Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

Sv: Nubben tipskungen =)
Ja e inte säkert me beslutet Hadelöv e bättre å när nån skjuter ett hårt skott då tappar Robban pucken d gör inte Hadelöv

CoolaKoffe:
Det är inte tränarna som avgör vad som sker ute på isen. Det är trots allt upp till spelarna i slutändan.

Och analysera händelserna som du gör hjälper inte speciellt mycket. Man får gå mer på djupet och sätta sig in i varje händelse för att förstå varför det har gått si och så osv...

CoolaKoffe: Där har du länken till artikeln

CoolaKoffe: Swehockey, dagens matcher, LHC-MIF, live, line ups

Redhawkmatte:Okejj Okejj men ja säger dah lycka te Robban

nek97raj:¨ja såg d nuh fö 5 minuter sen

CoolaKoffe:
Swehockey.se...

...ja, Borgqvist släppte in 6 mål mot Timrå men Hadelöv släppte ju in 6 mål mot Djurgården i tisdags så jag förstår inte riktigt var du vill komma?!

Junior:Men den artikeln har ja redan läst

Redhawkmatte:Att HAdelöv spelar bäättre än Borgan... han va bra då men han har spelat i DIV 1 så länge så han e inte van å spela mot elit lag kanske han tål å möta AS lag

CoolaKoffe:
Hadelöv förtjänar inte att stå i kväll. Inte efter hans insats i tisdags. Det ska vara konkurrens i truppen på alla positioner - så även på målvaktssidan.

Det känns samtidigt inte riktigt rätt att jämföra Hadelöv med Borgqvist. Hadelöv har varit med ett bra tag på ES-nivå - Borgqvist plockades från Pantern i div. 1 i somras. Det är klart att Hadelöv är bättre - det vore ju skandal annars!

Redhawkmatte:Oki men ja skulle vilja se.. Hirsch

CoolaKoffe:
Ja, jag är på det klara - byt ut de spelare som inte gör sitt jobb. Nu kan man inte försvara någon i laget längre. Jag hoppas på att Andreas Hadelöv inte får förlängt kontrakt - han behöver en nytändning och Malmö behöver någon mer lovande målvakt. Till exempel Peter Hirsch från MoDo!

Läste för övrigt i Sydsvenskan idag att Marcus Thuresson har tackat nej till Malmös bud. Det lutar åt att vi inte får se honom i Malmö-tröjan efter denna säsongen. SKÖNT, säger jag i alla fall!

Redhawkmatte:SKÖNT!!! du skämtar han e grymt bra

Redhawkmatte:
Thuresson är en av de som jag helt klart vill se i MIF nästa säsong.

CoolaKoffe:
Om man är grymt bra leder man elitseriens poängliga...

Vad är han förresten grymt bra med? Visst han har producerat en hel del poäng men Thures utvecklingskurva pekar nedåt. Gamla meriter håller inte längre - ut med det gamla, in med det nya!

ignoreland:Håller me dejj håll koll mellan MODO-ssk Orsak.Hirsch står ikväll

Redhawkmatte: håller med, Thuresson har hängt kvar för länge nu, det behövs friska fläktar i MIF.

Redhawkmatte:Han kanske va trög i början men nu e han igång

Redhawkmatte: håller med, Thuresson har hängt kvar för länge nu, det behövs friska fläktar i MIF.

Redhawkmatte:Han kanske va trög i början men nu e han igång

CoolaKoffe:Schysst Utvisning!!!

CoolaKoffe:YES!!! MODO gjorde mål!!! Hata Telge

Utvisning fö LHC MÅL nu??

Wl en utvisning MÅL fö LHC!!!

nek97raj: Vad menar du med att fylla ut? Tycker inte att juniorer utvecklas ett dugg på bänken, då är det bättre att låna ut dem för där får de spela.

Finns bara en sak som gäller, ta MINST lika många poäng som BIF...

idag gör vi detta genom att ta hela 3 poäng, FBK är i form men nu är det så enkelt att vi har mer vilja för dagen, den här matchen ska bara vinnas.

4-2 blir det.

Se nu till o ta er till isstadion och stöd grabbarna...

Det var minst sagt länge sen vi körde med våran lilla "tips-tråd" här inne. Tycker det är dags nu igen.

Ikväll blir det vinst, känns bara som om det lossnar för vissa ikväll. O Nurminen kommer säkert spika igen.

Tipset lyder:
4-1 till vårat kära lag.

(Har själv varit inne o satt en 500:ing på att det ska bli vinst ikväll. Ger 1450:-)

Nubben:

Ska faktiskt hålla tummen för dig ikväll. Vore gott om ni kunde sätta seriens mest överskattade lag på plats;)

Danne_l:

Malmö möter inte HV idag, de möter MODO.

Danne_l: mmm visst vore det =)

Poffa:

Fin kontring, synd du tappade pucken på blå bara.

Poffa: Jag är väl medveten om det :P

Men efter så många hedersamma förluster måste det vända...

Danne_l:

Det gör faktiskt inget, det blir inga baklängesmål ändå.

Poffa: Beror väl på :P

Om det sä Salo som vaktar kassen är varje skott en risk...

Nubben: där har du en poäng, miffarna borde lobbskjuta mycket från mittzonen, då kan det gå vägen :-)

nek97raj: Hoppas att ni bara skjuter sådana skott hela matchen.

NuMo: Asso Salo i all ära, han är en ok målis fortfarande. Men han har sett sina bästa dagar.

Jag bara hoppas att han inte blir en avgörande faktor ikväll. Varken gör en kanonmatch, eller tabbar sig.
Jag vill se en bra match, där bästa laget vinner. Inte varit så varje match här nere i år. Ofta Malmö som trycker på o spelar bra, men släpper till nån kontring och vips så har man uppförsbacke.

Nubben: Ni vinner nog lätt. Vi är i en svacka.

Jag tror grabbarn vill visa att dom kan spela riktigt bra hockey.
Tack vare det så vinner vi med 3-1 i kväll på ren villja.

NuMo: O vad är vi i då??? =)

Inte en vinst på 9 matcher, så vem är i en svacka ?

Nubben: Allting är relativt. Vi är i början av vår svacka, ni är i slutet. Det blir spännande.

NuMo: Ligger något i vad du säger.

Jag hoppas svackan är slut för oss nu, ni kan få slut på er nästa omgång ;)

Glöm inte att vi är överlägsna mästare i uddamålsförluster. Tror inget annat lag ens når upp till våra vader på den punkten i år. Enligt statistiekn skall Salo släppa in 0,47 mål mer än Nurminen! Ska vi fortsätta med att ta målvaktsstatistiken för lag vinner vi med 2,69-2,22 :D

Magnus: Tror fortfarande på 4-1, trots din väldigt innehållsrika statistik ;)

Men om Kinding kör med Hammar - McLEan - Matthiasson som förste line vettefan hur det ska sluta. Isf måste Hannula & Melin göra allt framåt känns det som.

Nubben: McLean måste gråta sig till sömns varje natt. Han sliter och spelar klokt men ingen av hans yttrar kan göra mål. Hoppas Park är tillbaka...

Magnus: Precis.

Men man vill samtidigt inte riktigt splittar på Nielsen- Hannula o Melin.
Men Hannula - McLean - Melin hade varit en grymmt bra line.

Men när Park är tillbaka hoppas jag att han ändrar om lite.

Hannula - McLean - Park
Melin - Wahlberg - Matthiasson
Staal - Nielsen - Söderberg

Sen kan man ha Hammar, Hummlan o de övriga få slåss om väldigt lite istid i 4:e line. Tycker enbart man ska släppa in dem på isen direkt efter PP/BP när man behöver vila de övriga o komma rätt i bytena.

Nubben: Park är med idag, tack gode gud. Norgren är bänkad, tack gode gud. Hammarström på bänken, TACK GODE GUD!

1. NURMINEN, Pasi
35. NILSTORP, Cristopher

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 22. PETRASEK, David 55. ANDERSSON, Peter
82. MATTHIASSON, Markus 23. WAHLBERG, Mikael 19. STAAL, Kim

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 33. LUOMA, Mikko 44. NIINIMAA, Janne
51. HANNULA, Mika 16. NIELSEN, Frans 9. MELIN, Björn

3rd Line 7. KANGASNIEMI, Miska 2. LINDMAN, Martin
11. HAMMAR, Jan 53. MCLEAN, Brett 81. PARK, Richard

4th Line 45. NORGREN, Johan
20. PAULSSON, Marcus 71. HAMMARSTRÖM, Peter 27. SÖDERBERG, Carl

Magnus: Tycker fortfarande det är tragiskt att Hammar får spela med NHL-killarna.

Hammar är en ES-spelare av mycket låg klass, han har inget i en line med två NHL-killar att göra. Men men, jag hoppas att det funkar ikväll. Mycket som hänger på de två kommande matcherna som sagt.

Man får ju snart köra, lär ju bli lite fler bilar idag =)

Nubben: Hammar är som han är, han är inte någon målskytt men han gör sitt jobb utan att gnälla. Hade precis som du hellre sett någon mer målpotent herre på den positionen men urvalet är begränsat. Söderberg? Även han är främst en framspelare.

Magnus: Söderberg vore en perfekt kille att slänga in där. Han är fortfarande "lärling", han utvecklas nått enoemt för varje vecka som går tycker jag. Han lär sig desto mer hockey i den omgivningen än av att sitta o frysa på bänken.

Hammar har fått sina chanser, tycker det är på tiden att man vågar sätta ihop klassspelare med talanger. Det har funkat förr.

Men nog om Hammar. Han kämpar på, och visst han gör "sitt jobb".

« · 214636 · »