Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 403 ·
MoDo Hockey > Sv: Mästarcupen
knaskamilla: Märkligt, märkligt, här har man matat folk med tårta och räknade med att logga in och upptäcka hur mycket tvåsiffrigt MoDo förlorade med och sen så har vi vunnit. Dessutom har en spelare som fått lämna truppen gjort mål, märkligt märkligt.

Sen så går det också bra att få folk att äta tårtpapper, bara tårtan är tillräckligt saftig, märkligt märkligt.

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Fast det där med skönspel kanske vissa har åsikter om, med tanke på mina val av originalmatchtröjor...

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Verkar ju ha hunnit med ett antal fighter under de senaste åren.

www.hockeyfights.com/player.asp?pid=615

Men det finns tydligen också en lite blödig sida hos slagskämpar:

“I remember one time, I had gone at it with Georges Laraque and didn't do too well,” recalled Peters, who scored two goals in the 1998 Memorial Cup playoffs . “After it was over, I told him, ‘You poked me in the eye.' He turned to me and said, ‘I swear it was accident. I'm sorry.' That shows you right there the kind of respect that is pretty common among the guys who drop the gloves.”


Men själv ser jag hellre skönspel än att jag ser någon slagskämpe på isen...

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: På tal om slagsmål med stekpannor så ser jag att Boden skaffat sig en amrikannsk slagskämpe, OM det nu blir lockout i NHL.

MoDo Hockey > Sv: Linje 19 Reloaded?
65Selander: Hmm, så sådana uppgifter har alltså framkommit om gathockeytillställningen Nolby Hockey League?

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Tja, när jag lyckas knäcka tikare i Hattrick så ska det väl heller inte vara något större problem i Xpert Eleven.
Forza Wildehjärnorna!

MoDo Hockey > Sv: Vojne, vojne...
knaskamilla: Stackars dig, men då kan jag ju trösta dig med en godbit från simhoppskvalet i Irak:

www.thedierks.com/allowe/video/IraqiOlympicDivingTrials.mpeg

MoDo Hockey > Sv: Sponsor till arenan?
Icing-Ove: Från Källströms sida har man ju hela tiden hört mantrat "Ett lokalt förankrat företag är det som vi ska ha som huvudsponsor" Därmed torde väl inte alternativen vara särskilt många, ett Bergströms Rökeri Arena eller ett Nybergs Måleri Center...kanske...

Det knepiga är väl att man från MoDo Hockeys sida inte tar emot order på souvenirer mm från utlandet, om jag förstått saken rätt. Torde väl behövas en ändring på den punkten.

MoDo Hockey > Sv: Sponsor till arenan?
knaskamilla: Jäkla typiskt, här hade man laddat upp med kartongvis med champagne inför invigningen på nyårsafton 2005 och så blir det inte så.

Hmm, undrar om Jarl Strömbäck vill ha en pava nu när han ger sig på uppgiften att ta reda på hur Arken gått ekonomiskt sedan bygget var klart. Måste svida, kan jag tänka mig, att antalet motståndare i Kommunfullmäktige till arenabygget var försvinnande få.

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
Frisco: Med tanke på att Raymond och Maria är/var en parklubb på Söder så låter gympasal som en intressant omskrivning...

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
knaskamilla: ...gympasal i närheten av trosa...
Nej, jag får bara en massa knepiga associationer...

HV71 > Sv: The race is on!
Dysso: Äh, vilket jäkla sopgäng, vinner bara med 4-2 över Växjö Lakers...och ni som har vunnit SM-guld och allt.
Skandal!
;)

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Vad gäller publiksiffran konstaterade man att "det var mycket folk i hallen ikväll"

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
Frisco: Tja, knepigt nog så funkar det med F5 även på detta ångdrivna spektakel.

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
Poffa: Mystiskt, mina "lampor" som indikerar nya inlägg har lagt av, så jag trodde inte att det kommit in några nya inlägg.

Eftersom herr Poffmeister vägrade nämna några namn vad gäller målskytt på sista målet så tar jag på mig uppgiften. 1-5 gjordes av Mattias Wennerberg.

Magnus Hedlund utsedd till matchens lirare.

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
Poffa: Det blev visst mål igen...

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
Frisco: Hahaha, okej, ska låta honom sköta det.

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
Jocke Lindström gör 1-4

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
Poffa: Nepp, däremot hör man väldigt frekvent kommentaren "Nu ser det väldigt bra ut..."

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
Paddan: Eeh, eftersom det står VIK-MoDo som trådnamn så bör det väl stå 1-3...

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
Hälge: 3-1 Hasse Jonsson

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
Poffa: Så var man med i gamet, lagom till VIK har PP.

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
YaQoP: Hehe, var ju bara ett misslyckat försök att skämta.

MoDo Hockey > Sv: VIK - MoDo
YaQoP: Vad sjutton är det här, det är inte ens helgmatch och ändå är servern full...

MoDo Hockey > Sv: Laget 2005 mot laget 1994
Vad gäller Arvsells lönearbete så jobbar han tydligen som privatrådgivare på Skandia.

MoDo Hockey > Sv: Laget 2005 mot laget 1994
Hmm, Henrik Arvsell ser jag nu ingår i något som heter Troja Hockey Resurs, i en grupp som skall fungera som ett slags understöd till tränarna i Troja vad gäller kartläggning av motståndarspelare och spelmoment under match.

MoDo Hockey > Sv: Laget 2005 mot laget 1994
En komplettering:

Anders Berglund
Back
1987-88, 1990-95
Slutat, sista klubb: Jonstorps IF, Div. 1 2004.

MoDo Hockey > Sv: Laget 2005 mot laget 1994
Martin S: Klipper och klistrar från Björn VII:s sida

Erik Holmberg
Forward
1981-84, 1990-94
Slutat, sista klubb: EV Wien, Österrike 1999.
Marknadschef i familjeföretaget Holmbergsbordet.

Miloslav Hořava
Back
1991-94
Slutat, sista klubb: HKM Zvolen, Slovakien 1999.
Tränare för Mladá Boleslav, Tjeckien, 1. liga.

Ulf Ödmark
Forward
1982-94
Slutat, sista klubb: MoDo Hockey, 1994.
Bor i Örnsköldsvik, arbetar som Postcenter-chef.

Mats Lundström
Forward
1993-94
Slutat, sista klubb: HC Bäcken, 1997.

Göran Arnmark
Målvakt
1983-87, 1988-91, 1993-94
Slutat, sista klubb: MoDo Hockey, 1994
Målvaktstränare och styrelseledamot i MoDo.

Henrik Arvsell
Målvakt
1993-94
Slutat, sista klubb: Alvesta SK, 2000.

MoDo Hockey > Sv: Laget 2005 mot laget 1994
Icing-Ove: Jag tror att man konstaterar att Steen inte har ont i lårkakan...

MoDo Hockey > Sv: Timander kvar i NHL
Icing-Ove: Borde finnas lite ytterligare information, tror jag, i den här länken.

Olympiska spelen > Sv: OS - rent som vatten.
NallePhu: Nu ser jag min chans att få spela lite kvalitetsmusik från gruppen Pink Floyd. Detta lilla stycke tillägnas Kenteris och Thanou men Niklas Axelsson får också vara med på ett hörn om han vill.

www.netbroadcaster.com/new/shorts/flash/bike.swf

Brynäs IF > Sv: Målvakts hjälmen
Boström: Rätta mig om jag, som obrynäsare, har fel men har man inte (i samarbete med maskmålaren David Gunnarsson) under de senaste tre eller fyra säsongerna valt att fokusera motivet på målvaktsmaskerna kring Brynäs IF:s klubbmärke?

Brynäs IF > Sv: Mästarcupen
64Waern: Tja, det var väl inte direkt en av höjdarupplevelserna. Inte nog med att vi förlorat SM-guldet, dessutom kunde det jäkla puckot till busschaufför inte tänka sig att backa och ta sig förbi supporterbussen trots att resten av parkeringen var tom utan han satt kvar och väntade tills den bussen behagade flytta på sig.

Men det blir intressant att se hur Zajkowski klarar sig mot de, enligt uppgift, redan klara SMguldsvinnarna...

Brynäs IF > Sv: Mästarcupen
65Selander: Hahaha, äh, själv kan jag i varje fall skylla på att jag då håller på att göda min kropp med ansenliga mängder tårta och ofantliga gåvor. Vad de andra skyller på, vet jag inte.

Nej, men det ska i varje fall bli intressant att se hur resultaten blir i Mästarcupen, en första ordentlig prövning på hur de nya manskapen i diverse lag håller.

Brynäs IF > Sv: Mästarcupen
65Selander: Eftersom ni brynäsare verkar ha enorma problem med självförtroendet och det stora ämnet är kvalserien så tänkte jag bara lugna er, vi skickar iväg "hoppjerkan" på ett kollo som sträcker sig fram till strax innan seriestart. Så er chans att kanske få oavgjort mot oss i Mästarcupen har ökat marginellt...

Övrig hockey > Sv: Ivan Hlinka avliden
66Hagberg: Tja, det får du väl fråga mannen som ser syner, Bert Callaway.

Brynäs IF > Sv: Mästarcupen
Boström: Måste vara Anders Hedberg i sådana fall, för Johan Hedberg beräknades ju inte bli tillgänglig för spel förrän i december.

Övrig hockey > Sv: Ivan Hlinka avliden
Bert Callaway: Tja, enligt plats nr 16 på länktipset så är det uppenbarligen någon form av läsfel i den Nolbyska databanken.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Porin Ässät
Efter att ha blivit överöst med kritik för mitt senaste alster så tvingas jag inse att den där "Hedlund" som återkommer till laget ju faktiskt heter "Hedman".
Jag skäms...

Brynäs IF > Sv: Johan Holmqvist
65Selander: Hmm, en bildskärm på en MC, är det din version av MTV:s serie Pimp my ride? ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Porin Ässät
Så har man gjort den första gallringen i träningstruppen. Juniorerna Pär Edblom och Erik Broman får lämna skutan. Edblom återgår tydligen till J20-laget, medan MoDo försöker att ordna en allsvensk klubbadress åt Broman. I och med detta borde väl ryktet om en flytt till Jämtland Hockey för Broman vara över.

Äsch, nu har tydligen Viklund återfått #3 när Hedlund återkommer till laget. Kanske var så enkelt att man glömt att trycka upp en tröja med #3 på, och det var därför Viklund fick spela i #8 med övertejpat namn, fast givetvis ville jag ju tro något annat...

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Porin Ässät
Knepigt hur olika känslor man kan ha för en och samma tröja, men i en annan färgkombination. Den röda "retro"tröjan gillar jag inte alls medan jag tycker att den vita "retro"tröjan som de spelade i igår är otroligt snygg.

När man nu kostat på att ta fram både en vit och en röd version av samma tröja ska man då verkligen bara använda den under försäsongen?
Hoppas att i varje fall den vita dyker upp under seriespelet, då givetvis som igår helt reklamfri.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Porin Ässät
Undrar just om man kan få solsting i tevesoffan? Har i varje fall en konstig känsla av en riktigt underbart trevlig hockeyvinter säsongen 2004-2005 för mitt kära MoDo Hockey.

Infann mig givetvis iklädd #44:s matchtröja dagen till ära.
Måste dock säga att, trots mitt tidigare starka ogillande av de nya retrotröjorna, de vita retrotröjorna var förbannat snygga.

Jocke Lindström och Alexander "Steenskottet" Steen, vilket fenomenalt radarpar, inte blev det väl direkt sämre av att de hade Svarten som tredjelänk i sin kedja. Efter att Steen klivit av isen drygt 10 minuter in i tredje så klev Niklas Johansson in på hans position och gjorde inte alls bort sig.

Wennerberg-Gästrin-P.Öberg, kan nog bli en intressant checkingline bara Wennerberg återfår lite av samma energi som han hade i sargspelet förrförra säsongen.

Tobias Viklund tror jag definitivt att vi kommer att få se mer av i MoDo-tröjan i vinter, en frisk fläkt. Hmm, spelade i #8 istället för #3 som det stod i det påkostade programmet, kan den tröjan vara uppbokad för någon annan spelare...

Tommy Enström gillar jag också en spelare som, trots sin ringa storlek, verkligen inte bangar att ställa sig framför mål och fightas med de stora killarna.

MoDo Hockey > Sv: Milo höstsäsongens syndabock?
Frisco, Poffa och NuMo: Äh, grabbar, kasta handskarna och slåss vetja. Det finns inget som piggar upp så mycket som ett äkta rallarslagsmål under försäsongen. Borde väl även gälla på SpS. ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Porin Ässät
Efter att ha läst artikeln i länktipset så verkar det som att vi får möta ett väldigt fysiskt spelande Ässät i morgondagens träningsmatch.

www.norran.se/sektion_c.php?id=384393&avdelning_1=101&avdelning_2=0

Olympiska spelen > Sv: Invigningen
Portello: Ah, Roberto Vacchi och Anders Adamssons ljuva stämmor, ett utmärkt sätt att vakna till på en lördagsförmiddag. Dramatiskt värre, två av favoriterna borta redan på det första av de 17 varv som ska köras i linjeloppet.

Olympiska spelen > Sv: Invigningen
250kg kärlek: Om jag inte hörde fel så sade de att säkerhetsarrangemangen för de olympiska spelen kostar uppskattningsvis 1 miljard Euro.

De pengarna hade de hellre kunnat skänka som humanitärt bistånd till mig.

Olympiska spelen > Sv: Invigningen
65Selander: Jag får nog svara alternativ 3. Men det man undrar är, hur sjutton fick det afrikanska landet, med killarna iförda höftskynken och spjut, igenom spjuten i säkerhetskontrollen? Det borde väl också uppfattas som en klar säkerhetsrisk, eller?

Undrar just om de sänder Herrarnas linjelopp på cykel på Eurosport imorgon. Behöver en dos av Roberto Vacchi igen.

Olympiska spelen > Sv: Invigningen
Sannes: Jag tyckte det mest spännande var ifall han som tände elden skulle bli grillad eller inte. Nu uteblev ju tyvärr den händelsen ;)

En annan spännande sak var ifall kommentatorerna någonsin skulle sluta pladdra och hämta luft för en sekund eller två. Ville ju njuta lite av DJ Tiesto:s bakgrundsmusik.

Intressant förresten att man "råkar" vara med om en "motorcykelolycka" samtidigt som förhören om de uteblivna dopingproven skulle hållas och att dessa två personer dessutom färdades på samma motorcykel. Nästan så att man skulle kunna börja spekulera, men sånt där spekulerande sysslar jag inte med...

Café > Sv: Engelsk Humor
Dysso: Jäklar, den kultserien glömde jag ju bort. Chris Barrie som spelar Arnold Judas Rimmer har man förresten kunnat se på tisdagskvällar på Discovery i ett program om olika typer av motorer, om jag minns rätt.

· 403 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa