Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 55653 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nu har OS Börjat
Det är inte bara Hadelöv som står med där.

Peter Forsberg, Niklas Andersson mfl mfl står med i listan och de är inte med. Antar att de gjort listan med spelare och tagit med potentiella spelare som spelar i NHL och eller har spelat i landslaget under den gågna säsongen

Sv: PEACE!!!!!!!!
Thomas mfl..

klart att det kommer att komma information ifrån MIFs ev. träningsmatcher i Finland.

Ja det står ev.!
I Lillis senaste hörna står det att man ska spela i Finland, tränarna säger att man ska spela i Finland, i tidningarna står det att man ska spela i Finland men här på www.mifredhawks.com står det att vi ska spela mot Belfast i England!

Varför?

Jo för att ingen träningsmatch är helt klar i Finland än, man har inte fått några papper på att matcherna är klara och inga tider när matcherna ska spelas och därför kan inte MIF gå ut med om/när matcherna blir av. Och detta informeras först internt... och med internt menas det kansliet och INTE mig! För när det ska tas internt i MIF så innebär det att jag inte ska ha någon information förräns det blir offentligt... då jag inte jobbar nere på kansliet i Malmö.

Och nån träningsmatch i England har aldrig varit bestämd men enligt de papper jag fått av MIF så var det en träningsmatch mot Belfast inplanerad och enligt den info jag har fått så är den INTE avbokad.... vilket jag till 100% kan lova er att den är!

Sv: Slutspel
Naturligtvis vinner Färjestad det här lätt!!!!!!
Möter Djurgården eller möjligen Luleå i final

Det verkade skummt...

Hadelöv ska itne vara med, men de har väl som vanligt ingen koll på den sidan atlanten, i deras ögon finns det ju bara ett land, varför bry sig om de övriga typ...

Men är är för dött nu, har ni verkligen inget att komma med ? =)

O Stefan såg att du tog tipset och gjorde en updatering om ex-miffare i Finland, mycket bra jobbat....

Det får vara allt för nu

X-avier:Lägg in den sidan på länktips.

Oj va dött d är här när elithockeyn har vila!..Är alla på semester eller*ler*

Nu har OS Börjat
Nu har OS börjat i Salt lake city

Men de e bra att MIF får uppehåll för att de kämpade som djur efter juluppehållet

Sv: De sista 4 omgångarna
jag tror inte på så höga siffror
jag tror malmö vinner över timrå me 5-1
timrå kämpar som svin just nu och har gått mycket bättre nu med sin nya tränare och målvakt.de andra tipsen var rätt bra tycker jag speciellt brynäs matchen (4-2)

Sv: O du hemska OS-uppehåll!
Ibland kan det vara roligare att se gammla matcher än att se en match live, du kunde sett Sverige - Kanada igår på SVT (finalen i Lillehammer), den vara bara för spännande ;)

Det var ju nästan ännu mer spännande att se den nu, hehe

Sv: O du hemska OS-uppehåll!
Titta på Modo - MIF -94.

O du hemska OS-uppehåll!
Så här i OS-tider så försvinner det ju tyvärr en hel del sevärd hockey.
Av nån outgrundlig anledning tycks många serier ha uppehåll precis under OS..
Visst kommer det visas en del hockey på tv:n, men det vet ju varenda hockeyfantast att sitta o kolla in matcher på tv är ju rena döden jämfört med live-formatet.
Själv ser jag nu med lite skräck fram emot hela 7 dagar utan en enda live-match!
Vilket naturligtvis är tufft för nån som i vanliga fall snittar runt 4 live-matcher i veckan.
Så min fråga är naturligtvis:
Hur ska man göra för att överleva denna väntan?
Finns det några kända mediciner för att lindra smärtan?
Har någon nåt tips så tar jag tacksamt emot det!

!SLUT SPURT!
Nu går vi in i vila innan spurten mot SM-Guldet drag i gång...o jag kan bara säja....MIF GO FORE IT!!

FORZA FORZA FORZA FORZA MALMÖ!!!

Sv: Herning Blue Fox
Tack så mycket för informationen, jh, kul att höra att det går bra för Damgaard.
Ska kolla länken!

bytt namn!
här kommer lite ointressant info!

jönsapågen har bytt namn till Jönsson efter som han tyckte det var bättre. är det någon som vet hur man tar bort sitt gamla namn
eller användare så berätta gärna.
så slipper det belasta systemet ju=)

ha det.

Huselius karriär kanske över?
Huselius karriär kanske över?

Husse har gått ner 5kilo det är chrons sjukdom en tarmsjukdom.
Han kanske ska operera sig då är det över!!!!!!!!
Hoppas Husse blir frisk...

Det är bara SÅ härligt att se alla danskar som också intresserar sig för hockey. Fortsätt med det, det är verkligen kul att höra att det finns danskar på matcherna här i Malmö osso.

Frans kommer bli en riktigt stor spelare, det tror jag inte bara, jag är 110% säker på det.

ha det gött allihopa !

Damgaard spiller for Revier Löwen Oberhausen i DEL, og har 3+10 og 20 udvisningsminutter i 48 kampe. Hans +/- er -5. Et af hans mål er scoret i PP. Stadig fast mand og kaptajn på det danske landshold. Han gør det vist godt i DEL.

Desuden er Kasper Pedersen udtaget til J18 landsholdet. Han står som spillende for Rødovre - er der nogen der ved om han stadig er i Malmö?!?

Ved at følge 'länktips'et, kan i se en turnering det Danske landshold spiller under OS opholdet. Med Frans og tidligere MIF'ere Damgaard, Sundberg og Staal. :)

Suvanto,
ja, jag hoppas verkligen att Mif behåller Frank Nielsen så länge som det går, men han lär hamna i NHL så småningom.
Danmark har ju fostrat en hel del bra spelare, själv undrar jag hur det går för den f.d. Mifaren Jesper Damgaard. Vet Du något om det?

Herning Blue Fox
Hejsa Malmö!

Vil bare lige sige at vi glæder os meget til i kommer til Herning her om 10 dage :)
Tag lige Frans Nielsen med, da vi glæder til at se om han stadigvæk spiller så
overbevisende som han gjorde for os! hold på ham, han er guld værd!

Bedste BlueFox hilsner fra

Jacob Vinkel
Herning, Danmark

MIF - nästa säsong
Redhawkssupport.com har gjort upp två listor, för er som missat den. En på spelare som kanske kommer lämna MIF, och en på spelare som MIF skulle kunna värva.

www.redhawkssupport.com/nyheter/020206.html

www.redhawkssupport.com/nyheter/020207.html

Sv: Roger Öhman
KUNGEN67:

Jag läste att han fyllde 14 ngn dag framöver, eller hur det nu var. Då tänkte jag att han kanske var tretton.

Jag ber om ursäkt, förresten. Det var inte menat som ett påhopp. Mer som en allmän reflektion. Klart att man blir visare med åren. Iaf så tror jag det...

Miffo: Vi alla vill nog veta så mkt som möjligt. Men det hänger nog inte på Stefan, Utan Mif.. :/

19 Nicke

Säger typ samma sak som jag, det går bara att hålla med...

Synd att grabben inte bor i Malmö och får uppleva matcherna live.

Hoppas Stefan kommer in och skriver hur det går i MIFs träningsmatcher mot de finska lagen som vi ska möta under OS uppehållet. Hoppas vi inte åker på någon onödig skada under uppehållet. Det är iaf bra att Bäckman inte låter spelarna vila i 2 veckor :-)

Som Coolakoffe säger så har MIF en relativt lätt avslutning på serien. Lag som Timrå och Linköping bör vara givna 3 poängare. Brynäs och Frölunda vet man aldrig vart man har. Frölunda kan spela strålande en match för att sedan sjunka ihop totalt. Brynäs har varit ett ganska svagt lag i år och vi bör ta minst 2 poäng mot dem. Jag tror vi kniper 5e plats i tabellen :-)

Hejaramsor som ja har kämpat å komma på!
Jag har kommit på hejrramsor hoppas de e bra jag har kämpat i två veckor å komma på de

1:a:VI E RÖDHÖKARNS INTE SUPA INTE KNARKA INTE RÖKA VI E RÖDHÖKARNA

2:a:WE CAN DO IT!! WE CAN TAKE IT WE CAN... WIN SM-GOLD GO MIF!!!

Å DEN SISTA..
DET RÖDA ÄR ONDSKAN..
DET VITA ÄR FJÄDRARNA..
DET SVARTA ÄR DE FARLIGA.. MIF REDHAWKS GO MIF!!!!!

VAR HEJARRAMSORNA BRA???

De sista 4 omgångarna
De 4 sista omgångarna blir så här:::

omgång 47 Timrå IK-MIF Redhawks 1-6

omgång 48 MIF Redhawks-Frölunda Indians 5-2

omgång 49 MIF Redhawks-Brynäs IF 4-2

0mgång 50 Linköping HC-MIF Redhawks 1-7

Har ni andra åsikter??

Om de 4 sista??

Jag heter Daniel Huge....

strama hårt

Håller med, Öhman är på väg mot fornstora formen. En habil back, med vasst skott och god speluppfattning.

PEACE!!!!!!!!
Sluta upp o gagga skit nu om varann!.Bli friends och visa att ni är riktiga MIF supportrar!...Det finns ingen MIF supporter jag inte gillar!..Min dröm är att få fira SM-guldet mer er alla!...även fast jag bor ca 50 mil från huvudstaden Malmö!..Det är tillsammans vi når toppen..det är tillsammans vi stöttar laget...det är tillsammans så vi är sveriges bästa hockey klack o bästa hockey supportrar...Därför blir jag nu vän med ca 10 nya MIF/are även fast jag inte känner dom!..Det duger med att vi håller på samma lag!...

sluta gagga och börja FORZA MALMÖ mot SM-Guldet!!!!!

Sv: Kan alla lägga ner?
Öh..

Snackar ni om mig nu??

lr om åsikter om MIF Redhawks???

Kan alla lägga ner?
Varför är det typ varje gång så att när man kommer in, läser gästboken så är det några som tjafsar om alla annat än hockey.

Alla får ha sin åsik, sen kan ju faktiskt en 13:åring ha lika mycket i skallen när det gäller hockey som en 31 åring...

Om ni har något att säga, säg det, men sluta klanka ner på varandra, det är väl kul att det finns folk i alla åldrar här inne.

Hur kan det komma sig att vi äldre vet så mycket om hockey nu då ?
Kan det kanske vara så att vi osso varit 13 en gång i tiden ?

Eller är jag ute o cyklar... ?

Sv: Köra ner målvakten...
""Kamilla

Det talar jag inte om för dig;-)

Roger Öhman är så jävla bra för tillfälligt, stabil snacka om att vissa inte vet något smack om hockey

KNASKAMILLA!
Vad vet du om att han är 13 år? då behöver han ju inte komma med inlägg om han nu inte vet så mycket för att han 'r 13 år

En liten tanke bara: hur mkt KAN man veta om hockey när man är tretton? Jag minns inte hur det var att vara tretton, så...

Roger Öhman
COOLA KOFFE!!!

Det märks hur jäkla lie du vet om ishockey, jag blir lite fundersam när du skriver att Roger Öhman inte har kämpat.Det är så jäkla typiskt att klanka på en spelare bara för att han var inne på det sista målet, kollade du inte på dom andra 2 perioderna där han spelade jäkligt bra och hade en massa fina skott.Bäckman och Johansson spelar honom mest av backarna just nu, både powerplay och boxplay Nä se hela matcher nästa gång han tillhör lagets bästa back efter jul

jh
Jeg vet precis vad du menar, det finns flera unga spelare som tidigare spelat i MIF som man inte vet ett dugg om idag. Det hade varit något för Stefan att kolla upp och slänga upp på hemsidan kanske ?

En uppdatering om hur det går för våra forna miffare, var de spelare och hur det går för dem...

Eller ?

Stefan vad säger du ?
Och ni andra också...

MIF måste vinna på min födelsedag
Mif Redhawks måste vinna den 28:e februari då e de min födelsedag å jag blir skit gla om de vinner över timrå

då e jag 14 år!!
den 28:e asså

Sv: CoolaKoffe
Nubben: Mange tak. :)

Det er lidt svært at følge med i hvad der sker med de unge danskere. Kasper Pedersen kan man slet ikke finde noget info om, det er lidt lettere med Frans. ;)

Frisco:

Skrev du det där för att få hjälp med nästa krönika, eller för att få folk att gå in och läsa dina gamla krönikor...? ,)

Sv: Målet var bortdömt såg ja!!!
CoolaKoffe skrev:
"Å förresten den matchen mot aik då var de cirkus i 20 minuter
å man såg att de var mål!!!

Peter Hasselblad!!! gjorde de "

Menade du målet som efter en första koll med videodomaren godkändes och efteråt underkändes??
Du kan väl isåfall inte på allvar påstå att det egentligen var mål?

----MrLeth
[Jag verkar ha missat alla nya regler i hockeyns elitserie.
När blev det tillåtet att köra ner målvakten innan man gör mål??
Hadelöv kunde omöjligt rädda sista målet då han redan var intryckt långt in i målet innan pucken sköts/studsade in...]

HAHAHA... Kan inte du hjälpa mig att skriva lite krönikor till www.hhoger.cjb.net ??:-))))

Sist när ja va i malmö
Sist när ja va i Malmö va de värsta draget i klacken å ja ska åka lungt dit fler gånger

Sv: Klacken !!
Vi har en GO klack här i Malmö, men när det itne är något tryck nere på isen då är klacken knäpp tyst. Det är du den ska gå igång så att spelarna tänder till och att det blir fart på matchen.

Jag vet att det är skit svårt att göra det automatiskt, men tänk i fortsättningen så här:
"Nu ser det trögt ut på isen, måste få igång grabbarna"

KÄMPA MALMÖ ! Ska det skrikas så att isstadion skakar, det är så fbk har det på sina hemmamatcher, kanske en anledning till varför de är SÅ överlägsna ?

Sv: Klacken !!
Okay ja ska inte gnälla ja e nöjd me de men varför måste alla skriva mitt namn som rubrik men shit it!!

man ka va nöjd de ska komma femma

Klacken !!
måste bara berömma Ståplats igår !! det var ett bra stöd ni gav MIF igår, hördes riktigt bra på Canal + även om dom skruvar ner det ljudet mycket !!, men riktigt bra annars !! , men när man kör " Malmö IF e dom bästa" behöver man inte ha alla trummorna, rösterna försvinner lätt då !!! men annars var det toppen !!!!

Sv: CoolaKoffe
vaddå kämpar inte .. vafan vet du om det ??? .. vet du hur slitet det laget är nu ?? dom har kämpat som djur i dom sista 17 omgångar, Roger har gjort flera mål o assist o bidragit mycket till Malmös stabila backspel !!! Malmö har vunnit 13 o förlorat 4 på dom sista 17 matcherna!!!

Jag tror både Bäckman o Gunnar tycker detta uppehållet kommer perfekt, nu hinner MIF vila o ladda upp inför Slutspelet, för dom har verkligen varit sega i matcherna mot Luleå o Modo !!

så jag tycker inte du ska gnälla en massa om du inte vet hur läget egentligen är !! ...

så om du e trogen hök .. sluta gnälla o börja stötta laget o förstå hur jobbigt det är och spela Elithockey, för det spelet MIF har visat efter Jul är verkligen bra !!, men alla måste vila ibland .. där osse Roger Öhman !

« · 55653 · »