Historik
Föregående · 406 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Elitserietempen i AB!
Poffa: Vill ju inte tro att han fastnat med skägget i brevlådan...
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Salle: Kom på, när jag loggat ut för natten, att det var Macke som Hellström tränade tillsammans med.
Nä, det låter alldeles för enkelt att Svarten skulle träna i svart, fast det är i sådana fall inte direkt första gången jag har fel när det gäller saker och ting.
Nä, det låter alldeles för enkelt att Svarten skulle träna i svart, fast det är i sådana fall inte direkt första gången jag har fel när det gäller saker och ting.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Vänta här nu, Mattias Hellström och Svarten var i samma lilla grupp när de gjorde övningarna och Hellström hade vit träningströja...med andra ord hade Svarten vit tröja
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Nepp, Weinis och bröderna Sedin hade alla tre vita träningströjor.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Tobias Viklund hade i varje fall svart tröja. Peter Öberg hade svart tröja, om jag inte minns fel... där tog det slut. Minnet är som du märker i riktigt topptrim inför återupptagandet av universitetsstudierna ;)
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Äh, nu gör du mig riktigt osäker. Men jag vidhåller ändå att Svarten hade vit träningströja. Att Snygg-Janne tränade i svart tröja är dock ställt helt utom tvivel.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Den här tiden på dygnet bjuder jag på meningsbyggnadsfelen.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Jepp, röda tränade mot stora stå under båda träningspassen, samt en grupp vita. Mot lilla stå tränade svarta till vänster och vita till höger och jag är till 99,9% säker på att Svarten tränade i vit träningströja.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Nej, röda kan det inte ha varit, för de tränade på andra kortsidan.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Men, tränade inte Svarten i vit träningströja, eller minns jag helt galet?
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Kanske det. OM det nu är Snygg-Janne på de bilderna vill säga. Från ett storflin i ansiktet vid ett solklart läge för ett givet mål till att fort som sjutton kasta handskarna och "knyta skridskorna". Sen står Salo kvar och skrattar rått.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Hmm tror jag alldeles galet om jag tror att bilderna 2, 3 och 4 alla hör ihop och gemensam nämnare är Snygg-Jannes totala målsumpande?
Luleå HF > Sv: Bätte bemötande!
65Selander: Oj, 75 år gamla bussar. Det låter som att det tar en tid för er att komma till bortamatcherna...
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Viklund, O Viklund where art thou our Viklund?
Timrå IK > Sv: J Hedström i P4
65Selander: Hehehe, nja jag var nog inte vidare seriös.
Han har väl också redan sagt att ifall SAIK går upp i elitserien nästa säsong så är det hans stora önskan att få spela i det laget.
Han har väl också redan sagt att ifall SAIK går upp i elitserien nästa säsong så är det hans stora önskan att få spela i det laget.
Café > Sv: Se hit, datahjälp behövs här.
Frisco: Jäklar, nu känner jag hur snålvattnet börjar rinna till.
På deras oerhört avancerade hemsida fick jag i varje fall veta att de serverar mat, men inte så mycket mer.
På deras oerhört avancerade hemsida fick jag i varje fall veta att de serverar mat, men inte så mycket mer.
Café > Sv: Se hit, datahjälp behövs här.
Frisco: Hmm, tror bara att jag i princip varit in och vänt på Church Street Saloon. Specialerbjudande på Corona, ville inte betala extra mycket pengar för färgat vatten.
Fast jag kan väl iofs passa på att lämna ett länktips nu när jag ändå tittade förbi.
Fast jag kan väl iofs passa på att lämna ett länktips nu när jag ändå tittade förbi.
Länkar:
http://www.whiskyguiden.se/
http://www.whiskyguiden.se/
Luleå HF > Sv: Första isträningen.
Portello: Hmm, var det inte vad man sa om Joni Lehto också? Det där med ett rätt bra skott alltså. ...och han producerade ju otroligt mycket poäng ;)
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Sen hade de ju heller inte, som LHF-spelarna, tröjnummer som upptog i princip hela ryggtavlan.
Får nog skriva en skrivelse till kansliet och föreslå att de får jättestora namnskyltar på träningströjorna...
Får nog skriva en skrivelse till kansliet och föreslå att de får jättestora namnskyltar på träningströjorna...
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Frisco: Vem vann sarghörnsduellen då?
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Jo, det var någon som nämnde att Hedman var på isen, men då sa Poffa: Näää, det är inte han, Hedman är kraftigare än så."
Själv var jag som vanligt helt förvirrad, speciellt när det dök upp en massa nya färger och designer på hjälmar, träningströjor och damasker.
Själv var jag som vanligt helt förvirrad, speciellt när det dök upp en massa nya färger och designer på hjälmar, träningströjor och damasker.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
AudibleGiraffe: Tja, de skulle ju ha lyssnat på våra ideer om att implementera tekniken från EA:s NHL-spel för att kunna se vilken spelare som är på vilken position på isen. Då skulle inte det där ha hänt...
MoDo Hockey > Sv: Jefla TP, du lovade ju!!!
På tal om "poff" undrar just hur många som kommer att bli snopna när de upptäcker att det inte är någon träning idag klockan 16 i Kempehallen.
MoDo Hockey > Sv: Jefla TP, du lovade ju!!!
Poffa: Hmm, nu har det nog inte bara brunnit på H Höger, det har uppenbarligen också poffat till.
MoDo Hockey > Sv: Jefla TP, du lovade ju!!!
Få se, var var jag nu?
Jo, herr Steen poserade ju i en tredjetröja igår så då kunde ju inte Frölunda vara sämre. ;)
Jo, herr Steen poserade ju i en tredjetröja igår så då kunde ju inte Frölunda vara sämre. ;)
MoDo Hockey > Sv: Jefla TP, du lovade ju!!!
Poffa: Hmm, nu vet jag varför Frölunda presenterade en tredjetröja igår. Aj, faan, nu fick jag en Steen i skorna.
Nä, jag måste nog plocka bort den först innan jag berättar...
Nä, jag måste nog plocka bort den först innan jag berättar...
Luleå HF > Sv: Första isträningen.
Dysso: Ojdå, så du menar att det var mer än 4.000 åskådare på LHFs andra isträningsdag.
Det var alltså 3999 personer som var där för att kolla på H2:an på parkeringen...
Det var alltså 3999 personer som var där för att kolla på H2:an på parkeringen...
MoDo Hockey > Sv: Retrotröjan...
Poffa: Man kanske väljer att vara lite okonventionella och placera dessa på högra sidan, eller...för att göra domarna riktigt konfunderade...på ärmarna.
MoDo Hockey > Sv: Retrotröjan...
Poffa: Eeh, förlåt, vänstra sidan blir det ju, lite lagom förvirrad som vanligt.
Tidningen Ångermanland brukar väl sällan visa bilder på hemsidan, eller för den delen sällan uppdatera sportsidorna på hemsidan.
Tidningen Ångermanland brukar väl sällan visa bilder på hemsidan, eller för den delen sällan uppdatera sportsidorna på hemsidan.
Luleå HF > Sv: Första isträningen.
Portello: Det var väl det jag kunde tänka mig om LHF. Laget är så tråkigt att titta på att man hellre drömmer om asfalt... ;)
MoDo Hockey > Sv: Retrotröjan...
Poffa: Bilden i pappersupplagan av TÅ var inte så mycket bättre. Men klart är i varje fall att man tagit bort MoDo-loggorna från axelpartiet, eller rättare sagt överärmarna, och flyttat loggan till högra sidan på tröjans framsida.
Brynäs IF > Sv: Lite läar ang lägret i Brunflo
65Selander: Hmm, så Dackell blir alltså tränarare och Tomas Jonsson gör comeback i elitserien? Tja, man skall väl egentligen aldrig bli förvånad över någonting när det gäller Brynäs ;)
Timrå IK > Sv: Ispremiär 4:e augusti
För att nu, efter lite tillfälliga störningar ;) återgå till ämnet ispremiärer så lyckades man tydligen skrämma ihop ett ansenligt antal åskådare på LHCs första isträning.
Verkar som att det snart kommer att bli unikt ifall man INTE ställer till med ett spektakel kring första isträningen.
Verkar som att det snart kommer att bli unikt ifall man INTE ställer till med ett spektakel kring första isträningen.
Timrå IK > Sv: Ispremiär 4:e augusti
knaskamilla: Jepp, någon gång måste man ju göra det också. Lika bra att klara av det innan säsongen börjat så jag får ha Wildetröjan ifred ;)
Timrå IK > Sv: Ispremiär 4:e augusti
MoK: Hehehe, nog förstod jag det. Ville bara ta chansen när den nu var så uppenbar.
Timrå IK > Sv: Ispremiär 4:e augusti
MoK: Jaså minsann, nu blir jag kallad töntig också. Det var då det värsta...eller förresten, det stämmer nog ganska bra ändå...
Timrå IK > Sv: Ispremiär 4:e augusti
knaskamilla: Det var nog som så att jag kom på den briljanta idén att man borde överföra systemet med spelarpresentation på isen på det sätt som det görs i EA:s NHL-spel, så att man slipper famla i blindo för att försöka ta reda på vem som är vem.
Frölunda HC > Sv: "Frölundas tröjjtrick"
mangan: Ok, men jag har ändå lite svårt både för den där tröjdesignen och designen på MoDos tredjetröja. Men det är ju viktigast att de flesta av de egna supportrarna och sponsorerna är nöjda.
Sedan så underlättar det ju också om tröjorna inte är belamrade med reklam, då blir det lite enklare att skapa en snygg tröja.
Sedan så underlättar det ju också om tröjorna inte är belamrade med reklam, då blir det lite enklare att skapa en snygg tröja.
Frölunda HC > Sv: "Frölundas tröjjtrick"
mangan: Hmm, då var den inte bara lite otydlig. För jag tycker då att den ser mörkblå ut på bilden. Verkade väl lite ologiskt med blått, fast det är klart jag såg ju att ni ska spela med guld på bortatröjorna också, så alla färger kanske är gångbara. ;)
Frölunda HC > Sv: "Frölundas tröjjtrick"
Sannes: Just nu känns det som att alla pengar de närmaste åren kommer att gå åt till bussresor Umeå t.o.r, kurslitteratur och förstås alla hemmamatcher som måste ses.
Frölunda HC > Sv: "Frölundas tröjjtrick"
Sannes: Kan också vara så att jag hakar upp mig på att MoDos tredjetröjor marknadsförs som retrotröjor och det enda som är retro med de är det snedställda lagnamnet och snörningen i halsen. Det är alltså inte baserat på någon tröja som man tidigare använt.
Hmm, nej, jag tycker nog bara att den är ful, så enkelt är det.
Frölundas tröja har jag ju än så länge inte sett "live" och eftersom den tydligen bara skall användas på hemmaplan lär jag heller inte få se den live.
Hmm, nej, jag tycker nog bara att den är ful, så enkelt är det.
Frölundas tröja har jag ju än så länge inte sett "live" och eftersom den tydligen bara skall användas på hemmaplan lär jag heller inte få se den live.
Frölunda HC > Sv: "Frölundas tröjjtrick"
Sannes: Då är vi överens om en sak i varje fall. Du gillar båda tröjorna, medan jag inte alls tycker att de är snygga. Men det är väl kanske tur att det inte är min åsikt som räknas alla gånger ;)
Frölunda HC > Sv: "Frölundas tröjjtrick"
Sannes: Tja, den är lite lik er tredjetröja men går i rött, vitt och grönt istället för rött, vitt och blått!
Frölunda HC > Sv: "Frölundas tröjjtrick"
Sannes: Sitter och tittar på er nya tredjetröja och blir inte särskilt imponerad. Tycker att tröjan ser väldigt rörig ut, trots sin renhet från reklam. Kanske i sin tur beror på att jag heller inte tycker att vår egen tredjetröja är snygg. Men när de nu väl tagit fram en tredjetröja så är det kul att se att mitt kära MoDo i varje fall kommer att spela i de tröjorna under försäsongen.
Återstår att se om de kommer att spela något med de tröjorna under seriespelet.
Återstår att se om de kommer att spela något med de tröjorna under seriespelet.
MoDo Hockey > Sv: Nonsens, pajkastning samt viss svenskaundervisning.
knaskamilla: Är det inte så att verbal kommunikation är all kommunikation som sker med ord, skrivna eller talade, medan en icke-verbal kommunikation är sånt som förmedlas med hjälp av exempelvis gester.
Frölunda HC > Sv: "Frölundas tröjjtrick"
AudibleGiraffe: Jag tror att det var någon utrikisk man som sade "Beauty is in the eye of the beholder" om jag minns rätt.
Med andra ord så är jag riktigt stolt över mina vackra reklambesudlade Wilde- och Lehtinentröjor och tycker förstås att de är otroligt vackra...
Med andra ord så är jag riktigt stolt över mina vackra reklambesudlade Wilde- och Lehtinentröjor och tycker förstås att de är otroligt vackra...
Frölunda HC > Sv: "Frölundas tröjjtrick"
Per HApps: Jodå, vår tredjetröja är helt reklamfri.
...än så länge, är det väl bäst att tillägga.
Men det var väl inte det saken gällde antar jag ;)
...än så länge, är det väl bäst att tillägga.
Men det var väl inte det saken gällde antar jag ;)
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Frisco: Förstår att du fick en tår i ögat när du såg att de glömt bort mannen, myten och legenden MaJo i artikeltexten.
Föregående · 406 · Nästa