Historik
Föregående · 69 · Nästa
Luleå HF > Sv: Go`natt
Portello: Jela tur att jag hade lämnat datorn innan du nämnde Lennart, annars hade jag väl fortfarande osovit.
Det känns som en bra dag idag, alltså vinner vi lätt. Dessutom får Husse äntligen näta och av bara farten gör han ett mål till och ett till och ett till... Och så håller han på, minst en gång i minuten matchen igenom. Bäva MooDoo, bääääva!
Det känns som en bra dag idag, alltså vinner vi lätt. Dessutom får Husse äntligen näta och av bara farten gör han ett mål till och ett till och ett till... Och så håller han på, minst en gång i minuten matchen igenom. Bäva MooDoo, bääääva!
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: Morr! Din eländiga MooDooist. LHF kommer att pissa på MooDoo. Ni kommer att bli så förnedrade att det finns inte. Sådeså ; )
Älsklingarna vs. MooDoo 785-0.
Älsklingarna vs. MooDoo 785-0.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Chief: Nej, det är ju tveksamt förstås. Tror du det underlättar om jag försöker vara på mitt bästa solskenshumör? Det borde inte vara uteslutet eftersom den stora förhandlingen vi skulle ha haft imorgon blev inställd, så nu har vi bara en liten på morgonen vilket innebär att jag kan ägna mig åt LHF-saker mycket mer än jag hade räknat med.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: Leksandsmatchen är redan glömd. Nästan. I vart fall är den glömd mellan varje gång någon elak jäkel påminner en om den, vilket var alldeles för ofta idag. Fast när jag undrade om de föredrar en glad Kickan eller en ilsken Kickan insåg de att det var bättre att inte prata så mycket mer om Leksandsmatchen.
Det är bara att bryta ihop och komma igen ännu en gång. Bäva SadoMooDoo, bäääva!
Det är bara att bryta ihop och komma igen ännu en gång. Bäva SadoMooDoo, bäääva!
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Chief: Jantagligen. Det kanske är ett nytt Tvävlingsmoment han tänker införa och nu fuskövar på. I så fall är det väl bara att sätta igång själv. Jag parkerar på förstasidan när jag lämnar datorn alldeles jättesnart och sedan får den vara uppe hela natten, hela dagen när jag är på jobbet imorgon, när jag går till arenan vid fyratiden och under hela matchen. Men sedan måste jag nog titta in i gästboken en stund. Dessutom kan jag ju sportsnacka från jobbet också. Undrar om det blir två av mig då om jag är inloggad både hemma och på jobbet?
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Albert har verkligen läst förstasidan jättelänge. I flera timmar. Den måste vara väldans intressant idag. Kanske innehåller den LHF-omklädningsrumsbilder? Eller så är det Britneyblder förstås eftersom Albert har fastnat där : )
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Det gör de väl redan? Jag menar, 500 pers är ju så gott som ingenting. Jag tycker faktiskt synd om BIK - de har skulder de måste greja innan säsongen är slut och publiken sviker och underlättar därmed inte direkt för BIK att få ordning på ekonomin.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Ok, vi lämnar ämnet Portelloförbud för en stund. Imorgon kommer i alla fall ett gäng från PHC respektive BIK och kollar matchen. Målet är att stärka samarbetet de norrbottniska klubbarna emellan - något som behövs om alla tre klubbar skall överleva.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Vi tar väl fram den här tråden då. Tråden utan röd tråd. Otråden.
Luleå HF > Sv: Gusten
zigge: Nej, det är faktiskt flera dagar sedan jag kollade TV överhuvudtaget. Förrexten skulle jag aldrig dregla över gröningar när det finns så mycket bättre på närmare håll. Däremot måste jag säga att jag tyckte att Canal+ hade placerat kameran synnerligen bra under omklädningsrumsintervjuerna efter matchen mot DIF : )
Svenska Hockeyligan > Sv: Spelare till salu.....
Patrik L: Jag kan i alla fall garantera att Rönnqvist inte är till salu. Det finns en hel del som skulle gå före om vi skulle ha någon slags utförsäljning.
Luleå HF > Sv: Gusten
Albert Hall: Micke och Jesse valde tydligen att göra som jag föreslog i våran krisdiskussion efter Leksandsmatchen här på SpS när det gäller Skuggan. Imorgon är han placerad med två unga högenergispelare - Emil och Häger - och får följaktligen utgöra rutinen och lugnet i sin kedja. Linus flyttar till Tella och Ledin.
På skadefronten bör det snart kunna se lite ljusare ut. Petter är på väg tillbaka. Tuukka har deltagit i endel träningar och Fabbe får väl plocka bort gipset snart. Särskilt Fabbes återkomst ser jag fram emot men alla tre är ju ganska tunga avbräck offensivt.
På skadefronten bör det snart kunna se lite ljusare ut. Petter är på väg tillbaka. Tuukka har deltagit i endel träningar och Fabbe får väl plocka bort gipset snart. Särskilt Fabbes återkomst ser jag fram emot men alla tre är ju ganska tunga avbräck offensivt.
Svenska Hockeyligan > Sv: Spelare till salu.....
Frasse: Eftersom jag anser mig ha mycket god insyn i LHF så kanske det är min skyldighet att tala om att Rönnqvist inte alls är till salu. Ja, så slipper ni spekulera alltså.
Luleå HF > Sv: Gusten
Albert Hall: Andra lag är inte "Den Store Djävulen i Öst" i gröningarnas ögon. Det är det som är skillnaden.
Tillväxten underifrån ser i alla fall lovande ut för våran del. 4 spelare i Team 18, nämligen Viktor, Daniel Larsson, Marcus Nyberg och Johan Harju. Det var på tiden att Harju fick chansen - naturliga målskyttar ska uppmuntras. Dessutom har vi ju Frallan i Team 20. Grattis till dem alla!
Tillväxten underifrån ser i alla fall lovande ut för våran del. 4 spelare i Team 18, nämligen Viktor, Daniel Larsson, Marcus Nyberg och Johan Harju. Det var på tiden att Harju fick chansen - naturliga målskyttar ska uppmuntras. Dessutom har vi ju Frallan i Team 20. Grattis till dem alla!
Luleå HF > Sv: Gusten
zigge: Portello har inte ett sådant jobb att han kan välja att göra saker och ting imorgon istället på samma sätt som jag kan göra det om jag vill. Det kan visa sig bli våran lycka den här säsongen, eller hur Portello ; )
Jag ser inte ditt förslag som sponsring, utan snarare som en muta. Sånt är åtalbart : P
Jag ser inte ditt förslag som sponsring, utan snarare som en muta. Sånt är åtalbart : P
Luleå HF > Sv: Gusten
zigge: Eftersom jag vet att hans chef (om han inte har bytt) är hockeyintresserad, eller i vart fall är hennes bihang fd. spelare, är jag säker på att hon ser till att Portello befinner sig där han bör vara - alltså på jobbet - under matchen.
Älsklingarna vs. MooDoo 100-0. Sådeså.
Älsklingarna vs. MooDoo 100-0. Sådeså.
Luleå HF > Sv: Gusten
Portello: Det är ju ganska välkänt att en mycket stor andel av gröningarna anser att allt är Luleås fel, och är det inte Luleås fel så är det Stockholms fel. Så har det alltid varit och kommer förmodligen alltid att vara så länge Boden överhuvudtaget existerar, och det gör det nog inte så länge till eftersom de alla bör svälta ihjäl då de inte kan köpa mat någonstans pga att alla butikskedjor antingen sponsrar LHF eller på annat sätt uttryckt LHF-sympatier. T ex genom att som Hemköp i Boden ha en LHF-tröja hängande i butiken, om nu inte någon hungrig gröning tvingat dem att plocka ner den.
Luleå HF > Sv: Gusten
Portello: Skrämmande, kanske? Om de hatar "den store djävulen i öst" så mycket att de hellre vill se deras båsdörrsöppnare - som knappast är tänkt att funka som mer än sådan ens i Boden - i mål än att låna Gusten så får de tamefan skylla sig själva. Hade jag varit Gusten hade jag nästan sagt "tack men nej tack, ni förtjänar mig inte".
Luleå HF > Sv: Gusten
Portello: Gläfsers alltså? Det kanske bara betyder att du inte är jätteoturig just mot dem ; )
Jag har för mig att du inte är jätteoturig när vi möter Pölsan på min födelsedag heller, fast den här säsongen har vi dessvärre inget Pölsamöte på min födelsedag om än vi har det ett par dagar tidigare.
Jag har för mig att du inte är jätteoturig när vi möter Pölsan på min födelsedag heller, fast den här säsongen har vi dessvärre inget Pölsamöte på min födelsedag om än vi har det ett par dagar tidigare.
Luleå HF > Sv: Gusten
Portello: Fast då har du inte sett mer än 2 hemmamatcher va? Var den mot Styvben den andra av dem? Det får mig inte att omvärdera dina otursbringande egenskaper eftersom delfinenspöket håller Styvben i ett så hårt grepp att de nästan omöjligt kan vinna en grundseriematch i Luleå.
Fast när det gäller bortamatcher mot MooDoo kan jag överväga att omvärdera det hela. Seger är ju trots allt roligare än förlust med 0-1, vilket det annars har brukat bli när du har besökt Twin Peaks Arena.
Fast när det gäller bortamatcher mot MooDoo kan jag överväga att omvärdera det hela. Seger är ju trots allt roligare än förlust med 0-1, vilket det annars har brukat bli när du har besökt Twin Peaks Arena.
Luleå HF > Sv: Gusten
Portello: Vi får väl se. Det finns ju saker som talar för båda alternativen. Vad som talar för Hento är ju att han sannolikt gör en 100-procentig insats i nästa match efter att ha släppt in någon puck för mycket mot Leksand. Å andra sidan bör Gusten få sina chanser han också, och han kan säkert utgöra en konkurrent till Hento på allvar när han har lite fler matcher i ryggen.
Frölunda HC > Sv: Mif - Frölunda
MoK: Miffona är omdöpta. Numera heter de Dokusoporna alternativt DokuSopan.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
zigge: Jorå Zigge, nog är det rätt tråd, för om du läser det inledande inlägget ser du att guldtråden just är till för att spegla alla känslor, allt det hopp och den förtvivlan man känner under en säsong. Eller flera säsonger om det krävs för att ta hem SM-guldet. Guldtråden är inte bara en ren matchtråd, den är en glädje- och hyllningstråd efter vinster och någon slags terapitråd efter förluster. Får man skriva en stund så brukar man börja tänka klart igen efter ett tag när det börjar kännas mindre nattsvart.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
björn power: Jorå, LHF enagerar en hjärnskrynklare från Umeå nu. Tavve tog med Plate till Schtaan.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
björn power: Det verkar ha låst sig för Husse på något sätt. Skulle bara något av hans otaliga skott hitta rätt tror jag allt lossnar, men hittills har han ju fått nada utdelning på sina chanser. Han måste komma igång, på något sätt.
Jag tror att det sitter lite i skallen. Bränner man ett antal chanser är det lätt att drabbas av någon slags mental spärr och undermedvetet skjuta skott som målvakten kommer att ta (typ rakt på) eftersom man själv tror just att målvakten kommer att ta det. Lider Husse av "negtänk"? I så fall hoppas jag att det finns någon som hjälper honom att bearbeta det.
Jag tror att det sitter lite i skallen. Bränner man ett antal chanser är det lätt att drabbas av någon slags mental spärr och undermedvetet skjuta skott som målvakten kommer att ta (typ rakt på) eftersom man själv tror just att målvakten kommer att ta det. Lider Husse av "negtänk"? I så fall hoppas jag att det finns någon som hjälper honom att bearbeta det.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
...fast egentligen hade ju LHF bra mycket otur idag. Någon eländig puckjäkel borde ju rimligen ha hittat rätt i alla fall om vi hade haft minsta gnutta tur. Istället hade vi mer otur än man rimligen borde ha kunnat ha i en och samma match. Chanser saknades ju definitivt inte. Lite finjustering av siktet bara så blir det bra.
LHF är bäst!
LHF är bäst!
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
björn power: Jag kände mig så bedrövad och eländig att jag somnade och väcktes nyss av ett gäng sjungande LHF-supportrar som gick förbi utanför. Hoppades då att matchen bara varit en ond dröm, att den aldrig spelats, men så var det ju tyvärr inte ser jag nu.
När vi åkte ut mot MooDoo i slutspelet efter deras videobandshistorier kände jag nog mig ändå mer eländig. En sträcka som annars tar dryga 10 minuter att gå tog 1,5 timme, och innan dess hade jag suttit kvar på läktaren och stirrat rakt fram länge, länge, alldeles tom inombords.
Jag är dock säker på att killarna skärper till sig på tisdag, fast lite orolig är jag för veteranernas del - de har mycket kvar att bevisa.
När vi åkte ut mot MooDoo i slutspelet efter deras videobandshistorier kände jag nog mig ändå mer eländig. En sträcka som annars tar dryga 10 minuter att gå tog 1,5 timme, och innan dess hade jag suttit kvar på läktaren och stirrat rakt fram länge, länge, alldeles tom inombords.
Jag är dock säker på att killarna skärper till sig på tisdag, fast lite orolig är jag för veteranernas del - de har mycket kvar att bevisa.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Förra omgången var ju också rätt usel för tipstävlingen som helhet. Snittet var väl under 2 p om jag inte minns fel. Typ 1,4 eller nåt.
Föregående · 69 · Nästa
Förrexten var det Paddan som orsakade att HS gick ner då. Hans modemcyklister hade tvingats trampa oavbrutet i 4 dygn och den massiva spammingen från Paddan orsakade överbelastning av servern.