jepp jepp, inte fel att slå FBK borta !!, hoppas nu detta håller så vi kan ge dem duktigt me däng imorrn ! men det ska vi !! .. frågan e hur allvarligt det är med Malmström, men blir man liggande efter en sån knätackling så vilar man nog ett par dar, även om det inte är så allvarligt !!, så han kan vi nog räkna bort!, så det kommer nog bli lite ändring i kedjorna !! ..
på Läktaren ska vi slakta HV supportrarna !! dom e så fattiga, kallar sig Sveriges Bästa Klack !! o kommer med 2 bilar !! .. det är fattigt, vi har under dom 3 mötena med HV haft 2 storbussar, 1 Minibuss+Bil ..det kallas för bortastöd !!! .. men men, dom har juh lite hjärndött folk här nere, men det räknas inte !!
Som sagt, svagt att det inte kunde rapporteras bättre efter matchen på tv igår, och i dagens tidningsläsning..dåligt. Till min stora glädje desto bättre här. Rätt kul att ta del av en sådan läsning dagen efter. Var på plats i Karlstad igår, vilket ni säkert förstår var mycket härligt! Det bästa tecknet igår var att Mif inte vek ner sig, efter FBKs malande i inledn. av tredje, då det var grymt tryck i hallen, visar på grym styrka. Och sedan efter den nödvändiga timeouten och ett mer aggressivt spel i mittzon, ja ni vet...Nu återstår tre hemmamatcher innan OS-uppehållet, ett uppehåll som kommer att innehålla bl a några matcher i Finland. Hörs.
Målvakt: Roger Nordström Back: Robert Svehla Back: Kim Johnsson Forward: Juha Riihijärvi Forward: Raimo Helminen Forward: Mika Hannula
Tränare: Timo Lahtinen ass. tränare: Jag själv ;)
Kommentarer är väl Roger i målet, han o Pekka drar jämt men Roger är Malmöpåg så därför står han... Hannula på forwardsplatsen, den är bara given, titta om 3-4 år om inte det är fler som håller med då...
Mitt förslag: Målvakt: Pekka Lindmark Back: Robert Svehla Back: Peter Andersson (årgång -92) Forward: Juha Riihijärvi Forward: Raimo Helminen Forward: Peter Sundström (en grovarbetare behövs)
Tränare: Timo Lahtinen ass. tränare: Niklas Wikegård
VIlle bara säga, att de MIF "SUPPORTRAR" som var i Karlstad igår, var bara där av EN anledning att MUCKA gräl..... Nu föll vi ju inte för det, utan istället var det väl någon liten Rödhöna som åkte ut om jag inte har fel.....
Sedan är det så PATETISKT att säga att Jönsson har sålt sig????? Skulle han inte tjänat mer pengar i NHL???? Fan ibland undrar man vad ni tänker med.
NI provocerade verkligen, men till ingen nytta.... FBK kommer att krossa er i slutspelet och det ska bli SÅ underbart....
Dessutom var det skoj att se att er klack bestod av tio pers i åldern 10-14 år...... JÄTTEBRA.....
Jag vet inte vad ni försökte bevisa när ni började yra om läktarvåld.... TUFFT sagt VÄLDIGT.......
Dessutom, är ni rädda för en flagga??? Ni sa att flaggan var ett hot mot er.... oj oj oj VÄX upp....
Har hittills skrapat ihop 29 poäng (6+23) denna säsongen på 45 matcher, och är överlägset bäst bland backarna i sitt lag poängmässigt. Niclas Sundblad (som spelar i samma klubb) har förresten bara 6 poäng mer på de 50 matcherna han har spelat. Petri ligger 10:a i poängligan för backar, men han har bara +3 i +/--statistiken.
precis... och det roliga i det hela är att senast vi hade samma problem i gästboken (dock inte denna) så var det FBK fans som höll på då med... efter att MIF slagit ut dem ur slutspelet.
Annars brukar det vara Rögleiter eller Frölundaiter som slänger iväg nått skitmeddelande men aldrig som dessa meddelande skrivna av Schowwo..
Flera som har läst dessa meddelanden tycker att vi ska banna hans ip-range vilket innebär att Schowwo´s rögleit kompis inte kan skriva mer trots att han sköter sig...
Har läst de numera borttagna inläggen från Schowwo eller vad han nu hette och kan bara konstatera att personer som han är den sämsta reklam ett lag kan få. Tyvärr finns det allt för många sådana rötägg i supporterkretsar i landet.
Så om jag går in i Rögles gästbok skickar iväg 115st inlägg med samma text... så tycker jag bara till kul va..
sen om jag även skickar några inlägg om att vissa personer är h**a, och att nån annan s*ger hans k*k osv är ju bara att tycka till eller?
Och eftersom jag redan BANNAT honom 1ggr härifrån med nicket showwo och han kommer tillbaka med nicket showwo2 visar att han inte är här för att diskutera utan endast för att förstöra!
lite sent att tänka på det nu, jag har redan varit i kontakt med ansvariga i Forshaga kommun och de jobbar på att få fram vem denna person är så att polisanmälan kommer att göras
schowwo bor i Karlstad, jag råkar känna denne påg. Förstår att han är arg efter att han blivit attackerad av malmöfans i Karlstad igår, så ni får nog stå ut med skiten!
Skärp dig nu Schowwo! Du är inte så anonym som du tror. Av din IP-adress går det att utläsa att du sitter vid en dator som tillhör Forshaga kommun vars ansvarige heter Mats Johansson och går att nås på tel 054-172000. Han kan nog få dig avstängd från att utnyttja datorn du sitter vid...
Det var riktigt kul på matchen igår föresten! Malmö krigade som aldrig förr!!
En lite rolig grej var att nån i fbk-klacken hade en flagga som det stog nånting med "Rekord" på.. men den tog dom ner när det stog 2-4.. konstigt ? :-)
Finns det inte nån sorts "ansvarig" här inne som kan städa bort lite "idiotinlägg". Tycker inte det finns nån mening med att ha med sånt på ett diskussionsforum... ? Eller hur... iof så borde det inte finnas nån som är så "dum" och skriver sånna saker, men så är ju tydligen inte fallet nu.
Gött med vinsten igår! Den satt som en smäck!
schowwo
Hur kan man vara glad över att ha skadat en motspelarBÖG ? Hur du nu kan veta att han är det ??? Har du bekantat dig närmare med honom eller? *inte förstå riktigt*
Ja, ja men sportens sammandrag var ett skämt. Dom bevakade matchen enbart på grund av att FBK skulle ta rekord. Klart man blir uppretad igen. Det enda man begär är lite god jounalistik. Naturligtvis så blir det bättre bevakning av Sthlms lagen när redaktionerna ligger i STHLM. Hej då från Nordens folktätaste region.
Petri Liimatainen är återigen aktuell för spel i MIF och Petris agent ska träffa Lundh på fredag. Det gäller dock spel först nästa säsong. Enligt sydsvenskan var parterna nära ett kontrakt redan i somras, men det blev spel i tyska ligan istället.
Naturligtvis är vi otroligt glada över 3 poäng borta mot FBK men det är inte DIF vi är hatiska mot utan snarare sporten och stockholms syndromet. När DIF slog FBK så blev det stora rubriker men nu när MIF och Modo har gjort samma sak så skriver man nästan ingenting.
Tänkte precis glida in här och gratulera till pinnarna mot fbk, och eventuellt få höra lite om matchen. Är det så att fbk har tappat stinget, tränat ner sig, fått storhetsvansinne eller vad det kan vara deras plötsliga förluster beror på? Men istället för att möta glädje över tre svåra poäng i er gb hittar man, i alla fall i de inlägg jag orkade bläddra ner till, BARA hat mot DIF och Stockholm i övrigt. Ni är ju ta mig fan inte sanna?! När DIF spöade luleå i semin förra året, då trodde jag att Stockholmshatet nått sin gräns, de var helt galna där uppe, men ni slår ju världen med häpnad. Ni spyr galla trots att vi inte ens har mötts. Jag hoppas också numer att vi möts i slutspelet, så det blir tyst på era grötkäftar. Lugna ner er för i helvete. Slår vi ut er ska jag garva läppen av mig, åker vi ut är jag den första att gratulera, då är ni värda segern. Innan dess, luta er tillbaka, tänk på sommaren och slappna av. Tokjävlar.
Jag håller bara med alla som säger att 08 skribenterna lyfter sina lag till skyarna och bryr sig inte om de andra lagen. Jag hoppas verkligen MIF får möta DIF i slutspelet kvart,semi,final spelar ingen roll för de ska krossas.
Något säger mig att det var bra att MIF fick en dålig start av ES och att alla såga laget inklusive jag själv faktiskt,men jag tror att detta kan leda till något positivt och det är att man kan slå i underläge i slutspelet och att det svetsa samman laget ännu mer.
Nu när laget ligger på ganska fast mark tycker jag att man ska ge juniorerna chansen och inte bara på bänken utan in med en eller två juniorer i någon av de första kedjorna tex låta Frans spela med jussi kedjan eller någon annan få chansen i någon annan kedja. Jag tror att detta leder till att man får fram flera bra spelar som kommer i från de egna leden och man kanske inte behöver värva så mycket i framtiden. Jag tror inte heller att det skulle skada att bänka någon ordinare i någon enstak match.
Till nästa säsong hoppas jag att man ser över backarna och försöker värva några bra spelande backar men annars tycker jag inte man ska värva så mycket mer utan satsa på ungdomarna och kanske inte skriva nytt kontarkt med alla de "gamla ".
Jag hoppas och tror att MIF kommer att ta SM guld 2002 om vi får vara nått sånär skade fria denna säsong.
Tre raka hemma matcher skall väl bli 9 poäng, men det tror jag inte det blir. Det är mot svårast tänkbara motstånd, både MoDo och HV har haft mycket lätt för Mif i år och sen väntar också ett pånyttfött Luleå. Det blir stenhårt om poängen skulle jag tro.
Håller helt och hållet med dig MIFFO, man fick för fan inte ens se alla målen från matchen!!! Helt otroligt!
Hade nu FBK vunnit, ja då jäklar då skulle man väl sänt som bara den i och med deras rekord de hade blivit!!
Det är fanimej skamligt att sporten är så hatlig mot Skåne och Malmö, det är likadant i alla sporter!!!!!!!!!
När DIF vann på hemmaplan för inte så länge sen, ja då sände man och skrev som bara den om just den matchen, att det var typ kommande final-lag och att Djurgården var så bra så bra sååå!!
Hata Stockholm och allra mest DIF!!!
Inte ett ljud om att MIF vann rättvist eller att de spelade så mycket bättre än FBK, nej bara kort och gott Malmö vann med 4-2. Punkt slut!!
Varför ska sporten sändas ifrån Stockholm egentligen??? Vi har samma teknik i hela landet!!
Skäms på er sportspegeln och svt text och tv4, ni är så partiska!!
Ja, är det inte märkligt så säg? Men glöm att du får någon av Journalisterna att erkänna att dom är stockholmifierade. När DIF slog Färjestad härom veckan blev det stora rubriker. "Nu fick Färjestad en minnesbeta - FÖR EN GÅNGS SKULL". Korttidsminnet är ovanligt snävt eftersom Modo just slagit laget två gånger i rad. Så visst. Räkna inte med några rubriker för att ni vann den här matchen. Sikta in er på Djurgården så blir det lite begravningsstämning i journalistkåreni stället.
Miffo: reagerade på det också, men det var föga förvånande. När djurgården vinner så lyder rubrikerna " SM-Guldet kanske inte blir så lätt att hämta för Färjestad", "Mästarspel av dif" eller ngt liknande. man börjar vänja sig vid det och försöker inte lägga nån energi på det för det är inte lönt att bry sig...
på Läktaren ska vi slakta HV supportrarna !! dom e så fattiga, kallar sig Sveriges Bästa Klack !! o kommer med 2 bilar !! .. det är fattigt, vi har under dom 3 mötena med HV haft 2 storbussar, 1 Minibuss+Bil ..det kallas för bortastöd !!! .. men men, dom har juh lite hjärndött folk här nere, men det räknas inte !!
5-2 till MIF !! ... any takers ??
vad säger nubben om det ?!
// A.
HATA HV BLÅ !