CoolaKoffe: Det är inte tränarna som avgör vad som sker ute på isen. Det är trots allt upp till spelarna i slutändan.
Och analysera händelserna som du gör hjälper inte speciellt mycket. Man får gå mer på djupet och sätta sig in i varje händelse för att förstå varför det har gått si och så osv...
Redhawkmatte:Att HAdelöv spelar bäättre än Borgan... han va bra då men han har spelat i DIV 1 så länge så han e inte van å spela mot elit lag kanske han tål å möta AS lag
CoolaKoffe: Hadelöv förtjänar inte att stå i kväll. Inte efter hans insats i tisdags. Det ska vara konkurrens i truppen på alla positioner - så även på målvaktssidan.
Det känns samtidigt inte riktigt rätt att jämföra Hadelöv med Borgqvist. Hadelöv har varit med ett bra tag på ES-nivå - Borgqvist plockades från Pantern i div. 1 i somras. Det är klart att Hadelöv är bättre - det vore ju skandal annars!
CoolaKoffe: Ja, jag är på det klara - byt ut de spelare som inte gör sitt jobb. Nu kan man inte försvara någon i laget längre. Jag hoppas på att Andreas Hadelöv inte får förlängt kontrakt - han behöver en nytändning och Malmö behöver någon mer lovande målvakt. Till exempel Peter Hirsch från MoDo!
Läste för övrigt i Sydsvenskan idag att Marcus Thuresson har tackat nej till Malmös bud. Det lutar åt att vi inte får se honom i Malmö-tröjan efter denna säsongen. SKÖNT, säger jag i alla fall!
CoolaKoffe: Om man är grymt bra leder man elitseriens poängliga...
Vad är han förresten grymt bra med? Visst han har producerat en hel del poäng men Thures utvecklingskurva pekar nedåt. Gamla meriter håller inte längre - ut med det gamla, in med det nya!
NuMo: Asso Salo i all ära, han är en ok målis fortfarande. Men han har sett sina bästa dagar.
Jag bara hoppas att han inte blir en avgörande faktor ikväll. Varken gör en kanonmatch, eller tabbar sig. Jag vill se en bra match, där bästa laget vinner. Inte varit så varje match här nere i år. Ofta Malmö som trycker på o spelar bra, men släpper till nån kontring och vips så har man uppförsbacke.
Glöm inte att vi är överlägsna mästare i uddamålsförluster. Tror inget annat lag ens når upp till våra vader på den punkten i år. Enligt statistiekn skall Salo släppa in 0,47 mål mer än Nurminen! Ska vi fortsätta med att ta målvaktsstatistiken för lag vinner vi med 2,69-2,22 :D
Magnus: Tror fortfarande på 4-1, trots din väldigt innehållsrika statistik ;)
Men om Kinding kör med Hammar - McLEan - Matthiasson som förste line vettefan hur det ska sluta. Isf måste Hannula & Melin göra allt framåt känns det som.
Sen kan man ha Hammar, Hummlan o de övriga få slåss om väldigt lite istid i 4:e line. Tycker enbart man ska släppa in dem på isen direkt efter PP/BP när man behöver vila de övriga o komma rätt i bytena.
Magnus: Tycker fortfarande det är tragiskt att Hammar får spela med NHL-killarna.
Hammar är en ES-spelare av mycket låg klass, han har inget i en line med två NHL-killar att göra. Men men, jag hoppas att det funkar ikväll. Mycket som hänger på de två kommande matcherna som sagt.
Man får ju snart köra, lär ju bli lite fler bilar idag =)
Nubben: Hammar är som han är, han är inte någon målskytt men han gör sitt jobb utan att gnälla. Hade precis som du hellre sett någon mer målpotent herre på den positionen men urvalet är begränsat. Söderberg? Även han är främst en framspelare.
Magnus: Söderberg vore en perfekt kille att slänga in där. Han är fortfarande "lärling", han utvecklas nått enoemt för varje vecka som går tycker jag. Han lär sig desto mer hockey i den omgivningen än av att sitta o frysa på bänken.
Hammar har fått sina chanser, tycker det är på tiden att man vågar sätta ihop klassspelare med talanger. Det har funkat förr.
Men nog om Hammar. Han kämpar på, och visst han gör "sitt jobb".