Sundis: Nu e de så att för det första så e VF inte "ni" utan DOM eftersom jag håller på FBK (grovt). Och för det andra så har VF MoDo hemma och HV71 borta:-] OCH, Ja det e skillnad, VF har varit oerhört starka mot HV denna säsong och kan lika lätt slå dom borta som hemma, MoDo har dom haft halvsvårt mot och att det e hemmamatch för VF känns oerhört skönt:-) Med tanke på att det sitter kanske 12000 indianer på läktarna:-]
Läste på Aftonbladets hemsida att Micke Wahlberg från MoDo ska lämna klubben och söka sig en ny klubb. Brynäs har förvisso visat intresse för honom, men borde inte MIF kanske visa intresse oxå. Han har ju trots allt på 41 matcher gjort 40p, det är ett snitt på otroliga 0,976 poäng per match, en spelare som MIF kan behöva. Han är förvisso center, men det skadar inte med lite konkurrans i laget. Han är oxå en spelare som hellre gör poäng än spenderar tid i utvisningsbåset, endast 34 minuter på botbänken hittils. Och med en imponerande statestik i +/- statestiken med 45/15 visar att han även är bra åt båda hållen. Som sagt, kanske något för MIF. MIF mot SM-Guld 2002.
De första 2 perioderna vara bara helt UNDERBARA, vilken fart, vilket spel och vilka målchanser hela tiden !!!
Det var något av det värsta jag sett, synd bara att vi ha tråkiga Tjeckien i gruppen nu, de är alltid så sega. Backar hem och sen kontrar de, och de brukar ha bra PP osso, fan jag kan inte med de filmande tjeckerna, hoppas vi tvålar dit dem rejält nu...
Sverige tar 3 OS guld ? Magda idag, Tre Kronor och Anja i backen... Det kan hända, vi får väl hoppas.
Sverige har den bästa defensiven av alla lag i OS, så att dem släpper in 5 mål bakåt skulle jag inte troö. Vår offensiv är svagheten, men man mommer långt på defensivt spel när man dessutom har ett par "stjärnemmor" som producerar.
Sverige har den bästa defensiven av alla lag i OS, så att dem släpper in 5 mål bakåt skulle jag inte troö. Vår offensiv är svagheten, men man mommer långt på defensivt spel när man dessutom har ett par "stjärnemmor" som producerar.
Alla vet vad som hänt, och alla vet också varför...
Så min fråga är :
Varför babblas det endast om en sak här inne ? Det finns en hel del viktigare saker att se fram emot, träningsmatcherna m.m
Sluta skacka om deras patetiska misstag nu, kan man inte läsa en regelbok får man fan skylla sig själv. Men jag tycker hockeyligan är de som är riktigt patetiska egentligen, det borde inte vara så svårt att ha en person på varje match som kollar igenom laguppställningen, och där igenom kan man ju slippa de här otroligt klumpiga misstagen....
Men det kvittar nu, nu stänger jag butiken för den här morgonen.
Djurgården överklagar domen som klubben fick för att de har använt sig av för många spelare utan EU-anknytning. Klubben anser att anmälan kom in för sent och får stöd av Hockeyligan. Djurgården har dömts till tio poängs avdrag i hockeyns elitserie för att ha använt för många spelare utan EU-anknytning. Men nu vidtar klubben åtgärder och väljer att överklaga Svenska ishockeyförbundets dom.
– Det finns flera fel. Ett är att anmälan kom in alldeles för sent, regelverket säger att anmälan ska lämnas in tre dagar eller i speciella fall 14 dagar efter att felaktigheten begåtts. Men det här skedde långt senare än så, säger klubbdirektören Tommy Engström till Svenska Dagbladet. Djurgården får även stöd av Svenska Hockeyligan, SHL. – Vi vill markera att förbundet inte skött det här på rätt sätt, säger ligans vd Hans Nyberg. Enligt Nyberg har ingen klubb i elitserien något emot överklagan.
TT–Sportbladet
detta verkar inte va slut, men jag har svårt att tro att förbundet ändrar sig !! men man vet aldrig med denna cirkusen !
Kommer man bland de fyra främsta spelar man inte hemmamatch först. Däremot spelar man den viktiga avgörande hemma, om det blir en lång serie. Borta, hemma, borta, hemma, hemma, borta, hemma. Okunnigheten är verkligen utbredd just här inne hos er.
Du de e bäst att komma fyra för att då får man köra hemmamatch först!! å de e MIF bra på!! fast ja menar oxå att de e bra på borta plan men när man har hemmaplan så e de skit bra
Det bästa, för oss, vore kanske att få femteplatsen samtidigt som frölunda kniper den. Då får vi hv eller frölunda i kvarten vilket blir gågata. Självklart har DIF iscensatt hela den här affären bara därför, för att garanterat slippa malmö i kvarten.
Ja, vi får väl se. vår hemmamatch mot frölunda är ju avgörande för om det är vi eller dem som tar upp kampen. jag tror inte att MIF kroknar nu mot slutet... ...är rätt så säker på fjärdeplatsen
Ni kommer nog inta ta den i alla fall. , Brynäs borta, HV71 hemma, MoDo borta är inga lätta matcher, men vi får se...
Fastän man e ett GROVT FBK-fan som blev jag sketagla att VF bara e ett poäng bakom DIF nu:-P + att det infinner sig en hel del skadeglädje mot DIF *garv* Det skiljer 36p mellan FBK och DIF nu *hahaha*
Hoppas ni har det bra därnere i mittenstriden DIF:are:-P Får kämpa och slita med MIF(:on) och tyvärr också VF:-)
Ignatovic är från Lettland som INTE är medlem i EU
Reglerna säger att man får Max använda 3 spelare i en match som tillhör Icke EU länder! men i dom matcherna som Djurgården fick avdrag använde man följande spelare !
Jiro Nihei MV (Japan) Andreis Ignatovic FW (Lettland) Sergei Naumovs MV (Lettland) Jan Pardavy FW (Slovakien)
men när Malmö spelade mot Djurgården borta den 22/1 så var det Thomas Östlund som stod i båset, inte Jiro Nihei ...
Alltså ... Djurgården hade då 3 spelare från Icke EU land !! ..
Å den där Ivantoic som kommer från DIf Dif vann över Malmö me 3-0 å den där Ivantoic komm från EU å MIF fick 0 poäng de borde ha fått tre där vem tycker som ja???
Väntar tills imorron nu, när vi ska slå Kanada, men först är det ju Elofssons nästa sista chans att ta guld, i mina ögon sett, stafetten lär inte leda till guld direkt...
Men nu har det kommit fram att Schweizare som spelar i elitserien och dricker alkohol på utlandsresor är ett allvarligt regelövertramp. Färjestad kommer få börja om i seriesystemet i div. 7, spela på uterink i matcher i 2x20. Så kan det gå.
regeln gäller spelare utanför EES/EU området, Norge är medlem i EES och det gör att FBK skulle kunna ha 21norrmän i laget utan att de bryter mot några regler..
Gerber och han som blev hemskickad från OS (pga fylla) samt Fokin är icke EU-spelare.
Vad spelar det för roll om Rögle eller några andra ligger före mif i antal gästboksinlägg? Känns sak samma, bättre o skriva något vettigt än bara skriva skit för att toppa någon menlös lista.
Gone: jag var väl lite trött när jag skrev det, 10 poäng är det rätta och varken mer eller mindre. tänkte inte på att dif förlorade en del matcher där... ...även den bäste skriver fel, det är jag ett levande bevis på=)
verkar som vi för en (?) gångs skull har samma åsikter. tycker att djurgården skall bestraffas, men inte att andra lag skall gynnas med fler poäng, SKANDAL helt enkelt. liksom "Elfsborgskandalen" eller vad man skall kalla den för. tänk om förändringarna skulle blitt än mer drastiska...
Madgalena Forsberg tog sitt andra brons jävla kommenattorer e fan missnöjda de e bra att hon har tagit medalj de e hon som har tagit hon e bland de bästa
ja det vore nått det, kan testa under eftermiddagen imorgon och se om numret jag har till Kimpa fungerar... har han inte bytt mobilnummer sedan Rangers tiden så har jag hans nummer.
Nubben : Hoppas du får tillgång till en riktig skit bil :) inte lika lätt o köra för fort då. Åkte själv fast för fortkörning i höstas, 4km/h från att bli av med kortet :/. Bläää för snabba bilar! :)
Stefan: En kul gräj skulle vara en intervju med Kim Jonsson nu när han e med i os o allt, han e juh ändå våran guldklimp, (vi har juh inte allt för många där borta).
1.Färjestad BK 2.MoDo HOCKEY 3.HV 71 4.MIF Redhawks 5.Frölunda Indians 6.Djurgårdens IF 7.Södertälje SK 8.Luleå HOCKEY _________________ 9.Brynäs IF 10.AIK hockey __________________ 11.Linköpings HC 12.Timrå IK
Då får man ta o gratulera !!! :) ... härlig känsla det me körkortet !! 1 ½ år sen nu, men den känslan finns alltid kvar :) ...
Lettland fick på pungen igår av Tyskland, så vi kommer möta Tyskarna i gruppspelet !! .. kan nog bli intressant !!! , i hockey då om det är nån som e lite efter ...
Nu kanske du förstår mer=)?