Historik
Föregående · 407 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Jäklar, någon har tydligen snott Mackes bil... ;)
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Funderar på om de har någon egen tidszon där nere i Göteborg, för enligt Hockeyligan.se var Frölunda det första elitserielaget att träna på is, vid 11-tiden idag. Om jag inte fått helt fel på min tidsuppfattning så har jag bestämt för mig att jag idag klockan 09.30 befann mig i Kempehallen och såg på säsongens första isträning för MoDo Hockey. Dessutom gick väl LHF på is vid 10-tiden.
Mycket nu som jag inte fattar...
Mycket nu som jag inte fattar...
Allsvenskan > Sv: Växjö Lakers.
Nu är Växjö Lakers två nyförvärv presenterade, ja eller rättare sagt ett nyförvärv och en återsigning.
Shjon Podein och Brad DeFauw är namnen på nyförvärven.
Shjon Podein och Brad DeFauw är namnen på nyförvärven.
MoDo Hockey > Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
Salle: Verkar vara väldigt svårt att uttala ÄnnÅHäll...eller vad det nu heter.
Så det är alltså onsdag eftermiddag som Foppa kommer att träna med laget. Knepigt, Allehanda som aldrig brukar ha fel.
Så det är alltså onsdag eftermiddag som Foppa kommer att träna med laget. Knepigt, Allehanda som aldrig brukar ha fel.
Luleå HF > Sv: Första isträningen.
Lövva: Hahaha, okej, det var så det var. Men det låter ju bra att han inte finns i Coop, kan du garantera att det förblir så även under elitseriesäsongen? ;)
Luleå HF > Sv: Första isträningen.
Lövva: Hmm, så Obsut finns alltså i verkligheten. Fast jag tror inte riktigt på det förrän jag sett honom utanför den alternativa verkligheten som heter Coop Arena...
MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Paddan: Sen så heter det faktiskt "skull" och inte "skulle", ärthjärna!
MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Jo, det är klart där har vi väl den enda osäkerhetsfaktorn.
Frågan är dock hur pass uppskattade de speciella tomtehjälmarna blir under mellandagsmatcherna. Men det var ju för ovanlighetens skulle en intressant idé från Salle...
Frågan är dock hur pass uppskattade de speciella tomtehjälmarna blir under mellandagsmatcherna. Men det var ju för ovanlighetens skulle en intressant idé från Salle...
MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Hmm, har min datorskärm helt kajkat ihop eller är de stora fälten på ärmarna på Frölundatröjan blåfärgade?
Såg lite halvmystiskt ut.
Men, nu gäller det att bli först med en fjärdetröja då...
Design på den, någon? ;)
Såg lite halvmystiskt ut.
Men, nu gäller det att bli först med en fjärdetröja då...
Design på den, någon? ;)
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
Paddan: Jag var ordentligt ute och cyklade med B-Jun:s träningstid. Den var från 16.30 till 17.50. Bara som en allmän information, alltså...
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
Poffa: Hmm, om Foppa ska träna på eftermiddagen imorgon så bör man väl i sådana fall sno B-jun:s tid från 16-18.20. Eller kan det vara så illa att Allehanda skrivit något galet?
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
Poffa: Hmm, såg ut att vara en trevlig bil. Tror du han ställer upp på att skjutsa mig upp till Umeå t.o.r till hösten?
Då kan jag ju sitta och titta på film på plasmaskärmen i taket på Hummern
Då kan jag ju sitta och titta på film på plasmaskärmen i taket på Hummern
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
knaskamilla: Skyll inte på mig, jag var inte en av de som försökte räkna upp vilka som saknades på isen på första träningspasset.
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
Poffa: Sen var det visst en innehavare av en svart H2 som sköt stenhårda dragskott och åkte omkring och glänste på isen.
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
Poffa: Just ja, det glömde jag nämna. Plus att Lars Jansson spelade fysiskt en gång, måste varit en olyckshändelse...
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
knaskamilla: Dagens höjdare var väl när Snygg-Janne med ett storflin på läpparna bara skulle lägga in pucken bakom Salo när Salo på något mystiskt sätt lyckas få ut en tå och rädda pucken. Efter det bröt Snygg-Janne ihop, fast han försökte maskera det så att det såg ut som att han var tvungen att knyta om skridskon...
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
knaskamilla: Äh, klart att även han ska kämpa för att slå sig in i laget. Man ska inte kunna glida omkring på en räkmacka och ha platsen klar redan på förhand...
Fast, iofs, Svartvadet såg väl ut att fortfarande ha semester. Hans kläder var nog knappt småfuktiga av svett medan exempelvis Pierre Hedin såg halvknäckt ut efter halva träningspasset.
Mattias Hellström visade fin puckkontroll under träningspasset och Alexander Steen hittade Peter Öberg med ett riktigt smörpass.
Just ja, Robert Öhman glömde jag väl bort också, den stackarn fick köra dubbla träningspass.
Fast, iofs, Svartvadet såg väl ut att fortfarande ha semester. Hans kläder var nog knappt småfuktiga av svett medan exempelvis Pierre Hedin såg halvknäckt ut efter halva träningspasset.
Mattias Hellström visade fin puckkontroll under träningspasset och Alexander Steen hittade Peter Öberg med ett riktigt smörpass.
Just ja, Robert Öhman glömde jag väl bort också, den stackarn fick köra dubbla träningspass.
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
knaskamilla: Tror vi kom fram till att Tobias Viklund måste ingått i andra träningsgruppen, eller så kallar Melinder alla spelare för Viklund.
Dessutom ingick väl bröderna Enström och Mattias Hellström i andra träningsgruppen.
Hedman vet jag dock inte om han var där.
Dessutom ingick väl bröderna Enström och Mattias Hellström i andra träningsgruppen.
Hedman vet jag dock inte om han var där.
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
Portello: Äh, han kommer att vila sig i form. Han har just nu ett otroligt tufft träningsschema som innefattar två familjepizzor om dagen, ett par pilsnerfilmer med tillhörande pilsner och som avslutning en halv liter ister.
...eller var det min egen diet...
Ska i varje fall bli kul att återigen få se laget på is, även om morgondagens övningar kommer att säga så mycket om laget.
Undrar förresten om alla skött barmarksträningen eller om det blir några som måste cykla när de andra går på is.
...eller var det min egen diet...
Ska i varje fall bli kul att återigen få se laget på is, även om morgondagens övningar kommer att säga så mycket om laget.
Undrar förresten om alla skött barmarksträningen eller om det blir några som måste cykla när de andra går på is.
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
knaskamilla: Hmm, jag får för mig att de andra lagens supportrar skulle skriva något om att alla MoDospelare suger, men vad suger de egentligen? Slam? Livet ur alla motståndare? Ägg?
Brynäs IF > Sv: Internmatch Nr 3
knaskamilla: Förra helgen spillde en kompis ut en öl över min ena fot. Då gick jag på "nästan-vatten"...
MoDo Hockey > Sv: I morgon börjar allvaret!
Poffa: Tja, det torde väl vara några vaktmästare där, bland annat.
Tänkte försöka ta mig ut till Kempis om jag vaknar i tid efter nattens dust med World Poker Tour.
Tänkte försöka ta mig ut till Kempis om jag vaknar i tid efter nattens dust med World Poker Tour.
MoDo Hockey > Sv: Isträning med Foppa!
Salle: Jepp, det har i tysthet talats om att han kommer att överge satsningen på Formula 1 och istället börja spela hockey i MoDo. Kommer verkligen att bli en attraktion i flamsäker overall...
Dessutom har man anlitat Jesse James för att hotta upp ismaskinen inför träningen på tisdag.
Dessutom har man anlitat Jesse James för att hotta upp ismaskinen inför träningen på tisdag.
MoDo Hockey > Sv: Isträning med Foppa!
65Selander: Jag har hört talas om att Foppa har fått råd av Ismannen inför den första isträningen, kan tydligen vara väldigt svårt att köra såna där ismaskiner.
Hmm, menar du inte att stjärnorna är under isen i Brynäs? ;)
Hmm, menar du inte att stjärnorna är under isen i Brynäs? ;)
Luleå HF > Sv: Omröstning.
Portello: Apropå AIK-are, eller lulingar, så har Pierre Berggren tydligen kommit överens med Sundsvall Hockey om ett kontrakt.
HV71 > IIHF European Champions Cup
Blev en rejäl nöt för HV att bita i när gruppspelet lottades.
HV fick Avangard Omsk och Dukla Trencin i sin grupp.
I den andra gruppen spelar Kärpät, HC Zlin och Frankfurt Lions.
European Champions Cup spelas i St Petersburg mellan 13-16 januari 2005.
HV fick Avangard Omsk och Dukla Trencin i sin grupp.
I den andra gruppen spelar Kärpät, HC Zlin och Frankfurt Lions.
European Champions Cup spelas i St Petersburg mellan 13-16 januari 2005.
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa: Tja, det tog mig ju två säsonger innan jag äntligen fick mig en Lehtinen matchtröja, bara lite synd att det inte ingick några knäckta klubbor i köpet ;)
Men förhoppningsvis blir Muraren minst lika jobbig att möta för motståndarna som Lehtinen.
Men förhoppningsvis blir Muraren minst lika jobbig att möta för motståndarna som Lehtinen.
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa: Hmm, då chansar jag hejvilt och säger Wilde... ;)
Nej, du menar förstås Lehtinen. Jäkligt synd att man inte valde att förnya kontraktet med honom.
Nej, du menar förstås Lehtinen. Jäkligt synd att man inte valde att förnya kontraktet med honom.
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
Poffa: Hmm, kan det vara Janss...nää, han har ju kontrakt. Nä, då har jag ingen aning.
Allsvenskan > Sv: Växjö Lakers.
65Selander: Om jag inte minns helt fel så fanns det också planer på någon form av sportcentra, eller vad man ska kalla det, med ny hockeyarena, och en massa andra sportfaciliteter. Lite grann som den satsning man gjort i Nyköping.
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Kicka, ekonomisk åtstramning, eller att välja att inte förnya kontrakt med underpresterande spelare går väl på ett ut. Under fjolårssäsongen hade vi 27 spelare på avlöningslistan, vilket väl få anses som lite väl många.
Men förhoppningen från vår sida är väl att kunna matcha in fler juniorer. Tobias Viklund och Mattias Hellström verkar väl i dagsläget vara de som ligger bäst till för att få känna på hetluften.
Men förhoppningen från vår sida är väl att kunna matcha in fler juniorer. Tobias Viklund och Mattias Hellström verkar väl i dagsläget vara de som ligger bäst till för att få känna på hetluften.
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Nja, vi tänkte binda fast ett ben i varje stolpe så att han får kämpa lite ;)
Verkar överlag kunna bli en riktigt intressant elitserie säsongen 2004-2005. Många fina värvningar runt om bland lagen. Självklart hoppas jag innerst inne att det blir SM-guld för MoDo, men min målsättning är lika blygsam som vanligt: en plats bland de tio bästa.
Verkar överlag kunna bli en riktigt intressant elitserie säsongen 2004-2005. Många fina värvningar runt om bland lagen. Självklart hoppas jag innerst inne att det blir SM-guld för MoDo, men min målsättning är lika blygsam som vanligt: en plats bland de tio bästa.
Allsvenskan > Sv: Växjö Lakers.
65Selander: Enligt klubbens uttalande skall det vara en värvning som ger ett större sus i hockeysverige än värvningen av Shjon Podein.
Verkar som att det finns kapital att ta av där nere, eller lever de också på lånad tid?
Verkar som att det finns kapital att ta av där nere, eller lever de också på lånad tid?
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
Boström: Äh, tala för dig själv du. Själv vill jag se det minst tio gånger i premiäromgången i elitserien. Zajkowski, som kommer att ha vida överglänst Salo under försäsongen, kommer givetvis bara att släppa in två mål.
Barmhärtighetsmål för att Porslin inte ska få huvudvärk igen...
;)
Barmhärtighetsmål för att Porslin inte ska få huvudvärk igen...
;)
Allsvenskan > Sv: Växjö Lakers.
Portello:
Det här är väl de tänkbara då:
7 CULLEN Matt 02.11.76 F L 187 89 Florida Panthers
8 MILLER Kevin 02.09.65 F L 182 87 HC Davos
9 POHL John 29.06.79 F R 184 89 Worcester Icecats
13 FERRARO Chris 24.01.73 F R 180 80 Portland Pirates
15 DRURY Ted 13.09.71 F L 184 87 Hamburg Freezers
16 DIMITRAKOS Niko 21.05.79 F R 182 91 San Jose Sharks
17 FERRARO Peter 24.01.73 F R 180 82 Portland Pirates
18 HALL Adam 14.08.80 F R 191 93 Nashville Predators
19 REASONER Marty 26.02.77 F L 182 86 Edmonton Oilers
21 FAIRCHILD Kelly 09.04.73 F L 182 89 Eisbaren Berlin
23 JOHNSON Craig 18.03.72 F L 189 89 Los Angeles Kings
39 DEFAUW Brad 10.11.77 F L 189 100 Carolina Hurricanes
Bröderna Ferraro verkar ju vara populära under Silly Season, så...
Det här är väl de tänkbara då:
7 CULLEN Matt 02.11.76 F L 187 89 Florida Panthers
8 MILLER Kevin 02.09.65 F L 182 87 HC Davos
9 POHL John 29.06.79 F R 184 89 Worcester Icecats
13 FERRARO Chris 24.01.73 F R 180 80 Portland Pirates
15 DRURY Ted 13.09.71 F L 184 87 Hamburg Freezers
16 DIMITRAKOS Niko 21.05.79 F R 182 91 San Jose Sharks
17 FERRARO Peter 24.01.73 F R 180 82 Portland Pirates
18 HALL Adam 14.08.80 F R 191 93 Nashville Predators
19 REASONER Marty 26.02.77 F L 182 86 Edmonton Oilers
21 FAIRCHILD Kelly 09.04.73 F L 182 89 Eisbaren Berlin
23 JOHNSON Craig 18.03.72 F L 189 89 Los Angeles Kings
39 DEFAUW Brad 10.11.77 F L 189 100 Carolina Hurricanes
Bröderna Ferraro verkar ju vara populära under Silly Season, så...
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
Makkan: Till sydkorea skall han allt, han skall träna de regerande sydkoreanska mästarna Hall Winia
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Där ser du vad som händer när det är soligt väder ute och du lämnar Brynäsöl kvar som du bara sippat på.
Solsting och öl kan tydligen få folk att yra om SM-guld ;)
Verkar i varje fall kunna bli en riktigt intressant premiärmatch i Gavlerinken säsongen 2004-2005. Jäkligt synd att jag tydligen har föreläsningar fram till 16-tiden den 21 september och måste vara uppe i Umeå vid 8-tiden morgonen efter.
Solsting och öl kan tydligen få folk att yra om SM-guld ;)
Verkar i varje fall kunna bli en riktigt intressant premiärmatch i Gavlerinken säsongen 2004-2005. Jäkligt synd att jag tydligen har föreläsningar fram till 16-tiden den 21 september och måste vara uppe i Umeå vid 8-tiden morgonen efter.
Timrå IK > Sv: Bästa nyförvärven?
Peppe: Joni Lehto var namnet, och han står uppsatt på 1 poäng på 18 matcher.
Finns en Joni Lehto som Europascout åt Colorado Avalance, undrar just om det är samma kille.
Finns en Joni Lehto som Europascout åt Colorado Avalance, undrar just om det är samma kille.
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
Upptäcker att det saknas ett antar ord i trådämnet. Det skall väl egentligen stå "Honken välsignad och from som ett lamm 16/9"
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
RavenLord: Tja, alla medel är väl tillåtna för att få en snygg rumpa. ;)
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Vad förvånade de ska bli när han går ner och ska göra sin första benparad och lårbenet ramlar av och trillar in i målet.
Men lite extra stöd brukar hjälpa för de flesta. Vad skulle exempelvis Porslin göra om han inte kunde hålla sig i sargen...
Men lite extra stöd brukar hjälpa för de flesta. Vad skulle exempelvis Porslin göra om han inte kunde hålla sig i sargen...
Brynäs IF > Sv: Honken signad from 16/9...
65Selander: Nog för att Brynäs brukar hålla sig med långvårdspatienter som Porslin och Sjödin, men är det inte lite väl magstarkt att skriva kontrakt med Honken? Eller siktar ni på något svårslaget rekord, att spela med äldsta målvakt i elitserien?
Brynäs IF > Sv: Internmatch Nr 3
knaskamilla: De skulle ha gjort det, men tre av motståndarna har fått förhinder. De rymde från hallen, eller hur det nu var.
Timrå IK > Sv: Jumbotron
gud: Hmm, jag har minsann för mig att jag skrev TIK men den där framgången måste tydligen ha stigit så mycket åt huvudet att du ser syner ;)
Jepp, Bjästa Ballsparkers är taggade och räknar med att gå fram som en slåttermaskin på planen. Minst två röda kort och ett par straffar, annars får det vara...
Jepp, Bjästa Ballsparkers är taggade och räknar med att gå fram som en slåttermaskin på planen. Minst två röda kort och ett par straffar, annars får det vara...
Brynäs IF > Sv: NHL-konflikten
Hong Kong: Återstår väl att se hur pass nära en lösning man egentligen är. NHL har alltid sett mer positivt på situationen än NHLPA och jag antar att det är från NHL som det där meddelandet har kommit.
www.andrewsstarspage.com/7-25-04cba.htm
www.andrewsstarspage.com/7-21cba.htm
Själv är jag övertygad om att herrarna i den där klubben (som jag givetvis inte har en aning om vilken den är) har mer framförhållning än att de får panik ifall CBA:n har hunnit omförhandlas innan den 15 september. Fast jag förstår att skadeglädjen skulle bli stor...
www.andrewsstarspage.com/7-25-04cba.htm
www.andrewsstarspage.com/7-21cba.htm
Själv är jag övertygad om att herrarna i den där klubben (som jag givetvis inte har en aning om vilken den är) har mer framförhållning än att de får panik ifall CBA:n har hunnit omförhandlas innan den 15 september. Fast jag förstår att skadeglädjen skulle bli stor...
MoDo Hockey > Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
65Selander: Fast iofs har Olle fått röra vid den heliga Wildetröjan. så han är nog dopad ändå.
MoDo Hockey > Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
65Selander: Tja, om inte bromsarna tar på den blåa cykeln med knallertmotor som han körde så lär han nog snart vara ren, eller i varje fall blöt.
MoDo Hockey > Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
Frisco: Eftersom Tour de Köpmanholmen hade etappmål i Bjästa ikväll så tänkte jag bidra med en länk till Olle Mercx ära
Föregående · 407 · Nästa
Se bara vad man kan lära sig av följande historia:
A panda walked into a cafe.
He ordered a sandwich, ate it, then pulled out a gun and shot the waiter.
'Why?' groaned the injured man.
The panda shrugged, tossed him a badly punctuated wildlife manual and walked out.
And sure enough, when the waiter consulted the book, he found an explanation.
'Panda,' ran the entry for his assailant. 'Large black and white mammal native to China. Eats, shoots and leaves.'