Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Skottstatistiken!!!!

Sv: Skottstatistiken!!!!
Vem skulle ta över och vem skulle få äran att fortsätta få skit för något man inte rår för? Låt Bäckman göra det han är här för, sen måste han få ryta till efter säsongen och se till att vi får några rikitga hockeyspelare i A-laget.

ja, än är loppet kört. all vår kritik är ändå lika befogad fast att det kanske blir poäng...

ja (miffo). om det skall bara värvningar skall det vara ordentliga tillskott till laget. juniorerna ger mer hjärta i laget.

Då blir 3-5 i tom kasse

Enligt radion så leder Djurgården med 3-2 över Linköping

Jussi skönt och tack burra för assisten.4-3

Yess

kung Jussi

Mitt tips är att följande spelare får lämna MIF efter säsongen:

Sandström
Due-Boje
Petrasek
Hammar
Majic
Burra

Härligt Jussi, 4-3!

Linköping leder mot Djurgården, ser ut som att vi kommer tappa mark i tabellen efter denna match. Jag ser det inte positivt att byta ut halva laget, då kommer vi bli som AIK att ingen känner igen spelarna och publiken kommer därmed svika. Om vi inte får några riktigt bra spelare mot dom vi byter finns den risken, och bra spelare är inte lätt att hitta idag när alla sticker till NHL utan att vara färdiga hockey spelare.

Bäckman>> Kasta in handuken nu innan du för MIF ner i Allsvenskan, Fy fan vad dålig du är, trodde faktist att MIF skulle bli enu bättre nu en förra säsongen men det här är bara för mycket.

AVGÅ BÄCKMAN AVGÅ BÄCKMAN

Powerplay nu för MIF.....8.52 kvar att spela.

mål nu ett måste!

Ja (Stefan) de gick vi bet på, vi som alltid tidigare haft starka offensiva backar, snyft. Fast nu är det som det är vi har de vi har. Borde dock kunna spela lite bättre än så här. Jag är optimist, nästan jämt..så tror betämt att det ska gå bra iaf.

Magnertoft stannar
Hammar blir fockad

Mif har gått ner på 2 femmor. Får se om de får till något bra PP denna gång när Jussi blev fälld.

Sandström, slutar
Due-Boje, får inte fortsätta
Petrasek, mjä, kanske

Felet med dagens MIF är att när Bäckis kom till MIF så stod många av spelarna under kontrakt och det är dyrt att sparka spelare.

Törs lova att det är många av dagens spelare som Bäckis gärna bytt ut mot andra....men nu fanns det inga möjligheter för det...men efter denna säsong så går en hel del kontakt ut och förändringar lär nog ske.

T.Sandström
O.Nilsson
N.Holm
J.Lundberg
C. Due-Boje
D.Petrasek
M.Magnertoft
J. Hammar
M.Wahlberg
X.Majic

är de spelare som står utan kontrakt efter säsongen, mitt tips är att många av dem är borta ur laget då...bla Sandström som blir sportchef

Tyvärr blev det mycket nejtack från tilltänkta toppnamn, det är svårt att göra något åt.

Men... I Linköping spelar en härlig lirare med nummer 7, visserligen har han AIK inbrännt i hjärtat men har är så pass professionell att han ger 2000% i varje byte för det lag han spelar för. Vore bra att ha i Mif, men han blev väl inte ens kontaktad.

Är det 4e eller 5e förlusten i rad ?
I såna fall är vi tillbaka där vi var ibörjan av säsongen.

MIF försöker så gått det går. Ännu ingen utdelning. Burra är tillbaka på isen igen.

inget drömläge för Frans att komma in, men det är ändå bra tt han får speltid...

Värvningarna i år är det Lillis som skött, men efter de ekonomiska förutsättningar som Percy satt...

Percy var den som värvade Peter Andersson. Sen missade man nån månad i planering då tränarna (Bäckis/Gunnar) samt ex.tränarna inte blev officiellt anställda/sparkade. Vilket gjorde att man sent kom ut på värvarstråt...sen fick man även en hel del nej tack av spelare bla Nummelin, Peter Nordström mfl.

Ja Stefan där slog du nacken i brädan eller vad det nu heter ;)

Bättre spelare går det definitvit att hitta, till och med i Allsvenskan. :)

Vi har vissa guldkorn som Jussi men det är för mycket medelmåtta över laget, det håller inte till de höga placeringarna. Vilket väl ändå ingen trott på allvar, eller???

MIF skulle satsa på en riktig talangscout. Verkar inte som vi har nån sådan person tyvärr.

Burra är bänkan nu. Franz har tagit hans plats.

Magnus: exakt. och ändå skulle Precy Nilsson bli förvånad om inte Mif går rill Sm-final. all heder åt Percy, men hans hockeykunnande kan ifrågasättas. å andra sidan är det inte han som sköter värvningarna (hoppas jag verkligen)

3. Kim Staal gick till Modo :-(

Han kommer sänka oss nästa match

Miffo om nu Bäckman avgår/blir sparkad vem skulle MIF då anlita?

Mitt råd är att behålla Bäckis och Gunnar bättre tränare går inte att hitta.... men bättre spelare går det :)

Två saker kan vi iaf begära av Mif nu:
1. testa fler j20-spelare
2. se er omkring efter bra värvningar

Ja, vi är sämre...vilket väl är ganska givet med istort sett samma lag som blev förnedrade så till den milda grad av FBK i semin i fjol. Men två härliga skillnader.

1. Vår enda back som kunde köra sönder motståndarna är borta definitivt

2. Alla är ett år äldre vilket i vissa fall verka betyde flera år sämre.

69 kr. Franz gör sitt första byte nu.

Det finns väl knappast någon bättre att få tag på för tillfället dock.

Fan!!! jag glömde att matchen går på comhem. aja, verkar ju inget att se...kostar det 59 kr eller?

Tyvärr, i det första PP i 3:e blev det inte ens ett skott på mål. Burra gjorde inte mycket rätt.

Absolut, stefan! miffo jag orkar inte höra på gnäll om coacher som borde avgå... nu har vi de vi har och dem tror i alla fall jag på, vi måste jobba under de förutsättningar som ges, och så här ser laget ut nu och det finns förmågor inom vårt lag också glöm inte det.

Varför då ?
Bäckman har ju knappast lyft laget, vi är snarare sämre än ifjol.

Sparkar de Bäckman blir jag vansinnig...

Nä vi ska inte ge upp ännu. Powerplay mål direkt och vi är med igen. Men 2-5 och då är det kört skulle jag tro.

Jag tittar på matchen via Com Hem. Den stora skillnaden är de olika lagens agerande i PP. MIF bara duttar runt med pucken utan att skjuta. Det var bara i första PP som de gjorde allt rätt. Luleå leder rättvist än så länge.

Det räcker att MIF gör mål i sitt powerplay direkt i 3:e perioden för att det ska vara match igen... glöm inte det!

Än är inget kört!

MIF verkar behöva ett juluppehåll som det ser ut. Frågan är om Bäckman ska avgå redan då. Kanske Lund och Johansson blir ett bättre team ?

om inte Frans Nielsen får spela blir jag förbannad! som han lekte in 6-1 pucken igår mot LuleåJ20

Luleå brukar ju vanligtvis peppra med skott, tyvärr har de också haft utdelning i denna match. Några slumppuckar hit och dit då kan de ju lätt trilla in. Nu jäklar håll i puck skrället och kriga varje sekund, få henriksson att jobba lite. Vi har ju dock haft värre övertag att hämta in. En period kvar och då förväntar jag mig 120%.

Ja, vi har ju tyvärr ingen Jagr eller Lemiex i laget. närmast är väl Jussi...
men ändå ljusår från dem två spelarna...

Ja Modo är det lag som antagligen är Elitseriens mest stabila, dom förlorar aldrig mer än 2 matcher i rad.

MoDo är inte favoritmotståndet. snacka om kontraster mellan MoDo och Mif...

Sen kan någon berätta för vissa i laget att den där sista passningen funkar om man heter Lemieux och mottagaren Jagr, annars vinner man mer på att skjuta, skjuta, skjuta och sen skjuter man lite till. Att Luleå gjort 4 mål är ju faktiskt helt i sin ordning med tanke på skotten. Att Mif gjort 2 mål på 11 skott betyder väl just att de ska skjuta på allt.

Snart är vi näst sist igen. Undra hur mycket vi kommer loosa mot Modo :-(

ja, dem kann ju börja med att ge dem bästa j20-spelarna chansen...

J20 laget kanske skulle byta plats med vårat Elit lag :-)

« · 34981 · »