Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Per Bäckman

Per Bäckman
Har studerat Per Bäckman under matcherna när han står i båset. Han har en helt annan tränarstil nu än när han tränade MoDo. Han är lugn och går omkring och pratar med spelarna. Den mannen vet ju hur man gör. Det är väl ingen som tvivlar på det men det jag skulle önska att han skrek lite också som i gamla tider. Som igår med matchen mot HV när man såg MIF-spelarna i mitten av tredje perioden började hänga med huvudet. Jag tror det rent psykologiskt hade varit ett plus om han hade gormat lite då. Inte för att tillföra någon teori utan för att bara visa spelarna lite jävlar anamma, här ser ni en tränare som inte har gett upp matchen än så fan tar er om ni gör det. Det skulle jag önska av Bäckman, att han gapade lite som i gamla tider.

Sv: Per Bäckman
tobbek: Vet du varför en tränare som Sven Göran Ericsson är så bra, jo det berättade Glenn Hyse´n, han har aldrig höjt rösten till sina spelare någon gång, man ska inte behöva skrika som tränare för då är man såååååååååå fel på det.
Spelarna är inte 20 år, dom är äldre och har varit med ett tag så ställa sej och börja skrika tror inte jag hjälper för fem öre.

Sv: Per Bäckman
svintoo:

Där tycker jag faktiskt att du har lite fel. Visst många spelare har varit med länge, men man ska också komma ihåg att många äldre spelar bara för plånboken och inte med hjärtat.
Då kan det behövas att tränaren höjer rösten ordentligt, dessutom lirar man på den nivån ska man kunna tåla att tränaren höjer rösten.
Kan man inte det har man inget där att göra.

« · 132247