Gone: "Att det finns idioter som är så hemmablinda att de inte förstår "
Den kommentaren var ju mogen, och den måste ju kommit från en väldigt kunnig person, eller ?
Hur fan vet du vad JAG tycker och tänker? Jag har hela tiden sagt att MIF kommer 5-6 i tabellen och det kommer räcka till SM-Guld. Jag har inte ens tänkt tanken på att MIF tjänar på att dif losar poäng, för det gör vi inte, vi kommer inte ta igen det försprånget dif hade endå, jag sa inget om det, så hemmablind, det får du nog ta och ta tillbaka lille du.
Du får gärna försvara dig, men fan inte vräka ur dig saker som att andra är idioter och att de inte förstår sig på saker, vem har gjort dig till den allsmäktige hockeyexperten ?
Men jag pallar inte ens säga nått mer, det är bara patetiskt att folk inte kan hålla sig till sakerna det handlar om, utan istället vräker ur sig mindre inteligenta (jag förklarar det långa ordet för dig här inteligent = smart) kommentarer.
Jag tycker också att det är fel att dra av poäng, men jag är helt 100 på att om det vore nått annat lag då hade de dragit av poäng. Men men, vi får väl bara vänta och se nått lag kommer väl vara lika olydiga i framtiden.
O en sista sak, sluta kalla det för slarv, de följde inte regelboken, lika lite som man förljer regelboken om man har en hög klubba på isen, det är slarvigt men likförbaskat ett regelbrott...
slarv och fusk är samma sak i detta fallet. dem slarvade med kontrolleringen av spelarna och fuskade därmed också. Då vet man det: MIF kan värva en stjärnfemma med icke EU-spelare och sedan bara få böter...*ironi*
9 matchers fusk = 200.000 18 = 400.000 27 = 600.000 36 = 800.000 45 = 1.000.000 notera att böterna är baserade på en fuskspelare.. i ditt fall så ska det vara två fuskspelare...då blir böterna på 2mille..
dvs drygt 1mille i böter för att fuska med icke eu-spelare under 45matcher :) Det blir en böteslapp på lite mer än 20.000kr per match.
Djurgårn fick alltså inget straff för fusket, För i samma stund som Dif får en avgörande match hemma så drar dom in ca 2 milj alltså en vinst med 1.8 milj för att fuska.(dom kommer nu sämst 4a och får fördel av hemmais om det behövs). Varför tar dom bara inte Difs 10p och sen är det bra, Utan att dela ut poäng till dom andra lagen?.Eller försökte dom rädda Aik med lite extra poäng?.
Nuppen: Du klippte lite i citatet du tog från mig, det är inte snyggt. Hade hela fått stå med hade du sett att det jag tycker är helt ofattbart är att folk, du?, tycker att det är skandal att DIF får tillbaka poängen för att man inte ska få vara taskig mot storstadslaget DIF. Så var inte fallet nämligen. Ang. vad du tycker och tänker så vet jag bara det i egenskap av att jag läst dina inlägg här. Hockeyexpert har jag gjort mig till själv, genom att följa serier och enskilda lag och spelare i cirkus 20 år. Den som utnämnt mig till expert här är väl förmodligen ett automatiserat system eller Marcus himself. Ser du ingen skillnad mellan slarv och fusk så finns det nog ingen annan utväg än att du vidareutbildar dig lite. Det är en stor skillnad som grundar sig i uppsåtstanken. Båda fallen är straffbara men det är dock fortfarande en gigantisk skillnad mellan termerna. Vill du att jag ska förklara begreppen närmare är du välkommen att slänga iväg ett mess, jag har tid för dig.
PS. Folk som stavar fel på ordet intelligent hör till de roligaste. Speciellt när de är så näsvisa som du. ;) För övrigt behöver inte intelligent vara liktydigt med smart fast många ser det så. Det är ett brett begrepp. Se länken.
ojsan, MIF hade för många spelare på banan när vi gjorde mål. Ahh, Bäckman slarvade bara i båset så dem får lite böter efter matchen och målet skall naturlligtvis räknas...
Jag får kommenteran från två personer att jag anklagat dif för FUSK, det har jag inte.
Men de har inte följt regelboken, sen vad det beror på kvittar väl, de kan ha slarvat, de kan ha vetet om det men trott att de skulle komma undan med det (som de också gjorde, patatiskt hockeyförbundet) ...
Varken ni eller jag vet om det var slarv eller medvetet, så lägg ner nu, det lutar åt slarv, men vet man inget till 100% ska man inte uttala sig.
Sen ordet "Inteligent" får jag väl skylla på att jag har gått på Lindängeskolan i Malmö, det är inte direkt stans bästa ;)
ha det gött alla, men jag står fast vid allt jag sagt, och ska ni svara på mina inlägg kan nu ju hålla er till det jag säger och inte ta med egna ord som jag aldrig sagt...
Oj jag glömde skriva en sak, tycker ni inte det är slarv om en spelare råkar ha en hög klubba under en match, man ser klar och tydligt att han inte gör det med vilje men han åker ut (för så står det i regelboken).
Men ni kanske istället vill att han får böta en 5 krona så blir väl alla glada ?
*fattar inte hur man kan se det som ett straff när Dif tjänar 1.6 mille på något, men men det är väl bara dumma jag som inte fattar något*
Klart att det är ett straff om man tjänar 1,6 mille om man kunde ha tjänat 1,8. Sen har jag iofs svårt att se historien som sådan att DIF verkligen tjänade 1.6 mille på att ha Jiro i båset men det kan man ju tycka om man vill. Men men, beslutet är klubbat och kommer förhoppningsvis inte ändras något mer, jag tror att de allra flesta tycker att det blev en bra lösning trots allt. En hög klubba som hamnar där av slarv bestraffas enligt regelverket, ibland 2 min och ibland 2+2. Mer sällan med böter och det tycker i alla fall jag är helt korrekt.
"Att det finns idioter som är så hemmablinda att de inte förstår "
Den kommentaren var ju mogen, och den måste ju kommit från en väldigt kunnig person, eller ?
Hur fan vet du vad JAG tycker och tänker? Jag har hela tiden sagt att MIF kommer 5-6 i tabellen och det kommer räcka till SM-Guld. Jag har inte ens tänkt tanken på att MIF tjänar på att dif losar poäng, för det gör vi inte, vi kommer inte ta igen det försprånget dif hade endå, jag sa inget om det, så hemmablind, det får du nog ta och ta tillbaka lille du.
Du får gärna försvara dig, men fan inte vräka ur dig saker som att andra är idioter och att de inte förstår sig på saker, vem har gjort dig till den allsmäktige hockeyexperten ?
Men jag pallar inte ens säga nått mer, det är bara patetiskt att folk inte kan hålla sig till sakerna det handlar om, utan istället vräker ur sig mindre inteligenta (jag förklarar det långa ordet för dig här inteligent = smart) kommentarer.
Jag tycker också att det är fel att dra av poäng, men jag är helt 100 på att om det vore nått annat lag då hade de dragit av poäng. Men men, vi får väl bara vänta och se nått lag kommer väl vara lika olydiga i framtiden.
O en sista sak, sluta kalla det för slarv, de följde inte regelboken, lika lite som man förljer regelboken om man har en hög klubba på isen, det är slarvigt men likförbaskat ett regelbrott...