Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Poäng mot LHC

Poäng mot LHC
Kan alla som tappat "tron" sluta gnälla iaf. Det är nu laget behöver stöd och lite positiva saker runt omkring sig.

Inget blir bättre av att gnälla o leta fel efter fel.

Laget spelar helt ok, men har inte nått flyt över huvud taget. I dagens täta ES måste man ha lite medgång i matcherna för att det ska lossna.
MIF kommer komma uppåt i tabellen, men inte tack vare supportrar som gnäller...

Sv: Poäng mot LHC
Nubben: Laget är det som jag är minst orolig för just nu och det säger väl en hel del gissar jag. Givetvis stöttar jag alltid Mif, men det gör ont just nu. Jag har svårt att somna på nätterna och förbannar i bland att jag överhuvudtaget började engagera mig i ett lag så pass mycket som jag gör. Men det är för sent att ändra på det och de känslor jag har för Mif. Alltid Mif.

Sv: Poäng mot LHC
Magnus: Jag förstår vad du säger, men ekonomin kommer inte göra så att MIF flyttas ner i systemet.

Företagen, komunen och massa andra kommer inte låta det ske (så länge laget börjar vinna lite).

Klart att om laget håller på o åka ur av egenkraft (de hamnar i kvalserien) då kanske inte det är många som pungar in pengar i klubben vilket jag förstår. Om MIF legat på slutspelsplats hade det inte varit något snack om "ekonomsik kris".

Sportslig framgång är allt som kan "rädda" MIF.

Den framgången ska inledas i eftermiddag, 3 poäng mot LHC hade varit oerhört tungt och viktigt.

mitt tips är: 1-3 efter en jämn match

P.S

ES kanska ska ha 14 lag nästa år, vilket skulle innebära att 4 lag från årets kvalserie skulle vara med i ES nästa år. Låter som en mycket bra idé...

« · 329403