Viktig match ikväll, tror det kan vara en väldigt avgörande match för oss. Om MIF förlorar ikväll så är det nog rätt kört, tror inte vi vinner 3 matcher i rad mot HV71. Tippar på att MIF vinner efter sudden med 4-3.
Håller med dig miffo. Fast själv vågar jag inte tippa av olika anledningar :) när jag tippar så brukar det jämt bli fel. typ det andra laget vinner osv. Så man kanske skulle ta o tippa att hv71 vinner för då enligt min vanliga tippar skill, så borde mif vinna :) Men jag tippar inget. :)
Radiosporten brukar ju aldrig sända från MIFs matcher eller så är det bara så man känner. Dessutom avbryter dom för nyheter och det där löjliga sportpratet på söndagar :-)
Frågan e hur man ska tänka nu. vara grymt positiv eller ganske vara lite negativ o bara tänka, vi leder juh bara med 1-0... :) Miffo du brukar vara negativ, så du får ta det första steget så kanske jag hänger på :)
Helt klart bättre att leda med 1-0 än ligga under. Med 4 hela femmor borde man orka genomföra hela matchen på ett bra sätt. Låsa fast snållänningarna i deras egen zon är framgångskonceptet!
Men som ni vet det är ju tröttsamt att vara bra om man inte får utdelning, och det är just det vi ska förhindra att hv får. Då blir de tillsist griniga som små pojkar och vi kontrar in 2:an. Låter vackert eller hur, och med två måls ledning så förlorar vi inte... Dock my nervöst.
skönt det skulle vara för Hadelöv ifall han fick hålla nollan idag. fast alldeles för tidigt o börja prata om det nu. Men han e värd o få hålla nollan 1gång iallfall denna säsong.
Miffo. mjo, men jag försöker vänja mig med att inte tro på sånt där. Om jag gör si o så, så kanske det inträffar. ne ne, sånt e jag inte mkt för.. jag försöker iallfall. :)
Hade det varit samma domare som dömmer Djurgården-Frölunda hade det bara blivit 5min
Fråga Nisse Ekman som avsiktligt mosar Henrik Lundqvist IGEN och får bara 5min... och Djurgårdsfansen förstod inte varför Ekman blev utvisad...
Hade gärna sett Ekman mosa målvakter i NHL så som han gjort med Lundqvist i kvartsfinalerna.. hade nog inte varit mycket var av "fjollan" Ekman då..
Fast det som Norgren gjorde mot Hv backen hör inte hemma i en hockeyrink... så jäkla usch är allt jag kan säga om det.. får man inte avstängning för att försökt slå av handleden på en motståndare får man det aldrig!
5 minuters powerplay för HV71 tack vare Norgren som säkert gjorde något förbannat onödigt. Ganska dåligt av MIF att släppa in 2 mål på 5 skott också, men det kan ha varit bra anfall. Dessutom får HV71 börja med 5-3 i 2 minuter, känns ganska kört nu men om MIF klarar detta så kan det styrka laget men det ser illa ut :-(
Mif är förövrigt näst justast i hela Elitserien i år med 11,7 minuter per match i utvisningsbåset. HV är snällast med 11,17 minuter. Fulaste lag är AIK med 18,48 minuter per match. Det gick bättre förr när Mif alltid var överlägset fulast.
Lusth och Svehla hade väl ensamma 11,7 minuter per match! ;)