Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 60723 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: sandström ut
Allså vem fan bryr sej om dom torskar i kväll!..dom ligger i ingemans land just nu innan slutspelet börjar!..hade dom tagit i för fullt så vore TIK ett slaget lag just nu!!..jag förstår om spelarna ej går för fullt!..dom e vell lite rädda för att dra på sej skador också!..

MIFFO

Visst du har rätt, men du vet hur MIF är, tyvärr.... de kommer igen, det lovar jag dig... det blir andra bullar av det i kommande pserioder..... vad sägs om 5-2 till Malmö

SM guldet går nog till FBK eller Modo. MIF har ingenting där att göra om man ska ligga under med 0-2 mot bottenlaget Timrå!

Jag hoppas verkligen de skärper sig i kommande perioder annars börjar man bli rädd, att det är något vajsing i laget, tänker på den ruggiga inledningen av säsongen... brrrrr

19.38 2 - 0 PP1 TIMRÅ 36. STYF, Pär
(7. CASSELSTÅHL, Daniel
24. LIND, Mikael)

man verkar skänka Timrå 3poäng så att de får lite bättre självförtroende i kvalserien..

skandal! så här långt!

Vad händer?????????????? va fan...kom igen nu för fan... Malmö!!

Kom igen Malmö kom igen Malmö Kom igen Malmö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2-0 nu :-(

10min är personligt straff, så det drabbar inte laget mer än att man inte kan utnyttja Tjompen

19.09 10 min MIF 29. MAJIC, Xavier CHE-B
19.09 2 min MIF 29. MAJIC, Xavier CHE-B

Va fan håller killarna på med ??

Är Sandström aggressiv idag?? Tjompen lilla, ta det lugnt!

Vad innebär 10 minuter, är han borta från spel i 10 minuter, men det är väl inget som drabbar laget i antal spelare väl??

13.50 10 min MIF 28. SANDSTRÖM, Tomas ABUSE
11.50 2 min MIF 28. SANDSTRÖM, Tomas BOARD

11.50 2 min MIF 28. SANDSTRÖM, Tomas CROSS

enligt Swehockey

blev visst 2 mniuter istället
Men det är som vanligt, Malmö IF har pyjamasen på de första perioderna, bara de får av den till tredje eller allra helst 2:a

Kom igeeeeeeeeen Malmö!

5 minuter = automatiskt matchstraff + minuters powerplay. Verkar vara en hård dommar ikväll eller så är MIF utspelade.

sandström ut
5 minuter, men vad e det för straff, är det fem minuters boxplay eller hur e det nu egentligen?

Sv: Hasselblad
Sandström verkar ha åkt på matchstraff också :-(

10.21 2 min MIF 8. HASSELBLAD, Peter HOLD
08.59 2 min MIF 22. PETRASEK, David HOOK

Backarna verkar inte hänga med idag :-(

1 - 0 EQ TIMRÅ 12. CARLSSON, Robert

Sämsta tänkbara start.

Ser man på, äntligen någon som tycker likadant som jag när det gäller Hasselblad. Han håller inte för elitserien och detta tyckte jag till om innan säsongen. Jag förutsåg redan då att MIF:s stabbiga försvar skulle få problem och se vad rätt jag fick. Sedan har de givetvis skärpt till sig men de håller inte elitserieklass rättöver. Och Hasselblad är en sådan spelare som kan titta i backspegeln efter sin elitserieklass. Skönt att läsa på RS att Lillis o MIF vill satsa rejält och förståndigt inför nästa säsong. Petri Liimatainen o Daniel Rudslätt låter kanon däremot så är jag osäker på Ricard Persson. Han är inte vad han har varit. Kul också att klubben vill satsa på en juniorfemma, det är sånt som jag vill se. Och då kanske vi så smått kan börja tvätta av den här "köpelagstämpeln" som vi orättfärdigt har haft under alla elitserieår.

Och så börjar då äntligen elitserien ikväll igen, skönt att det kör igång igen. Svårt att sia om var MIF står och var övriga lag också står. Men nu är det ju viktiga matcher för många lag. För MIF:s del så är det viktigt att vinna ikväll och därmed säkra en 6:e plats. Och jag tror att de vinner ikväll också men det kommer nog vara jämnt för Timrå kan ju inte lägga sig ner och dö bara för att man är jumbo. De måste ju hålla uppe tempot inför kvalserien. När det gäller SSK o LHC så tar dom väl det sista halmstrå som finns för att försöka spela till sig en slutspelsplats. FBK har ju inte så mycket att spela för längre. När det gäller HV, MoDo o DIF så hägrar ju andraplatsen och den tror jag MoDo tar. Så därmed är det viktigt att MIF vinner ikväll så vi slipper möta antingen FBK eller MoDo i kvarten. Luleå o Brynäs bör ta dom två sista slutspelsplatserna men det vore kul om både SSK o LHC kunde ta sig till slutspel. Kvällens tv-match mellan LHC-Luleå lär nog bli en riktig kamp. Det är synd att man inte har canalplus men radiosporten får duga. Nedan så följer mina tips på kvällens matcher.

Timrå-MIF Redhawks=2-4
MoDO-Brynäs IF=5-2
SSK-FBK=3-1
LHC-LHF=3-2, s.d.
HV-Frölunda=4-2

Sv: Nubben tipskungen =)
Känns avslaget, innan slutspelet, eller hur? Viktigaste är att gubbarna får upp farten inför nämnda slutspel. Jag tror på högst två poäng ikväll, säg 3-4 efter straffar.

Ja äntligen sätter Elitserien igång igen. Har väntat ända sedan Sverige åkte ut ur OS turneringen.
Tippar på 2-4 till MIF. Zetterberg gör Timrås enda mål :-)

Dags för match ikväll...

Riktigt svårt att komma med nått stensäkert tips den här gången eftersom det har varit ett rätt långt uppehåll nu. Men jag drar väl till med ett resultat som känns rätt ok.

2-5

MIF vinst...

Ja fyller år ida!!!
Tjabba allihopp

Hoppas de blir en bra hockey match för att ja e fjortis ida!!! Pöss te alla tjejer å grymma hälsningar to the boyz!!! TIK-MIF 0-6

Sv: Brynäs Daniel Rudslätt till MIF?
Det finns flera intressanta spelare som blir lediga inför nästa säsong. Vi får bara hoppas att vi kan locka till oss rätt sorts spelare nu.

Jag menar vi har ju gjort en del mindre bra värvningar de senaste åren. Det har kostat mycket men det har inte gett nån uttdelning, jag vil inte nämna namn, men ni vet säkert vilka jag tänker på. De har typ några av de högsta lönerna i Elitserien, och är här för att göra mål, men det går inte så bra.

Men det kvittar nu, jag vill ju iställer lyfta fram supervärvningen nr 1 inom svensk ishockey på massor av år.
Hannula, vilken värvning. Alla anda ES lag kan slänga sig i väggen om de försöker komma med nått annat.
Hannula är den bästa värvningen på säkert 20 år i Elitserien...

Alla borde gratta MIF som fyller 30 år idag !!!

Sv: MIF - FBK
Stämningen i issstadion mot DIF i finalmatcherna -92 gick inte heller av för hackor...

Sv: Träningsmatcherna...
se länktips, thomas!

Träningsmatcherna...
Nån som har nån info om alla träningsmatcher MIF har spelat under OS-uppehållet??

Även Timrås träningsmatcher skulle va intressant att se...

MVH

Liimatainen är en av de bästa backarna i tyska ligan, så han är fortfarande en mycket bra back. Persson har jag inte så bra koll på numera, så han kan jag inte uttala mig om. Rudslätt tackar inte nej till precis, får väl hoppas att "Lillis" kan locka hit honom.

Ni får ju inte ta Rudslätt ifrån oss..

Jo d e ju klart!!..men d är kul o se vad som kanske e på gång!

Men MIF e ju bra på att sumpa bort spelare!!..värvningarna brukar ju ske typ 2-3 veckor eller till o med på försäsongen!!....

Rudslätt låter bra men jag tror inte på Rickard Persson eller Liimatainen..dom har nog som så många andra den bästa tiden bakom sej!!..

Hävelid e bra!!..försök att sattsa på honom och börja o grund leta i allsvenskan och ligorna i tyskland o Ryssland.. det finns många bra spelare där ute som vars namn ej har skådas!!..

FORZA MALMÖ!!!

ser bra ut på papperet. nu gäller det att se till at det blir så här osså oc det är en helt annan femma. Vi vill ha...
...det är många som vill ha

Låter bra d där=)!..

Det står om tänkta förstärkningar till MIF, och så har KvP fått kommentarer från Stephan "Lillis" Lundh. MIF planer inför framtiden är att värva 1-2 toppbackar plus ett par toppforwards. I artikeln har de även tagit upp 3 spelare som MIF försöker få...Petri Liimatainen, Richard Persson och Daniel Rudslätt. "Lillis" berättar lite om hur förtjust han är i Daniels hockeyspel och att han varit det sen han hade Rudslätt i landslaget. Det står även att Daniels kontrakt med Brynäs går ut efter denna säsongen och "Lillis" berättar att Daniel vill lämna Brynäs, men att det säkert blir fler klubbar som kommer visa intresset för honom.

Rudslätt vill alltså lämna Brynäs, och MIF är intresserad av honom...

Goda nyheter för alla som vill ha upp fler juniorer i laget:
"-Vi ska satsa på 84:orna till nästa säsong. Dom ska få en rejäl chans att slå sig in i A-truppen. Det är killar vi tror mycket på, säger "Lillis" Lundh."

Tyvärr har Kvällsposten ingen hemsida...men jag återkommer lite senare och berättar om det står något om Rudslätt i Kvällsposten.

Får jag bara fråga om kvällsposten har någon internet adress?!.

Brynäs Daniel Rudslätt till MIF?
Hej på er alla MIFare! Det går ett rykte om att Daniel Rudslätt från Brynäs ska vara på väg till MIF,det ska tydligen stå i Kvällsposten.Är det någon här som kan bekräfta att det står så?

Brynäshälsningar!

MIF - FBK
Om vi ska snacka om stämmning och hockeyupplevelser så finns det e nmatch som smäller enormt mycket högre än alla andra...

Det var den 23/3 år 1999, i Malmö Isstadion, FBK var på besök och allt såg ut att gå åt skogen. MIF låg under med 2-5 långt in på matchen, men då hände något magiskt, vi vände från 2-5 till
6-5 på drygt 4 minuter !!!

Den stämmningen som var i hallen då, den kommer jag nog aldrig att få uppleva igen, fy fan vad det var härligt. En grymmt bra match som inne höll allt, spänning från första nedsläpp till slutsignalen.

Vilket minne...

Svehla på väg i pension?
Läste på espn.com en artikel där de tippade på vilken plats de olika lagen skulle hamna. Den var skriven nu precis efter os-uppehålet, så den är aktuell. Men iaf så stod det så här om Florida:

"Robert Svehla told the Miami Herald he is retiring instantly if he's traded, despite the fact he's an unrestricted free agent at the end of the season. That shouldn't make him too difficult to move at the trade deadline."

Så chansen finns tyvärr att han går i pension efter denna säsongen. Kanske kan "Lillis" fixa hit honom till MIF? ;)

JOJO, ny ramsa!
Hej!

Om vi möter Färjestad nånstans i slutspelet har jag en ramsa som kan psyka tåv spelare kraftigt, och kanske hela laget som följd av det med :-)

Melodi: quanta manana ( eller vad den heter, den sjungs oftast i malmö med annan text. Bögar i sthlm, finns bara... osv)

I alla fall mitt förslag här under :-)

Sämre än i OS, Ja ni e sämre än i OS, Johansson och Jönsson, Ja ni e sämre än i OS!!!

Vad tycker ju JOJO???

Sv: Rätt men fel
Gone:

Jag minns den matchen. Ståpäls var ordet. Mäktigt som fan.

Tyvärr var det enda gången det någonsin har varit någon sorts stämning i Globen också, av alla gånger jag har varit där (jag säger inte att det är många, men det är i alla fall ett gäng).

Wow, äntligen nån fler om tycker som jag har sagt hela tiden: Att Hasselblad ska bort. All heder åt Hasselblad, han gör det han är bra på och det man kan vänta sig av honom, men jag tycker inte att det räcker...

Precis så är det, JOJO.

Sluta titta på denna jävla plus/minus statistiken!!! Då vill jag bara säga att en viss Kim Johnsson hade -2 i OS men han spelade svinigt bra. Hasselblad gör 2-3 kvalificerade misstag varje match som leder till farligt anfall för motståndarlaget. Det är jävligt jobbigt. Inge teknik med klubban. Bara slänga i väg pucken alltid så andra får jobba. Jag vill se backar som gör något av pucken å inget ge bort alltid.

Se länktips!

Kungen67,
jag klagar inte på Hasselblad, men Mif har gott om den typen av, defensiva backar, och behöver någon mer offensivt lagd, som Peter Andersson.

Hasselblad
NEK97RAJ!!!!!!!!!!!

Sluta Klaga på Hasselblad, har du inte sett hans matcher på sistone han har faktiskt spelat jäkligt bra särskilt defensivt.Skulle villja säga att Hasselblad och Öhman varit bästa lyssna nu BACKPAR, Kan också vara så att Öhman lyfter fram Hasselblad men kolla vissa andra spelares + och - statastik.

Sv: Rätt men fel
Jodå, det kan faktiskt bli ett grymt tryck i Globen. Så man får ståpäls bara av att tänka på det till och med. Det är inte ofta, och det krävs att det är riktigt viktiga matcher och helst att media ska ha skrivit upp dem också. Tänker framför allt på guldmatchen mot modo när Sedinarna tackade för sig för ett par år sedan, när HELA publiken stod upp HELA sista perioden. Fråga Bäckman om han minns den. Hoppas vi möts där i finalen, så får ni kanske se vad jag menar.

Att det är trångt med gubbar i toppen som håller på DIF säger sig ju självt. Egentligen håller alla på DIF, många vet inte om det än bara ;)

Rätt men fel
Gone du har rätt till viss del. Jag håller med till 1000 om allt du säger vad det gäller supporters som inte kan ta e nförlust och börjar gnälla på alla andra. Men det du säger om komplex är inte riktigt rätt.

Jag har inget komplex eller känner att dif är större än någon eller nått sånt, jag tycker dock att det finns för många djurgårdare i höga positioner inom ishockeyn. Om du tar och tittar från toppe noch neråt så kan du snabbt inse att de flesta gubbar som sitter där håller på dif, så nog händer det en del som vi inte vet något om ;)

MEn jag anklagar ingen för något, hade straffet varit böter direkt hade ingen sagt något då hade det varit rätt, men man kan inte FÖRST ta bort poäng och sen ändra sig igen och bara ge böter, det är fel...

Men det kvittar nu, alla vet vad som gäller. Om vi inte möts i kvarten hoppas jag ni går vidare så att vi möts i semi eller final, det blir alltid underbara matcher då.
MIF - Dif i Malmöisstadion vilket tryck, tyvärr kan man typ aldrig säga "vilket tryck" när man snackar om Globen, bara när det är EM-final i handboll då kanske ;)

Sv: Lagar och regler
Passar på att klargöra att jag inte har idiotförklarat någon individ överhuvudtaget. Vad jag har sagt är att jag tycker det är överraskande att det finns folk som tror att DIF premieras i regeltolkningar för att de kommer från Stockholm. Jag är trött på alla dessa komplexgrundade teorier och sen skiter jag i om de som står för dem håller på mif, luleå, assyriska eller vad som helst. Jag är fullt medveten om att det är svårt att sudda ut en stämpel, men jag hoppas att det kommer gå till slut. Vi som även gillar fotboll och häckar på Djurgårdens matcher har en liknande grupp i närheten av oss. De har fått för sig att förbund och domare och allt vad det är är EMOT oss, bara för Terror-Tommys karatespark på Anders Frisk för ett par år sedan. Exempelvis fick vi inte straff på Stadion på över 50 matcher... Dessa personer är lika stora idioter de, och det tycker jag trots att de är härliga Djurgårdare.

« · 60723 · »