Historik
Föregående · 405 · Nästa
Motor > Sv: Häkkinen klar för BAR
Poffa: Enligt BAR-stallet skall de där ryktena om Häkkinen vara falska. I varje fall enligt artikeln i F1Racing.net
Timrå IK > Sv: Så här kommer det att gå 04/05
spanarn: Svarar han på frågan: Vilket är favoritpålägget?
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV fram till oktobers slut
Paddan: "en plasmaskärm i teven" hahaha, du är allt bra lustig du. "en plasmaskärm i fordonet" skulle det ju vara, stolpskott...
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV fram till oktobers slut
Poffa: Tyvärr måste jag dela min H2 med ett par personer till, och då det bara finns en plasmaskärm i teven så blir siktförhållandena ungefär lika goda som utsikterna att hitta en brynäsare som inte svävar högt i det blå efter gårdagens väldigt meriterande seger...
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV fram till oktobers slut
Poffa: Tja, jag har hört att sånt där pluggande skall vara bra, det sägs kunna öka risken att man får annat än underkänt på tentorna.
Jo, de lär väl ha varit lite förutseende. Men personligen så ser jag inget hinder att sända 50 av 50 MoDo-matcher under grundserien.
Jo, de lär väl ha varit lite förutseende. Men personligen så ser jag inget hinder att sända 50 av 50 MoDo-matcher under grundserien.
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV fram till oktobers slut
Poffa: Ska bli intressant att se hur SVT lyckas med det där nya hockeymagasinet, men för det fordras i varje fall att man inte är på hemmamatch på måndagar, för med så tidig sändningstid så hinner man ju inte se programmet om man inte i förväg programmerat video...eeh, jag menar givetvis den inspelningsbara DVD-spelaren...
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV fram till oktobers slut
Poffa: Märkligt, efter alla skriverier om att Foppa och Timander och Eriksson och Sundström och Kaberle skulle vara klara för MoDo så trodde jag att de skulle visa alla MoDo-matcher...
Men, nu kanske jag hinner plugga någon halvsekund innan matcherna istället. ;)
Men, nu kanske jag hinner plugga någon halvsekund innan matcherna istället. ;)
Luleå HF > Sv: Första isträningen.
Knepigt nog verkar jag bete mig precis som Geoff i tv-serien Coupling som fick tipset att tänka sig alla människor nakna för att inte bli nervös inför en anställningsintervju. Till slut blev det för mycket: "I can´t stop the nakedness!"
För min del verkar det vara: "Jag kan inte stänga av den där positiva känslan!"
För min del verkar det vara: "Jag kan inte stänga av den där positiva känslan!"
Luleå HF > Sv: Första isträningen.
Albert Hall: Äh, det behöver de ju inte skriva. Självklart vet alla redan att alla lag kommer att vara oerhört mycket sämre än MoDo, det är en instinkt som är nedärvd och som tar sig massa knepiga uttryck som funderingar om hur stackars MoDo skall kunna överleva elitserien utan femtitolv NHL-proffs för just nu har de ju i princip bara Tommy Salo kontrakterad...
Nej, jag märker själv hur påverkad jag blir av någon form av positivism när jag tittat på de första isträningarna. Någonstans inne i oss allihop finns knepigt nog en dröm om ett SM-guld och den drömmen får väldigt mycket näring precis runt de första isträningarna och den första träningsmatchen. Då är man oslagbar och ingenting kan stoppa en. Trevligt nog verkar det också bli så i år för MoDo även under säsongen...
Nej, jag märker själv hur påverkad jag blir av någon form av positivism när jag tittat på de första isträningarna. Någonstans inne i oss allihop finns knepigt nog en dröm om ett SM-guld och den drömmen får väldigt mycket näring precis runt de första isträningarna och den första träningsmatchen. Då är man oslagbar och ingenting kan stoppa en. Trevligt nog verkar det också bli så i år för MoDo även under säsongen...
Luleå HF > Sv: Första isträningen.
Albert Hall: Hehehe, så du menar att man alltså inte kan se redan på första isträningen ifall laget skall ta SM-guld eller inte? Och jag som tydligen levt i den villfarelsen i alldeles för många år. Vilken himla tur att du upplyste mig om en sån sak.
Det vore intressant att läsa en rapport från en isträning (inkluderande min egen) som inte innehåller fraser i stil med: "Grabbarna ser riktigt tända ut och verkar ha längtat länge efter att få gå på is. Alla nyförvärven ser oerhört intressanta ut och alla juniorer och de spelare som var skadade under fjolåret verkar otroligt laddade. Vi kommer att bli riktigt jobbiga att möta för motståndarna under den kommande säsongen."
Det vore intressant att läsa en rapport från en isträning (inkluderande min egen) som inte innehåller fraser i stil med: "Grabbarna ser riktigt tända ut och verkar ha längtat länge efter att få gå på is. Alla nyförvärven ser oerhört intressanta ut och alla juniorer och de spelare som var skadade under fjolåret verkar otroligt laddade. Vi kommer att bli riktigt jobbiga att möta för motståndarna under den kommande säsongen."
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Vallin: Han hade visst glömt bort att det var hans tur att vara greenkeeper den här veckan.
MoDo Hockey > Sv: Ett brev på posten...
Frisco: Trodde det räckte med valfri dag på O´learys eller Harry´s...
MoDo Hockey > Sv: Ett brev på posten...
Poffa: Har för mig att det är varannan dag de har eftermiddagsträning, isådana fall blir det ju inte förrän imorgon.
MoDo Hockey > Sv: Ett brev på posten...
Poffa: Hehe, nej men de första övningarna tränade de i grupper om fyra och fyra och i en av grupperna ingick Foppa, Macke, Tommy Enström och en junis med #23 på hjälmen, alltså Pär.
MoDo Hockey > Sv: Ett brev på posten...
Poffa: Nu när jag tänker efter så ingick både Pär Edblom och Tommy Enström i samma lilla grupp som Foppa och Macke, i varje fall inledningsvis på eftermiddagsträningen.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Ojdå, tydligen någon som vill synas även för flygtrafiken i Skåne.
MoDo Hockey > Sv: Sök och ni skall finna...
Albert Hall: De ryska lagen brukar väl också gå på is ganska tidigt. De brukar väl kunna ha närmare 25-30 träningsmatcher i benen innan seriespelet börjar.
Timrå IK > Sv: Ispremiär 4:e augusti
Chief: Äh, vad är väl Sanny Lindström mot Tobias Enström. Tycker själv att det låter mycket intressantare om TIK dunkar in Sanny i mål...
Sen ska det ju bli jäkligt kul att få se en utklassningsseger för MoDo i SA åtminstone den 30/12.
På onsdag tar jag min andra raka seger över en tikare i HT. Vad trevligt att du påminde mig ;)
Sen ska det ju bli jäkligt kul att få se en utklassningsseger för MoDo i SA åtminstone den 30/12.
På onsdag tar jag min andra raka seger över en tikare i HT. Vad trevligt att du påminde mig ;)
Timrå IK > Sv: Ispremiär 4:e augusti
gud: Jodå, men vi väntar med dunka dunkat tills dess att vi möter TIK under säsongen, då jäklar ska det bli dunka dunka ska du se.
Äh, dina spelare var ju alldeles för veka, typiska tikare :P
Äh, dina spelare var ju alldeles för veka, typiska tikare :P
Timrå IK > Sv: Ispremiär 4:e augusti
Hälge: Vad i sjutton, har ni också fallit in i poplagsfällan med glättiga spelarpresentationer och sånt. Ni hade säkert också en massa dunka-dunka musik och färgglada lampor och rök och en speaker som vrålade "Päääääääär Styyyyyyyyyyyyf" så att högtalarsystemet nästan sprack.
Nej, tacka vet jag en gammaldags träning där man får gissa sig till vem som är vem på isen. DET är isträning det...
Nej, tacka vet jag en gammaldags träning där man får gissa sig till vem som är vem på isen. DET är isträning det...
MoDo Hockey > Sv: Sök och ni skall finna...
knaskamilla: Jo, de brukar gå på is långt senare än alla andra lag, men denna säsong kommer man att chockera genom att gå på is så tidigt som 9 augusti.
MoDo Hockey > Sv: Sök och ni skall finna...
Sannes: Så himla säker är jag ändå inte, fast det vore onekligen kul att få se honom spela minst en säsong till i MoDo. De som jag för tillfället väldigt gärna skulle se i MoDo är Sedinarna och Weinis, de hittar varandra väldigt bra och Weinis har dessutom haft himla fina avslut under träningarna. Men eftersom Weinis tydligen omförhandlat kontraktet med Islanders så blir han ju inte aktuell förrän eventuellt vid en lockout.
Timrå IK > Sv: Ispremiär 4:e augusti
Bert Callaway: Jäkla sadist, förstår du inte att bollarna också har känslor...
MoDo Hockey > Sv: Sök och ni skall finna...
Sannes: Det är klart att Foppa väntar in beskedet om det blir en NHL-säsong eller ej, för det är så mycket trevligare att gå upp till GM:n och meddela att man inte kommer att tillbringa säsongen spelandes i Colorado utan i MoDo. Ger inte riktigt samma effekt att säga samma sak om det inte blir någon NHL-säsong.
MoDo Hockey > Sv: Sök och ni skall finna...
Frisco: Jomenvisst, båda två jäkligt snygga tröjor och med ordentligt med historia. Upptäckte förresten att jag kan skymtas på tre av bilderna från eftermiddagsträningen.
MoDo Hockey > Sv: Sök och ni skall finna...
Frisco: Måste säga, apropå det där kortet, att den där matchtröjan är bra mycket snyggare än vår nya "retro"-tröja.
MoDo Hockey > Sv: Sök och ni skall finna...
Frisco: Jag tror att man, än så länge, inte säljer vare sig blusar, klänningar eller kjolar tillverkade av mörkläggningsgardiner på Parant.
MoDo Hockey > Sv: Sök och ni skall finna...
Frisco: Oj, det lät ju verkligen generöst.
Hmm, man kanske borde besöka det där näringsstället någon gång.
Undrar just vid vilken av de 25 segermatcherna på hemmaplan som det blir?
Hmm, man kanske borde besöka det där näringsstället någon gång.
Undrar just vid vilken av de 25 segermatcherna på hemmaplan som det blir?
MoDo Hockey > Sv: Sök och ni skall finna...
Frisco: Jaså, så han har gått och blivit inredningsdesigner. Det kunde jag inte tänka mig.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Frisco: Har du gjort en sån där käck MTV-"censurering" av reklamen på läktarna?
MoDo Hockey > Sv: Ett brev på posten...
Salle: Till nästa säsongs första isträning har jag en idé. Alla spelare får byta efternamn till Viklund, blir så mycket lättare för Melinder att få spelarna att lyssna då.
Sen så kan man ju heller inte vinna SM-guld när Jansson faktiskt lyckas med lite kroppskontakt. Fy Jansson, så gör man inte!
Sen så kan man ju heller inte vinna SM-guld när Jansson faktiskt lyckas med lite kroppskontakt. Fy Jansson, så gör man inte!
MoDo Hockey > Sv: Ett brev på posten...
Hälge: Jaså, på så sätt. Jamen, då kan vi lika gärna ställa in hela säsongen och dela ut SM-guldet till er så får jag plugga utan såna där hemska distraktioner som ishockeymatcher...
Fast läser man på LHFs hemsida så tar de också guld och läser man på BIFs hemsida så vinner de också guld. Undrar just vilket lag som inte tar guld efter första isträningen?
Fast läser man på LHFs hemsida så tar de också guld och läser man på BIFs hemsida så vinner de också guld. Undrar just vilket lag som inte tar guld efter första isträningen?
MoDo Hockey > Sv: Ett brev på posten...
Vallin: Jepp, måste ju finnas ett sätt att lätt kunna bringa klarhet i saker som:
Vem av spelarna är Tobias Viklund?
Är Oscar Hedman med på plan?
Måste ju helt klart bli mycket billigare med EA-idéen än att införa träningströjor med nummer på ryggen ;)
Vem av spelarna är Tobias Viklund?
Är Oscar Hedman med på plan?
Måste ju helt klart bli mycket billigare med EA-idéen än att införa träningströjor med nummer på ryggen ;)
MoDo Hockey > Sv: Ett brev på posten...
Vallin: Tja, han var väl ett lika stort träben som vanligt. Däremot tror jag att vi kan förvänta oss att Damgaard blir minst lika bra som under fjolårssäsongen, hela han utstrålar som vanligt ett otroligt lugn i agerandet.
Om det var svårt att hålla reda på spelarna i måndags så var det ännu svårare idag. De var uppdelade i svarta och röda tröjor och eftersom samtliga spelare var med på isen så var det en jäkla röra. Proffsen var dock ganska lätta att hålla reda på då nästan samtliga har vita damasker.
Om det var svårt att hålla reda på spelarna i måndags så var det ännu svårare idag. De var uppdelade i svarta och röda tröjor och eftersom samtliga spelare var med på isen så var det en jäkla röra. Proffsen var dock ganska lätta att hålla reda på då nästan samtliga har vita damasker.
MoDo Hockey > Sv: Ett brev på posten...
Den oerhört väl underbyggda teorin går ut på att Timander var den ende av NHL-proffsen och junisarna, om jag inte såg helt galet, som spelade i en likadan hjälm som de som redan ingår i truppen.
För övrigt använde man sig av en fjärde målvakt idag. Om jag inte hörde helt fel så var det Christoffer Königsson.
Tommy Enström fick äran att bilda kedja med Foppa och Macke och Damgaard och Jansson bildade backpar i de övningar de körde.
Högt tempo under hela träningen.
Beräknar antalet åskådare på träningen till någonstans mellan 120-150 personer.
För övrigt använde man sig av en fjärde målvakt idag. Om jag inte hörde helt fel så var det Christoffer Königsson.
Tommy Enström fick äran att bilda kedja med Foppa och Macke och Damgaard och Jansson bildade backpar i de övningar de körde.
Högt tempo under hela träningen.
Beräknar antalet åskådare på träningen till någonstans mellan 120-150 personer.
MoDo Hockey > Sv: Ett brev på posten...
Så har man då kommit hem, relativt oskadd, efter eftermiddagsträningen.
Har en egen liten väldigt vag teori om att Timander inom kort kommer att presenteras på en presskonferens som nästa nyförvärv till MoDo.
Har en egen liten väldigt vag teori om att Timander inom kort kommer att presenteras på en presskonferens som nästa nyförvärv till MoDo.
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
knaskamilla: Hmm, var det verkligen han som sade det, jag som hade för mig att det var Källström.
Nåväl, återstår väl att se hur det blir med den saken.
Läste på LHCs forum att byggkostnaden för Cloetta Center tydligen skenat iväg från 250 miljoner till 300 miljoner kronor.
Nåväl, återstår väl att se hur det blir med den saken.
Läste på LHCs forum att byggkostnaden för Cloetta Center tydligen skenat iväg från 250 miljoner till 300 miljoner kronor.
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
Vallin: Om jag inte minns fel talade Anders Källström på årsmötet om att invigningen borde ske i december månad 2005.
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
Vallin: Äh, du vet det tar ju ett bra tag att komma in i elitserietempot och spelet på stor rink...bör väl ta ungefär en säsong och under den tiden kan man väl inte kalla det för att han spelar.
Så lagom till att den nya arenan är färdigbyggd spelar han en säsong i MoDo, men sen så upptäcker han att det faktiskt var så trevligt att vinna matcher hela tiden att han skriver på ett 5-årskontrakt.
Så lagom till att den nya arenan är färdigbyggd spelar han en säsong i MoDo, men sen så upptäcker han att det faktiskt var så trevligt att vinna matcher hela tiden att han skriver på ett 5-årskontrakt.
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
knaskamilla: Nja, arbetslös vete sjutton, det är ett himla slit att nöta på tangentbordet...
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
knaskamilla: När du säger det på det viset så har du definitivt övertygat mig om att jag borde se eftermiddagens isträning.
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
knaskamilla: Intressant, inte visste jag att det var så många som längtat efter att få se Timander isträna.
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
knaskamilla: Hmm, har verkligen Espen påstått det där om Snygg-Janne?
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
knaskamilla: Hmm, jag som hade för mig att det var längre bak...anatomiskt...som han gjorde sig bättre.
Men som säkerhetsrisk betraktat vore det klart mer önskvärt att behålla honom som anfallare även om han klarar av att fippla med pucken även i anfallszon.
Men som säkerhetsrisk betraktat vore det klart mer önskvärt att behålla honom som anfallare även om han klarar av att fippla med pucken även i anfallszon.
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
knaskamilla: Tja, jag måste säga att jag är lite smått förbluffad jag med, men vadå det fanns ju utrymme för ändringar i värvningsstrategin. Den planerade tonvikten på backar kunde lika gärna betyda 1 back och 4 forwards enligt Kent Forsberg.
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
knaskamilla: Tja, skulle inte sitta helt fel med två rödhåriga spelare som är kusligt lika varandra och en kompletteringsspelare som är halvblind.
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
knaskamilla: Var det inte Kent Forsberg som i en intervju med Radio Västernorrland i måndags sade att läget var väldigt gynnsamt vad gäller möjligheten att kontraktera Anders Eriksson och Timander.
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
Poffa: PR-mässigt vore det väl ändå bäst att få klart med Foppa så snart som möjligt. Fast det är klart, det vore väl trevligt att kunna göra något stort evenemang och på en och samma gång avklara första spadtaget till den nya arenan, presentation av ny huvudsponsor samt signerandet av Foppas kontrakt.
Om jag inte minns helt galet så var man väldigt svävande på frågan om hur många spelare som det skulle förstärkas med på back- såväl som forwardssidan, men tonvikten låg ändå på backsidan som ansågs vara i svagaste laget.
Om jag inte minns helt galet så var man väldigt svävande på frågan om hur många spelare som det skulle förstärkas med på back- såväl som forwardssidan, men tonvikten låg ändå på backsidan som ansågs vara i svagaste laget.
Föregående · 405 · Nästa