Helt rätt det är "fel" lag som vinner för tv(stockholms)del,kan bara hålla med dig,när Malmö vinner så är alltid motståndet dåligt eller dommaren eller isen eller otur eller något annat ,Malmö spelar aldrig bra hockey eller hur?. Stockholm är räligt.
Svt text om matchen: Malmö vann jämn match med 10-4
Malmö besegrade HV med 10-4 i en konstig match. Spelmässigt sett var det relativt jämnt, men MIF fick nästan utdelning på allt i första och tredje perioden. HV-målvakt en Stefan Liv fick nog efter att ha släppt in fem mål på tolv skott i den första perioden. Ersättaren Bosse Ahl inledde lysande, men släpptesen inom loppet av 2.15 i början av den tredje perioden.
Om det vore DIF som hade spöat HV71 med 10-4 så hade man talat om förnedring, men när mif vinner så är det konstigt nog en jämn match. Hur kan det vara en jämn match när den slutar 10-4? Visst HV71 sköt fler skott än MIF men det handlar inte om kvantitet utan kvalite. MIF var helt enkelt vassare än HV71 i avsluten och man gör inte 10 mål på dåliga skott, det var många snygga mål som man dock bara fick se skymtar av på hockeykväll. MIF kan mycket väl ta SM guld med det spelet man visat upp mot FBK och HV71, men det skriver man ingenting om. Fast vi kanske ska vara glada att vi är så kallade underdogs i slutspelet.
10 rätt av 12 på falcon-tipset. borde ge vinst tycker jag, där finns ju nån skräll. retar mig lite på Lule-dif, men hoppas ändå att man kan vinna på detta skitet nu...
Nu börjar man känna igen grabbarna. Först Färjestad i Karlstad och nu HIV, förlåt HV 71 hemma med tvåsiffrigt! Härligt! GoMalmö, go! I morgon går jag runt i alla mina Malmö kläder och bara myser.Nu öppnar vi en Carlsberg och firar.
Anders is back MIF har ikväll stänkt in 10 mål på HV, det är så jävla underbart........ Man nästan önskar att man fick bo i Jönköping nu, det skulle vara underbart att gå omkring i Jönköping imorgon med matchtröja och keps. Det skulle sticka rejält i ögonen på HåVefansen.
Såg att Frölunda också vann, så de fortsätter tillsammans med MIF i ingenmansland. Men Djurgården förlorade, så det finns ju fortfarande en liten chans att MIF når fjärdechansen...
Kul att Malmström spela o fick göra lite poäng, såg inge vidare kul ut i tisdags. Var tog Sandström vägen? skulle inte han spela idag? Kanske fick lite extra vila.
Hv vinner ändå skotten med 33-31, snacka om bra utdelning för mif. Oj vad fel man kan ha på radion, här var vi visst så säkra på att hv skulle göra mål. Starkt jobbat MIF, vilka mål och vilket spel. Malmströms mål läckrast! Kul. Hoppas på fina bilder på sporten.
*9 olika målskyttar *14 spelare noterades för poäng *8 spelare noterades för 2 eller fler poäng *Jussi hade 1 mål och 3 assist *Musakka noterades för sin första poäng denna säsongen *MIF hade 32,3% i skottprocent *MIF förlorade matchen i skott
ska bli kul o höra va de säger om matchen. Det de sa på radion var att hv71 var bäst i 2:a o att han inte skulle bli förvånad ifall nästa mål blev hv71´s. Men sen gjorde mif 4 snabba.. Hv71 tränare brukar vara duktig o gnälla på domaren, så det lär ävl hända i dag med?
En sak som mif borde vara bäst på i elitserien e att göra flera mål på kort tid?. Händer ofta att mif exploderar o gör några mål på någon min. Har händ flera gånger denna säsong,
Nu blir jag impad. Trots 6-4 kan man spela utan att bli stressade. Nu bör det vara avgjort hoppas jag, men jag vågar inte säga något :-) 9-4 i skrivande stund :-)