Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Vilken match!!!

Vilken match!!!
Måste bara säga vilken kanon match MIF gör idag mot Frölunda. Tar initiativet direkt och gör 1-0 tack vare Jussis brytning i spel 4 mot 5. Även Rydmarks och Öhmans skott var helt underbara. Trodde inte krutet fanns kvar riktigt i Öhmans bössa, men så fel jag hade, och vad glad jag är att ha fel ;-) . Hannulas mål var ett kämpa mål. Synd bara att vi släppte in Frölunda i matchen med att ta onödiga utvisningar. Nu redde det upp sig förvisso, men lite onödigt var det ;-) . Men hur som helst så tycker jag hela laget MIF gör en kanoninsats. I andra perioden innan reduceringarna får Frölunda knappt låna pucken, och när de får det så blir det inget av det. Men så kom 4-1 reduceringen och det såg ut som Frölunda var ett helt nytt lag. Helt plötsligt var farten framme igen och gjorde det lite farligt framför Hadelöv som annars var strålande idag.

Sen kom 4-2 och då var Frölunda riktigt farliga, var bud ett par gånger på 4-3 oxå, men som tur var så spelade alla MIF:are bra idag, rensade undan och hjälpte varandra. Inför tredje trodde jag att MIF skulle fortsätta sin fina offensiv, men istället backade MIF hem och satsade på kontringar. Ett tag såg det riktigt farligt, tänker då på de sista 1,22 minuterna. Frölunda var ruggigt nära att få in en till kvitteringspuck. Närmst var det när de hade öppet mål men tack vare Wahlbergs offrande framför mål så gick den inte in, och efter det hade Frölunda även 2-3 chanser att få in den men tack var än en gång suveränt spel av Malmö så fixade vi en till seger, sjunde i räkningen nu. Starkt kämpat grabbar. Om ni spelar i fortsättningen som ni gjorde i andra så kommer ni att bli ännu mer svårslagna.

Som sagt, jag tycker att hela MIF var bra idag, svårt att hissa en enskilld spelare så det får bli hela laget idag ;-) . I Frölunda var jag imponerad av den nye juniåren Alexander Steen, son till Thomas Stenn för de som inte visste det. Han hade nog en tre riktigt farliga chanser som kunde blivit mål med lite kyligare avslut. Han kan nog bli kul att se i framtiden, kanske något för MIF ;-) .

Enligt Mats Näslund på pay-per-veiw så var han imponerad av klackens hålligång, särskillt då i tredje då ni hejade hela perioden ut. Det hördes riktigt kraftigt i TV att det var en shysst stämmning i ishallen idag. Han kallade stämmningen för riktig slutspelsstämmning. Det är så man önskar att man kunde närvara i hallen ;-).

hejavf: En liten still undran bara, är inte Aldrig hata, bara älska V:a Frölundas supportrers motto? Tycker såfall de rimmar lite illa med ditt inlägg ;-) . MIF mot SM-Guld 2002

44976 · »