Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 408 ·
MoDo Hockey > Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
Frisco: Det sägs att Sir Lancelot kommer att upptäcka nya cykeltävlingar att lägga fokus på nästa år. Kan det bero på den nya huvudsponsorn Discovery Channel?

Frölunda HC > Sv: Intromusik
Dragan 2k: Låter trevligt det, mina grabbar skulle verkligen behöva all uppmuntran de kan få efter bakslag på bakslag i VI:an.

Frölunda HC > Sv: Intromusik
Dragan 2k: Klart jag förstår att du inte kunde få någon sömn...och därför diggade en Faithless-låt. Du låg väl uppe hela natten och vred och vände dig i väntan på den fruktade träningsmatchen i Hattrick ;)

Brynäs IF > Sv: Nya dräkten
Frisco: Hmm, Läkerol OCH godis, eller är det Läkerol som är godis?

MoDo Hockey > Sv: Nya öppningar för Conny Strömberg...
Salle: Hmm, men nu skulle väl Conny dricka öl i Österrike den kommande säsongen, om jag inte minns fel. Men det är klart, som spelare i den där ligan får han ju pricka av några ölsorter till...

Timrå IK > Sv: Resa till Lugano
För de tikare som tänkt sig att åka ner blir det alltså följande spelorter:

DI, 07.09.04 Timrå (SWE) - Ambrì 20:15 Bellinzona
MI, 08.09.04 Espoo (FIN) - Timrå (SWE) 20:15 Bellinzona
FR, 10.09.04 Djurgården (SWE) - Timrå (SWE) 20:15 Lugano
SO, 12.09.04 Timrå (SWE) - Lugano 20:15< Lugano

Timrå IK > Sv: Resa till Lugano
Frisco: Man spelar matcherna i Lugano och Bellinzona

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Martin S: Hmm, jobbar inte en av Carstedt bröderna på en ganska hög position inom IKEA? Skulle väl iofs i sådana fall kunna förklara IKEAs intresse.

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
knaskamilla: På något sätt så låter Min Arena väldigt bra. Bara jag slipper betala hyran mm så skulle jag kunna tänka mig att låta de få använda det namnet.

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
knaskamilla: Hmm, 250 kg Arena, låter inte direkt som en alltför stor byggnad...

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Salle: Tja, har han bara tillräckligt med pengar så visst kan den få heta Sonny Eriksson Arena.

Fast iofs tycker jag att Morgan Coliseum har en fin klang över namnet ;)

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Frisco: Lag, förening, spelar nog ingen större roll. De lär tyvärr inte sponsra ändå.
Hmm...Sony Ericsson Arena...

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Frisco: Ojdå, det lät ju imponerande. Jag har också för mig att det står någonstans på deras hemsida att de inte sponsrar enskilda lag eller evenemang.

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Poffa: Lämpligen borde man väl presentera huvudsponsorn i samband med första spadtaget till arenan, fast vad jag tycker är lämpligt och det MoDo tycker är lämpligt brukar sällan överensstämma.

Men det går väl alltid att drömma om IKEA eller liknande storföretag.

Motor > Sv: Då var vi igång igen
Frisco: Tycker att spänningen i Formula 1-loppen är så gott som bortblåst nuförtiden, mycket tack vare Schumachers och Ferraris överlägsenhet, därför hoppas jag mycket på förslagen till regeländringar som förhoppningsvis gör loppen jämnare och intressantare att titta på. Men det har varit intressant att se BAR-stallets framfart detta år. Jenson Button svarar för den ena topplaceringen efter den andra och Takuma Sato verkar vara lite av en vildhjärna.

Nej, då tycker jag Moto GP är intressantare att titta på även om Valentino Rossi är minst lika överlägsen som Schumacher.

Timrå IK > Sv: Ispremiären
Kalle K: Hmm, tycker du verkligen att det här är ett lämpligt forum för att diskutera vad du gör i sängen? ;)

Snart ispremiär och man får äntligen börja drömma såna där härliga drömmar om oändliga rader med segermatcher.
I år tror jag till och med att TIK faktiskt har en chans att komma så nära som en uddamålsförlust mot oss...

Frölunda HC > Sv: Husse till LHC
gud: Hehe, det skulle också kunna vara en tänkbar förklaring.

Frölunda HC > Sv: Husse till LHC
Dragan 2k: Det fanns väl någon krystad förklaring om att eftersom han spelat i både FBK och VF så hade han ingen naturlig klubb att komma hem till vid en lockout så då letade han efter en annan klubb i elitserien.

Hmm, det där pengar låter lockande ändå, fast speltidsfaktorn verkar också vara populär att dra till med ;)

Frölunda HC > Sv: Husse till LHC
gud: Kommer att gå alldeles utmärkt, ifall jag inte räknat helt galet så har vi väl redan nu så gott som full trupp.
Ingår nio juniorer i träningstruppen och ett par av dessa borde kunna få känna på hetluften under säsongen. I varje fall Tobias Viklund verkar ligga bra till.

Frölunda HC > Sv: Husse till LHC
Poffa: Äh, LHC har ju i det tysta gjort klart med Pojken med Guldbyxorna. Tyckte mig se några slitna bruna manchesterbyxor strax bakom Huselius.

Frågan är ju som sagt var man tar alla pengar ifrån, för jag kan ju inte tänka mig att Huselius spelar för en symbolisk summa av solidaritet till LHC.

Men det där torde väl Bobbe kunna reda ut :)

Luleå HF > Sv: Omröstning.
Portello: Vadårå, det står ju "någon annan" så då borde jag ju visst kunna rösta på någon som inte har skrivit på.

Äh, vadå, Wildes mamma och Kickan skulle ju tillsammans stå för minst halva souvenirförsäljningen.

Men ärligt talas skall det bli intressant att se vad Antila och "Kocken" går för.

Luleå HF > Sv: Omröstning.
Portello: Jag röstade på någon annan.
Vill se om Martin Wilde dyker upp... ;)

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Poffa: Knepigt, jag passerade inte E4-bron förrän en dryg timme senare, så det var i varje fall inte jag som stod där.

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Poffa: Hmm, jag vet inte om jag vill sitta tillsammans med Fredrik...

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Poffa: Jäklar, jag som trodde att de hade svårt att besluta i vilken VIP-loge jag skulle sitta. Nåväl, det blir väl förhoppningsvis inte nära ett av hörnen med cafeteria, som jag får min sittplats. Blir så långt att gå till puben...

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
knaskamilla: Jomenvisst, fast tydligen måste någon form av separat beslut fattas, eller så gillar de bara att banka med ordförandeklubban.
Mycket märkligt, så de litar inte på min åsikt i arenafrågan..

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Per HApps: Det skulle krävas såna stora summor för infrastruktursatsningar att det, totalt sett, skulle bli minst lika stora kostnader för ombyggnationen av Kempehallen som att bygga en helt ny arena inne i Örnsköldsvik.

Luleå HF > Sv: Slutet av silly season och ...
Kalle K: Ja, alltså alla sittplatser som man "kan" sälja. Tror det var någonstans mellan 50-100 sittplatser som sparas för Biljett Direkt, motståndarlag mm.

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Poffa: Hmm, men tror du att det verkligen är hälsosamt? Skribenterna på Sportbladet skulle ju drabbas av en kollektiv orgasm och fan och hans moster kommer att skriva på för MoDo. Fast iofs räcker det med Satan...

Luleå HF > Sv: Slutet av silly season och ...
Dysso: Komma med såna där påhopp helt oförberett. Min dator tålde inte chocken utan tvingades till omstart...

Förra säsongen hade vi ett snitt på 4302 åskådare per seriematch, eller dryga 83% utnyttjande av publikkapaciteten enligt Björn VII:s publikstatistik.

Inga imponerande siffror kanske, i jämförelse med andra arenor, men den siffran tror jag vi bör kunna slå kommande säsong med bland annat alla sittplatser redan slutsålda.

Luleå HF > Sv: Slutet av silly season och ...
Dysso: Tror att man får betalt för att gå på hockey i COOP för att de ska få någon publik överhuvudtaget ;)

I Kempehallen tar de i varje fall 120 kronor för sittplats och 50 kronor för ståplats under försäsongsmatcherna.

MoDo Hockey > Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Poffa: Jomenvisst, det verkade som sagt som att ett avslöjande av huvudsponsorn ligger i faggorna. Återstår dock att se om man väntar med avslöjandet tills dess att det blir klart ifall herr Foppas penningar kommer från MoDo kommande säsong eller ej.

MoDo Hockey > ´N töcken dann evenemangsarena
Verkar som att de sitter och skannar av SpS för att få uppslag, av de riktiga experterna, på vad de ska skriva om i Allehanda.

Byggstarten för den nya arenan närmar sig.

Brynäs IF > Sv: Nytändning!
65Selander: Se där, jamen det är väl bara att fortsätta med det där med att vinna allt på försäsongerna. Då ser det ju riktigt intressant ut. ;)

Nepp, Olle har inte synts till, men han jagar väl allehanda löst folk på Playa de Köpmanholmo

MoDo Hockey > Sv: Sommar, sommar och beach...
knaskamilla: Tycker att ansiktsuttrycket på Foppa ser ut ungefär som "Bryan Muir...hmm, var sjutton har jag hört det namnet tidigare" ;)

7maj 1997: "Foppa" dras ner av Edmontons back Bryan Muir och slår ansiktet i isen. Ligger medvetslös i fem minuter innan han körs till sjukhuset. Svår hjärnskakning. Missar fyra matcher.

Timrå IK > Sv: Stanley Cup-pokalen
Bert Callaway: Hmm, om nu Kapanen skulle bli ofrisk så kanske ni kan få låna Stanley Cup pokalen som andremålis om ni frågar riktigt snällt. En buckla skall väl ändå ha lite bucklor...

Timrå IK > Sv: Stanley Cup-pokalen
Bert Callaway: Är du säker på att det var den riktiga Stanley Cup pokalen då och inte något hemmabygge som några Njurundabor svetsat ihop?
Stod det månne köttsoppa eller ärtsoppa på sidan på "pokalen"?

MoDo Hockey > Sv: Sommar, sommar och beach...
Frisco: Hmm, det där med vit och blå båt känner jag inte igen, men jag antar att det är den båten jag menar. Den som ser ut att vid sjösättandet vara en stor kandidat till att bilda ett nytt grund i Öviks Skärgård.

Vad sjutton ska man hitta på nu då, om inte den där båten finns att titta på i vinter som någon form av "tur-symbol"

MoDo Hockey > Sv: Sommar, sommar och beach...
Frisco: På tal om vattengränser, har det där plåtschabraket i Hörnett sjösatts ännu?

MoDo Hockey > Sv: Sommar, sommar och beach...
knaskamilla: Undrar varför Snygg-Janne står och studerar baken på kameramannen...

Hade glömt bort att det var beachvolley i Övik idag. Verkar ju ha varit ungefär lika soligt väder som i Bjästa.

MoDo Hockey > Sv: En oåtervändare har skrivit på
knaskamilla: Jo, det är klart, Jarl torde väl ha fått ett kort.
Undrar förresten vad som hände med det där överklagandet som herr Strömbäck skulle ordna så fort det bara gick.
Han kanske insåg att det inte var lönt.

Sen så undrar jag när de tänkt introducera det nya forumet på modohockey.se. Lagom till seriestarten, kanske.

MoDo Hockey > Sv: En oåtervändare har skrivit på
knaskamilla: På tal om oåtervändare, är det någon som fått flyttkort från Bumpaberra?

MoDo Hockey > Sv: En oåtervändare har skrivit på
knaskamilla: Hmm, en sandlåda? Så politikerna har äntligen fått en riktig rummelplats...

Det jag undrar är varför datorn inte tillåter mig att se videospotlighten med Bryan Muir på www.monarchshockey.com
Den där förbannade Explorern startar om sig själv hela tiden.

Brynäs IF > Sv: Nytändning!
65Selander: Hmm, hur sjutton har ni fått på Nils ett par skridskor?

Förresten, det där med att Brynässpelare ser heta ut på försäsongen är väl inte ovanligt, men även den där solen lär väl gå i moln illa kvickt. Bara synd att man inte vinner ett SM-guld på resultatet i de matcher som spelas under försäsongen... ;)

MoDo Hockey > En oåtervändare har skrivit på
Hmm, undrar om det var för att skaffa arbetskraft till den nya arenan som de skrev kontrakt med den där Muraren?

Timrå IK > Sv: Fräck t-shirt i sommarvärmen?
Dunderklumpen: Jag föreslår en bild på en ohyvlad planka och texten "Det var bättre förr..."

MoDo Hockey > Sv: Flytta Bumpaberra, flytta!!
Frisco: Ha, jag har minsann rätt till semester i 20 arbetsdagar. DET tycker jag är imponerande!

Timrå IK > Sv: Angående mediakub
Åke the myth: Äh, varför inte lyxa till det på en gång och skaffa en ofantligt stor flanellograf. Då jäklar kommer ni att ha en riktig superarena.

MoDo Hockey > Sv: Flytta Bumpaberra, flytta!!
Poffa: Va, är det redan dags för nobelpriset i litteratur?

MoDo Hockey > Sv: Flytta Bumpaberra, flytta!!
knaskamilla: Bara EN aktie...jäkla snåljåp!

Undrar förresten vad som hänt med den där febrila aktiviteten på forumet på modohockey.se som angavs som skäl för att inte stänga ner forumet ett kort tag.
Det kan väl aldrig vara sommarlov...

· 408 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa