med alla sjukdomar / småskavanker vet man ju aldrig =)

Nubben!: Hela Sverige står stilla nu i väntan på ditt tips=)

Franz Nielsen kommer sätta en kasse idag tror jag!

Mitt tips: 0-3

Sv: Nielsen !!!
Ha ha, jo, även om Xavier inte är nå´n duvunge precis.

Man kanske kan kalla det för MIFs ungdomskedja :-)

Tycker som dej!

Det är kul när dom yngre får spela, man måste bygga ett lag från grunden och inte bara se till detta slutspelet.

Mycket bra att Franz får chansen, ja. En intressant formation det, Majic, Malmström & Nielsen.

Nielsen !!!
Franz spelar idag, tillsammans med Majic och Malmström, skönt att Bäckis och johansson låter Franz spela nu...

Eller vad tycker ni ?

Ingela jag håller en tumme på att ditt tips går in :D

hoppas det slår in, ingela

Burra och Hannula fixar tre poäng till Mif. Mitt tips är 5-2 till Mif.

Hv71 - MIF Redhawks
Robert Burakovsky spelar idag... Mika Hannula oxå.

Mika har precis som Redhawk tidigare skrivit här inte deltagit i flera träningar denna vecka pga sitt knä!

SÅ Christoffero sluta klanka... Mika har haft problem med sitt knä pga att han överbelastat det på sistone med ett antal matcher och därför inte varit med på träningarna... och har man inte varit med på träningarna pga skada så finns det nog skäl att misstänka att han kanske hade missat dagens match eller?

Så Redhawk kom tillbaka..

Sv: ingen HADELÖV i allstars skitet
HÖRS ska det stå...

20 000 stöckhölmare hörs ändå mindre än 2000 mamlöiter...

De borde fixa så att man kan ändra i sin egna inlägg...

Gone

Vem är det ? just det där är en stöckhölmare, tyck vad du vill, men det kvittar vad du säger 20 000 stöckhölmare hör ändå mindre än 2000 mamlöiter, publiken i stöckhölm är faktiskt patetisk...

Det kan ingen säga mot...

T.O.M TV4 brukar klaga på publiken, o då har det gått låååångt....

nubben, jag håller med. man borde naturligtvis kunna rösta på alla spelare.

Vadå flytta runt "så det kommer lite folk"?? Inte för att jag har något emot att det skulle flyttas runt, men din motivering till varför är rätt urblåst. Det har redan sålts över 10.000 plåtar till matchen vad jag hörde, och det är mer än det går in på de flesta andra håll i landet. Det är kanske inte bara för att jävlas med landsorten som evenemanget är lagt i Stockholm ändå?

Det kvittar, man ska kunna rösta på ALLA spelare, man har t.ex inte kunnat rästa på Magnertoft eller nån annan "mindre känd Miffare", och det är fel...

Ok, Oskar, det kan ju förklara saken. Hades var ju inte bra i början på säsongen.

Nubben:

Omröstningen har skett i 2 omgångar. I den första omgången nominerade man spelare till den andra omgången. Det har således varit möjligt att rösta på Hadelöv i den första omgången, men eftersom han inte fick tillräckligt med röster blev han inte nominerad till den andra.

Sv: MALMÖ REDHAWKS
krossar & krossar, jag är nöjd om mif vinner.

ingen HADELÖV i allstars skitet
Det säger allt, skitet spelas i stökhölm där intresset itne är svals, intresset existerar inte, sen lagen, hur patetiskt är det att man inte ens kan röst på Hadelöv, och han ska inte vara med...

Lönt att ha skitet om man inte kan få rösta på alla...

Ett tips till alla som ligger bakom skitet:
Flytta runt det i hockeysverige, (Som i NHL) då kanske de kommer lite folk iaf. Sen låt alla som röstar ha valmöjligheten att välja vilken spelare som helst i elitserien...

Ja! Nu krossar vi Hv 71 i dag. Angående Kim Staal och hans flickvänn så fins det väl högskolor i Malmö också! Han skall tillbaks till Mif nästa säsong hoppas jag och säkert många med mej.

I dag håller vi alla tummar som går för vårat MIF

Ja, skönt att hannula stannar minste en säsong till. han är betydligt bättre än Staal, i mitt tycke. Det är ju inte konstigt att Staal lyckas i ett så bra lag som Modo.

Hej Ingela!
Hannula är kontrakterad spelare till och med säsongen 2002/2003, så han blir KVAR!!! Och man kan hoppas att han fortsätter även efter kontraktets slut.

Sen kan man ju hoppas Stalle ej trivs i MoDo, och vill hem till Skåne igen.. men jag tror ej det blir så, vad jag vet så går hans medflyttade flickvän på högskolan där uppe...så det kan bli svårt!

Återstår att se!

Bra går det iaf för honom!

Så nu krossar vi HV71 idag!

Kom igen pågar!

MALMÖ REDHAWKS
Hoppas att vi vinner i kväll så vi håller Frölunda bakom oss. Till nästa säsong hoppas jag att Mif behåller Hannula och att vi snart skall ha tillbaka våran Kim Staal, jag saknar honom.

Sv: Musakka är bäst
ja, hoppas du får rätt där. Öhman sätter nog en pyts, tror jag. åsså xavier majic.

Musakka är bäst
Musakka gör nog sitt första mål idag. Det blir en pass från rydmark som går till Musakka,som sjuter ett hårt slagskott

Skadade spelare
I dagens Sydsvenskan finns uppdaterad info om skadeläget:

Tveksamt om Burra spelar mot HV pga sträckning i ryggen vid tisdagens träning. Vilade onsdag.

Sandström är ännu inte på is och är borta minst 4 matcher.

Due-Boje samt Andersson tränar men kan inte gå in i närkamper. Blir borta ännu längre jämfört med Sandström.

Sv: Allstar Miffare
Jussi blev framröstad och Hannula blev vald av någon tränare.

Angående det där med Hannulas "skada"...såg mitt nick i samma mening som "Hannula" och "skadad", ville bara meddela att jag inte har något med detta falska rykte om någon trott det...

Sv: Malmö krossar HV71
Surfa runt lite o såg detta på www.northbanks.nu.
Lückner om elitserien (efter omg. 30).
Sen har vi de upphaussade lagen som Malmö och Frölunda t.ex, där visar det bara p okunskap bland journalister som tror att tränare kan trolla med knäna. Fokuseringen på tränarna är alldeles för stor, du blir aldrig bättre tränare än det material du har och jobba med. Malmö blev ju varse det att när Elitserien börjar så är tempot något helt annat. De har spelare som har framtiden bakom sig, det är ju bara så.
--
Jahopp, undra om Herr Lückner kan stå för det nu och alla andra som gnäller över mifs höga genomsnitts ålder.

Känns som det blir förlust nu mot hv71, mif har vunnit 7 raka o det e ruskigt bra men... de närmar sig allt mer en förlust. men det återstår o se.

//

« · 46367 · »