Bästa coachen genom tiderna i MIF...vem är det? Egentligen en helt omöjlig fråga att svara på. Det finns väl många som skulle sätta Lahtinen på förstaplatsen tack vare SM-gulden. Men frågan är ju om inte vilken coach som helst hade klarat av att sopa hem gulden med de trupperna vi hade -92 & -94... Jag vet inte själv vem jag skulle sätta som bästa coach. Till största delen så är det ju ändå vilken trupp han har att leka med som är det avgörande för framgången.
Det enda jag kan säga är att Wikegård definitivt varit den trevligaste coachen...åtminstone gentemot oss supportrar. Enligt ryktena så var ju Wikegård inte speciellt populär bland spelarna.
Stefan: Bra skrivet, kan bara instämma i allt. Får faktiskt erkänna att jag tyckte det var synd när vi förlorade Wikegård/Lillis i båset. Utan dem så hade MIF antagligen fortfarande harvat nere vid strecket eller kanske t.o.m nere i lingonserien (huga vilken hemsk tanke). Vi har mycket att tacka dem för. Ska bli kul att få se dagens MIF möta Djurgården i höst, hoppas MIF vinner tvåsiffrigt så Wikegård längtar tilbaka igen. Högst troligt *L*
Du svarade även på ett påstående att det alltid är andra laget som var dåliga, och inte MIF som var bra. Bor själv i Sthlm och alltid när MIF vinner så är det alltid att det andra laget som var kassa och inte kom upp i sin förmåga, MIF hade tur, domaren på sin sida, det var en läggmatch, allt vad det kan heta, aldrig att MIF var bra, även om MIF spelat ut motståndarna i tre perioder. Märkligt, eller hur ;-) .
Angående spelschemat. Kan du inte lägga ut det snart så man kan planera lite inför hösten. Eller det är kanske inte officiellt än. Glad sommar. MIF mot SM-Guld 2003
Ja det var såå det var MIF slog ut Brynäs med 4-0 i matcher bara för att de var dåliga inte för att MIF var bra.. Så inför matchserien mot Färjestad i semi så kom MIF med en segersvit på 7 eller 8 matcher i rad tror jag det var.. fast alla lag kanske var dåliga?
Fel taktik mot Färjestad, MIF spelade EXAKT med den taktik man skulle göra för att ha en chans mot FBK dvs knäppa till bakåt och satsa på kontringar och småhacka lite på deras "darriga" målvakt Mikael Gerden.. men Färjestad var både en och två gånger bättre än MIF.
Wikegård är en av om inte den bästa matchcoach MIF Redhawks har haft i föreningen. Jag skulle mer än gärna byta ut Bäckman/Gunnar mot att få tillbaka Wikegård/Lillis i båset tex..
Iofs kanske jag är lite partisk då jag privat är vän med Wikegård men det är iaf mina åsikter. Jag kan bara gratulera Gone och mfl. till ett grymt bra val av tränare.
Gone:Vi hade Wikegård förut så vi vet hur bra han e han har dålig statistik i kvartsfinalen mot brynäs vi kom te semifinal fö att de va spoiga å vi kunde ha slagit färjestad fast han hade inte den rätta taktiken de e därför vi tror att DIF kommer 7:a
Att två st tippar DIF på en skämmig sjundeplats baserat på förra säsongens insatser och hur laget förändrats till denna är en intressant iakttagelse. Ni tror alltså att bytet av anonyme Kent och hans polare som jag inte ens minns namnet på mot Wikegård och Nordmark kryddat med Garpen ska droppa laget fyra platser? Mmmm, så blir det nog...
KentaK: skärp dig för bövelen! tror du verkligen att brynäs överhuvud taget kommer över 6:e plats denna säsongen? det är mer troligt att MIF kommer minst på 3:e plats denna säsongen än att brynäs skulle komma 6:a!
CoolaKoffe: Här har du en tabell som talar klarspråk!!!
1. Färjestads BK 2. Frölunda Indians 3. HV71 4. MoDo Hockey 5. Brynäs IF 6. Linköping HC 7. Djurgården IF 8. Leksand IF 9. Södertälje 10.Timrå IK 11. Luleå Hockey 12. Malmö Redhawks
Detta är iofs bara genom en snabbtitt på hur lagen spelat förra säsongen och hur man individuellt sätt förändrat laget! Sen har vissa av dessa lag säkert någon joker att dra fram när det närmar sig.. Men de lag som ligger på slutspelsplats i min tabell är dom lagen som kombinerat bäst med en offensiv och vacker ishockey förra säsongen, tillsammans med dom bästa nyförvärven!
Tja ja tror att sluttabellen blir så här: ni kommer att tycka att den e bra:
1.Frölunda Indians 2.Färjestads BK 3.MIF Redhawks 4.MoDo HOCKEY 5.HV 71 6.Södertälje SK 7.Djurgården IF 8.Linköping HC 9.Brynäs IF 10.Luleå HOCKEY 11.Leksand IF 12.Timrå IK
Tänkte på en sak. Har fansen någon åsikt om vem de ska välja som lagkapten? Tänkte annars nominera Jussi som nygammal kapten. Vi vet ju alla att han var kapten för laget säsongen 00-01 och var oxå utvald av domarna i elitserien till den bästa kaptenen av dem alla. Samt att laget fungerade kanon under hans ledarskap.
Som assisterande kan jag tänka mig Rydmark, som oxå gjorde en strålande insats som assisterande kapten medans Sandström var skadad. Som andre assisterande tycker jag att Mattsson kan få chansen. Han har ju i alla tider spelat för MIF, har ju MIF som moderklubb, och kan nog få en nytändning med lite ökat ansvar. Samt det är ett bra sätt att visa att han är uppskattad i klubben inte minst för sin trogna tjänst, men även för sin talang och duktiga spelstil.
Antar att fansen inte har ett dyft att säga till om i denna frågan, utan det är tränarna som bestämmer. Men man kan iallafall diskutera frågan och hoppas att man kan påverka lite valet genom att göra sin röst hörd. MIF mot SM-Guld 2003
Da tilmeldingsfristen udløb til Fantræf 2002 d. 15.07.2002 kl. 24.00 kunne vi konstatere, at ikke mindre end 76 fanklubber fordelt på 6 nationer havde tilmeldt sig dette års fantræf.
Idet vi har haft en utrolig respons i de sidste dage op til tilmeldingsfristens udløb, og vi decideret er blevet opfordret til at forlænge tilmeldingsfristen for Fantræf 2002, har vi valgt at udsætte den til Onsdag d. 30.07.02 kl. 24.00
Nike89:Ja har redan läst artikeln där står de om att han e osäker om han ska spela i Löven lr HV 71 lr forsätta spela i NHL fast i Detroit lr Toronto lr så ska han sluta sin karriär
CoolaKoffe:Ja det är väl klart det är. Även Leksand låg rätt högt upp på listan att få Dahléns namnteckning,om han flyttade hem dvs. Dahlén själv säger att han inte hört så mycket.
Timrå verkar vara närmast Dahlén i alla fall enligt dom själv. Tyvärr.... Han har själv sagt att det inte blir Allsvenskan. Så då är ju Björklövens intresse borta.
*phu* Skönt att Hannula stannar. Nu känns truppen med ens lite bättre igen..
Intressant med en tysk målvakt i J20...ja, det är ju inte klart än, men ändå! Fast det bör väl betyda att norrmannen Per Marius Olsen (som tidigare provspelade för J20) inte platsade...eller?!
Egentligen en helt omöjlig fråga att svara på.
Det finns väl många som skulle sätta Lahtinen på förstaplatsen tack vare SM-gulden.
Men frågan är ju om inte vilken coach som helst hade klarat av att sopa hem gulden med de trupperna vi hade -92 & -94...
Jag vet inte själv vem jag skulle sätta som bästa coach.
Till största delen så är det ju ändå vilken trupp han har att leka med som är det avgörande för framgången.
Det enda jag kan säga är att Wikegård definitivt varit den trevligaste coachen...åtminstone gentemot oss supportrar.
Enligt ryktena så var ju Wikegård inte speciellt populär bland spelarna.