Historik
Föregående · 404 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Porin Ässät
NuMo: Hmm, det betyder alltså att värvningen av Wilde kom några säsonger för tidigt. Eller de kanske har hunnit se och lära ändå. Måste ju finnas folk som, på ort och ställe, genom sina aktioner på plan kan beskriva precis hur man inte skall göra i en matchsituation.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Porin Ässät
NuMo: Hehe, jag antar att det finns vissa andra som är av en annan åsikt.
Någon som skulle lägga ett bud på #43 på tröjauktionen, men såg fel och köpte en #44 istället...
Någon som skulle lägga ett bud på #43 på tröjauktionen, men såg fel och köpte en #44 istället...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Porin Ässät
NuMo: Både Jocke och Steen har imponerat på träningarna och Svartvadet vet man var man har honom, ska bli riktigt intressant att se den kedjan på söndag.
Hmm, svår nöt det där med Hedlund och Warg, båda två har ju spelat som bäst när de spelat på centerpositionen, men på träningarna tycker jag ändå att Warg har visat framfötterna mer än vad Hedlund har gjort.
Sen ska det ju också bli trevligt att följa den där Tobias Viklund som ju, enligt Skägget själv, noterat det bästa testresultatet någonsin sedan man införde det testprogram man kör med idag.
Tommy Enström har också sett riktigt intressant ut på träningarna, får väl se hur pass lätt han väger mot kvalificerat motstånd.
Hmm, svår nöt det där med Hedlund och Warg, båda två har ju spelat som bäst när de spelat på centerpositionen, men på träningarna tycker jag ändå att Warg har visat framfötterna mer än vad Hedlund har gjort.
Sen ska det ju också bli trevligt att följa den där Tobias Viklund som ju, enligt Skägget själv, noterat det bästa testresultatet någonsin sedan man införde det testprogram man kör med idag.
Tommy Enström har också sett riktigt intressant ut på träningarna, får väl se hur pass lätt han väger mot kvalificerat motstånd.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Porin Ässät
Nu har jag också fått en förklaring till varför Salle saknats på isträningarna, han är tydligen knäskadad.
Oscar Hedman och Mattias Hellström är upptagna med spel i juniorlandslaget.
Oscar Hedman och Mattias Hellström är upptagna med spel i juniorlandslaget.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Porin Ässät
Inför första riktiga träningsmatchen på försäsongen väljer Skägget att formera laget på följande sätt:
Laget mot Ässät:
Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).
Backpar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard
43 Lars Jansson,
8 Tobias Viklund
5 Hans Jonsson,
4 Jan Öberg.
Kedjor:
22 Joakim Lindström,
39 Per Svartvadet,
27 Alexander Steen
26 Mattias Wennerberg,
40 Magnus Gästrin,
18 Peter Öberg
23 Magnus Hedlund,
29 Morten Green,
17 Fredrik Warg
33 Tommy Enström,
20 Niklas Johansson,
32 Jesper Andersson.
Avbytare:
24 Pär Edblom,
12 Erik Broman.
Laget mot Ässät:
Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).
Backpar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard
43 Lars Jansson,
8 Tobias Viklund
5 Hans Jonsson,
4 Jan Öberg.
Kedjor:
22 Joakim Lindström,
39 Per Svartvadet,
27 Alexander Steen
26 Mattias Wennerberg,
40 Magnus Gästrin,
18 Peter Öberg
23 Magnus Hedlund,
29 Morten Green,
17 Fredrik Warg
33 Tommy Enström,
20 Niklas Johansson,
32 Jesper Andersson.
Avbytare:
24 Pär Edblom,
12 Erik Broman.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Äh, du får allt bjuda på bättre motstånd ifall Wildehjärnorna skall tycka att det är lönt att spela mot ditt lag ;)
Just nu känns Hattrick oerhört mycket intressantare , men jag får väl fortsätta ett tag på Xpert Eleven och se hur det står sig i längden..
Just nu känns Hattrick oerhört mycket intressantare , men jag får väl fortsätta ett tag på Xpert Eleven och se hur det står sig i längden..
MoDo Hockey > Sv: Timander kvar i NHL
Icing-Ove: Låter ju knepigt att han accepterat en lönesänkning jämfört med de anbud han tidigare förkastat. Fast de tidigare kontraktsanbuden kanske iofs gällde mer än två år
MoDo Hockey > Sv: MoDo räcker väl
NuMo: Hmm, menar du Kba-Sextisju eller Kb-Sextifem?
(Båda låter för övrigt som någon sån där PPM-fond)
(Båda låter för övrigt som någon sån där PPM-fond)
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Hmm, jag drar till med en riktig chansning och säger Svenska Fans. Alternativt att källan är Rayko...
MoDo Hockey > Sv: MoDo räcker väl
El Maco: Du glömde ett "om" i den andra meningen. Alltså: "...men ÖA ska skriva om Modo i tidningen."
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Tja, eftersom du bums ska sjunga så vill jag sjunga "Sounds of Silence" men i en lite annorlunda tappning.
www.axalian.com/forum/flash/Donkey%20Bong.swf
www.axalian.com/forum/flash/Donkey%20Bong.swf
Brynäs IF > Sv: Biljetter till "jernis"
65Selander: Vi spelar självklart "Dueling Banjos" och så kommer Foppa in i en kanot.
Brynäs IF > Sv: Biljetter till "jernis"
65Selander: Det var nog bara du som missförstått alltihop. De sa förstås att Dackell blev inbogserad av ismaskinen... ;)
MoDo Hockey > Sv: Sa Modo nej till dessa lirare eller?
Swordster: Jag som hade för mig att det var Thors och Pär som inte gick vidare bra ihop, fast där kanske jag minns fel.
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dragan 2k: Kan ju inte direkt tänka mig att de, i SVT, exempelvis skulle välja att visa bilder från SM-finalen i badminton under deras hockeymagasin. Fast jag kanske har fel på just den punkten.
Sen vill jag bara säga att snart så är det jul, så tänk på att äta många tomteklubbor, då blir tomten glad!
Sen vill jag bara säga att snart så är det jul, så tänk på att äta många tomteklubbor, då blir tomten glad!
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dragan 2k: Jag undrar, kommer SVT att ta över TV4:s klämkäcka attityd från Hockeykväll också och t.ex låta Ernst Kyrkobestigare knyppla behändiga skridskopåsar till Bulan?
Eller kommer man kanske helt plötsligt att slänga in lite fotbollsbilder mitt i Hockeykväll?
Eller kommer man kanske helt plötsligt att slänga in lite fotbollsbilder mitt i Hockeykväll?
Café > Sv: Gyllene Tider!!
Dragan 2k: Hmm, du menar att de alltså håller på att producera någon film med ett manus av David Lynch? Jäklar, låter som otroligt sofistikerade supportrar.
Mina svävar just nu på små moln, knepigt vad en WO-vinst kan göra för humöret på supportrarna.
När man talar om guld så rekommenderar jag givetvis skivan Gold Mother av Manchester-gruppen James.
Mina svävar just nu på små moln, knepigt vad en WO-vinst kan göra för humöret på supportrarna.
När man talar om guld så rekommenderar jag givetvis skivan Gold Mother av Manchester-gruppen James.
Café > Sv: Gyllene Tider!!
Dragan 2k: Äh, Dragan lille, du lämnar så mycket ledtrådar att det är lika lätt som att vinna över dig i HT. ;)
Café > Sv: Gyllene Tider!!
Dragan 2k: Jag chansar på ett BASF C-90, ungefär halvvägs in på B-sidan. Vann jag?
Luleå HF > Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
lizzard: Det var inte så att han bara fick "appearance money" för en match, för att bevisa för tvivlarna att han verkligen existerar? ;)
Luleå HF > Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Portello: Hur gick det för Någon Annan? Fick han spela? Hörde att släktingen Kofi skickat välgångshälsningar.
MoDo Hockey > Sv: Vojne, vojne...
knaskamilla: Satt och läste en intressant sida där några finländare gjort någon form av egen "draft" av alla finska proffs genom tiderna.
Där kunde man bland annat läsa att Rauli Raitanen var en riktig favorit bland kvinnorna på 90-talet.
Där kunde man bland annat läsa att Rauli Raitanen var en riktig favorit bland kvinnorna på 90-talet.
MoDo Hockey > Sv: Vojne, vojne...
knaskamilla: aZZå meN, ALlTzå, NU e DE ju Weinis zoM E znYGGAzT, HAr Ja För mig... *tIhi* ellER har jA BleVit rIKTIT gaMmaL!?!?? *kjamar*
MoDo Hockey > Sv: Sponsor till arenan?
El Maco: Tycker de gott kan tala om var kolan är på en gång. Inte sjutton vill jag leta kola hela periodpauserna.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Porin Ässät
Hittade lite resultat ändå.
Undrar just vad "Pitsiturnaus" betyder? Miniturnering kanske..
De hann i varje fall med fyra matcher den 29/7!
Undrar just vad "Pitsiturnaus" betyder? Miniturnering kanske..
De hann i varje fall med fyra matcher den 29/7!
MoDo Hockey > MoDo Hockey - Porin Ässät
Tänkte bara höra efter om det är någon som råkar veta hur det gått för Ässät så här långt i deras försäsongsmatchande.
Mina finskakunskaper är lika med noll, men det vore intressant om det fanns någon sida med försäsongsresultat.
Börjar bli ordentligt sugen på att se hockey igen, särskilt efter att ha följt ett par av MoDos isträningar.
Mina finskakunskaper är lika med noll, men det vore intressant om det fanns någon sida med försäsongsresultat.
Börjar bli ordentligt sugen på att se hockey igen, särskilt efter att ha följt ett par av MoDos isträningar.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: Hörröduru, du glömde ju ett "-na" i brådskan att slänga iväg inlägget.
MoDo Hockey > Sv: Hur tycker ni Bengt Hedin sköter sin uppgift i MODO?
knaskamilla: Knepigt, nere på ICA Supermarket blev de väldigt konfunderade när jag frågade ifall det var där man röstade i omröstningen i MoDos gästbok.
Fast iofs så behöver jag ingen omröstning för att bekräfta min inkompetens...i varje fall vad gäller att identifiera Tobias Viklund.
Fast iofs så behöver jag ingen omröstning för att bekräfta min inkompetens...i varje fall vad gäller att identifiera Tobias Viklund.
Luleå HF > Sv: Första matchen - hemsidan
Portello: Hmm, nu när det tydligen inte blev något med Shane, varför inte satsa på Bruce? Die Hard 57 - Ice Capades strikes again
MoDo Hockey > Sv: Foppa klar för spel i World Cup
Frisco: Foppa var inte med på isen under eftermiddagsträningen. Salle valde också att följa träningen från sargkanten. Om jag inte såg fel så var heller inte Öhman med, är han kanske med på samma samling som Hellström och Hedman?
MoDo Hockey > Sv: Linje 19 Reloaded?
knaskamilla: Har det bara blivit några konstiga skuggor på bilden eller har Samme lagt sig till med otroligt tjocka och långa polisonger?
Svenska Hockeyligan > Sv: Tröj-omröstningen
Efter att ha läst följande citat av Franz Kafka så måste jag nog plocka fram min Wilde-tröja från garderoben:
Anyone who keeps the ability to see beauty never grows old.
- Franz Kafka
Självklart skulle det inte falla mig in att rösta på någon annan tröja än MoDo-tröjan. Än hur mycket jag må ogilla all reklamnedsmutsning mm så står den ändå för så många härliga känslor att den inte kan bli annat än den vackraste tröjan av dem alla!
Anyone who keeps the ability to see beauty never grows old.
- Franz Kafka
Självklart skulle det inte falla mig in att rösta på någon annan tröja än MoDo-tröjan. Än hur mycket jag må ogilla all reklamnedsmutsning mm så står den ändå för så många härliga känslor att den inte kan bli annat än den vackraste tröjan av dem alla!
MoDo Hockey > Sv: Varför väntar Foppa med beslutet?
Paddan: Nää, det skulle vara alldeles för sent för att presentera ett sånt MoDo-förvärv...
MoDo Hockey > Sv: Varför väntar Foppa med beslutet?
Poffa: Hmm, presskonferens i Gavlerinken vid 17-tiden den 21/9, presentation av nyförvärvet Peter Forsberg.
Luleå HF > Sv: Första matchen - hemsidan
Dysso: De håller fortfarande på att debattera vilken prisnivå man ska lägga på exil-Hååveares biljetter, så bara du konverterar till luling så löser sig nog hela problemet ;)
MoDo Hockey > Sv: Varför väntar Foppa med beslutet?
Poffa: Men låter det ändå inte lite väl sent att ta första spadtaget till arenan runt den 15 september?
Tänka sig att här har man gått och oroat sig för att han faktiskt överväger en säsong till i Avalanche och så handlar allt om en sketen skatteregel. Vilken lättnad...
Tänka sig att här har man gått och oroat sig för att han faktiskt överväger en säsong till i Avalanche och så handlar allt om en sketen skatteregel. Vilken lättnad...
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Frisco: Kubyra? Har herr Rubik ordnat någon form av festlighet för att bringa liv i den där kluriga saken som fanns nästan överallt ett tag?
Luleå HF > Sv: vem blir 1:a målvakt ?
Jesper Jonsson: Jo, det kan nog mycket väl vara så. Fast formsvackor kan ju också komma när man minst anar det.
Men lite kaffepengar bortom hörnet kan tydligen ställa till det vad gäller motivationen, för att inte tala om distraktionsämnet gula målvaktsskydd.
Men lite kaffepengar bortom hörnet kan tydligen ställa till det vad gäller motivationen, för att inte tala om distraktionsämnet gula målvaktsskydd.
Luleå HF > Sv: vem blir 1:a målvakt ?
Lövva: Jag kan inte hjälpa att tycka att opinionen verkar ha svängt ordentligt vad gäller Hentos kvaliteter. Från början av säsongen var han en storstjärna och hans plats i 3:- var helt berättigad, men mot slutet av säsongen var han en riktig sopa som på sin höjd skulle vara glad ifall han fick vakta båsdörren. Detta alltså innan någon övergång till FBK.
Luleå HF > Sv: vem blir 1:a målvakt ?
Kickan: Förhör av grannar och luftpistolspekande mot granne, hmm låter som att du verkligen håller pli på grannarna i trappuppgången ;)
Vad gäller Hento och Warulfvsblivandet så har det väl något med månen att göra, har jag för mig.
Vad gäller Hento och Warulfvsblivandet så har det väl något med månen att göra, har jag för mig.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Frisco: Måste ändå berömma hrr Forsberg och Melinder, det var ju friskt vågat att låta Tommy Enström spela helt ensam mot fem motståndare och han klarade dessutom av att göra mål. Hans plats i laget borde vara gjuten.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Poffa: Hmm, jag som trodde att de slutat med teckningspauser på hockeyträningarna. Vad föreställde teckningen förresten?
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Frisco: Hahaha, kom på det precis efter att jag skrivit inlägget. Till och med min dator tyckte att svaret om målskytten Tommy var så uppenbar att datorn beslutade sig för att starta om två gånger!
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Frisco: Ungefär vid vilken tidpunkt förvandlades Tobias till Tommy, precis i skottögonblicket?
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Frisco: Hade tänkt att åka iväg och titta på internmatchen, men jag var tvungen att springa några ärenden åt min kära mormor och de drog ut på tiden så jag missade bussen in till Hörnett.
Föregående · 404 · Nästa
Engelsmännen är bra på att producera komediserier: Monty Python´s Flying Circus, Fawlty Towers, Dad´s Army (Krutgubbar), Yes, Minister, The Young Ones (med stora delar av personerna i Bottom), Blackadder och nu på senare tid de hysteriskt roliga The Office och Coupling.
Det ryktas om att amerikanerna skall ha försökt göra en egen version av Coupling, den amerikanska publiken anses inte mogen för alla de sexskämt som förekommer i Coupling.
Jag saknar BBC Prime, speciellt nu när de under ett par veckor försöker att kora Storbritanniens populäraste sitcom.