Vem skulle ta över och vem skulle få äran att fortsätta få skit för något man inte rår för? Låt Bäckman göra det han är här för, sen måste han få ryta till efter säsongen och se till att vi får några rikitga hockeyspelare i A-laget.
Linköping leder mot Djurgården, ser ut som att vi kommer tappa mark i tabellen efter denna match. Jag ser det inte positivt att byta ut halva laget, då kommer vi bli som AIK att ingen känner igen spelarna och publiken kommer därmed svika. Om vi inte får några riktigt bra spelare mot dom vi byter finns den risken, och bra spelare är inte lätt att hitta idag när alla sticker till NHL utan att vara färdiga hockey spelare.
Bäckman>> Kasta in handuken nu innan du för MIF ner i Allsvenskan, Fy fan vad dålig du är, trodde faktist att MIF skulle bli enu bättre nu en förra säsongen men det här är bara för mycket.
Ja (Stefan) de gick vi bet på, vi som alltid tidigare haft starka offensiva backar, snyft. Fast nu är det som det är vi har de vi har. Borde dock kunna spela lite bättre än så här. Jag är optimist, nästan jämt..så tror betämt att det ska gå bra iaf.
Felet med dagens MIF är att när Bäckis kom till MIF så stod många av spelarna under kontrakt och det är dyrt att sparka spelare.
Törs lova att det är många av dagens spelare som Bäckis gärna bytt ut mot andra....men nu fanns det inga möjligheter för det...men efter denna säsong så går en hel del kontakt ut och förändringar lär nog ske.
T.Sandström O.Nilsson N.Holm J.Lundberg C. Due-Boje D.Petrasek M.Magnertoft J. Hammar M.Wahlberg X.Majic
är de spelare som står utan kontrakt efter säsongen, mitt tips är att många av dem är borta ur laget då...bla Sandström som blir sportchef
Tyvärr blev det mycket nejtack från tilltänkta toppnamn, det är svårt att göra något åt.
Men... I Linköping spelar en härlig lirare med nummer 7, visserligen har han AIK inbrännt i hjärtat men har är så pass professionell att han ger 2000% i varje byte för det lag han spelar för. Vore bra att ha i Mif, men han blev väl inte ens kontaktad.
Värvningarna i år är det Lillis som skött, men efter de ekonomiska förutsättningar som Percy satt...
Percy var den som värvade Peter Andersson. Sen missade man nån månad i planering då tränarna (Bäckis/Gunnar) samt ex.tränarna inte blev officiellt anställda/sparkade. Vilket gjorde att man sent kom ut på värvarstråt...sen fick man även en hel del nej tack av spelare bla Nummelin, Peter Nordström mfl.
Ja Stefan där slog du nacken i brädan eller vad det nu heter ;)
Bättre spelare går det definitvit att hitta, till och med i Allsvenskan. :)
Vi har vissa guldkorn som Jussi men det är för mycket medelmåtta över laget, det håller inte till de höga placeringarna. Vilket väl ändå ingen trott på allvar, eller???
Magnus: exakt. och ändå skulle Precy Nilsson bli förvånad om inte Mif går rill Sm-final. all heder åt Percy, men hans hockeykunnande kan ifrågasättas. å andra sidan är det inte han som sköter värvningarna (hoppas jag verkligen)
Ja, vi är sämre...vilket väl är ganska givet med istort sett samma lag som blev förnedrade så till den milda grad av FBK i semin i fjol. Men två härliga skillnader.
1. Vår enda back som kunde köra sönder motståndarna är borta definitivt
2. Alla är ett år äldre vilket i vissa fall verka betyde flera år sämre.
Absolut, stefan! miffo jag orkar inte höra på gnäll om coacher som borde avgå... nu har vi de vi har och dem tror i alla fall jag på, vi måste jobba under de förutsättningar som ges, och så här ser laget ut nu och det finns förmågor inom vårt lag också glöm inte det.
Jag tittar på matchen via Com Hem. Den stora skillnaden är de olika lagens agerande i PP. MIF bara duttar runt med pucken utan att skjuta. Det var bara i första PP som de gjorde allt rätt. Luleå leder rättvist än så länge.
Luleå brukar ju vanligtvis peppra med skott, tyvärr har de också haft utdelning i denna match. Några slumppuckar hit och dit då kan de ju lätt trilla in. Nu jäklar håll i puck skrället och kriga varje sekund, få henriksson att jobba lite. Vi har ju dock haft värre övertag att hämta in. En period kvar och då förväntar jag mig 120%.
Sen kan någon berätta för vissa i laget att den där sista passningen funkar om man heter Lemieux och mottagaren Jagr, annars vinner man mer på att skjuta, skjuta, skjuta och sen skjuter man lite till. Att Luleå gjort 4 mål är ju faktiskt helt i sin ordning med tanke på skotten. Att Mif gjort 2 mål på 11 skott betyder väl just att de ska skjuta på allt.