coolakoffe.... tycker du borde tänka innan du talar ... bara 2 bra backar !! .. hmm .. dags att öppna ögonen... vi har ... Jocke Lundberg, kanske den bästa Defensiva Backen vi har, Petrasek har blivit grymt bra tillsammans me Andersson som tyvärr e skadad , Johan Norgren gör ett kanonjobb, den enda som inte varit riktigt bra e Due-Boje !.. tyvärr... så kolla efter lite innan du pratar !
Inget att snacka om, målet är rätt. SLuta gnälla nu och inse att de hade en enorm tur som fick in målet, och ännu mer tur att de fick in den just innan slutsignalen...
Men men, nu väntar OS så gå inte och häng upp er på målet nu, för mål var det. Man ska älska sitt lag och hålla på dem i vått o tårt, men man måste insa att de kan förlora ibland osso. Modo är ett riktigt bra hockeylag, och jag hoppas att vi möter dem eller fbk i SM-finalerna, vilka matcher det kommer bli ;)
Ja, Frans spelade hela matchen och det gjorde han bra... Han har enormt fin teknik men saknar lite muskler på kroppen, han kommer bli en riktigt bra hockeyspelare under de närmsta åren...
Jag hoppas han får fler chanser nu, så att han utvecklas på rätt sätt. Kul att ni danskar också följer hur det går =)
ett jävla tjafsande !!! .. måste hålla me indianen, det var ett regelrätt mål, Högardh blev fälld, hade det inte blivit mål så e risken nog stor att det blivit straff till Modo !!
men, det är svårt att se vem pucken tar sist på, men Hadelöv stöter den med klubban så den träffar Högardh som ligger ner på skridskon, sen in i Mål ... !!
det var ett regelrätt mål !! inget snack om saken, men varför tar inte Roger Öhman bort Högardh istället för att spela pucken ?? det fattar jag inte ... hade han gjort det hade tiden runnit ut o det hade blivit straffar!!
Hörde du inte vad kommentatorerna sa? Det var ett regelrätt mål, förresten så petade HadelöV in den med sin höger skrodsko. Det var mål. Både Ankan och Hegerfors kan mera hockey än dej och mej.
Burra har fått sina chanser nu, han har inte hållt helt enkelt, tycker det finns en spelare som ska bänkas när Sandström är tillbaka och det är just Burra...
Burra kan få spela enbart PP, Nielsen ska få så mycket matchande som möjligt nu, så att han kan blomma ut rejält redan nästa år... Då slipper man ju köpa in nån som ersättare för nån annan ta upp en junior som ersätter Nielsen som bänkvärmare, och nielsen rakt in i laget....
Burra, Hammar, Hasselblad, Due-Boje är 4 spelare som jag tycker gjort mycket bra för klubben, men som jag mycket väl kan tänka mig att släppa inför nästa säsong...
De komer vinna de fyra sista å alla de där due-boje,Peter andersson å Sandström ska komma tillbaks å de kommer oxå möter Jokerit å HIFK under OS uppehållet!!
1:a femman
Robert Burakovsky Henrik Malmström Juha Riihijärvi 97 9 19
Försvaret var statister i vissa stunder mot Modo, bland annat vid 1-2 målet och 2-3 målet. Peter Andersson saknas nog rätt mycket i powerplay, man fick tex spela powerplay med 5 forwards ibland och det gick ju som det gick. Dock gjorde vi ett powerplay mål men det var inte efter skönspel. Man har länge kritiserat Modo för att ha dåligt powerplay men nu verkar det som att MIF kommer ta över den tronen. Jag hoppas att man hittar några spelskickliga backar tills nästa år som inte är över 35 och går sönder efter halva säsongen.
de vinner över timrå den 28:e å vinner över frölunda den 2:e å vinner alla de sista omgångarna om de inte backarna klantar sig som de gjorde mot MoDo de borde köpa några bra backar å en slovakisk forward de måste man tipsa te bäckman!!!
Ett litet påpekande bara, att dessa 4 lag skulle gå till semifinal är praktiskt omöjligt. Då ifall FBK skulle förlora sin kvartsfinalserie som du tror betyder det att antingen BIF eller LHF är ett av semifinallagen, kanske t.om SSK eller LHC, om dom mot all förmodan skulle nå 8:de plats. Pga FBK kommer att lottas mot 7:an eller 8:an.
Sen om nu MIF skulle gå till semi så försvinner någon ur trion HV DIF eller Modo eftersom ni kommer få möta något av dessa lag.
Själv kommer jag vänta tills det är klart till 100% med lagens slutplaceringar innan jag börjar tippa eventuella semifinallag.
Vi får se hur det blir efter OS, hoppas bara att bäckis o co såg hur dåligt det gick för Hannula och Wahlberg igår... De ska INTE lira med Burra, han tillför absolut inget på isen för tillfället...
Förmodligen var bara en engångs företeelse, låt oss verkligen hoppas på det...
Eller vad säger ni ?
Varför ta sönder de två bästa linsen vi har: Mattsson - Thue - Linkan och Hannula - Wahla - Mackan
Man har väl en de latt kommenterna, efter matchen igår...
Det var ett solkart mål (det sista), han gör inget medvetet och pucken går in före han själv, så visst var det mål. Men sen att Modo har en sån ENORM tur att få in pucken 4:59 in på förlängningen EN SEKUND kvar, det är svårt att smälta.
Tur att matchen inte var så värst betydelsefull...
Nu är det OS och vet ni vad, de spelar ju hockey där med, där ser man ;) Man lär sig nått nytt varje dag, hehe
Jag är tveksam till att FBK går till semi. De kan få det riktigt tufft med all press som sätts på dem. De har spelat avslappnat nu i 20 omgångar och nu blir det helt nytt. Det kan knyta sig och om motståndarna kan utnyttja detta så åker nog FBK.
Loggade in på startsidan för att se dagens mål nyss, naturligtvis fanns det inga från MIF - MODO, så jag läste lite av textrapporteringen istället, där det stod:
"nästa match kan ni se en interjuv med Kim Staal om flyten från skåne o MIF till Lappland o MoDo..ett måste att se"
De som har chansen i slutspelet (enligt mig då...) Slåss om guldet: fbk, modo, mif Bubblare: DIF (om vi någon j-vla gång får ordning på spelet!) Utan guldchans: hv, luleå, brynäs, frölunda.
Jag såg matchen på canal+ och enligt mig så var det mål för Modo. Högard blev som sagt hakad och nerdragen. Hadelöv försökte rensa pucken med klubban samtidigt som Högard blev fälld av en miffare, pucken studsade på Högards skridsko och in i mål. Jag tycker det var jäkligt klantigt av MIF spelarna att släppa 2 modoiter fria inom loppet av 20 sekunder.
Det första friläget räddade Hadelöv snyggt men på det andra hade han oturen på sin sida då Högard fick pucken in i mål på ett konstigt sätt som jag nyss beskrev.
Det var en väldigt snöplig förlust men rättvis seger för Modo om ser till hela matchen. MIF bjöd Modo på 2 mål samtidigt som Modo målvakten bjöd MIF på våra 2 mål. Det var 2 puckar som studsade mellan benen på Modo målvakten. MIF hade tur att ens kamma hem 1 poäng men laget gjorde en riktig kämpainsats.
Överlag så ser det ganska stabilt ut för MIF, vi har haft några riktigt tuffa matcher senaste omgångarna. Det var bara matchen mot Luleå som vi inte orkade stå upp. Men seger mot FBK borta 4-2, vinst med 10-4 mot Hv71, dålig insats mot Luleå och förlust med 1-4 och nu en poäng mot Modo är inga dåliga matcher mot dessa topplag, med undantag för Luleå matchen. Jag tror MIF kan gå långt i årets slutspel, dessutom är killarna inne i en tung träningsperiod. Jag tror MIF kan gå långt i slutspelet.
Vad jag såg så fick Högardh iväg ett löst skott (eller vad man ska kalla det), samtidigt som blev hakad och nerdragen av en av MIF's backar. Pucken studsade typ på Hadelöv, efter en räddning, men sen träffade den Högardhs skridsko och in i mål. Jag tror inte att pucken var inne innan Högardh flög in i Hadelöv, men det var som sagt MIF-back som välte Högardh över Hadelöv. Om det inte hade blivit mål, så hade det troligtvis blivit straff.
Okej...jag har inte sett nåra tv-bilder...jag såg bara situtionen bakifrån Hadelöv och där såg det iallafall ut som följande. Hadelöv blev intryckt i buren...nån sekund senare kommer pucken glidande mellan benskydden. Hur såg det hela ut på tv? Eftersom jag står några få meter upp precis bakom Hadelöv så ser jag iallafall att han var intryckt i buren innan pucken åkte in... Annars har den legat mellan benskydden på Hadelöv inne i mål...alternativt åkt in två gånger?!
Jag vill bara säga glöm inte var Modo ligger i tabellen, vi gjorde väl kanske inte den bästa matchen men vi tog 1 poäng i alla fall och det är väl helt okey mot ett lag som Modo. Tyckte Frans Nielsen, Mattsson,petrasek och Öhman var bra om man nu ska ta ut några som var på hugget.,JA Mousaka var också helt okey
Varför skulle jag tycka att mif spelade roligt bara för att DIF spelade tråkigt? Det kan du få förklara om du har lust. För övrigt såg jag inte den finalserien då jag var utomlands just då. Med Percys grabb dessutom... Då var det inte skojigt att vara härlig DIFare...
Så du har aldrig tyckt att Mif spelat roligt herr Gone? Då tyckte du förmodligen att Djurgården spelade krocket när Mif och Dif möttes i finalen 92 eller? För det spel (om man får lov att kalla det för spel) som Dif presterade då med ca 2000 icingpuckar per match var något av den mest meningslösa ursäkt till hockey jag sett.
mrlett: Det är inte tillåtet att köra ner målvakten. Dock döms det inte för det när ´busen´ kör ner honom tack vare att han precis blivit såväl hakad som spearad och trippad av uppjagande back... För övrigt var Hade inte inne i målet när pucken gick in.
Jag har inte sett matchen än, bara snabbspolat igenom den. Jag har aldrig någonsin tyckt att mif spelar roligt. De är bra i närkamperna dock men jag gillar snarare speed. Förmodligen kommer jag att tycka att modo spelade roligast, men det är än så länge en gissning. Får man fråga vilken kasse du tycker var den snyggaste då? Den enda som överhuvudtaget kan konkurrera är 1-2 baljan men den räknar jag bort eftersom killen inte hade ens minsta möjliga motstånd mot sig. Bra idé av backarna att åka och hålla var sin sarg när puckföraren kommer rusande i mitten...
Jag verkar ha missat alla nya regler i hockeyns elitserie. När blev det tillåtet att köra ner målvakten innan man gör mål?? Hadelöv kunde omöjligt rädda sista målet då han redan var intryckt långt in i målet innan pucken sköts/studsade in...
Men skit i de jag e trogen hök ändå!!!