Frisco: Tycker väl att den är delvis bra. Ett tung tillbakapressat lag försöker slå ut pucken för att få till ett byte och blir straffade. En annan, och bättre, variant är att det lag som slår iceing inte får byta spelare.
nek97raj: Japp och det var en miffare tror han heter päärjä eller ngt liknande i alla fall.Kan nog bli ngt bra om 2-3 år om hans utveckling går rätt och får rätt pushning.
Frisco: Tyvärr så får vi leva med det om vi vill eller inte. Nästa säsong gäller den även intgernationellt och om de inte gör förändring i regeln så kommer den att gälla över hela planen nästa säsong.
svennis: Jag jämförde de två sakerna pga att man får göra de sakerna på en del ställen av planen men inte på andra ställen av planen. Helt sjukt. BORT BORT BORT.
svennis: Varför ska man få göra saker ute på plan och inte i egen zon? Lika dumt som att man göra handpass i egen zon men ingenannanstans. Lika sjukt båda två.
Frisco: Det vet vi (tror jag), men att det bara skall gälla i egen försvarszon har åtminstonde jag propagerat för och nu blev det så. Jag är mer än nöjd.
svennis: han är bra, det kan även jag intyga. Men när det gäller äldre spelare så kan det gå utför riktigt snabbt. En "oldie" som är kanon på slutet av säsongen kan vara helt värdelös i början på nästa säsong (efter hård sommarträning).
Har sett det ett flertal gånger. Nu tror jag inte detta händer i det här fallet, men visst finns där en viss risk.
Nu är det äntligen dags för årets första "riktiga" match. Och där står Nyköping som motståndare. Nu är det viktigt med en bra start, Vinst på onsdag å det känns skönt direkt, Nu är alla spelare rejält laddade kan jag tro, träningsmatcherna har bara varit matcher som vi skulle tränat in vårt spel och det har faktiskt sett riktigt bra ut stundtal.
Spelare som inte kommer delta i matchen för vårans del blir Robert Tomik å Lubomir Sekeras som kommer till truppen den 15 oktober. Vad gäller Johan Forsberg så har ju inte han kritat på ännu och kommer då inte att delta innan han kritat på för oss. Även skadade Edvin Frylén kommer ej att delta, fråge tecken blir det osså för Mikael "sälen" Wahlberg som just nu fortfarande är lätt skadad, men är på väg tillbaka.
Övrigt om Malmö Redhawks säsongen 2005/2006
Nyförvärv:
Lars "Osten" Bergström (tränare) Thomas"Brocke" Bäckström ( ass tränare) Corey Hirsch (målis) Jan Öberg (center) Toni Mäkiaho (f) Jonathan Coleman (b) Edvin Frylén (b) Christian Sjögren (f) Andre Savage (center) Juha "Jussi" Riihijärvi Jani Virtanen (b) Robert Tomik (f) Niklas Jadeland (j20 - forward) Marcus Olsson (j20 - center) Patrik Hersley (j20/A-lag - back)
Oklara Nyförvärv: Johan Forsberg (f)
Försäsongsmatcher:
Malmö - Oskarshamn 2-1 SønderjyskE - Malmö 0-5 Herlev - Malmö 3-3 Malmö - Pantern 8-1 Malmö - AIK 4-1 Borås HC - Malmö 2-6 Malmö - Frölunda 5-1 Malmö - Linköping 1-2 Rögle - Malmö 1-3 Färjestad - Malmö 2-1 Malmö - Rögle 4-0
Topp 5 i poängligan/försäsong:
1: Juha Riihijärvi 7 mål å 4 ass = 11 poäng 2: Kim Staal 3 mål å 8 ass = 11 poäng 3: Carl Söderberg 5 mål å 4 ass = 9 poäng 4: Marcus Matthiasson 3 mål å 4 ass = 7 poäng 5: Christian Sjögren 3 mål å 3 ass = 6 poäng NOTIS!! Passningspoäng från SønderjyskE saknas :(
Nubben: Jag personligen är nöjd med alla värvningar, men det kan alltid bli bättre, men vi har en kanon trupp som kommer slåss om en plats i elitserien
nek97raj: Nä jag är väl medveten om detta. Men jag tar det gärna väldigt lugnt i hyllningarna.... Grabbarna har jobbat på bra än så länge, och truppen ser mycket stark ut. Men som sagt, försäsong är försäsong :P
Nu gäller det att få en bra start på serien osso. Försäsongen har gått bra, men nu gäller det o se framåt...
Hur många gånger har man inte sett lag som en vinnande maskin på försäsongen... För att sen ligga o slåss får sin överlevnad i slutet av säsongen?
Nu tror jag verkligen inte att det är så med oss den här säsongen, men det enda man kan säga är att vissa kedjor har hittat varandra o DET är positivt. Sen om matchen slutar 4-0 eller 4-4, det spelar faktiskt mindre roll just nu ;)
Dragan 2k: Vad jag har sett av honom(2 matcher)var han godkänd i defensiven tycker jag men inte i offensiven.Jag tycker det är rätt att ge honom ett korttidskontrakt men jag tror inte att han tar det.
Nu har Malmö Redhawks fått ett nyförvärv.Det är 28 årige slovakiske forwarden Robert Tomik. Han skrev på ett kontrakt 1 + 1.Sedan gav de juniorerna Marcus Olsson och Niclas Jadeland var sitt 1 års-kontrakt. Backen Jani Virtanen fick ett kontraktsförslag fram till december men de är inte överens än så länge.
Det är mycket möjligt att åka ner även om hela laget består av stjärnor. Det hela beror på vilket lag dom spelar i samt om det är ett LAG.
Allt ska ju fungera på sidan om också! Jag tror Malmö har ett tag kvar innan de kan kalla sig för lag. Enda laget för er som finns nu är väl ett showbiz för er "älskade" Percy?
Vad betyder det att en rad stjärnor har försvunnit? - Vilka då stjärnor? Det kan inte ha varit några stjärnor eftersom det blev allsvenskan.
Jag håller med Jussi till fullo, om dom som lirade i laget förra året nu kan kallas för stjärnor, klart dom är ju stjärnor, men dom betedde sig inte som stjärnor...
nek97raj: Vinst eller ej, det kvittar, inte nu vi ska vinna utan det är när vi kan slåss om 3 poäng, nu gäller det bara att spela in sig i ett spelsystem som sedan ska användas i Alssvenskan.
Tycker vi ska ha en grymt styark powerplay uppställning som lyder såhär: Forwards: Jussi - Savage - Calle Söderberg Backar: Matthiasson - Coleman