Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

J20 ordentligt pågång

J20 ordentligt pågång
Vinst med 6-1 idag. Såg tyvärr nästan bara tredje perioden och den var inget att se, (0-0)...Björklöven imorron, rekommenderar att sticka dit. Det är jävligt bra hockey! Isstadion 14.00

Sv: J20 ordentligt pågång
Jag såg hela matchen och de 2 första perioderna var helt klart underhållande. Det vackraste målet gjordes av Franz vilket ledde till 6-1 (MIF en man mindre). Han fintade bort en hel hög lulespelare och framför målet gjorde han inget misstag. Fick ned målvakten på höger sida, men pucken gled in på motsatt sida. Alla spelare gjorde en bra insats, men jag vill nog påstå att andra formationen med nr 19 Svensson, 6 Valdix samt 51 Keller var mest heta. Även nr 67 Janos Vas samt Franz utmärkte sig i det offensiva arbetet. Bland backarna tyckte jag nog att nr 23 Blomqvist samt nr 12 Olsson var extra duktiga.

Det ska tilläggas att Luleå hade en del chanser att göra mål, bland annat ett stolpskott i mitten av 1:a. Det dröjde istället till 17 minuter in i 2:a innan de lyckades näta, men då hade MIF redan gjort 5 mål. Det var annars en period med MASSOR av utvisningar. MIF var bättre på det mesta, framförallt på att rensa framför mål så att returerna inte gick till någon lulespelare. Synd bara att Niklas Holm inte fick hålla nollan efter en mycket bra insats. Det borde faktiskt varit något mål mer för LHF, men så blev det inte….

Sv: J20 ordentligt pågång
måtte dreamteam vara över snart så man kan koncentrera sig på att få mif att börja vinna

« · 34785