Ok. Trist. Vra hemma hos mammsen nyss, de har allt dedär. Kolla på mif matchen i fredags. Men ville inte åka hem efter matchen, blir så sent innan man kommer hem då. Usss. Skulle vara kul o se.
Alla lag spelar väl efter sina förutsättningar, eller? Som sagt, för att vinna måste Mif spela en tung "mittzons-hockey", HIV å sin sida vill komma med fart. Att vinna är viktigast, eller har jag missförstått något?
Laban 26: "Mif verkar måste spela defensivt för att spela jämt mot Hv71.Direkt när spelet blev öppet fick HV tryck mot Mif målet.Som hemma lag måste man kunna bjuda upp till bättre spel"
Om MIF spelar öppet med böljande spel och som du säger "publikvänlig hockey" förlorar vi med all sannolikhet. Vi har inte kvickheten och skridskoåkarna i laget. Istället använder vi vår tyngd och spelar tätt i mittzon. MIF spelar för att vinna och det tycker vi MIF-fans är bra. Ni HV-fans kanske hellre ser en "bra" mathe, men att ert lag förlorar. Vi hade varit dumma om vi spelat öppen hockey... ...och dessutom var fredaens match mot HV väldigt underhållande tycker jag. snygga pp-mål, bra målvaktsspel av Hadelöv och målfest blev det ju också. Slutspelshockey är för det mesta tätt och tufft och om du inte gillar sån typ at spel kan jag råda dig att byta sport: bandy
Det var inte bara i Malmö det inte var fullsatt. I Scandinavium kom endast drygt 8000 pers för att se VF-DIF...Det finns statistik som visar att Hv absolut inte drar dåligt med folk på bortaplan så den låga publiksiffran senast kanske kan förklaras med fredagskväll och det faktum att kvartsfinalen spelas i bäst av sju. Tycker Hv ser starkt ut i år och tror även att de kommer gå segrande ur denna kvartsfinalserie. Att det sämre placerade laget får börja hemma är fel....Hv får fördelen av att spela två hemmamatcher i rad, men frågan är om det inte är svårare att vinna två raka hemmamatcher än att vinna två hemmamatcher med en match på bortaplan där i mellan. Hv-fan i Göteborg.
Ps. Ni MIF-supporters kanske undrar vad vi Hv-fans gör här....Jo, Hv's officiella hemsida har det sämsta debattforum jag någonsin sett...
Möjligen kan anledningen vara, att klubbarna runt om i Sverige vill åt Percys pengar. För honom själv vill ingen ha. Pengarna kan sedan användas att utveckla den djupa hockeykultur som finns på så många orter, men som så uppenbart saknas i Malmö.
Det här snacket om Percy grundar sig enbart i den Svenska kungliga avundsjukan. Man skall aldrig få för sig att man är något. Men jag tycker iallafall att man är något när man börjar med två tomma händer och idag äger ett imperium värt åtskilliga miljarder. En jobbekompis till mig hatar MIF över allt annat (Brynäsare). En dag frågade jag honom vad det är som gör detta. Jo, -Det är den där jävla Percy, han köper ihop ett hockeylag och sen tror de att de är något. -Jahadu, sa jag.-Men du kan inte neka till att det finns inte en hockeyförening i hela Sverige som inte skulle vilja han honom involverad i sin klubb med alla sina pengar. Det fick han hålla med om.
Franz Nielsens förlängda kontrakt har jag ingen aning om, men tack för infon.
Sven-Åke Wikers är inte Klubbdirektör utan VD. Detta är han väldigt noga med och uppskattar inte klubbdirektör. Nu till saken. jag tror nog MIF hade uppskattat om du tog lite egna intiativ och inte gått å väntat på att dem ska ringa hela tiden. En matchrapport direkt efter match hade ju dem omöjligen kunnat klaga över. Och jag klagar väl i stort sätt inte på dig Stefan, men du måste ta kritiken som ansvarig för MIF:s officiella internet-sida. Framför vad folk tycker till de ansvariga.
Ska försöka vara lite opartisk i min syn på matchen i går.
Hv;s 1-0 mål är en målvaktstavla av Hadelöv. MIF;s 1-1 var också slarv´av Liv/Hult.
Resten av 1 perioden var ett sömnpiller.Båda lagen hade några hyfsade chanser.
2 perioden gick Mif fram till 3-1 tackvare onödiga utvisningar från Hv 71.Men MIf skall ha beröm för sitt spel i 5 mot 4.
Hv 71 började lägga ner pucken djupare i Mif;s zon och började skapa tryck i Mif zonen.
3-2 kom till på en blixtsnabb kontring från Hv sida, K Sahlstedt passade över till Skröder som sköt direkt. 3-3 målet kom i PP av Pelle Gustavsson men Hv;s övriga PP var under all kritik.Nu tog Hv över matchen mer och mer och Mif skall nog vara väldigt nöjda med att det stod 3-3 efter 2 perioden.
I 3 perioden fick Mif ett PP som de förvaltade på bästa sätt genom att göra 4-3.Mif backade hem och spelade på säkerhet.Mif gör 5-3 och Hv måste börja anfalla men HV kommer aldrig till farliga lägen framför A Hadelöv.Mif bevakar resten av matchen rätt så enkelt fast att Hv tar ut Liv och spelar 6-5 i slutet.
Saker som avgjorde till Mif fördel;
MIf Power Play var det klass på (3mål på 4 försök) Hv drog på sig många onödiga utvisningar. HV;PP var urselt Mif forwardsen jobb framför S Liv i PP var bra.
Mif verkar måste spela defensivt för att spela jämt mot Hv71.Direkt när spelet blev öppet fick HV tryck mot Mif målet.Som hemma lag måste man kunna bjuda upp till bättre spel men det är ju klart Mif vann visseligen.
Jag tycker det är skandal att det bara var 4500 per på matchen.Att inte Sveriges 3 största stad inte kan fylla en hockeyhall i ett slutspel är skrämmande.Och kom inte skyll på dyra biljettpriser för det är inget mot Hv;s biljettpriser.
Bara att ta nya tag och ladda inför Söndagens drabbning.
"Jag har inte väntat några stordåd av detta Malmölag som hade sin storhetstid - liksom flera av de ännu aktuella spelarna - för tio år sedan. Slutspel var ett realistiskt mål, semifinal skulle vara en smärre sensation. Grymt hårt jobb, Hadelöv i omänsklig form, stenhård disciplin och lite tur. Då kan det går."
Hela härligheter drog ju som sagt igång igår..Spelare som Sandström och Burra klev fram alla klev fram och slet riktigt ordentligt och förtjänstfullt. 5-3 blev slutresultatet och man leder med 1-0 i matcher, underbart.
Men vart fan är publiken?? Det ska ju vara utsålt!! Jävligt dåligt när man börjar skylla på att det är första matchen "bara"...
Nej nu när det är slutspel ska väll stadion vara fylld i allafall...
Jag hörde ett rukte om att "Kung Sune" hade lämnat ut kuvert till spelare emd en 20-lapp...
Detta var väl ett försök att efter likan sin store idol, Percy "THA MAN" Nilsson...
Att ni aldrig kan lägga ner allt dumma kommentarer som MIF och Percy. Ni borde skämmas, han har itne gjort något fel. Man kan sprida rykten om allt och alla, skillnaden är att här nere i MALMÖ håller vi oss till sanningen och allt som händer PÅ ISEN.
Ni andra tycks alltid koncentrera er på att smutskasta och försöka förnerda MIF, gör det på isen istället för att komma med befängt dumma kommenterar här tack...
Percy är en bra person som lyckas med så gott som allt han tar sig för, om bara det hade funnits fler personer som han. Han är hård men ÄRLIG...
Det går fortfarande ihärdiga rykten om att Percy Nilsson under 1988 sprang runt i elitlagens ishockeyladorna och delade ut kuvert till olika spelare. Varje kuvert sades innehålla 10 000 kr. Detta skulle enligt ryktet ha skett strax innan svensk hockeys största varvningskampanj presenterats. Nu undrar man naturligtvis hur stor sanningshalt det är i dessa rykten? Men som så ofta förut, "Ingen rök utan eld". Kanske kan Percy själv kommentera dessa rykten?
Har även en följdfråga till dig som kan skriva om allt möjligt varför har ni inte uppdaterat om att Frans Nielsen förlängt sitt kontrakt med 1år?
Han förlängde kontraktet den 3:e mars och jag kan inte uppdatera något om detta då jag som vanligt inte fått denna information.. i Lillis jobb innehåller det att informera undertecknad när kontraktsskrivs/rivs spelare/ledare lämnar föreningen osv osv...
1. Får fortfarande INTE uppdatera om några matcher som jag fortfarande inte fått information om. Enligt Sven-Åke Wikers MIFs klubbdirektör så är inte matcherna inte klara och jag skall informeras när de blir klara dvs Jokerit och IFK Helsingfors matcherna, ingen information har kommit till mig och därmed ingen uppdatering...
2. Angående gårdagens match så har jag inte varit hemma för att uppdatera och Gunnar Johansson har fortfarande inte ringt upp mig efter att jag ringt och sökt honom. Därav kommer det inte att komma någon matchfakta.
och kritik tar jag gärna emot.. men via E-MAIL eller PM här på Hockeysnack!
Vill bara rikta kritik till dig Stefan Wädel som uppdaterar MIF Redhawks hemsida värre än något annat. Inte en något om matcherna från Finland, matchrapporterna ett dygn efter spelad match och inget som helst innehåll. Bättra på dig för fan. Löjligt att MIF ska behöva ha en sån värdelös hemsida.
Det stod i Sydsvenskan en liten notis om att Panternmålvakten Robert Borgqvist (25 år) kan vara på väg till MIF. Per Bäckman säger: "Ett namn som vi har diskuterat, det finns intresse från våran sida." Så jag antar att det lutar att Ola Nilsson är på väg bort i från klubben, precis som han redan var förra säsong (om jag inte minns fel). Det står även i artikel att Niklas Holm inte anses mogen att vara reserv bakom Andreas Hadelöv.
Borgquist är en Mif-produkt som spelat i Hammarby, Storhamar, Limhamn och nu Pantern.
Mycket goda nyheter: MIF är i princip överens med Mikael Wahlberg och Marcus Magnertoft om nya tvåårskontrakt. Mackan påbörjar isf sin 10:e (!) säsong i MIF till hösten. Ganska imponerande, med tanke på att han bara är 27 år gammal.
Enligt Aftonbladets text verkar MIF fått en ny spelare. Saxat från AB:s hemsida:
// Malmö tog också ledningen med 3-1 och skulle punktera matchen. Då kom backen Jacob Lundbergs misstag vid offensiva blå linjen. //
Jag visste inte att vi hade en ny spelare vid namn Jacob Lundberg, har alltid fått för mig att han heter Joakim Lundberg *ironi* . Men man ska nog inte förvänta sig för mycket av de små murvlarna på kvällstidningarna.
Annars tycker jag MIf gjorde en strålande insats ikväll mot HiV. Men om de tyckte det var svårt idag så ska de bara vänta och se till matchen på söndag uppe Jönköping. Men jag är född optimist och MIF har vunnit förr uppe i Jönköping, så jag hoppas att de iallafall vinner minst en gång där och resten hemma. Fast det skulle inte förvåna mig om det gick till sju matcher mellan dessa lag där då MIF drar det längsta strået ;-) . Starkt kämpat gubbar, nu tar vi dem på söndag. MIF mot SM-Guld 2002
...och kul att Burakovsky äntligen fick till det. 3 poäng idag. Bra likaså att Mattsson och Rihijärvi målade. Äntligen spelade Mif som de ska, hoppas de fortsätter så.
Men nu njuter vi av d här o laddar om inför nästa möte på Söndag!!...Då krävs det enu bättre spel av MIF i 5 mot 5 spel!.för att HV kommer inte att bjuda på mykke när dom har himma plan!.
Härligt med att börja med en seger, mycket viktigt att vinna hemmamatcherna. Väldigt viktigt att målskyttet och powerplay verkar fungera nu, det gick ju lite knackigt i slutet av grundserien. Många spelar verkar ha lyft sig, precis som jag trodde de skulle göra.
Nu har slutspelet äntligen börjat, än så länge är man på toppen humör. :)
Offensiv vunnen tekning bak till Loponen som skjuter, Hadelöv räddar och styr sedan in den i eget mål.
Linkan hade ett friläge men missar pucken när han ska lyfta in den.
Burra räddar givet mål när Hadelöv är ute och simmar