Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 61833 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Snart är det slutspel...
SUNDIS!!!

Du har fel färjestad orkar inte mer såg ru mot Aik FBK=hemmaplan

hade svårt mot aik sudden målet va tur mål å MoDo e giftiga HV 71 har tappat stinget

Djurgården,Luleå å Brynäs e på slutspelshumör

Å Frölunda å MIF e ungefär i mitten

Nu har aik svårt å vinna över Luleå för att de e i slutspelshumör

C ya!!!!!
all the grabbs

Å PuuZz te all the Girlz

Sv: Snart är det slutspel...
Nä, tyvärr Sundis, som sagt, inte en tackling på en hel match (Brynäs), då är man väl inte särskilt taggad? Fan, en kille som Öhman, som väger 98 kg, åker bara & fjuttar med klubban. Hoppas att Bäckman åtminstone kan få spelarna att kämpa nu i slutspelet, respass lär det bli ändå, men man kan väl begära att spelarna kämpar? Det är ju inte konstigt att det ej blir mål trots 48 skott, när ingen skymmer målvakten?!
Fan vad besviken man blir!
Så här var det ALDRIG på Lahtinens tid.

Snart är det slutspel...
Jag känner inte alls samma längtan till slutspelet i år. Varför vet jag inte. Det känns inte alls lika hett som det brukar och de här sista mgångarna brukar ju speglas av en så kallad "slutspelshockey", men den har vi inte sett skymten av, inte i MIFs matcher i alla fall. Tätt, tufft, bra målvaktsspel, bra försvar och målsnåla/jämna/täta matcher brukar det bli innan slutspelet. Jag ställer mig frågan: Har MIF någonsin tacklat mindre och spelat ett spel helt utan fysisk. Bort med spelarna framför mål, och ge fri sikt åt Hadelöv. Så skall det vara, men så har det inte varit. Det ser mörkt ut för MIF inför slutspelet och örmodligen blir det respass redan efter kvartsfinalen.

Elitserien i stort verkar sakna jämnheten och klasskillnaden mellan olika lag är markant. Det var ingen ordentlig kamp om de två kvalplatserna. Slutspelslagen har jag tyckt varit klara sen länge, det handlade bara om at Brnäs, Luleå skulle komma upp till normal nivåför då har varken LHC eller SSK en chans. HV, Modo, Djurgården ligger på 2-4 plats med betryggande avstånd ner till 5.an frölunda. Och så Färjestad i en klass för sig. Slutspelet känns ointressatare än på länge.

Man brukar säga att allt kan hända i ett slutspel, men det känns inte så just nu. Ingen kommer att kunna stoppa Färjestad, det tror jag inte. De är så överlägsna att det finns inte. Nu har de dessutom en målvakt av toppklass, ja elitseriens bästa målvakt vill jag påstå.

Tipset känns bergsäkert: SM-Guld, Färjestad

Sv: Loj inställning!!!
Trodde väl aldrig att man som Brynäsare skulle behöva gå in
och försvara Malmö i deras egen GB, men eftersom inga
Mif-supportrar verkar göra det så håll till godo:
Ingen skam att förlora mot ett taggat Brynäs som definitivt INTE var klara för slutspel och därmed hade mer att spela för.
Ni har spelat stundtals bra i de sista matcherna och skapat
många chanser men inte satt puckarna. Mycket värre vore
väl om ni spelat ruttet och inte skapat en enda målchans, då har
det verkligen funnits anledning till oro.
Tänk även på det gamla hockeyordspråket:
"I slutspelet vaknar de gamla rävarna till liv"
Hoppas ni blev lite gladare nu.....

Brynäshälsningar

TV
Är det någon som vet hur slutspelsmatcherna kommer att sändas?
-När börjar Tv4 sända och sänder canal+ varenda matchomgång?

Å förresten: det så kallade 30 års jubileumet blev ju väldigt lyckat med dessa pinsamma förluster. Men jag är inte förvånad eftersom spelarna inte har något hjärta för kluben. Man hade ju hoppats på att man kunde bjuda publiken på ett trevligt firande men detta är MIF i ett nötskal.

Du har tyvärr så rätt anders, det är inte första gången MIF slår av på tempot inför slutspelet. Det var bara för något år sedan som MIF höll på att missa slutspel bara för att man var så säker på att man var klara redan. Jag är förvisso inte förvånad att dessa så kallade stjärnor gör samma misstag om och om igen. MIF ledingen har tyvärr inte lärt sig ett jävla skit från tidigare säsonger, det är ju samma visa är efter år.
Om det är dålig motivation hos spelarna vet jag inte, kanske är vi inte bättre än så här helt enkelt. MIF har varit ett stabilt mittenlag i flera år nu och folk hoppas på att det någon gång skall vända men jag tror det inte kommer hända så länge det är Percy som står för värvningarna. Inget ont om Percy men han har verkligen lyckats med att ta hem avdankade stjärnor istället för att bygga ett lag för framtiden.
Kolla på Modo som exempel, varenda värvning de har gjort i år och tidigare år har ju varit lyckad, Peter Högard, Litner, Weinhandel med flera. Eller ta Färjestad som exempel deras värvningar av Dieter Kalt, Marcel Jenni, Martin Gerber är ju spelare som tagit en ordnarie plats på ett strålande sätt. MIF tar hem spelare som redan haft sina bästa år och jag tror tyvärr man kommer göra samma misstag till nästa säsong, åtmistonde om det är Percy som står för värvningarna. Jag tycker det är dags för klubben att skaffa några talangscouter redan nu. Annars kommer MIF var ett minne blott om några år.

Sv: Fel? Ja!
Stefan.
Det är klart att man kan vara 40 år och hålla Elitserieklass.
Vad jag menade var att om de spelare vi talar om hade hållit den standard som "åldringarna" i NHL gör så hade de nog spelat där med tanke på löneförhållandena. Tror du inte det?
Desutom , med tanke på antalet aktiva spelare i Nordamerika så är ju möjligheterna att hitta spelare som "håller" fram till 40-strecket mycket större där än här.
Hoppas du förstår vad jag menar.

Loj inställning!!!
Man upphör aldrig att förvånas över Mif:s loja inställning till matcher som har mindre betydelse. Måste varenda match vara av betydelse för att spelarna ska kunna ta i lite och vinna. Nu har spelarna försatt MIF i en situation som i värsta fall kan innebära att slutspelet slutar redan i kvartsfinalen. Den så säkra 6:e platsen har med 22 mans loja inställning blivit oerhört osäker. Jag tror tyvärr inte på seger imorgon, däremot tror jag på seger för Luleå borta mot AIK. De har något som ett flertal miffare saknar nämligen ett hjärta för klubben samt kämpaglöd. Jag blir så besviken när vi på papperet har sådana enorma stjärnor som Rydmark, Sandström, Jussi, Thuresson, Linkan, Mattsson m.m. Och de kan inte prestera bättre än en handfull pojklagsspelare. Har de ingen skam i kroppen, kan de inte spela för något annat än sin feta lön någon gång. Nej, igår så var måttet rågat, förlora mot ett lag som Brynäs som i praktiken redan var klara för slutspel med 7-3. På HEMMAPLAN dessutom, fy fan vad dåligt. Nej, nu vill jag se en enorm uppryckning imorgon mot LHC och sedan 110% inställning på fredag mot FBK/MoDo/HV/DIF. Fram med MIF-hjärtat och kampglöden så jag känner igen mitt kära MIF!!!

Sv: vad händer???
Tja, om Bäckman får ordning på det här är han en sann trollkonstnär.
Det som smärtar mig är att Mif, som varit känt för att spela en tung fysisk hockey, spelar nästan en hel match utan att utdela en tackling. Jag trodde att Bäckis skulle försöka få fason på detta under uppehållet.
/"En knäckt man"

Tjosan alla "glada" miffare...

Jag har en glad nyhet till er alla iaf, Bäckis har inte stått i båset och bara tyggat tuggummi nu under de här matcherna. Man började ju undra under Frölunda matchen varför han inte bänkade vissa spelare och gav de som skapade något, mer istid...

Jag snackade med honom igår, och då sa han så här:

- Jag vill ha igång hela laget, de spelarna som presterar bra nu kommer göra så även i slutspelet, det är de som har det tugnt nu, det är de som behöver spela och hitta tillbaka till formen.

Då sa jag direkt så här, ja men hittar man tillbaka till formen genom att förlora hela tiden och vara inne på baklängesmål om och om igen ?

- Nej, men tro mig vi kommer vara gftiga när det väl drar ihop sig

Sen log han med ett väldigt underligt leende, om jag bara hade vetet vad som gick runt i huvet på honom just då ;)

Han är en härlig person, och jag är säker på att han om någon vet hur man ska göra för att vända på allt. Han kan kanske vill slå ur underläge, eller vad vet jag, det kanske är så att MIF inte är bättre just nu, vi får väl bara vänta och se...

Näähenene MIF torskade femte raka sja det väl vara. Skärpning här. Sparka lite på gubbarna så vi får se lite nervkittlande spel i kvartarna.

vad händer???
tre raka förluster det är väl inte så man laddar inför slutspelet
vad är det som händer???
tänk om mif floppar och åker med 4 raka i kvarten
usch... hemsk tanke!

Sv: Fördel Luleå om 6e platsen
Jag hoppas verkligen att du har rätt, att det är taktik av Malmö. Att Bäckis vill ha upp tempot på de gamla spelarna. Jag antar att många blev besvikna att de inte vann nu när det var jubileum och allt (eller var det verkligen det?!).

De hade så många solklara chanser som de kunde ha satt men inte gjorde det. Om de bara hade satt de första chanserna i första perioden i går hade matchen varit avgjord direkt. Ibland verkar det extra svårt att få in pucken i kassen.

Hoppas och tror att de kommer att vinna på tisdag så att de får tillbaka lite självförtroende inför fredagens match.

/H

ja håller på brynäs, hammarby, leksand, linköping, degerfors, gävle godtmeplare och svanholmen ik

Sv: De måste träna på en liten sak
de inte bara malmö som e världelösa de e brynäs som regerar i pp!

Jag förstår att alla har kritik på MIF just nu!..

Men sen måste vi också komma ihåg att det finns mykket att ta ut av d här laget!.

Spelare som Sandström, Thuresson, Jussi mfl är sådana spelare som har en sån rutin att dom inte går för fullt förs slutspelet börjar.. inte bara trycka på en knapp o börja spela drömhockey...laget måste slita i varje match när d fortfarande finns något att spela för!!.Lule e på under o då gäller d att täppa igen allt så att man kan se fram i mot en sån bra lottning som möjligt inför slutspelet....

Att dom förlorade idag eller mot Timrå o Frölunda kunde man ju ana sedan länge!!..Bäckman låter Sandström Due-boje Andersson få mykke spel tid så att dom få upp tempot!..medans andra spelare som har spelat så bra innnan OS får spela mindre!!..d är taktik från MIF!!..

Matchen nu mot LHC så är jag bombsäker på att MIF kommer att kämpa sej till 3 pinnar!!...

Men som sackt!! d är dåligt endå att inte ta pinnar mot lag som Timrå, Frölunda, o Brynäs!!...

Nu tar vi o lugnar ner oss lite här inne för att jag vet att MIF kommer att bli ett lag att räkna med i slutspelet!!..Och ni som inte stöttar laget kan ju bara ta o lägga ner!!. är så trött på att läsa era inlägg!..så fort MIF vinner igen så hoppar ni av glädje för att sedan hacka ner totalt på dom!!..ni överdriver rätt mykke!!.

Att förlora i en vinna eller försvinna match som sverige gjorde i OS mot ett sånt lag som vit ryssland e skandal!!..men slutspelet har inte ens börjat!!..

spelar ingen roll om man hamnar på 8 eller 7 plats i tabellen!!..inför ett slutspel kan alla lag vinna!!!..ska man bli svenska mästare så ska man kunna slå alla lag!!....och slutspelet har ju inte ens börjat stötta laget nu till max!.o sen är d upp till laget att göra sitt!!..

Tack för mej!.. Lite stav fel o menings fel ja vet!!.men ja orkar inte ändra på d nu!!..

FORZA MALMÖ!!

Sv: Jag tror att Lule kommer att losa den..
Det är upp till MIF om vi ska ta 6e platsen i tabellen tror jag. Luleå har varit starka på slutet och kan mycket väl vinna mot AIK. Det är farligt att börja tänka i banorna att de andra lagen skall misslyckas.
Jag hoppas att våra spelare är så pass rutinerade att man kan höja tempot i matchen mot Linköping för att slippa FBK eller Modo redan i kvarten. Men som vi spelat nu senaste 3 matcherna så är det inte mycket som talar för en MIF seger mot Linköping.
Jag trodde spelarna skulle vara sugna på hockey efter nästan 3 veckors uppehåll men vilan verkar nästan ha gjort spelarna segare än vid säsongsupptakten. Kanske är detta ett drag av Bäckman att få motståndarna att tro att vi är sämre än vad vi är ?? :-)

Jag tror att Lule kommer att losa den..
Tjabba

Jag tror att LULEÅ Hockry kan losa mot AIK i den sista omgången aik va starka mot färjestad så MIF har kanske någon chans!!!

Eller va tror nì???

Vadå pengarna tillbaka? Man fick se 10 mål, är inte det underhållning så säg? I Karlstad kan jag tänka mig att folk vill ha pengarna tillbaka efter 1-0. Det är väl ingen nyhet att Mif inte är ett topplag i år? Det tycker jag framkommit med all tydlighet under säsongen. Skrälla kan vi fortfarande göra men chansen är lika liten nu som den var i september. Med tanke på hur trupperna ser ut på papper (vilket inte alltid innebär motsvarande framgång/motgång vilket vi allt för väl vet) har vi gjort det bra trots allt. Frölunda som på pappret är någon klass bättre än Mif har gjort en betydligt blekare säsong medan MoDo överträffat sig själva ganska rejält. Men så är det i sportens härliga värld.

Alltid Mif!

fy fan, jag var i ísstadion och såg hockey-bockey-matchen mot Brynäs. Första tacklingen 4 minuter in på tredje perioden! Det finns ingenting hos dagens lag som påminner om de upplagor som vann guld 1992 resp. 1994.
Nä, vad spelar det för roll om Mif kommer sexa eller sjua? Åker ut i kvarten gör de ändå.
Usch! Jag vill ha entré-pengarna tillbaka!

Det som är för dåligt med denna helgen som MIF kallar Jubileumshelgen är de festligheter som varit utlovade. Pga för dålig planering har de fårr ställa in planerade aktiviteter.

Att de sedan är så snåla att de inte kan bjuda de som jobbar ideellt för dem på lite mat i samband med jubileet är för skamligt. Folk lägger ner sin själv och många timmar av sina liv för att genomföra matcherna och allt runt omkring. Vad får de för det? Två öl på Wallmans! Dvs de som blev inbjudna till det ens.

Att sedan spelarna inte kan bruka allvar och SPELA är ytterligare en sak som borde åtgärdas av Percy. Dra in deras löner så kanske de vaknar oxå och inte bara stiger upp på morgnarna. Var det verkligen så här de ville fira sitt 30-års jubileum?

Wake up, det är slutspel på fredag och i det här tempot är det tack och hej efter 4 kvartsfinaler.

De måste träna på en liten sak
Tjabba MIF Redhawks måste träna på en liten sak... De e när nummerlärt underläge för ja tittade på PPV via com hem när Brynäs hade power play då va MIF helt värdelösa.

Så... vem kan bäckis nummer!!!

Jag begriper inte varför ni ska klaga på backarna!
det är ju faktiskt hela laget som är dåligt!
Man skjuter skott efter skott och nästan inget går in.
nä man tittar på statistiken på dagens 2:a period
skott 17-10 till MIF
Mål 1-4 till brynäs

brynäs gjorde mål på vart 2,5: skott.
MIF gjorde måk på vart 17:e skott.

Vilken effektivitet av MIF.

SÄMST AV ALLA EFTER OS UPPEHÅLLET!

FAN VAD DÅLIGT!

nästa match är ett MÅSTE att vinna om vi ska hamna på 6:e plats
annars kniper lule den.

Fördel Luleå om 6e platsen
Efter dagens omgång har Luleå en liten fördel i hoppet om en 6e plats i tabellen. Luleå möter nästa omgång AIK vilket bör vara 3 klara poäng. MIF möter Linköping vilket också bör vara 3 klara poäng men som MIF spelat på slutet så tror jag Luleå kniper 6e platsen. Det kommer innebära att MIF antagligen åker ut direkt i kvarten vilket vi gör vem vi än får möta.

Ledningen bör sätta sig ner och fundera ut spelarköp inför nästa säsong och satsa fullt ut på vara talangfulla juniorer. Om vi ska ha någon framtid i MIF så är detta ett måste. Vi har nu varit ett mittenlag i flera år och med tanke på vilka resurser vi har så är det rent ut sagt dåligt!!

MIF kommer även behöva en bra andramålvakt inför nästa säsong, det är ju inte självklart att Hadelöv kommer stanna i en mellanklubb resten av sin karriär. Jag tror mycket väl att han kommer lämna MIF förrän vi anar faktiskt.

Tycker synd om alla miffare som gick på dagens match i hopp om att man skulle spela bättre än igår. Det är bara tragiskt konstatera att man inte spelar med något hjärta bara för att matchen inte betyder något. MIF mot Elitserie fiasko år 2002!!

Håller du på Brynäs eller Leksand ??

vi vill inte ha nåra mifare i vårt fina lag leksand. vi är för bra för er!!!!!!!!

Man kan inte redigera i detta forum vilket är värdelöst och ibland får inte smiles plats heller!
grr!!

MIF har förstör min dag!!!

Märkte en massa stavfel i förra inlägget, hoppas ni förstår vad jag menar ändå :-)

Man lyckades iaf göra ett mål denna period men vad hjälper det. SKotten leder man med 29-19 och ändå kan man ligga under med 1-4. Jag håller till mitt förr inlägg: Om man ändå inte vill vinna varför sätter man då inte in några juniorer?
Frans Nielsen gjorde idag en kanonmatch i J20 med 3 poäng. Han skulle utan tvekan platsa in i dagens trupp som inte spelar med något hjärta what so ever. Tills nästa match kan man väl låta Ola Nilsson stå i målet också, Hadelöv kan behöva en matchs vila inför slutspelet. Jag tror ändå vi kommer åka ut med 0-4 i matcher oavsett vem vi möter i kvarten. Jag ser ut hur vi skall kunna vinna mot varken Hv71, Djurgården, Modo eller Färjestad. Visserligen är ingenting omöjligt men MIF måste överträffa sig själva flera gånger om. Själv tycker jag att man ligga gärna kan börja planera inför nästa säsong med spelarköp och vilka man ska sparka från klubben. Sandström borde inte ens få vara med i slutspelet om jag får säga mitt!!

/från en besviken miffare

ska det bli ännu en 0-3 match detta 30 års-jubileum eller?

snart får det väl kallas 0-3 jubileum.

DÅLIGT!!
SKAM!

Ytterst dålig inställning måste jag säga av våra Miffare. MIF har inget i slutspelet att göra!!

Om matcherna ändå inte betyder något så kan man väl vila alla fix stärnor och sätta in massa juniorer. Det verkar ju inte ens som att man vill vinna.

27.01 0 - 2 PP1 BIF 19. BISSETT, Tom
(4. DJOOS, Pär)

MIF är värdelöst just nu!

Det höjer ju knappast självfötroendet i laget om man inte ens gör mål.

Tycker ändå det är tragiskt att MIF ska avsluta svagt år efter år även om matcherna inte betyder något.

Oskar B

jasså det blir den... diskussionen handlade om att våra (MIFs) backar är för gamla för att spela i Elitserien..

just därför den jämförelsen mellan MIFs backar och USAs backar i OS... Peter ANdersson, Mussakka, Hasselblad är för gamla för att spela i MIF, men Chelios, Larionov är inte för gamla för att spela i Detroit och respektive landslag... det är en betydlig skillnad det

skit samma om MIF spelar bra nu eller inte... Det är när slutspelet börjar som dem skall vara på topp. Visst, man kan inte bara trycka på en knapp när slutspelet börjar för att spela bra, men jag tror dessa matcherna här innan ine betyder så mycket. Men det är klart, vi skall behålla 6.e platsen!

Ser ut att vara trögt med målskyttet idag också :-(
MIF är antingen effektiva eller väldigt ineffektiva i år tydligen.

MIF vill inte ha några Brynäsare heller.

Ingen brynäsare vill till Percy Nilssons ihopköpta lag..
dessutom har alla malmöspelare för långt skägg

MIF mållösa i 5 perioder i rad nu, det bådar inte gått inför slutspelet :-(

0-0 i alla matcher fortfarande, konstigt.

Glöm de jävla BIFFare!!!

Naturligtvis så byter man inte ut en spelare för hans ålder, utan för vad han presterar, eller förväntas prestera på isen.

Men det säger ju sig självt, att om de man värvar är i 35-års åldern, så kommer man behöva byta ut spelarna oftare än om man värvar spelare i 25 års åldern. Detta är naturligtvis en faktor som man måste ta hänsyn till i ett klubblag, men som man kan fullkomligt skita i i ett landslag. Därför blir din jämförelse felaktig.

Jag drog inga paralleller till Malmö i mitt inlägg, utan kommenterade bara din jämförelse...

Tjena Miffon :) kan ni inte bjuda på en poäng i dag så vi blir slutspelsklara.

Tror det blir ny förlust idag med 1-3. Ove Molin var het senast mot Djurgården och det blir ett måste att stoppa den kedjan med han och Tom Bisett. Jag hoppas självklart på seger, för då kan vi säkra 6e platsen i tabellen.

BMW2002

så om man är 40år kan man inte hålla Elitserieklass?
men man kan hålla NHL klass om man 40år.. ok då vet jag det.

Jajamen.
Mot Brönys.

« · 61833 · »