Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Någon mer än jag..?

« · 281777 Till forumet


Sv: Någon mer än jag..?
CoolaKoffe: Och han är gratis då tror du?? finns många bra spelare som står utan kontrakt, men dom kostar en hel del" och MIF"s ekonomi är nog inte att skryta med som förr i tiden , eller lättare sagt percys pengar.

Letar man i Allsvenskan - Danmark så kan man inte ha mycket pengar att röra sig med.

jag sa inför förra säsongen att det kommer bli tufft för laget att hålla sig kvar i Elitserien, självklart fick man skit för det då.

Vad kan man förvänta sig i år då??.

Tror Lillis/ Lusth att man kan få ihop ett vinnande lag bättre en vad Bäckis/ Gunnar gjorde under sin tid i föreningen, jag tror att det blir lite bättre, men inte med många procent.

Man kan inte skylla Bäckman för den dåliga säsongen bara för att han inte lät juniorerna få mera tid, eller lät dom spela.

Herre gud !! jag tycker MIF"s hela plan inför denna säsongen är ett stort skämt, jag menar, man vill sattsa på juniorer, få ihop ett bra lag av egna tallanger och unga spelare, men vem ska stödja dom då?

Toivo?: som nästan går skadad gämt.
Mattson: Som har en talang som aldrig tycks vilja blomma ut.
Jussi?: Som själv har burit hela laget på sina axlar enda sen han kom till MIF..
Staal?: Kanske inte ens spelar med MIF nästa säsong..
Hannula: Som så gott som drar till NHL så fort han får läge.


Man kan inte bara kasta in 5 juniorer i ett Elitserie lag och hoppas på det bästa, det är precis som att köpa en triss lott, säsongen som väntar kommer att bli en Nit-lott igen för MIF!.

Man börjar faktist och undra vart föreningen är på väg.

Efter säsongen är över och MIF ännu inte lyckas " Ja då kommer nog dom flesta lämna det sjunkande skeppet. Jussi drar, likaså Lillis mfl...

Medans MIF slår i underläge med dålig ekonomi, och en halv taskig trupp så pratar Percy om en arena större en globen för närmare 800 miljoner kronor om inte mer.

Vore det inte klokt att investera lite av dom pengarna till framtidens MIF som ska spela där, eller tror man att man kan spara pengar och låta juniorer spela av dom återstående åren som väntar innan arenan står klar...

Då kan man lika bra ha fri-åkning i isstadion och värva spelare för små slantar.. *suck* Tänk vad pengar man skulle spara då.
Kommentera

Sv: Någon mer än jag..?
Förra året va d nära att vi värvade Joni Lius har han kontrakt fortfarande me TPS??

fö ISF kunde vi värva han
Kommentera

Sv: Någon mer än jag..?
anders: Våra backar räcker mycket bra i Elitserien, de var exempelvis ljusår bättre än backarna i både LHC och BIF ifjol. Däremot behöver vi fler Petri Liimatainen för att vi ska komma högre upp i tabellen. Ett annat problem är säkert också att vissa i laget förväntar sig att andra i laget ska avgöra (ungefär som i Tre Kronor). Fler måste ta för sig och inte vara så förbannat fega. Men visst finns det flera backar i laget som kunde varit bättre, men inte till samma pris dessvärre.

"Förr om åren gick jag o fantiserade o "trodde" stenhårt på Mif år efter år. Men till slut fick jag väl upp ögonen och såg att det inte gick att gå och drömma hela tiden!" - När är förr om åren? Jag menar går vi tillbaka till 98/99 hade vi bland de bästa backarna i hela Elitserien vilket inte hjälpte speciellt mycket... Då kunde man verkligen satt upp förväntningar, nu är laget byggt med en helt annan budget och man kan inte heller ha så höga förväntningar längre och ska inte ha det heller.
Kommentera

Sv: Någon mer än jag..?
Asså alla kom igen nu ni gnäller om nyförvärven d e lyckade nyförvärv

Jimmie Svensson ersätter Henke

å du hade rätt Magnus Österby ersätter Fjuss

Om vi vill ersätta Thuresson så måste vi värva Sundis


så ja vill inte höra ett gnäll till om misslyckade nyförvärv vi har värvat bra
Kommentera

Sv: Någon mer än jag..?
Magnus: Men varför är både du o många med dig så grymt säkra på slutspel även med det här laget. Kan det inte vara så att våra backar helt enkelt inte är tillräckligt bra för elitserien. Det kan ju vara så också eller???

Förr om åren gick jag o fantiserade o "trodde" stenhårt på Mif år efter år. Men till slut fick jag väl upp ögonen och såg att det inte gick att gå och drömma hela tiden!
Kommentera

Sv: Någon mer än jag..?
anders: Pissgäng vill jag inte hålla med om. Vi är ju långt ifrån guldkandidat men det var ett tag sedan vå hade ett lag med den kapaciteten. Förlorar vi Staal och Hannula ser det riktigt vattningt ut, förlorar vi en av dem ser det sådär ut men får vi behålla båda ser det åtminstone inte sämre ut än i fjol. Knappast bättre men samma nivå åtminstone. Det stora problemet som jag ser det är att vi satsar för lite på spelare från Allsvenskan, det verkar som vi bara värvar ex.Miffare eller plockar upp juniorer. Allsvenska spelare göre sig ej besvär, vilket är dumt om man vill spara pengar. Öseterby är ett välkommet undantag, han är långt ifrån någon stjärna men motsvarar ungeför Andreas Lilja.

Spelande backar är behövligt även om vi har ett par. Liimatainen klarast lysande stjärna givetvis (landslagsmässig) men sen är det mycket grovarbetare. Slipper vi skador (vilket man aldrig gör) blir det slutspel givetvis men i verkligheten (där man alltid får skador) får vi nog räkna med att slåss som 7-11 plats även i år. Just nu ser åtminstone Brynäs och Timrå väldigt, väldigt bleka ut. Det är ju även tydligt att SSK:s börs verkar ha sinat. LHC:s nya satsning kan antingen ge dem slutspel, om än precis, eller ännu en rejäl flopp. Mif:s enda förlust (hittills) som är jobbig är Thuresson. Staal är en kanonvärvning (om han stannar och får vara hel). Varken Hasselblad, Öhman eller Malmström är svåra att ersätta. Österby ersätter Hasselblad. Malmström tillförde inget i fjol och kan knappt räknas som förlust faktiskt.

Nja, det ser blekt ut som vanligt på senare år men å andra sidan ser många konkurrenter om möjligt ännu blekare ut än i fjol också. Vi får se hur truppen ser ut i augusti, det går inte att sia ännu.
Kommentera

Sv: Någon mer än jag..?
anders:vi har 2-3 backar som kan lira hockey..
Kommentera

Sv: Någon mer än jag..?
Nä, försvaret ser inte bra ut, som vanligt. Men det finns väl en stor bunt med fans här som ändå ser backarna som helt suveräna. Tänk om fler kunde vakna upp lite och se vilket pissgäng Mif egentligen har???
Kommentera

Någon mer än jag..?
...som är allvarligt oroad för kommande säsong? Jag tycker truppen är klenare än någonsin. Vart är vi på väg? Skall en handfull oprövade juniorer säkra slutspelet? Är målvaktsfrågan löst egentligen? När ska vi få se spelande backar ala Hävelid/Tornberg?

Jag är inte särskilt optimistisk...
Kommentera

« · 281777