Kan en ung defensiv skridskoskicklig back vara ngt för MIF ??
Vet vi behöver en mera offensiv back egentligen, typ ersättare för Tornberg/Johnsson, men när Peter Andersson är frisk och pigg, så är han ganska så offensiv, han var mycket bra den sista tiden innan sin jobbiga skada, och jag hoppas han är tillbaka snart!!
Text från Hockeyligan.se
"Elias Abrahamsson, 24, lämnade Sverige och Almtuna som 16- åring för spel på andra sidan Atlanten. Nu är han hemma igen och söker ny arbetsgivare. -Jag är en stor, defensiv back med bra skridskoåkning, säger Elias Abrahamsson
Flera av Elitserielagen dras med skador, många med manfall på backsidan. Sportansvariga åker på värvarresor till Finland för att hitta bra spelare som har möjlighet att komma loss från sina klubbar.
Då dyker en svensk back upp från proffsspel ”over there”: Elias Abrahamsson, 24.
Abrahamsson draftades av Boston Bruins, men har sedan han flyttade mestadels spelat i junior- och farmarligor. Senast för Columbus i ECHL. Nu söker han alltså ny klubb, här hemma i sverige.
-Jag håller på och förhandlar med ett par klubbar, både allsvenska och från Elitserien, säger Elias Abrahamsson till hockeyligan.se. Hoppas att det ska bli klart redan idag (läs onsdag).
Har du några önskemål vad gäller klubb? -Gärna i Stockholmsregionen, jag har tjejen här. Det känns viktigt att den sociala biten blir löst.
Beskriv dig själv som spelare -Stor (100kg), defensiv back som är bra på skridskorna."
Vet vi behöver en mera offensiv back egentligen, typ ersättare för Tornberg/Johnsson, men när Peter Andersson är frisk och pigg, så är han ganska så offensiv, han var mycket bra den sista tiden innan sin jobbiga skada, och jag hoppas han är tillbaka snart!!
Text från Hockeyligan.se
"Elias Abrahamsson, 24, lämnade Sverige och Almtuna som 16- åring för spel på andra sidan Atlanten. Nu är han hemma igen och söker ny arbetsgivare.
-Jag är en stor, defensiv back med bra skridskoåkning, säger Elias Abrahamsson
Flera av Elitserielagen dras med skador, många med manfall på backsidan. Sportansvariga åker på värvarresor till Finland för att hitta bra spelare som har möjlighet att komma loss från sina klubbar.
Då dyker en svensk back upp från proffsspel ”over there”: Elias Abrahamsson, 24.
Abrahamsson draftades av Boston Bruins, men har sedan han flyttade mestadels spelat i junior- och farmarligor. Senast för Columbus i ECHL. Nu söker han alltså ny klubb, här hemma i sverige.
-Jag håller på och förhandlar med ett par klubbar, både allsvenska och från Elitserien, säger Elias Abrahamsson till hockeyligan.se. Hoppas att det ska bli klart redan idag (läs onsdag).
Har du några önskemål vad gäller klubb?
-Gärna i Stockholmsregionen, jag har tjejen här. Det känns viktigt att den sociala biten blir löst.
Beskriv dig själv som spelare
-Stor (100kg), defensiv back som är bra på skridskorna."