Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Otillåtna kuvert?

Otillåtna kuvert?
Det går fortfarande ihärdiga rykten om att Percy Nilsson under 1988 sprang runt i elitlagens ishockeyladorna och delade ut kuvert till olika spelare. Varje kuvert sades innehålla 10 000 kr. Detta skulle enligt ryktet ha skett strax innan svensk hockeys största varvningskampanj presenterats. Nu undrar man naturligtvis hur stor sanningshalt det är i dessa rykten? Men som så ofta förut, "Ingen rök utan eld". Kanske kan Percy själv kommentera dessa rykten?

Sv: Otillåtna kuvert?
Skulle inte tro att d där stämmer du!!

Jag hörde ett rukte om att "Kung Sune" hade lämnat ut kuvert till spelare emd en 20-lapp...

Detta var väl ett försök att efter likan sin store idol, Percy "THA MAN" Nilsson...

Att ni aldrig kan lägga ner allt dumma kommentarer som MIF och Percy. Ni borde skämmas, han har itne gjort något fel. Man kan sprida rykten om allt och alla, skillnaden är att här nere i MALMÖ håller vi oss till sanningen och allt som händer PÅ ISEN.

Ni andra tycks alltid koncentrera er på att smutskasta och försöka förnerda MIF, gör det på isen istället för att komma med befängt dumma kommenterar här tack...

Percy är en bra person som lyckas med så gott som allt han tar sig för, om bara det hade funnits fler personer som han. Han är hård men ÄRLIG...

*hehe den var bra=)!.

Det här snacket om Percy grundar sig enbart i den Svenska kungliga avundsjukan. Man skall aldrig få för sig att man är något. Men jag tycker iallafall att man är något när man börjar med två tomma händer och idag äger ett imperium värt åtskilliga miljarder.
En jobbekompis till mig hatar MIF över allt annat (Brynäsare). En dag frågade jag honom vad det är som gör detta. Jo, -Det är den där jävla Percy, han köper ihop ett hockeylag och sen tror de att de är något.
-Jahadu, sa jag.-Men du kan inte neka till att det finns inte en hockeyförening i hela Sverige som inte skulle vilja han honom involverad i sin klubb med alla sina pengar.
Det fick han hålla med om.

Spelare har bekräftat kuverten med pengar.

Möjligen kan anledningen vara, att klubbarna runt om i Sverige vill åt Percys pengar. För honom själv vill ingen ha. Pengarna kan sedan användas att utveckla den djupa hockeykultur som finns på så många orter, men som så uppenbart saknas i Malmö.

« · 63767