Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

På tal om svikare...

På tal om svikare...
Många tycker att Staal är en svikare, men han är rena ängeln i jämförelse med Micke Renberg. Snacka om att min syn på honom förändrats till det sämre tack vare hans svininga beteende mot Luleå Hockey.

Känner för alla de Luleå fans som älskat och avgudat Micke och nu känner sig trampade på. Hoppas att han tar sitt förnuft tillfånga, annars tycker jag att han kan stanna däröver förevigt.

Sv: På tal om svikare...
Hur kan man tycka att Renberg är en svikare. Finns det verkligen någon lulefantast som trodde att han skulle stanna karriären ut i Luleå. Han är inte ens 30 och då är han inte så jävla dum i huvudet så att han stannar kvar i elitserien när han har mer att ge over there. Och nu så ser vi att han hade mer att ge när han nu gör succé i Maple Leafs. Jag tycker luleåsupportrarna skall vara stolta över honom istället, jag hade varit det iallafall. Han kommer ju att komma hem så småningom och då kommer han ju att spela i Luleå och ingenannanstans!!

Har ingenting att göra med att Renberg stack till leafs utan allt att göra med att Renberg vägrar betala den summa som han och LHF kommit överens om. Att Renberg sen velade hela sommaren och därigenom gjorde det mycket svårare för LHF att skaffa ersättare kan ha en hel del med saken att göra också.

Korrekt Regal, givetvis spelar det ingen roll ATT han stack utan HUR han stack och inte minst hur han vägrar fullfölja kontraktet.

När Espen drog från DIF fick de ett par mille, allt enligt kontraktet. När Micke drog lovade han i media att han skulle göra rätt för sig, det verkar i dagsläget innebära inte ett rött öre.

Stackars Luleå, på alla plan. Renberg vill inte betala. Skattmasen drar dem på 300.000 spänn och Brynäs leder med 5-1 just nu.

Fy fan för Renberg vilken snål j*vel. Han satt LHF i en taskig sits och skiter i det och tänker bara på sig själv...

Soton..

Renberg gör precis som vilken person som helst... finns det ev.kryphål i ett kontrakt så utnyttjar man dem..iaf så försöker man göra det.

Och även om nu Renberg är god för xx antal miljoner kronor så betyder inte det att han vill skänka 5milj kronor till Luleå om han nu får chansen att slippa det. Det hade nog inte du heller velat göra i onödan..

Hade du kunnat slippa skatta till Svenska staten via nått kryphål i kontraktet mellan dig och staten så skulle du nog göra det eller?

Kan tillägga att jag varken tycker att Renberg gör rätt eller fel i detta.

Han är inte mer än en människa som vill ha pengar.. mycket vill alltid ha mer.
Jag själv passar på direkt när det finns möjlighet att tjäna pengar om jag hittar diverse kryphål.. och det lönar sig i plånboken.

Velandet under sommaren, snyftandet i tidningar och tv om att göra rätt för sig ja hela affären Renberg är sjuk och jag förstår de Luleå supporters som inte tål namnet längre.

Förstår även de som fortfarande ser honom som en hjälte på isen, men totalt sett tycker jag han svärtat ner sitt namn ruggigt rejält.

« · 28834