Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Intressant omgång

Intressant omgång
Alltså jag kan inte undgå att uppmärksamma årets värvning. Jag talar självklart om Färjestads nye spelare Hannes Hyvonen. På 8 matcher har han gjort 10 mål, och han verkar bara fortsätta ånga på. Och enligt FBK som värvade honom mest för att han var stor och verkade vara en bra spelare. Men inte hade en aning om att han var en sådan målspottare. Varför kan inte MIF hitta en sådan spelare, en spelare som bara kommer in och dominerar.

Sen så undrar jag vad som tagit åt Frölundas målvakt Norrena. Han fick 5+20 för brottsrubriceringen Kick, alltså man sparkar en spelare. Jag hoppas att ingen blev skadad.

Och i MIF:s match utgår Robert Borgqvist efter endast 15,36 i första. Hoppas att det inte är något allvarligt med honom. Kul att se Hadelöv i målet igen, kanske får en tändning av att bli petad. Inte för att det spelar någon större betydelse just nu. Men jag tror att han uppskattar om han avslutar säsongen på ett bra sätt. Detta kan ju betyda att vi har två mycket bra målvakter nästa säsong ;-) .

Som det ser ut just nu, har MIF fixat nytt elitseriekontrakt då Brynäs ligger just nu under med 5-2 mot Luleå. Matchen är förvisso inte slut än, men om detta står sig är kommande matcher ointressanta i placeringssyfte. Men det vore iallafall kul om MIF avslutade säsongen med flaggan i topp genom att vinna alla kommande matcher och därefter samla kraft för nästa säsong. Och då ska vi definitvt vara med och slåss om guldet ;-) . MIF mot SM-Guld.

Sv: Intressant omgång
dansken99:Men Hadde ska kanske byta klubb

CoolaKoffe: Vad bygger du det påståendet på? MIF mot SM-Guld.

CoolaKoffe: Var har du hört att Hadelöv kanske ska byta klubb? Tycker det vore otroligt dumt om MIF organisationene gjorde sig av med Hadelöv. Ok, han har inte spelat på topp på slutet, men utan honom skulle vi legat mycket sämre till då han räddat många matcher åt oss. Så i mitt tycke vore det dumt att låta honom gå. Fast det vore ju såfall inte första gången MIF organisationen gör ett felaktigt val ;-) . Men det vore kul att veta vart du hört det. MIF mot SM-Guld.

« · 219730