« Föregående · 215621 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Hur många poäng blir det?
CoolaKoffe: Mogenheten lyser i det inlägget, asso visst du kan ha ett ont öga till SSK, men stänga ES är ingen lösning, SSK är tillräckligt bra för ES i dagsläget, så de ska vara kvar, så enkelt är det...
Sv: Hur många poäng blir det?
CoolaKoffe: Asso en stängd ES är döden för såå många mindre klubbar, vad sak alla klubbar som är snäppet under ES nu göra då ? Vem vill satsa pengar och lägga ner stor del i sitt liv, till något som är "i onödan" eftersom alla inte tävlar på lika villkor. De bästa lagen i Sverige ska spela i ES, så enkelt är det. Man ska åka ur om man inte spelar tillräckligt bra helt enkelt, vilken inträffade för AIK för inte så länge sen...
Sv: Pelle Bäckman till MIK?
rcw: Bäckis är en kunnig tränare, och jag hoppas att han lyckas var han än fortsätter sin karriär. Vem vet, det kanske t.o.m blir en fortsättning här hos oss ;)
Pelle Bäckman till MIK?
Jag tror att Pelle Bäckman är precis den typ av tränare vi söker. Vad tror ni insatta om ungefärligt löneanspråk, framtidsplaner och möjligheten att tampas med en av hockeysveriges starkaste viljor.
Titta in hos oss på www.faleijsfinest.net
Titta in hos oss på www.faleijsfinest.net
Länkar:
http://www.faleijsfinest.net
http://www.faleijsfinest.net
Sv: Hur många poäng blir det?
Nubben:Tycker ru att d ska stänga ES?? d borde göra d när SverigeSämstaKlubb åker ut ;)
Sv: Hur många poäng blir det?
CoolaKoffe: Alla tycker väl för tusan att ett lag som tar 3 guld på 3 år ar bra (SM - europa - SM) men, asso det går inte o jämföra Eliterien idag med Elisterien för 10 år sen (92-93), det har hänt såå mycket...
Sen om man tittar på laguppställningen, så är det bara o inse, att så starkt lag som vi hade i början på 90-talet lär vi aldrig få igen, tyvärr. Det lär ingen ESklubb...
Sen om man tittar på laguppställningen, så är det bara o inse, att så starkt lag som vi hade i början på 90-talet lär vi aldrig få igen, tyvärr. Det lär ingen ESklubb...
Sv: Hur många poäng blir det?
MIF-FBK 2-4
MIF-LIF 3-4 str.
MIF-SSK 5-1
MIF-LHF 2-1 s.d.
där har ni mitt tips =)
MIF-LIF 3-4 str.
MIF-SSK 5-1
MIF-LHF 2-1 s.d.
där har ni mitt tips =)
Sv: Hur många poäng blir det?
CoolaKoffe: Är inte så pessimistisk i min syn på läget. Vad har t ex FBK att lira för, andraplatsen, annars ingenting. Tror dock det blir tufft o jämnt men Mif vinner i sudden. Hemma mot LIF däremot blir det värre, Leksand lär göra allt för att vinna o gå till slutspel. Men de får bara två poäng! 2 poäng till Mif blir det i hemmamötet mot SSK och 3 poäng hemma mot Luleå, som då är klara för slutspel!
Tipsen!
MIF-FBK=3-2 s.d.
MIF-LIF=2-3 s.d.
MIF-SSK=4-3 s.d.
MIF-LHF=4-2
Tipsen!
MIF-FBK=3-2 s.d.
MIF-LIF=2-3 s.d.
MIF-SSK=4-3 s.d.
MIF-LHF=4-2
Sv: Hur många poäng blir det?
CoolaKoffe: Jag förstår att det måste vara jobbigt att hålla på MIf i Södertälje. Du kan ju påpeka att PNB (Percys bolag) sponsrar SSK!
Sv: Hur många poäng blir det?
nek97raj:NÄE!!! Vi måste spöa ssk då kan ja va trygg i klassen då asså ja e inte mobbad men ja blir retad när MIF losar mot ssk
Sv: Hur många poäng blir det?
Magnus, CoolaCoffe:
själv tror jag nog att största chansen till tre poäng finns mot LHF, då de redan är klara för slutspel. Mot FBk blir det 0 poäng, mot LIF skulle jag tro 1 poäng och SSk 2=> 6 poäng, tippat mer med hjärta än hjärna, förvisso. Troligare är dock högst 5 poäng=> Brynäs får ta högst 10 poäng på fem matcher.
Slutsatsen blir: nervdaller in i det sista.
själv tror jag nog att största chansen till tre poäng finns mot LHF, då de redan är klara för slutspel. Mot FBk blir det 0 poäng, mot LIF skulle jag tro 1 poäng och SSk 2=> 6 poäng, tippat mer med hjärta än hjärna, förvisso. Troligare är dock högst 5 poäng=> Brynäs får ta högst 10 poäng på fem matcher.
Slutsatsen blir: nervdaller in i det sista.
Sv: Hur många poäng blir det?
Magnus: ja, fy fan. sex poäng kan dock räcka, i så fall måste ju brynäs ta minst tolv på fem matcher.
Sv: Hur många poäng blir det?
nek97raj: Ja, för 15 omgångar sedan hade det varit synnerligen lätt tippat. Då hade det varit minst 10 pinnar, men nu vacklar vi ju betänkligt även hemma vilket gör att jag inte vågar lova mer än som följer.
MIF-FBK 0p
MIF-LIF 2p
MIF-SSK 3p
MIF-LHF 1p
Då är jag ändå positiv tycker jag, känns mycket nervöst...
MIF-FBK 0p
MIF-LIF 2p
MIF-SSK 3p
MIF-LHF 1p
Då är jag ändå positiv tycker jag, känns mycket nervöst...
Sv: Nytt ES-kontrakt
bobbe: säkerligen inte. men, skjuter man mot mål och någon är där och bökar, så finns ju alltid chansen till mål. Tyvärr söker sig alltför få MIf-spelare in framför motståndarmålet för att skymma och styra. Norgren är därvidlag ett undantag.
Sv: Nytt ES-kontrakt
nek97raj: Flyt och flyt... nåja, det är alltid en subjektiv uppfattning. På Norgren såg det ut som att han var väldigt nöjd med sin "styrning", han kallar det nog inte flyt... ;)
Sv: Nytt ES-kontrakt
bobbe: ja, men mif har haft mer än sin beskärda del av oflyt, så det får anses vara rättvist
Sv: Nytt ES-kontrakt
miffo: Liimatainen sköt, men så snett att pucken gick på Norgrens ben och in i mål. Skottet hade annars missat mål med mer än en meter... små marginaler!
Sv: Hur många poäng blir det?
Tyvärr är tre av de resterande matcherna för MIF är mycket svåra, både Leksand och Södertälje slåss ju om den sista slutspelsplatsen, och Färjestad är ju Färjestad.
Jag hoppas att MIF har en "contingency plan" för spel i kvalserien
Jag hoppas att MIF har en "contingency plan" för spel i kvalserien
Sv: segern
CoolaKoffe:
vad jag tror..
tja Lillis ned i båset det är vad jag tror.
Vem han sen får brevid sig kan vara Karlis/Lusth/Sandström? eller nån annan.
Notera att det är vad JAG tror inget annat!
-----------------------
läste förrresten detta i Corren:
Han var förstås nöjd med segern, men inte med backen David Petraseks agerande vid det första hemmamålet.
-- Det såg ut som han hade lepra i bägge armarna, sa Bäckman.
vad jag tror..
tja Lillis ned i båset det är vad jag tror.
Vem han sen får brevid sig kan vara Karlis/Lusth/Sandström? eller nån annan.
Notera att det är vad JAG tror inget annat!
-----------------------
läste förrresten detta i Corren:
Han var förstås nöjd med segern, men inte med backen David Petraseks agerande vid det första hemmamålet.
-- Det såg ut som han hade lepra i bägge armarna, sa Bäckman.
Sv: Nytt ES-kontrakt
MrLeth: Såg ett grovt fel på Aftonbladet idag:
Kolla under bilden på denna sida: www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,263847,00.html
SKÅNEJUBEL Malmös Johan Norgren sköt 3-3 och fixade förlängning och straffar - sedan vann Malmö för första gången på fyra matcher.
Sedan läser man i texten: Liimatainen sköt in kvitteringen mot Linköping mindre än tre minuter före full tid, medan Borgqvist - i sin femte match från start i vinter - presterade flera räddningar av hög klass.
Hur kunde 2 spelare göra 3-3 målet :-)
Kolla under bilden på denna sida: www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,263847,00.html
SKÅNEJUBEL Malmös Johan Norgren sköt 3-3 och fixade förlängning och straffar - sedan vann Malmö för första gången på fyra matcher.
Sedan läser man i texten: Liimatainen sköt in kvitteringen mot Linköping mindre än tre minuter före full tid, medan Borgqvist - i sin femte match från start i vinter - presterade flera räddningar av hög klass.
Hur kunde 2 spelare göra 3-3 målet :-)
Hur många poäng blir det?
Magnus: I din egenskap av tabelltippare, hur går det i de resterande matcherna:
Lör
15/2
15.00
MIF Redhawks - Färjestads BK
Tors
20/2
19.00
MIF Redhawks - Leksands IF
Lör
22/2
15.00
MIF Redhawks - Södertälje SK
Tis
25/2
19.00
MIF Redhawks - Luleå HF
Lör
15/2
15.00
MIF Redhawks - Färjestads BK
Tors
20/2
19.00
MIF Redhawks - Leksands IF
Lör
22/2
15.00
MIF Redhawks - Södertälje SK
Tis
25/2
19.00
MIF Redhawks - Luleå HF
Sv: Nytt ES-kontrakt
Status quo....Det e fortvarande jäkligt nervöst det här.
Men matchantalet fortsätter krympa...man får väl vara nöjd med det.
Förresten...kul att Aftonbladet fick till det igen.
Ni kommer väl ihåg "Melin klar för svensk toppklubb".
Han är klar för Linköping ja...
Melin ville gå till en klubb med större ambitioner än Rögle.
Vem vet...nästa säsong e han kanske tillbaka i Ängelholm igen.
Som coach för ett annat allsvenskt lag...
Hade varit lite smått ironiskt faktist.
Men matchantalet fortsätter krympa...man får väl vara nöjd med det.
Förresten...kul att Aftonbladet fick till det igen.
Ni kommer väl ihåg "Melin klar för svensk toppklubb".
Han är klar för Linköping ja...
Melin ville gå till en klubb med större ambitioner än Rögle.
Vem vet...nästa säsong e han kanske tillbaka i Ängelholm igen.
Som coach för ett annat allsvenskt lag...
Hade varit lite smått ironiskt faktist.
Rikta in oss på sommarträning
Ja, kul med bortavinst förvisso, trots att det blev bara två pinnar. Ser inte ut som att vi ska ta oss till slutspel. För att det räcker ju att SSK tar en poäng till så är det slut. Och de har ju fem matcher kvar, medans MIF endast har fyra. Så det är väl bara att hoppas att vi hittar bra spelare till nästa säsong, och tar revanch då.
Det viktigaste nu är att hänga av Brynäs, och det vet jag att vi lyckas med. För MIF är såpass bra att vi iallafall ska hålla Brynäs efter oss, trots alla duktiga spelare i Brynäs.
Nu gäller det att se framåt och lägga detta året bakom oss, tillsammans med säsongen 98-99. MIF mot SM-Guld
Det viktigaste nu är att hänga av Brynäs, och det vet jag att vi lyckas med. För MIF är såpass bra att vi iallafall ska hålla Brynäs efter oss, trots alla duktiga spelare i Brynäs.
Nu gäller det att se framåt och lägga detta året bakom oss, tillsammans med säsongen 98-99. MIF mot SM-Guld
Sv: Nytt ES-kontrakt
Skön seger. Och än har inte slutspelståget gått, även om det ser svårt ut att nå det!
Sv: Nytt ES-kontrakt
CoolaKoffe: Jag sa samma sak precis, vi tappade en 2-0 ledning till 2-3 ... Men vi ska som sagt vara nöjda med det vi lyckas kriga oss till...
2 poäng är helt ok, så länge vi tar lika många poäng som bif så är allt lugnt... även om det vinner sen "hängmatch" så är vi 2 poäng före... Så håll jämna steg med bif så är allt lugnt...
2 poäng är helt ok, så länge vi tar lika många poäng som bif så är allt lugnt... även om det vinner sen "hängmatch" så är vi 2 poäng före... Så håll jämna steg med bif så är allt lugnt...
Sv: Nytt ES-kontrakt
CoolaKoffe: 2 poäng är bra, men tappad ledning igen m.m... Men i detta läget sak ma nvara glad för varje liite sak, vi kunde fått 0 poäng osso, de ledde trots allt med 3-2....
Sv: Nytt ES-kontrakt
miffo:HAn e nog matchens bästa spelare 3 insläppta mål på 35 skott bättre insats än Hadde å jussi fick poängen Äntligen seger men vi kunde ha tagit 3 poängare
Sv: Nytt ES-kontrakt
MIF vann på straffarna, likaså Brynäs. Avstånde är alltså detsamma(5 poäng) med 4 matcher kvar. Linköping torde vara avhängda nu.
« Föregående · 215621 · Nästa »