Danne_l: Som du mycket väl vet är jag inte personligen ansvarig för värvningarna till klubben. Men allt jag kan säga är att man har namn som varierar i klass. Frylén är en mycket bra värvning i min mening. Han kommer överraska många positivt, det kan jag nästan gå ut o lova er alla.
Saken är att vi har en ekonomi att tänka på också. Vi har fått in pengar, och allt är frid o fröjd nu. Men det vore väl trots allt rätt idiotiskt att slänga pengarna omkring sig nu direkt. Man håller på o bygga ett lag från grunden igen. Det är viktigare att hitta rätt personer/spelare än att hitta han den där stjärnan på pappret...
Jag LOVAR er att det är "stora" namn som finns i samtal med klubben. Men det finns även andra intressanta spelare. Man har ett väldigt brett nät ute.
Det får väl vara allt från mig för den här gången... Sola lugnt grabbar o flickor.
Ni snackar hela tiden om att det tisslas om en del stora namn. Men sedan kommer det ut att klubben gör klart med spelare likt Frylén. Är det i den klassen ni placerar dessa spelare eller skiter det sig hela tiden med de riktigt stora??
svennis: Mycket tveksam värvning, hade hellre sett Casparsson, man får tänka på att han har lirat i tyska liga och det säger väl en del ändå, naj detta kan vara en ny flopp, men det hoppas man verkligen inte, naj nu ska vi fanemej tillbaks, det känns skumt när man läser att han kommer till det ALLSVENSKA laget Malmö, naj det ska heta ELITSERIE laget Malmö punkt slut, VI SKA TILLBAKS.....
Nu behövs 4 till 5 nya forwards........floppar eller toppar det återstår att se. vi hoppas på det sistnämda helt klart............
Malmö har fått en ny back. Han heter Edvin Frylén. Kommer senast från Hannover. Har spelat i LHC,DIF och västerås. Han platsar även i ES men valde Malmö. Skrev ett 1+1 kontrakt.
Kommer det att presenteras nya spelare innan midsommar det är frågan? Jag själv tror att man kommer att presenteras som senast, asså ett gäng på en gång typ 4-6 ny direkt. Jag hoppas och tror fortfarande på Nyström. Men vem vet han kanske inte är aktuell längre :). men det vore väl konstigt annars tycker man ju.
Till er alla: Allt jag säger nu är att man har flera spelare av hög kaliber som är intresserade. Sen hur det slutar, det vet man ju aldrig.
Men med förra säsongen i åtanke så ropar jag inte hej förrän vi är enda inne i kaklet!
Sen har jag iaf en liten sak som kanske kan intressera er. Snackade med en viss Kim för inte så länge sen. Han kan mycket väl tänka sig Malmö nästa år. Dock beroende på NHL o vissa andra detaljer...
Den som levet får se! Nu ska jag lägga mig med benet i luften igen. woho... vilken sommar *suck*
MrRedhawks: Har du någonsin räknat in David Ling? Det är ingen som påstått att han är aktuell för Malmö ens. Om vi kan räkna bort Casparsson återstår alltjämt att se. Men jag håller mina tummar för att vi får tag i en bättre back än så.
Nubben: Låter mumma med en back av den kalibern. Du känner inte till hur det ser ut för övrigt? Gahn och Ling jagas dom överhuvudtaget av Mif? Ha det så bra och krya på dig!
Har varit rätt lite kvitter här på ett tag nu tycker jag...
Jag har ju pluggat för fullt, o nu i helgen låg man på sjukhus o fick sin fot opererad. Men nu när man bara ligger hemma o slår ihjäl tid så kan man ju ringa o kolla läget i klubben.
Jag har EN rätt fin sak att säga iaf. (Som vanligt inga namn) Man måste trots allt hålla vad man lovat. Men där är en back med stor NHL rutin som ligger i förhandlingar med klubben.
nek97raj: Där håller jag inte med till 100%. Finns en del som varit ok. Louma blev inte sämre här, han höll samma ojämna klass som innan.
Miska är en värvning som verkligen inte gjort bort sig. Han håller hög ES-klass i defensiven. o.s.v Där finns faktiskt en del som man inte ska klaga på, även om de negativa överväger kraftigt...
nek97raj: var inne på Timrås hemsida och såg att Gahn hade kontrakt över nästa säsong. Visserligen är det ju inte garanterat att han spelar där om nu Timrå vill bli av med honom så kanske malmö kan hyra honom.
nek97raj: nu är det bara ett rykte. Det skulle stå i Sundsvalls tidning men jag kunde inte se det på nätet så det stod väl i pappersversionen. Vi skall nog ta det med en nypa salt.
87bth01: Givet är det så för dom flesta klubbar saknar ju en handfull spelare. Fortsätter strejken gäller det att hugga bättre spelare än om den avslutas. VIlket jag hoppas.....
svennis: Detta är rykten som härstammar från tsn + amerikansk tidning .. själv ropar jag då inte hej förres det står på nhls hemsida att dom är överens
dock brukar tsn vara tillförlitliga men som sagt tror jag inget förrens det bekräftat
Enligt svt text så är de överens med lönetak på 36 mijl $ och lyxskatt om det överstiger 29 milj $. Så nu tror jag inte att det dröjer länge innan de kommer överens.
Senaste avhoppet från Redhawks, Jan Hammar, är ännu inte helt förlorad. – Janne har tagit en time out, och tränar på egen hand, men vi skall så småningom har ett snack med honom. sade Peter. Om han stannar är det bara tre namn som saknas i vårt lagbygge.
MrRedhawks: De ville inte nämna några namn men det jobbades med 1 back + att de skulle lyfta upp en junior. 2-3 st forwards om Hammar stannar annars 3-4 forwards. Dessutom någon junior.
Saken är att vi har en ekonomi att tänka på också. Vi har fått in pengar, och allt är frid o fröjd nu. Men det vore väl trots allt rätt idiotiskt att slänga pengarna omkring sig nu direkt. Man håller på o bygga ett lag från grunden igen. Det är viktigare att hitta rätt personer/spelare än att hitta han den där stjärnan på pappret...
Jag LOVAR er att det är "stora" namn som finns i samtal med klubben. Men det finns även andra intressanta spelare. Man har ett väldigt brett nät ute.
Det får väl vara allt från mig för den här gången...
Sola lugnt grabbar o flickor.