Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nyförvärv!!!

549637 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv!!!
Magnus:

Däremot tycker jag att det var synd för hockeyn att Malmö åkte ur. Det behövs att det finns lag över hela Sverige som är med och slåss i högsta serien, så att folks intresse lever kvar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Magnus:

Nope, nu är LIF tillbaka för att stanna. Det både tror och hoppas jag.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Magnus: Kunde inte sagt det bättre själv! =)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
87bth01: Ni lär få användning för det i framtiden igen så behåll ni Återtåget (TM) (C).
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
nek97raj:

Ja det har vi så det är ingen idé ni ens försöker komma tillbaka :P
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
nek97raj: Vi får väl kalla det returresan istället.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nubben: men som det stod i sysvenskan idag så letar dom efter 1 målvakt 2 backar och bara 2-3 forwards, vi behöver fler forwards Nubben!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Vill inte säga allt för mycket nu grabbar...

Men Peter o gubbarna har en del intressanta spelare på G nu.
Inom två veckor lär vi se hur det har gått.
Antingen har vi en stark trupp redan då, eller så har vi jack shit.

Det är iaf så det känns.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Återtåg & återtåg, det uttjatade ordet har väl Leksand copyright på?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
förhoppningsvis kan Juni månad bli en trevlig månad för alla Malmö fans, enligt rykten så ska man bla presentera intressanta namn, men som sagt det har man sagt innan med,
Vad gäller Käkiaho så har jag hört något om att han skulle (enligt Peter Andersson) skriva på efter han har varit på semester. men inget är klart så man ska inte ha för stora förhoppningar förrän klubben har presenterat han som en i familjen :)

Första matchen spelas den 28 september, och då börja återtåget mot elitserien
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
kvasten: "Har man platsat i Djurgården, Timrå och Brynäs, då bör man väl platsa i Allsvenska Mif!"

Ja, om man har för avsikt att stanna i Allsvenskan är han väl ok, inte annars. Men kommer han får han väl visa att han har mer än vad han visade i Brynäs senast.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks:

Ch. Sjögren, en helt ok spelare till allsvenska Mif. Han har rutin, är en retsticka hatad av motståndarlagen och älskad av egna supporters. Dessutom visade han under Timråtiden att han besitter en kvalitet som kåsör, skulle förslagsvis kunna användas för att få fason på Mif´s urusla hemsida.
Har man platsat i Djurgården, Timrå och Brynäs, då bör man väl platsa i Allsvenska Mif!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
det är väl inte den typen av spelare vi behöver, vi behöver poäng maskiner, men tydligen så fattar inte Peter Andersson det
Kommentera


Sv: Nyförvärv!!!
svennis: tack för klargörandet!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
nek97raj: Hans sista dag är idag. Den nye tillträder imorgon.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Jag trodde Krueger hade avslutat sitt jobb som klubbdirektör?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nubben: Jag fick ett mail av Krueger där han sa att, Man kommer värva spännande spelare precis som du sa nu den kommande månaden.

Han nämde osså att Målvakts frågan kommer nog vara löst inom en snar framtid, där sa han osså att Brynäs vill behålla Korhonen..
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
svennis: Percy håller vad han lovar, så mycket kan jag säga ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nubben: Ja då vet de om Percy har hållit sitt löfte, och kan agera därefter.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
När Juni månad är här... Då kommer saker hända ;)

Det är iaf den information som jag har.

Så en vecka eller två in på juni kanske är lagom...
Då trillar det nog inte lite nya namn. Förhoppningsvis!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
svennis: förhoppningsvis
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Trevlig helg på dig själv. Nya tag på måndag,eller hur?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Det kan vara så att Hammar har fått reda på vilka namn som är klara/på G till klubben och då kanske han känner sig att det kan bli tufft att ta en plats i laget.

Men jag tycker Hammar gör rätt, han säger att han inte kan ge 100% och då gör han helt rätt för annars så drabbas laget av att en spelare inte ger 100.....

Nu väntar alla spänt på om Malmö ska presentera några spelare, mitt svar på det NEJ, om ca 2 veckor tror jag det kommer att börja hända saker, och det är just därför jag inte ska bry mig mer, alla rykte är som sagt bara rykte, det är ju inte ens säkert att Mäkiaho skriver på, men som sagt ingen vet någonting, inte ens Peter Andersson och Malmö Redhawks verkar det som men jag hoppas jag har mega fel på det.....

Trevlig helg alla Rödhökar......
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Magnus: Han hade bara ett muntligt avtal och hade inte skrivit på något.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Magnus: det står på malmös hemsida nu han tar en time-out
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
svennis: PÅ Mifs hemsida skrivs bara sådant som är klart. Inga spekulationer på något håll publiceras. Vi kan därför glömma att de skriver spekulationer om eventuella nyförvärv.

Hammar har nyss skrivit på ett nytt kontrakt på 1 år däremot. Förefaller märkligt att de skulle släppa honom direkt då, om de inte har flera bättre spelare på ingång.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Jag gottar mig inte utan bar en realist.Jag kanske är negativ men så är jag många ggr till naturen.

Enligt dagens Kvp så lämnar även Hammar Malmö. Det måste vara något sjukt när även sådana spelare med mif hjärta lämnar. Jag skulle inte förvåna mig att Osten börjar tveka.Då står vi utan tränare också.
Jag hoppas att någon på Mifs kansli läser på denna sidan och gör ett klarläggande på deras hemsida om vad som verkligen händer
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
svennis: och du har ju alltid rätt ju Svennis, du bara snackar massa gojja, det verkar precis som om att du gottar dig att Malmö inte värva....
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Hemskt vad du tjatar. Jag är helt kolugn(vilket jag inte brukar vara).Jag tror att de väntar på Percy´s pengar innan de börjar att agera.Skulle han inte komma med de utlovade pengarna så är jag hel övertygad om att Redhawks kommer att gå i konkurs. Då får någon ta tag i det och börja om div 2.Vi har då stommen i J-20 laget och med en liten spetskompetens så blir det nog endast 1-årig.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nu måste det för fan hända något, så segt har det inte varit sen min gammle mormor går med rullatorn för fan, kom igen nu Malmö lite action.

Om vi ska upp direkt till elitserien måste vi visa framfötter, och sen kan man undra vad fan Peter Andersson håller på med, ända man hör är rykten hit och dit, ge oss svar på tal nu Peter. bjud dom där extra pengarna i månaden smakar det så får det fan kosta vi ska tillbaka så enkelt är det och just nu kan vifan t.o.m åka ut........
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nyström affären......

Läste i en artikel att David Nyström har sagt nej till all utlandshockey, men där står också att, enligt vad hallandsposten skriver så är han inte aktuell för Malmö mer men Nyström vill avakta och se om, Hammers ska satsa om inte vill han till en klubb som satsar och då ligger inte Malmö så bra till just nu med bara ett nyförvärv ......

Fortsättningföljer....
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nubben: ja, för 2 & 1/2 backpar och två kedjor är ju i minsta laget ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Japp, Hummlan var verkligen en stor besvilkelse förra säsongen.

Men nu är det en del på g känns det som. Men nya spelare får vi nog inte förrän efter månadsskiftet. Men man vet ju aldrg ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Skönt att Malmö har löst ut Hammarström, vill att dom gör samma sak med Norgren nu. Sen kan vi börja fylla luckorna.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Raljerande, inte gnällig, nota bene!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Såg David Nyström i Malmö idag, är det så att han kanske är klar vem vet?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
nek97raj: va lite realistik, börja bli lite barnslig nu, gnäll inte på Riihijärvi då han är äldre eller?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
-och varför inte damma av Hasselblad, Sälle, & Timo Blomqvist?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Stefan: nej, tyvärr inte. Nu väntar jag bara på the return of Sandström & Sundström...
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
nek97raj:

oväntat va? :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Recycling, the name of the game...
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Marcus Thuresson på G till Malmö enligt sydsvenskans pappersupplaga idag
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
svennis: Jo jag har fått det intrycket också. Han som det ryktas om Toni Mäkiaho eller vad han heter är ju också en sådan spelartyp. Det är inte riktigt sådana vi behöver uten mer playmakers ala jussi. ÄR jag ute och cyklar ir vad?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
padda88: Vill vi ha "Emil Kåberg"? Nej tack säger jag. På 25 matcher hade han 95 utvisningsminuter.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Vad hade ni tyckt om Sjögren hos oss i allsvenskan då?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
David Nyström är ej klar för spel i Norge det har dementeras idag men det har sagt att han har fått ett bud från en Norsk klubb, så Malmö håll er framme och knyt till er Nyström till oss innan det är försent,,
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Danne_l: Vi har varit nära att få honom tidigare...

Sen kan jag ju säga som så här, får jag samma lön i Malmö (tippat topplag i Allsvenskan) som i ett bottenlag i ES. Då hade jag nog helre valt Malmö.

Det är trots allt ett rätt fint läge o bo här nere i söder ;)
Många uppskattar det.

Men som sagt, tiden lär ju utvisa hur det blir?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
65selander: plus det största är nog att dom vill spela och i ett elitserie lag är han inte garanterad en förste plats utan det är dom i Malmö
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Danne_l: 1:a ligan är inte alltid intressant. Money talks!
Kommentera

549637 · »