Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 67264 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: sann supporter!
Som jag ser det så är det många pusselbitar som måste falla på plats inför nästa säsong. Dels så måste MIF gör rätt värvningar, inte några gamla sega gubbar som har gjort sitt redan. Jag tycker också att man kan prova på några relativt okända spelare så som många andra elitserielag har gjort. Det går inte hela tiden att köpa superstjärnor och tro att laget ska fungera tillsammans. Visst är det bra med rutinerade spelare men det får inte gå till överdrift som det har gjort denna säsong.
Det är skönt att Sandström äntligen lägger skridskorna på hyllan för han har verkligen inte gjort mycket för MIF, nu kanske han kan öppna en plats åt Frans Nielsen eller någon annan junior.
Ut med spelare som Due-boje och Johan Norgren, men samtidigt måste vi kunna ersätta dessa spelare först. Som jag ser det så är Petrasek och Andersson våra mest stabila backar och de bör vara kvar även nästa år. MIF behöver 3-4 backar av hög klass för att kunna konkurrea med topplag som Modo,HV71 och FBK.
Jag hoppas verkligen inte man går och köper gamla rävar inför nästa säsong,det är nog det sämsta som MIF kan göra i detta läge.

sann supporter!
Måste bara säga som en sann supporter att trots att det gick som det gick:

Vad som än sker, vi kärlek ger, vi kommer alltid att älska er! MIF

ses till nästa säsong!

/Jönsson

Sv: HV 71 i Semi !
Det vore bra nu om man kunde ränsa bort spelare i laget!!..

Sandström
Mussaka
Due-Boje
Hasselblad
Öhman
Linkan
Och till viss mån Hammar

In med nytt o piggare blod..För d hör slutspelet var nog d tråkigaste jag har varit med om på mykke länge!!

Som dom spelar så finner man inga känslor för laget!!..Spelare som Sandström mfl vill inte offra sej för laget!!!

SKAM!!

OCH SYND OM SUPPORTRARNA!!

MIF var helt enkelt inte värd att gå vidare, det var bara i slutet av matchen som man såg ut att vilja kriga. Undrar om Bäckman får stanna kvar tills nästa säsong för han har verkligen inte fått igång killarna. MIF har aldrig sett så här blekt ut i ett slutspel på mycket länge. HV71 vann rättvist, sad but true.

Sv: Nubben tipskungen =)
Du är bara en vanlig skånsk "bad looser"!!!!!!!!!!!

Då blir vi konkurrenter om vi ska prata fotboll... finns bara ett lag och det är IFK Göteborg :D

fan
Har Malmö helt glömt bort hur man tacklar, dom åkte ju bara omkring och petade lite med klubban på motståndarna. Vad hände med det spel som Malmö hade precis efter jul?

Den här matchserien förlorades när MIF släppte in 3 snabba mål i andra hemmamatchen. Varför är det så att MIF nästan alltid släpper in ett eller ett par mål i början av perioderna?
Varför envisades Bäckis med att köra med 4 femmor hela tiden?

Due-Boije, Sandström och Hasselblad måste bort inför nästa säsong
Hämta hem Niklas Sundblad, Svehla, Persson och Liimatainen

Vadå?
ska du inte följa MIF och resten
i höst då det blir en ny säsong
och förhoppningsvis ett NYTT MIF!

/Jönsson

ursäkta, för skulle de vatt!

Nu lägger vi hockeyn åt sidan förr i år, ska bli kul att följa HIF i allsvenskan snart, och så fotbolls-vm, harlitt!

Hehe det är sant :)

Bra fråga du!
Men vem bryr sig om detta om 1000 år.

Kalle 21 varför inte ta det i Hv:s gästbok?

Pratade med Lillis precis..

Linkans kontrakt går ut nu..
Hannula och Hammar har kontrakt över nästa säsong

Frans Nielsen, Micke Wahlberg, Marcus Magnertoft, David Petrasek, Jocke Lundberg har förlängt sina kontrakt med MIF... mer info om det under veckan

HV 71 i Semi !
Härligt HV71 ni gjorde det ända rätta tog väck MIFs panssis lag .

Nu hoppas vi på SM Final.

Grattis HV71!

Jaha!
Under sommaren får det bli storstädning.

Nilsson, Due-Boje, Musakka, Burra och Sandström lämnar alla med största sannolikhet.

Sedan tycker jag att man ska kicka ut Petrasek, Hasselblad och Hammar.

Men samtidigt finns det ingen anledning att kicka ut en massa spelare om man ersätter dem med typ Liimatainen och Rickard Persson. Då blir det ingen förändring på isen, bara nya namn på pappret.

Detta är nog första året som jag inte är ledsen över att Mif har åkt ut. Det var ganska väntat faktiskt. Visst kan man alltid drömma men Mifs söliga gubbar som bara älskar att spela golf håller inte klassen.

Ja, ja. Så är det. Hoppas "Lillis" inser att saker måste ske inför nästa säsong om man ska bli bättre. Snart får man väl se upp för att inte åka ner. Eller är jag lite för negativ nu?

Hyfsat bra kommentarer av Liv. ...de tycker jag är tjock.

Starkt jobbat nu i slutet iaf.

Måste säga att hv prenumerera på tur också. Så jobbigt att hantera besvikelse. Vill inte att det ska vara slut. Om turen lämnar hv så kommer de snart också försvinna ur detta slutspel. Skönt att höra att det inte är så stor skillnad mellan de här lagen. Glorifiera nu inte Liv bara. Det som retar mig mest är usla usla första perioden hemma i tredje matchen. Bye.

Snacka om skönt att Sandström slutar!
Så kass, så dyr...

...att han blev utsedd till lagkapten är det sämsta jag varit med om någonsin.

Sandström ser ut att avsluta karriären i utvisningsbåset...där han sitter nu efter en fasthållning

Linkan hade två utvisningsminuter under hela grundserien! (Ganska imponerande, kanske ett rekord). Under slutspelet har han sex utvisningsminuter...Bra tajming med utvisningarna.

Blodvite på isen... 2+2 på Linkan.

Lindquist utvisad... kör upp klubban i ansiktet på Hv-spelare

Härligt powerplay av MIF..

åker cirklar i egen zon i 20sekunder.... kanon!

Ja okej!
Men läste i redhawkssupport gästbok för ett tag sedan att Hannula hade 1+1.

Nog pratat om det.

Powerplay för Mif nu!

Med dagens förlust så har vi 1seger och 9förluster på senaste 10matcherna... bra va :D

6min kvar

010403 kl: 14.00 Mika Hannula stannar i MIF tillbaka
Igår blev det äntligen klart att MIFs egna supertorped Mika Hannula stannar kvar i MIF i ytterligare 2år.
Mika har som många vet uppvaktats hårt av mästarklubben Djurgården som förövrigt spelar final nu mot Färjestad. Samtidigt som Hannula själv haft hemlängtan till sin dotter som bor i Stockholm.

Till slut föll valet dock på att stanna i MIF i ytterligare två år och vi i MIF är förståss jätteglada över det.

Tur att det finns supportrar som har det värre som Djurgårdssupportar...

Djurgården torskade idag med 4-0 hemma, i förrågr med 3-0 hemma och även första matchen i Göteborg med 3-0... 3matcher utan mål!

Säsongen är väl över nu!

Jo, jag läste att Hannula hade 1+1 med Mif på redhawkssuport.com någon gång. Hoppas att man har fel. Hammar och Linkan får de gärna kicka. Hur dålig har inte de varit.

Har inte heller hört om deras optionsår.

NEEJ

4-2 Pavlikovksy

9min kvar nu....

Är du säker på att Linkan, Hammar och Hannula har optionsår de själva kan bryta?

I Linkans fall har jag för mig att det var MIF som kan bryta... men nått att Hammar och Hannula har optionsår hade jag ingen aning om... Fick info om att hannula skrev på ett rakt 2års kontrakt inte 1+1

Omvänt typiskt.

Mattsson drar på sig en onödig utvisning i vanlig ordnign

Nu måste Rådbjerg ta för hakningar solklara sådana av hv.

Hammars kontrakt går väl ut, osäkert om han kommer att bli kvar.
Två värvningar ja, Limatainen, Rudslätt, Sourso någon av dem?
nej fokus på matchen nu, nervöst. VILL INTE FÖLORA.

Dessutom har tre spelare optionsår där båda parterna kan bryta efter denna säsongen, nämligen: Linkan, Hammar och Hannula. Den sistnämnde måste man se till och behålla annars har vi inte mycket till spelare kvar...

Stefan, Lundberg och Pettan blir kvar. De hittar ingen bra ersättare, Limatainen, kanske.
Pettan mål!!!!

jasså inte?

Om Pettan slänger iväg pucken 3ggr från egen zon och pucken går på mål så räknas det som skott..

Säg att Crippe gör samma sak 2ggr vips 5skott på mål

Life of Brian"
21-17 i skott, så defensivt kan man ju ändå inte spelat, eller?

Otaria 6juniorer?

Sandström
Ola
Due-Boje
Musakka
Burra
Lundberg
Pettan
Majic

är det nått mer kontrakt som går ut? Annars betyder det att två spelare kommer att värvas... och därav 1målvakt Robert Borgqvist? och en back Petri Liimatainen? sen stänger butiken..

ajajaja det låter illa det.

Andra spelare man kunde ha fått och tackat nej till är bla.

Nils Ekman då i Finland (motivering: var dålig när vi scoutade honom för några år sedan)

Mattias Weinhandl (motivering: vi vet inte vem han är), när man sedan fick upp ögonen för honom så var det för sent...

Hellre lyfta våra juniorer så klart, fast det kommer ju sex juniorer till nästa säsong.

Retorisk fråga, Stefan! MIF har blivit en klubb för återvinning...

Notera att MIF kunde ha haft spelare som: Björn Nord, Thomas Johansson, Per Eklund idag..... men tackade nej pga ekonomin

Istället värvades: Musakka, Due-Boje, Linkan

vad hade ni valt?

Verkligen svettiga räddningar av Hadelöv. Vill också se mer aktivitet i båset, vilken kedja presterar jo Hannula-k igen, skulle ha varit utvisning på hv-spelare. Matcha dem ännu hårdare nu.
Ok det blev PP nu. ja ja 10 sek kvart, typiskt att få det nu.
Ang. Bäckman Gunnar så tror jag nog att det kan bli bra nästa säsong, om mif satsar på värvningar som bidrar med fart, fast jobbigt att hela tiden tänka nästa säsong då så.

« · 67264 · »